Ronde van Atlantis

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Faylin » vr 19 jun 2015, 16:22

Ik zou gewoon proberen om zoveel mogelijk landen aan te doen met etappes, met dit concept sla je de helft over.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Kathor » vr 19 jun 2015, 16:34

Vergeet niet dat Atlantis vrij groot is. In de Tour de France, Vuelta d'España of de Giro d'Italia gaat men ook niet ieder jaar door alle regio's
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 16:40

Ja daarom, en er hebben al enkele landen aangegeven dat er niet veel gewielrend wordt. Die landen zullen dan minder snel een etappe willen organiseren, omdat het toch niet echt populair is onder de bevolking en kosten met zich mee brengt.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 19:09

Ik denk dat landenteams helemaal niet zo interessant zijn, dat is vrij abnormaal in het wielrennen.

Overigens is wielrennen ook in Dumerië wel populair. Misschien kunnen we eenzijdig wat wedstrijden aan de worldtour toevoegen?

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door DeFries » vr 19 jun 2015, 19:50

Ik weet persoonlijk erg weinig van wielrennen, maar ik denk dat het op Fryseach wel vrij populair zal zijn.
In tegenstelling tot voetbal wat het van keatsen verliest op het eiland. :P

Hoewel ik niet denk dat Fryseach erg geschikt zal zijn voor een etappe omdat het zo klein is. Het zou kunnen, maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat de hoofdweg van het eiland voor een groot gedeelte moet worden afgesloten, wat misschien niet zo handig is. Ik heb zelf geen idee hoever ze gaan in het echt, qua afsluiten van belangrijke wegen etc.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 19:55

@BlaZ Zou kunnen, maar mij lijkt het juist leuk om naast de Atlantis Cup een extra evenement te hebben. Landenteams komen misschien dan wel weinig tot niet voor in het wielrennen, het maakt het wel leuker denk ik.

De Atlantis Cup is ook vrij bijzonder, naar mijn weten wordt er nergens op de wereld elk jaar een internationaal toernooi georganiseerd voor nationale teams.

@DeFries: zonder een etappe te organiseren kan een land ook meedoen hoor! (als we de ronde verrijden met landenteams.)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 20:31

Ik zie echt niks in landenteams, dan lijkt het me leuker om gewoon een aantal teams te bedenken en een atlantische wielerkalender met meerdere wedstrijden.
Dat er geen internationale wedstrijden (op het wk na) zijn voor landenteams is vrij logisch, dat werkt gewoon niet.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Matt » vr 19 jun 2015, 20:39

Het lijkt mij ook dat landenteams niet gaan werken. Ik dacht ook niet dat dat de bedoeling was. De Tour de France heeft dat niet en de Giro d'Italia ook niet.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 20:46

Oke, maar dan lijkt het me leuker om één grote ronde te maken. Kortere wielerkoersen kunnen altijd, meestal vinden die plaats in één land. De kan men dus zelf maken, en dan kunnen die wel in een ander topic worden geregistreerd.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door CX1000 » vr 19 jun 2015, 21:00

Wat we wel kunnen doen is teams gesponsord door Atlantische bedrijven/merken.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 21:24

De landen moeten dan wel op hetzelfde continent liggen. Elke keer verplaatsing via vliegtuig is natuurlijk niet haalbaar bij een wielerronde.

Een ronde van west Borealië door Dumerië- Kartjas - Carthamië - Tholenië - Schellingen kan bijvoorbeeld gerust (Hoewel Tholenië wat onrustig is momenteel).

Maar deze landen kunnen ook ieder een eigen tour hebben. Afzonderlijk zijn de landen te klein voor een grand tour (Spanje/Italië/Frankrijk) lijkt me.

Een ronde van Borealië lijkt me wel haalbaar.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 21:25

CX1000 schreef:Wat we wel kunnen doen is teams gesponsord door Atlantische bedrijven/merken.
Hier dacht ik zelf ook aan, er zijn toch een aantal grote bedrijven verzonnen. De supermarktketens etc.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 21:40

Faylin schreef:Ik zou gewoon proberen om zoveel mogelijk landen aan te doen met etappes, met dit concept sla je de helft over.
Zoveel mogelijk landen aandoen met etappes is erg lastig, dan moet je tussen de etappes steeds verplaatsingen inlassen.
Fijn voor die wielrenners om na 180km fietsen nog een uur in het vliegtuig te moeten.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 21:41

In de Tour de France worden zulke verplaatsingen opgelost met rustdagen.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 22:06

Maarten schreef:In de Tour de France worden zulke verplaatsingen opgelost met rustdagen.
Grote verplaatsingen doet men meestal slechts 1x per groote ronde. Zie giro start Ierland/Nederland. Atlantis heeft nogal een partij losliggende gebieden.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 22:31

Klopt, maar ik denk dat dit ook wel op te lossen is met wat meer rustdagen bijvoorbeeld. Het klopt dat er in de grote rondes maar 1 grote verplaatsing plaatsvindt, maar in de Tour de France en Giro D'italia vraagt de situatie er ook niet naar om meer verplaatsingen toe te voegen.

Daarnaast is heb ook mogelijk landen het ene jaar wel aan te doen en het andere jaar niet.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 23:12

Dat is een goede oplossing inderdaad. Het ene jaar zou de ronde in Finoccië kunnen beginnen en het jaar daarna weer in Uneta of iets dergelijks.
Met een etappe of 3. Terwijl de meeste etappes dan op Borealië kunnen plaatsvinden, zodat het toch nog een echte ronde is.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 23:24

Ik denk dat we eerst maar eens moeten kijken hoeveel landen een etappe willen organiseren, en dan kijken hoelang de koers gaat duren. 3 dagen lijkt me wel een beetje kort, door landen als Carthamië en Dumerië kunnen makkelijk 2 etappes worden gereden.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » vr 19 jun 2015, 23:34

Wat mogelijk zou zijn, een proloog/ploegen tijdrit in Finoccië + 1 á 2 etappes.

rustdag + oversteek naar Nieuwegouwen, etappes door Nieuwegouwen / Schellingen door Dumerië naar Carthamië?

Een land of 4/5 lijkt me wel het maximum. De etappes moeten namelijk ook redelijk aansluiten.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » vr 19 jun 2015, 23:39

Ik weet niet hoe het in Nieuwegouwen met het wielrennen zit, maar zou goed kunnen.

Een (langer) alternatief:

Start met tijdrit + 1 etappe in Finoccië, oversteek naar Dumerië, daar 1-2 etappes, naar Carthamië (1-2 etappes), Schellingen, Zerderen/Solwezië en einde in Kvarinsuloj?

Ja, maar misschien kunnen etappes grensoverschrijdend

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » za 20 jun 2015, 00:05

Dat lijken me teveel landen voor een enkele editie. Grensoverschreidende etappes komen veel voor, dat hoeft geen probleem te zijn.
In het voorbeeld dat je geeft zit je met 4 grote verplaatsingen, dat kan gewoon niet.

Vergeet niet dat er naast een peloton ook veel materiaal mee moet! Bevoorrading, teamwagens etc, de kosten zouden enorm zijn.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » za 20 jun 2015, 00:15

Ohja oeps, ik was vergeten dat Tholenië nog tussen Carthamië en Schellingen ligt :roll:. Dan lijkt het mij ook handiger dat de focus ligt op West-Borealië. Een andere keer zou er dan in Maldarië begonnen kunnen worden, en dan zou er een oversteek gemaakt kunnen worden naar Schellingen.

Hoe staan anderen tegenover dit idee?

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door BlaZ » za 20 jun 2015, 00:46

Ik had het al eerder geopperd om een wielerkoers te organiseren. Leuk om te zien dat er deze keer wel interesse is.

Misschien een kasseienetappe in Kartjas, bergetappes kunnen prima in Kartjas/Dumerië en Carthamië.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door CX1000 » za 20 jun 2015, 13:41

Het lijkt me ook wel handig om per editie maar op één deel van Atlantis te richten.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Ronde van Atlantis

Bericht door Maarten » za 20 jun 2015, 14:06

Finoccië is geschikt voor heuveletappes, een mooie kans voor vluchters. Daarnaast kunnen er denk ik in elk land wel vlakke etappes worden gehouden voor sprinters.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten