Atlantis Cup (2016)

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen

Moeten de teamsterktes voor aanvang of na afloop van het toernooi worden bekendgemaakt?

Peiling eindigde op do 09 jun 2016, 19:17

Voor aanvang: ik brand van nieuwsgierigheid en wil weten waar mijn land(en) aan toe is/zijn!
5
38%
Na afloop: ik hou van verrassingen en onverwachte plotwendingen!
6
46%
Organisatie, doe wat je niet laten kunt; het maakt mij allemaal helemaal niets uit...
2
15%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantis Cup (2016)

Bericht door Matt » ma 04 jul 2016, 14:43

Gefeliciteerd aan Uneta met het winnen van de Atlantis Cup 2016!

De scores van Benjiland zijn blijkbaar wel erg hoog ... Al met al denk ik wel dat het een mooi en verrassend toernooi is geworden. De finalisten kwamen ook uit dezelfde poule! :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantis Cup (2016)

Bericht door SjorsB » ma 04 jul 2016, 19:26

^^ Nu je het zegt ja :o De eerste keer won Benjiland met 3-0 van Uneta, zo had het dus ook kunnen aflopen...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantis Cup (2016)

Bericht door Kaaiman » di 05 jul 2016, 08:40

Wat deed die gunfactor o.i.d. met dat getal onder de 10 precies?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantis Cup (2016)

Bericht door Dulminis » di 05 jul 2016, 09:07

SjorsB schreef:Het slechtste team (Forezen) kwam nog tot de achtste finales, zie ook Viguros en Finoccë, de score van Benjiland is bijvorbeeld wel erg hoog... het is lastig om je landen een realistische score te geven met zo weinig referentie. Hierdoor, en door hetnieuwe rekensysteem dat wellicht iets beter getest en afgesteld had kunnen worden, hebben we toch een vreemde editie van de Cup achter de rug, waarbij soms de kwaliteit overschaduwd leek te worden door het toeval.
Vergeet niet dat Forezen en Finoccië samen met Frankenland en Kartjas in poule A zaten, en het dus relatief eenvoudig was voor twee van deze vier mindere landen om een achtste finale te bereiken; daarna was het nog een kwestie van geluk/toeval. Deze situatie kwam voort uit het feit dat we vrij vroeg al de poule-indeling gepubliceerd hebben, terwijl we pas later het rekensysteem op z'n plaats hebben gezet. Bij een volgende editie zou dat misschien andersom moeten, zodat de poules wat gelijkmatiger verdeeld kunnen worden qua sterktes - wat aan de andere kant wel betekent dat de slechtere teams bij voorbaat al minder kans maken om ver te eindigen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten