Atlantis Expo

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Atlantis Expo

Bericht door Maarten » vr 19 feb 2016, 09:21

Dat niet alleen, je moet kennis hebben van akkoorden, intervallen... Een nummer componeren is niet iets wat je zo kunt.

Het makkelijkst is misschien het verzinnen van een eigen tekst op een bestaand lied. Die tekst zou dan kunnen gaan over het land zelf bijvoorbeeld.

Nog een ander idee: een Atlantisch festival met allerlei vormen van kunst en cultuur, waarbij iedereen een stukje inzendt over een traditie bijvoorbeeld. Er is dan misschien geen winnaar, maar geeft de Atlantiërs de mogelijkheid om andere culturen te leren kennen en een gevoel van saamhorigheid te creëren. Met zo'n festival kan iedereen iets insturen wat hij leuk vindt om uit te werken, van een muziekstuk tot een bepaalde nationale sport. Het zou door een organisatie als de AR georganiseerd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door Menno » vr 19 feb 2016, 12:06

Maarten schreef:Nog een ander idee: een Atlantisch festival met allerlei vormen van kunst en cultuur, waarbij iedereen een stukje inzendt over een traditie bijvoorbeeld. Er is dan misschien geen winnaar, maar geeft de Atlantiërs de mogelijkheid om andere culturen te leren kennen en een gevoel van saamhorigheid te creëren. Met zo'n festival kan iedereen iets insturen wat hij leuk vindt om uit te werken, van een muziekstuk tot een bepaalde nationale sport. Het zou door een organisatie als de AR georganiseerd kunnen worden.
Dat vind ik wel een leuk idee van Maarten. We zouden een soort van wereldtentoonstelling of Expo kunnen organiseren met tradities en unieke zaken uit de Atlantische landen.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door Faylin » vr 19 feb 2016, 13:10

Ik vind het idee van een soort Atlantis-tentoonstelling wel goed klinken. Het lijkt me dan wel inderdaad dat dit geen wedstrijd wordt, maar puur een tentoonstelling van culturele zaken. Het is moeilijk te bepalen wie een winnaar zou zijn bij inzendingen van verschillende aard.

Bij zo'n expositie hoeft het natuurlijk niet beperkt te blijven tot het tentoonstellen van zaken, er kan ook een muziekfestival plaatsvinden met muziek uit verschillende landen, er kan een klein sporttoernooi worden georganiseerd met nationale sporten, er kunnen evenementen worden georganiseerd om kennis te maken met de cultuur van een ander land...

Dit lijkt me een goed en leuk idee om uit te werken. Her lijkt me handig als we, net als bij de World Expo, een gaststad of -gebied kiezen waar de expo zal plaatsvinden. Qua organisatie zou het gastland een leidende functie kunnen hebben, maar de deelnemende landen zouden ook vrij moeten zijn om eigen evenementen, na overleg met de organisatie, te organiseren. Zo zou je een mooi programma kunnen vullen van een week, maand,... (afhankelijk van de duur van de expo).

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door TzM23 » vr 19 feb 2016, 17:07

Ik vind dat idee van een wereldtentoonstelling o.i.d. aantrekkelijk klinken. :)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door sirdanilot » za 20 feb 2016, 01:18

Ik ben ook vor het idee van de wereld Atlantis tentoonstelling , mensen kunnen dan ook hun creativiteit kwijt op de gebieden die zij zelf het leukst vinden. Voor sommigen is dat muziek, en voor adneren weer andere dingen.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door CX1000 » di 17 mei 2016, 11:23

Waarom bloed dit onderwerp/idee eigenlijk altijd dood terwijl er vaak wel enthousiast gereageerd wordt?

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door Faylin » di 17 mei 2016, 11:31

^^ Ik denk omdat het na een tijdje weer wegzakt zonder dat we concrete stappen hebben gezet (gebeurt wel vaker ;)). Bij deze opper ik dan om een datum of periode te kiezen waar we de tentoonstelling gaan houden. Is in augustus een idee?

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door Maarten » di 17 mei 2016, 12:13

*kuch* Atlantische Raad *kuch*

Augustus lijkt me goed. Misschien is het handig als iedereen die mee wil doen, dat even meldt?

Bij deze: Finoccië is van de partij, Kratizi niet.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantisch Songfestival

Bericht door CX1000 » di 17 mei 2016, 12:24

Kvarinsuloj wil ook wel meedoen.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantis Expo

Bericht door SjorsB » di 17 mei 2016, 18:49

Uneta wil ook wel meedoen (dan ga ik de componist alvast inschakelen). Ik vind augustus best.

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Atlantis Expo

Bericht door DeFries » di 17 mei 2016, 19:00

Fryseach zal ook wel deel willen nemen!

Mooie kans om wat meer van de cultuur uit te werken.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Atlantis Expo

Bericht door MandelSoft » wo 18 mei 2016, 09:32

Mijn landen zijn ook van de partij.

Een paar ideeën voor evenementen die georganiseerd zouden kunnen worden:
  • Het Pan-atlantisch diner. Voor de bezoekers is dit de gelegenheid om kennis te maken met de diverse Atlantische keukens. De deelnemende landen mogen enkele van hun specialiteiten voorschotelen aan de gasten.
  • De Volksspelen. Een sportevenement ter promotie van lokale sporten aan het grote internationale publiek (zoals het Schellingse kurvklot). Onder begeleiding worden er workshops in deze sporten gegeven en men kan zelfs meedoen met een wedstrijdje.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantis Expo

Bericht door Dulminis » wo 18 mei 2016, 13:48

Maarten schreef:*kuch* Atlantische Raad *kuch*
Tja, die Atlantische Raad... Daar was een datum voor geprikt, maar als er vervolgens niemand iets schrijft/mededeelt dan houdt het al snel op... Kartjas heeft dus nu een enorme stadsvernieuwing van Oca doorgevoerd die wellicht volledig voor niets is :p

Een expo is wel aardig. Kartjas zal zijn nationalistische blauwe auto's van het merk X tentoonstellen :B
Maar als het met het prikken van een datum net zo goed gaat als met de Atlantische Raad, dan hou ik mijn hart vast 8|
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: Atlantis Expo

Bericht door Maarten » zo 12 jun 2016, 23:46

Om dit een beetje levend te houden:

Qua data lijkt mij een weekend in augustus het beste, bijvoorbeeld 19-21 augustus.

Qua plaats: zijn er meerdere gegadigden om zo'n expo te organiseren? Ik stel me iig met Finoccië kandidaat

Qua inhoud:
Mandelsofts ideeën vond ik leuk
MandelSoft schreef:
  • Het Pan-atlantisch diner. Voor de bezoekers is dit de gelegenheid om kennis te maken met de diverse Atlantische keukens. De deelnemende landen mogen enkele van hun specialiteiten voorschotelen aan de gasten.
  • De Volksspelen. Een sportevenement ter promotie van lokale sporten aan het grote internationale publiek (zoals het Schellingse kurvklot). Onder begeleiding worden er workshops in deze sporten gegeven en men kan zelfs meedoen met een wedstrijdje.
Verder: een soort podium voor muziek en dans uit de verschillende landen misschien?
Een vakantiebeurs oid, waar landen hun natuurschoon en erfgoederen kunnen presenteren
Een plek waar je verschillende korte taalcursussen kunt volgen met een paar basiszinnetjes bijvoorbeeld (zo'n cursus of les is ook uit te werken)
Aanvullingen zijn welkom!

Het lijkt me dan een goed idee om geen verplichtingen te stellen om deze onderwerpen allemaal uit te werken, als ieder deelnemend land enkele van bovenstaande onderwerpen uitwerkt is het ook goed.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantis Expo

Bericht door Faylin » ma 13 jun 2016, 01:35

Cylenië en Aneva zijn van de partij! Cylenië zou zich hierbij ook kandidaat willen stellen voor de overkoepelende organisatie, maar dan eens niet in een afgezaagde stad als Ceylynn, Daestro of Scona. Qua datum vind ik 19-21 augustus wel goed, al maakt het mij verder niet zoveel uit (onderwerpen kun je toch vantevoren schrijven).

Maartens en Maartens ideeën vind ik al een leuke basis, het is natuurlijk ook mogelijk nog meer activiteiten te organiseren mits een land daar behoefte aan heeft.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Atlantis Expo

Bericht door sirdanilot » ma 13 jun 2016, 13:00

MandelSoft schreef:Mijn landen zijn ook van de partij.

Een paar ideeën voor evenementen die georganiseerd zouden kunnen worden:
  • Het Pan-atlantisch diner. Voor de bezoekers is dit de gelegenheid om kennis te maken met de diverse Atlantische keukens. De deelnemende landen mogen enkele van hun specialiteiten voorschotelen aan de gasten.
  • De Volksspelen. Een sportevenement ter promotie van lokale sporten aan het grote internationale publiek (zoals het Schellingse kurvklot). Onder begeleiding worden er workshops in deze sporten gegeven en men kan zelfs meedoen met een wedstrijdje.
Ik vind dit al heel erg leuke ideeën. Net als het idee van een muziekfestival (niet per se als wedstrijd maar meer als tentoonstelling) en uiteraard het presenteren van vakantiebestemmingen, erfgoed etc.

Het wordt dan eigenlijk een soort meerdaagse beurs waarbij allerlei landen deze zaken kunnen presenteren en waar bezoekers uit alle landen op af komen.

Dit zorgt voor een grote uitdaging voor de organiserende stad, maar ook voor een potentiele grote boost in de economie. De stad moet goed bereikbaar zijn per vliegtuig om kandidaat te zijn.

Nieuw-Vlissingen stelt zich als stad ook kandidaat om e.e.a. te organiseren. Er zijn namelijk al twee grote stadions beschikbaar (I.C.C.C. en Faassestadion). Een groot open evenemententerrein zal ook geregeld kunnen worden. De voorgestelde datum is in dit geval 18-20 augustus (want 21 is een zondag).

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantis Expo

Bericht door CX1000 » ma 13 jun 2016, 14:20

Kvarinsuloj heeft ook interesse om deel te nemen. De stad Encallado overwoog om zich kandidaat te stellen als organisator, maar heeft zich teruggetrokken omdat de Kvarinsulijnse overheid geen financiële steun wil bijdragen aan een eventuele organisatie van de expo in Kvarinsuloj.

Gebruikersavatar
DeFries
Berichten: 88
Lid geworden op: zo 17 mei 2015, 00:04
Locatie: Fryslân [NLD], Lanning [FRE]

Re: Atlantis Expo

Bericht door DeFries » di 14 jun 2016, 10:27

Lanning wil zich ook kandidaat stellen om te organiseren.

Lanning heeft een internationaal vliegveld in de vorm van Alytfiik International Airport Lanning, sportaccomodatie op het grote sport/kaatscomplex Oldinga State, buitenluchtmogelijkheden in Donia State park, verscheidene congreszalen en hallen verspreidt over de stad en een kleinschaligheid die juist voor een knusse en welkome sfeer kan zorgen. :P
- reclamepraatje uit -

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantis Expo

Bericht door Faylin » za 02 jul 2016, 23:13

In Cylenië willen de steden Ceylynn en Ysðyr zich kandidaat stellen voor het organiseren van de Atlantis Expo. Ceylynn is van oudsher al de meest culturele stad van Cylenië en herbergt de origine van het Cylenisme, dat door zo'n 85% van de Cylenen wordt gezien als hun geloofsovertuiging. Ceylynn staat bekend om haar historische en grootste Cyleense tempel, het Operahuis en het bekende stadscentrum. Verder is er aan de noordrand van de stad het op één na grootste beursgebouw bescjikbaar en ligt het Ðagen Stadium nabij het centrum van de stad. In Ysðyr zijn het grote marktplein en twee kleinere congrescentra beschikbaar.

De steden Ceylynn en Ysðyr liggen zo'n 20 km uit elkaar en hebben een goede weg- en spoorverbinding. Ceylynn heeft een eigen vliegveld, van waaruit pendelbussen zullen gaan rijden naar de expolocaties in beide steden; ook zal er tussen beide locaties een pendelbus gaan rijden.

Op dit moment hebben de volgende steden zich kandidaat gesteld voor het organiseren van de expo:
  • Ceylynn en Ysðyr
  • Troise
  • Lanning
  • Nieuw-Vlissingen
Ik stel voor dat we een deadline stellen voor aanmeldingen (6 juli?) en daarna op een locatie stemmen. Dan zijn we al een stap verder bij de daadwerkelijke expo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten