Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door SjorsB » za 06 aug 2016, 23:20

Geerts: "In zomer 2017 zijn er spelen in Uneta"
Voorzitter Herman Geerts van de OBU (Olympiabond Uneta) wil aankomende zomer een groots Atlantisch sportevenement organiseren in Uneta. "In Rio is Atlantis ondervertegenwoordigd". VAN ONZE VERSLAGGEVER IN RIO DE JANEIRO

Met een plastic beker water en een bezweet hoofd komt Geerts uit het Communication Center in het Olympisch Dorp in Rio de Janeiro op ons afgelopen. Hij heeft de laatste dagen als medewerker van het IOC doorgebracht. Erg hectisch, zeker op een plek waar alles 'op zijn Braziliaans' gebeurt. Nu is het dan toch tijd voor rust en heeft hij tijd om met ons te praten.

Het is opvallend hoe aanwezig hij hier is, en hoe iedereen hem kent. Veel mensen willen graag een gesprekje met o homem da Uneta, en dat terwijl Uneta met slechts een handjevol atleten vertegenwoordigd is op deze Spelen. Zelf verklaart hij heel nuchter dat hij waarschijnlijk geliefd is om zijn kwaliteiten en niet om waar hij vandaan komt. Maar hoe het komt dat het maar niet wil lukken om de Uneten door te laten dringen tot de Olympische top, weet hij niet. "En dat is niet alleen zo bij Uneta, dat geldt eigenlijk voor heel Atlantis. De Atlantische landen komen vaak op zijn hoogst tot ergens halverwege, met af en toe enkele uitschieters naar boven, maar bijna nooit zover dat het tot medailles komt. Dat is erg jammer, en ik zou echt niet weten hoe het precies komt. Ik prijs in elk geval het doorzettingsvermogen van de Atlantische sporten."

Geerts vertelt mij over de laatste ontwikkelingen binnen de OBU, waarvan hij in 2014 voorzitter werd. "Ik ben de laatste tijd druk bezig geweest met voorbereidingen voor Atlantische Spelen, die ik in 2017 in Uneta wil houden. Misschien wordt het een eenmalig gebeuren, maar het zou natuurlijk leuk zijn als we dit net als de 'echte Spelen' elke 4 jaar plaats kunnen laten vinden. Ik kwam op het idee toen ik vorig jaar bij de Pan-Amerikaanse Spelen in Toronto aanwezig was. Het leek me een goed idee om de sporters van Atlantis nog een mooie kans te geven te presteren, binnen een kleiner maar minstens zo mooi speelveld. Hoe mooi zou het zijn de Olympische gedachte nog wat meer levend te houden, en ook minder bekende sporten nog extra te kunnen belichten. Het leek mij persoonlijk, en daar heb ik mijn collega's van weten te overtuigen, een mooie gelegenheid om de banden binnen Atlantis nog sterker te maken. Binnenkort komen we met de officiële aankondiging, maar ik kan alvast zeggen: het gaat gebeuren!"

Mooi nieuws, maar helaas moet Herman Geerts al weer verder met zijn drukke leven binnen het Olympisch Dorp. Ach, we hebben weer iets om naar uit te kijken, al moeten we eerst nog zien wat Rio ons brengen zal.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door Kathor » za 06 aug 2016, 23:24

Interessant idee, ik heb zelf ook al vaak gedacht ofdat we met Atlantis geen evenement kunnen organiseren à la de Europese Spelen of d Pan-Amerikaanse Spelen. Het lijkt me alleen niet haalbaar om deze al volgende zomer te organiseren.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door SjorsB » za 06 aug 2016, 23:37

^^ Achter de schermen zijn de voorbereidingen natuurlijk al even bezig. Voor de schermen hoeven er heus niet zo veel toeters en bellen te zijn als bij de OS, het is ook iets kleinschaliger. Ik denk dus dat het zeker niet onmogelijk is. Er hoeven geen stadions te worden bijgebouwd (hooguit wat kleine opknapbeurtjes, maar hé, we hebben nog een jaar), want er is geen gaststad, alleen een gastland (de Spelen zijn dus uitgesmeerd over Uneta). Infrastructureel hoeft er weinig te worden verbeterd ook bijvoorbeeld in Uneta, ook voor de Atlantis Cup van vorig jaar is er bijvoorbeeld nog een en ander verbeterd. Financieel zit het ook wel snor, de OBU krijgt veel subsidie en krijgt verder de sponsoring ook wel rond, ik voorzie geen problemen dus.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door Faylin » zo 07 aug 2016, 10:36

Lijkt mij een heel leuk idee! Qua uitvoering hoeft er inderdaad niet zo veel te gebeuren als bij de echte Spelen, maar het is ook weer een leuk evenement om nieuwe aspecten over je land uit te werken. Wat je kunt doen, is zowel bekende sporten als voetbal combineren met typische Atlantische of minder bekende sporten. Ik zou in dat geval ook wat minder zomerse en atletische sporten (schaatsen *kuch kuch*) aanbevelen (of je organiseert ook nog een Atlantische Winterspelen).

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Algemeen

Bericht door SjorsB » zo 07 aug 2016, 11:19

^^ Een niet nader te noemen Atlantislid begon bij mij achter de schermen al direct te roepen dat hij de Winterspelen wou organiseren; het lijkt mij echter een beetje een overkill om ook weer Winterspelen te organiseren, en de vorm die jij voorstelt met zowel bekendere als minder bekende en wintersporten spreekt mij het meeste aan.

Admin: Zou dit naar een aparte draad "Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)" verplaatst kunnen worden? Bvd.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door CX1000 » zo 07 aug 2016, 11:44

Atlantische Spelen? Heb ik iets gemist? :$

EDIT: Laat maar, ik lees nu pas de berichten in de landen-topics...

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door Dulminis » zo 07 aug 2016, 12:11

Vergis je niet met zo'n organisatie: het is niet maar één toernooi, maar je moet gedurende enkele weken meerdere sporten bijhouden. Ook qua pré-organisatie vergt dit voor iedereen een heleboel werk/tijd, zelfs al vind je het leuk om te bedenken. Je moet bepalen aan welke sporten je land kan deelnemen, hoe goed ze daar op internationaal niveau in zouden kunnen zijn, individuele atleten verzinnen (bij teams is dat niet per se nodig, maar voor speerwerpers, kogelstoters, vrouwsjouwers en dwergwerpers is een naam van de deelnemer toch wel onontbeerlijk denk ik).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door SjorsB » zo 07 aug 2016, 13:38

Ik ben me daar zeker van bewust. Vandaar dat ik er nu al over begin (nu ik nog tijd heb dingen voor te bereiden), ik moet ook nog even zien hoe ik het aan ga pakken. Er moet zeker een hele hoop uitgedacht worden. Om mee te beginnen: welke Atlantische sporten zijn er zoal die op de Spelen gespeeld zouden kunnen worden?

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door BlaZ » zo 14 aug 2016, 01:37

Aan welke sporten zaten jullie zoal te denken?

Misschien is een tiental sporten nog wel te simuleren (hoewel sommige sporten amper te simuleren zijn).

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door Faylin » zo 14 aug 2016, 11:40

^^ Cylenië heeft niet echt een eigen Atlantische Sport, maar (kunst) schaatsen, voetbal en ijshockey zijn erg populair (in die volgorde). Ik zou zelf echter geen voetbal tijdens de AS houden, omdat we ook al een cup hebben.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door BlaZ » zo 14 aug 2016, 19:17

Ik denk dat Dumerië wel sterk is in schietsport, handboogschieten, volleybal, schermen en zeilsporten.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door Kaaiman » zo 14 aug 2016, 21:11

Uiteraard het Schellingse spel Kurvklot. :D
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door CX1000 » zo 14 aug 2016, 21:19

Voetbal, volleybal, honk- en softbal en handbal zijn populaire sporten in Kvarinsuloj. (al lijkt mij, zoals ook al door Faylin gezegd, voetbal geen goed idee ivm de Atlantis Cup)

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Atlantische Spelen 2017 (voorafgaand)

Bericht door lajos » do 18 aug 2016, 02:08

Op Ardra hadden we de "Vredesspelen". Daarvoor berekende ik de uitslagen van alle 21 sporten (of eigenlijk medaille-evenementen) in een enorm rekenblad (met tienduizenden formule-cellen en bijna 3000 random getallen). Alle uitslagenpagina's vind je hier. Als het rekenblad om uitslagen te bepalen eenmaal gemaakt is, dan is e.e.a. verder niet zo heel veel werk, maar het maken van zo'n rekenblad voor slechts 21 sporten en een stuk of 15 landen was heel erg veel werk. Voor grootschaliger spelen, met veel meer sporten wordt dat niet perse heel erg veel ingewikkelder (omdat veel sporten qua uitslagen-simulatie nogal op elkaar lijken), maar het rekenblad wordt dan zo immens groot dat het moeilijk te navigeren wordt en moeilijk wordt om het overzicht te behouden. Ik wil derhalve suggereren om het aantal sporten (d.w.z. medaille-evenementen) zo klein mogelijk te houden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten