Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » ma 01 mei 2017, 08:37

Bid 2017 Frankenland & Sustulië*

Logo
Het logo bestaat uit vier vlammentongen, symbool voor het strijdvuur, en een voetbal, waarvan de compositie zowel een lauwerkrans, een arend als een juichende winnaar verbeeldt. De kleur blauw komt voor in de vlaggen van beide organiserende landen en omsluit daarom het geheel. Rood en groen komen voor in de vlaggen van respectievelijk Frankenland als Sustulië, net als het goud in het midden. Deze centrale positie van het goud verbeeldt de eendracht die nodig is om te kunnen winnen.
Afbeelding

Organiserende bonden
Frankenland: FFF (Futbal Federation Frankenland)
Sustulië: FPNR (Federazio Pedeludi Nosre Respublice)

Speelsteden
In vergelijking met de vele Borealische sporttempels zijn de stadions in Frankenland en Sustulië relatief bescheiden in aantal en omvang. Dit komt door de relatief lage bevolkingsaantallen op Atlantidië. Gezien de geïsoleerde ligging ten opzichte van het voetbalminnende Borealië is de verwachting dat dit geen probleem hoeft te vormen bij de organisatie, aangezien er minder toeschouwers worden verwacht dan voorgaande edities. Er zullen namelijk weinig toeschouwers per auto uit buurlanden komen rijden.                   
 Land  Stad  Stadion  Capaciteit 
 RFL  Rabensburgh  Rens Heinke Jisteraker Stádie  53.200 
 RFL  Lubah-Neutalhavn  Havnsider Stádie  48.700 
 RFL  Osprossenburgh  Osprosser Stádie  38.600 
 RFL  Brimmerhavn  Ostbrimmer Stádie  46.100 
 SUS  Fortiporta  Magna Arena Nosre Respublice  84.300 
 SUS  Isdera  Arena Akilaru Auraru  61.800 
 SUS  Harena  Arena Preli Nosre Respublice  72.400 
 SUS  Urbalongi  Arena Veteriporti  39.400 

De stadions in de beide hoofdsteden zullen dienen als locatie voor de openingsceremonie (Rabensburgh) en de finalewedstrijden (finale in Fortiporta, troostfinale in Rabensburgh).

Innovatie
Modulair chipkaartsysteem, gekoppeld aan mobiele app:
  • Chipkaart via internet en app te bestellen via internationale post, ook uitgifte via gecertificeerde verkooppunten in Frankenland en Sustulië.
  • Toegangskaarten via app te bestellen en op chipkaart te laden.
  • Vervoersbewijzen via app te bestellen en op chipkaart te laden.
  • Mobiele app bevat tevens wedstrijdupdates met speluitslagen, nieuwsberichten, korte video’s, verkeersinformatie en veiligheidswaarschuwingen.

Veiligheid
In de wedstrijdsteden zullen extra opvallende en onopvallende beveiligingseenheden worden ingezet en zullen de gebieden in de directe nabijheid van de stadions, slaap- en trainingsfaciliteiten tot beschermde zones worden verklaard, waarin een verhoogde staat van paraatheid en een bredere bevoegdheid van de beveiligingseenheden geldt. Dit ten behoeve van de veiligheid van zowel spelers als toeschouwers.


Reizen
Visumregeling:
  • Standaard is geen visum nodig tussen Frankenland en Sustulië en vice versa (bij een toeristisch verblijf tot 42 dagen).
  • Standaard is geen visum nodig naar Frankenland vanuit alle landen aangesloten bij de Atlantische Raad en Hochmark (bij een toeristisch verblijf tot 120 dagen).
  • Tijdelijke opschorting visumplicht naar Sustulië vanuit alle landen aangesloten bij de Atlantische Raad en Hochmark (bij een toeristisch verblijf tot 72 dagen).
Vliegverkeer:
  • Extra nationale en internationale vluchten, rekening houdend met het wedstrijdschema, op de volgende vliegvelden:
    • Rabensburgh International Airport (RIA)
    • Brimmen-Sudostia International Airport
    • Militárflughavn Kalaznikov (indien nodig tijdelijk inzetbaar voor burgerluchtvaart)
    • Fortiporta Airoportus Internazionalis Respublice
    • Harene Airoportus Internazionalis
    • Airoportus Isdere

Openbaar vervoer:
  • Rechtstreekse internationale snelbusdiensten rekening houdend met het wedstrijdschema.
  • Extra materieelinzet en waar nodig extra/vervroegd onderhoud op de belangrijkste (inter)nationale spoorlijnen:
    • Rabensburgh - RIA - Lubah-Neutalhavn
    • Rabensburgh - Osprossenburgh - Kalaznikov
    • Kalaznikov - Dabernpöhl - Lubah-Neutalhavn
    • Lubah-Neutalhavn - Brimmerhavn
    • Dabernpöhl - Antali - Lina
    • Brimmerhavn - Sudostia - Harena - Urbalongi
    • Harena - Lina - Fortiporta
    • Harena - Urbalongi
    • Fortiporta - Urbalongi
    • Fortiporta - Isdera

Volledig tolvrij snelwegennet van goede kwaliteit in zowel Frankenland als Sustulië.
Indien haalbaar extra openstellingen van nog in aanleg zijnde wegen of delen daarvan:
  • A6 Lubah-Neutalhavn - Ford Bijel (vervroegde volledige openstelling)
  • A6 Neu Ganderkessee - Alt-Brimmen (provisorisch, met één rijbaan)
  • M7t Sudostia - Tumula (provisorisch, tolvrij)
  • M7t Stradini - Harena (provisorisch, tolvrij)
  • M9 vliegveld - Scelta - Fortiporta (provisorisch)

* Geofictieve noten:
- ik ga ervan uit dat 'in werkelijkheid' reeds begin 2015 bekend was wie de Atlantis Cup van 2017 zou gaan organiseren, zodat de te nemen maatregelen tijdig ingezet konden worden.
- bid is onder voorbehoud van iemands hulp die de wedstrijden wil organiseren en genereren.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op ma 01 mei 2017, 14:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » ma 01 mei 2017, 10:59

Kaaiman schreef: ma 01 mei 2017, 08:37 Standaard is geen visum nodig naar Frankenland vanuit alle landen aangesloten bij de Atlantische Raad en Hochmark.
Moet zoiets internationaal geregeld worden of is dit een regeling vanuit Frankenland zelf? In het Westpact zijn visa van een deelnemend land namelijk geldig voor heel het Westpactgebied (in theorie), maar is er wel nog steeds een visum benodigd. Het lijkt me daarnaast niet dat de Atlantische Raad op het vlak van open grenzen bezig is.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » ma 01 mei 2017, 14:45

Dit is een regeling vanuit Frankenland en Sustulië zelf en staat helemaal los van de Atlantische Raad als organisatie. Echter, de gedachte achter de landenlijst is dat aangesloten AR-landen in ieder geval door de AR-gemeenschap erkende landen zijn en daardoor qua nationaliteit geen problemen zullen opleveren. Bovendien zijn de meeste bevriende landen lid van de AR. Het gaat dus puur om een landenlijst.

Frankenland is behoorlijk liberaal en vereist sowieso geen visum voor een toeristisch verblijf tot 120 dagen vanuit de drie andere Atlantidische landen, alsmede de landen buiten Atlantidië die bij de AR zijn aangesloten. Sustulië heeft normaal gesproken een veel restrictiever visumbeleid, maar is bereid om voor deze gelegenheid dezelfde visumregels aan te houden als Frankenland, zij het voor een kortere periode van 72 dagen.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » ma 01 mei 2017, 17:14

Even voor de goede orde: het lijkt me verstandig om wel binnenkort een deadline voor bids vast te stellen. De wedstrijden zijn normaal gesproken in mei/juni, en er komt nog wel wat voorbereidingswerk aan te pas... :T

Ik stel voor dat geofictici nog tot en met zaterdag 6 mei een bid kunnen uitbrengen, dat lijkt me lang genoeg om nog iets in elkaar te kunnen knutselen. We zouden daarna weer een stemronde kunnen doen per PB (hoe ging dat vorig jaar ook alweer?). Niet lang daarna kunnen de geofictici weer de parameters voor het algoritme doorgeven per PB, zodat het algoritme aan het werk gezet kan worden. ;)

Het lijkt me zelf het handigst dat er net als vorig jaar(?) weer een externe website komt, al dan niet intern gehost (bijvoorbeeld atlantiscup.atlantisgeo.nl) waar dan met een geautomatiseerd script dagelijks de wedstrijduitslagen, doelsaldo en gele/rode kaarten die met het algoritme zijn gegenereerd worden gepubliceerd.

Zo'n website zou je dan elk jaar weer kunnen gebruiken, kwestie van een paar kleuren en afbeeldingen in een andere huisstijl zetten en de uitslagen resetten. :d
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » ma 01 mei 2017, 17:41

^^ Zaterdag 6 mei lijkt me een goede datum om de inschrijvingen te sluiten. Ik had eerder 30 april (gisteren) voorgesteld, maar daar had verder niemand meer op gereageerd. Het lijkt me wel handig dat we dit op korte termijn sluiten, inderdaad vanwege de verdere voororganisatie.

Ik was sowieso van plan om een automatisch script te maken dat het algoritme uitvoert (mits de organisator daar gebruik van wilt maken), daar zou dan ook gelijk een website omheen gebouwd kunnen worden dat uitslagen publiceert en ook gelijk de poules verdeelt.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » ma 01 mei 2017, 17:44

Nou ja, als niemand er bezwaar tegen heeft, mag de stemronde voor de bids wat mij betreft ook nu wel beginnen. Ook al was mijn bid dan te laat (hoewel gisteren op 3 dingetjes na al helemaal uitgewerkt).
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » ma 01 mei 2017, 17:56

Laten we dan nu overgaan op het stemmen op het gastland en de inschrijvingen voor teams op 6 mei sluiten. Ik denk dat de mogelijk geïnteresseerde gastlanden wel al eerder van zich lieten horen als ze echt geïnteresseerd waren. Ik zal later vandaag een stemformulier aanmaken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » wo 03 mei 2017, 10:43

^^ U zei? :P
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » wo 03 mei 2017, 12:34


Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Rob » za 06 mei 2017, 15:49

Zerderen zou graag nog willen participeren in de Atlantis Cup.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » zo 07 mei 2017, 11:41

En de uitslag is... *roffelroffel* ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » zo 07 mei 2017, 21:13

Ik heb nu 11 stemmen van de 16 stemgerechtigden binnen. De volgende teams hebben nog recht om te stemmen, maar hebben dit nog niet gedaan:
Finoccië, Kwang Yung, Nefen en Daar, Eduko en Zerderen.

Er staan nu na de inschrijvingsdeadline 29 teams op de lijst en 2 teams op de reservelijst, wat een totaal van 31 teams maakt. Als er nog één team meer mee kan doen, zitten we op een veel praktischer aantal van 32 teams. Wat doen we hiermee?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » zo 07 mei 2017, 21:15

Kunnen we Burghteland niet charteren als 32e team? Dit land heeft bij eerdere edities ook meegedaan, alleen is sirdanilot al een hele poos niet meer op het forum geweest... :S
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kathor » ma 08 mei 2017, 02:02

^^ Dat lijkt mij ook de beste oplossing
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Matt » di 09 mei 2017, 15:21

Vorig jaar wilde Burghteland ook meedoen met de Atlantis Cup, maar hij was toen te laat voor de aanmelding. Het lijkt mij goed mogelijk dat Burghteland weer mee wil doen dit jaar. Aangezien sirdanilot al bijna een jaar niet meer op het forum is geweest denk ik niet dat hij snel zal reageren. Heeft iemand toevallig nog statiestieken van Burghteland van eerdere edities?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » do 11 mei 2017, 09:51

^^ Ik denk dat de organisatie van vorig jaar die statistieken nog wel heeft.

Overigens mis ik nu nog drie stemmen van Finoccië, Nefen en Daar en Eduko. Omdat er nu meer dan 80% van de stemmen binnen is, stel ik voor om de deadline voor het stemmen over twee dagen te zetten, dus op zaterdag 13 mei om 24:00 uur, zodat het winnende bid daarna snel verder kan organiseren.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door BlaZ » do 11 mei 2017, 22:00

Matt schreef: di 09 mei 2017, 15:21 Vorig jaar wilde Burghteland ook meedoen met de Atlantis Cup, maar hij was toen te laat voor de aanmelding. Het lijkt mij goed mogelijk dat Burghteland weer mee wil doen dit jaar. Aangezien sirdanilot al bijna een jaar niet meer op het forum is geweest denk ik niet dat hij snel zal reageren. Heeft iemand toevallig nog statiestieken van Burghteland van eerdere edities?
Dit zijn de waardes van het vorige toernooi, de prestatie staat tussen haakjes erachter.
(16)=achtste finals
(8)= kwartifinales

Forezen 38 (16)
Zuid-Aquilas 44
Finoccië 46 (8)
Kwang Yung 46
Kartjas 48
Neravië 49
Viguros 50 (8)
Frankenland 53
Aneva 56
Maldarië 57
Kratizi 57
Ireggio 58
Zerderen 62
Kvarinsuloj 62
Noord-Aquilas 64 (16)
Nefen en Daar 64 (4)
Nieuwegouwen 65
Vestmark 66
Seovië 66 (16)
Sustulië 67
Solwezië 68
Imaginië 70
Eduko 74 (3)
Ardeim 78 (16)
Schellingen 82 (16)
Tholenië 87 (16)
Uneta 88 (1)
Cylenië 88 (8)
Dumerië 89 (16)
Paganië 91 (16)
Carthamië 95 (8)
Benjiland 99 (2)


En de rekenmethode van de vorige keer:
https://docs.google.com/document/d/1y5c ... 9vajcs0y2q

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Matt » vr 12 mei 2017, 11:54

Ik heb het even nagetrokken, en de enige keer dat Burghteland heeft meegedaan was met de eerste editie in 2012. (Dit is dus nu de 6e keer dat dit wordt georganiseerd!) Dat betekent dat ik de enige met gegevens over voetbal in Burghteland ben. Ik zal eens natrekken wat de gegevens waren (ook al was de opzet anders), zodat Burghteland ook mee kan doen en we zo 32 teams hebben.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Faylin » vr 12 mei 2017, 15:59

Habemus papam

Omdat er nog maar één stem binnen moet komen en die stem de uitslag niet meer kan veranderen, gaan we nu over op de uitslag: wie mag de Atlantis Cup 2017 gaan organiseren?

Carthamië: 33 punten
Frankenland & Sustulië: 42 punten

Bij deze draag ik het organiseerstokje over aan Kaaiman en wens hem veel succes met de organisatie!

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kathor » vr 12 mei 2017, 18:04

Van harte gefeliciteerd Kaaiman met het binnenrijven van het bid ;)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » vr 12 mei 2017, 20:56

Kudos ook zeker voor Faylin die me wil helpen bij de (technische) organisatie. :d
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Dulminis » vr 12 mei 2017, 21:34

^^ "Faylin behoudt het organisatiestokje. Er is tegen hem gezegd dat het niet eerlijk is, dat hij anderen ook een kans moet geven, maar hij behoudt het organisatiestokje" :P
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » vr 02 jun 2017, 22:40

Alle geofictici van deelnemende landen hebben gisteren een PB gekregen met daarin de vraag om de teamsterkte van de eigen teams en de geluksfactor voor een willekeurig ander team aan te geven. Ik heb al een paar reacties gehad, waarvoor dank. :)

Zouden degenen die dat nog niet gedaan hebben dit zo snel mogelijk ook willen doen? Dan kunnen Faylin en ik de poules samenstellen en kunnen we het definitieve wedstrijdschema in elkaar timmeren. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door BlaZ » za 03 jun 2017, 03:19

Ik hou voor mijn landen dezelfde waarden aan als het vorige toernooi overigens.

Wat voor rekenmethode gaat er dit jaar gebruikt worden overigens?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Voorafgaand aan: Atlantis Cup (2017)

Bericht door Kaaiman » za 03 jun 2017, 08:13

^^ Dezelfde als vorig jaar, maar met wat aanpassingen. Met name de invloed van geluksfactoren zal minder zwaar zijn, omdat die vorig jaar wel erg bepalend waren.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten