Handel & Politiek

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door Ortelius » di 08 mei 2012, 22:09

sirdanilot schreef:
De joint-venture Nordoil die de aardgas en aardolievelden in de Bartenszee beheert zoekt nog aandellhouders die 10% van de aandelen willen overnemen van het Ardeimse chemiebedrijf Chemoil Distilantica. Men (ik dus) wil liever buitenlandse bedrijven als aandeelhouder om de diversiteit wat te promoten. 50% is in handen van de Solwezische overheid, 29% is in handen van AGEA, 7% is in handen van Solugas, 3% is in handen van Fimonar, 1% in handen van particulieren.
De Burghtelander Erts en Steenkoolmaatschappij is hier wel in geïnteresseerd. Dit is een bedrijf dat in handen is van de staat.

Bovendien lijkt het me waarschijnlijk dat een deel van de olie- en gasvelden binnen Burghtelandse wateren vallen? Alleen een (voorlopige) kaart van Solwezië kan uitsluitsel geven...
Antalmenië heeft, indien dit nog mogelijk is, ook interesse om in te stappen in de internationale energiehandel, zeker gezien de recentelijk gevonden olievoorraden in ons land.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » di 08 mei 2012, 22:12

Ik heb de uitgeverijen van kranten toegevoegd aan de lijst, en ik zou graag vragen aan MandelSoft en sirdanilot of DNG-Media enkele grote dagbladen zou mogen uitgeven in hun land.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Handel & Politiek

Bericht door Koen » do 17 mei 2012, 13:12

Ortelius schreef:Antalmenië heeft, indien dit nog mogelijk is, ook interesse om in te stappen in de internationale energiehandel, zeker gezien de recentelijk gevonden olievoorraden in ons land.
In Laconia is een tekort aan olie. Er zijn maar weinig eigen bronnen, dus moet er geïmporteerd worden. En met de huidige olieprijs is het logisch dat Laconia zoveel mogelijk verschillende leveranciers wil hebben.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door Ortelius » do 17 mei 2012, 13:43

Koen schreef:
Ortelius schreef:Antalmenië heeft, indien dit nog mogelijk is, ook interesse om in te stappen in de internationale energiehandel, zeker gezien de recentelijk gevonden olievoorraden in ons land.
In Laconia is een tekort aan olie. Er zijn maar weinig eigen bronnen, dus moet er geïmporteerd worden. En met de huidige olieprijs is het logisch dat Laconia zoveel mogelijk verschillende leveranciers wil hebben.
In het Antalmeense zandbakforum was er sprake van de KONOMA, de Koninklijke Oliemaatschappij, maar gezien dat nog uit de periode stamt dat Antalmenië overwegend Nederlandstalig zou worden, is dat niet meer zo relevant. Het lijkt me best dit bedrijf te herdopen tot SORELCA (la Societé Regale des Liquides Carburants d'Antalménie). Zoals het er nu uitziet, is dit een staatsbedrijf, maar wie weet zal het geprivatiseerd worden na de aankomende verkiezingen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » vr 17 aug 2012, 14:06

Ik wil nog eens vragen of er geen landen geïntresseerd zijn in een ambassade in Solwezië en Ardeim en kunnen mijn landen dan op hun beurt een ambassade openene in dat land?

Nordoil is nu dus voor 10% in handen van de BES, Zijn er misschien nog andere landen of bedrijven geïntresseerd in Nordoil, het is voor 50% een staatsbedrijf.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Handel & Politiek

Bericht door Snelwegfreak » vr 17 aug 2012, 14:13

Benjiland is wel geïnteresseerd in ambassades in Solwezië en Ardeim. Ik heb nog twee mooie appartementen over op de Vriedesstraat in Markestad voor de ambassadeurs. Respectievelijk nummers 6b en 8a 1244 BB Markestad.
Benjiland wil daarentegen Dhr. Laentjes sturen naar Solwezië en Mevr. Wanssums naar Ardeim. Akkoord?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » vr 17 aug 2012, 14:24

Akkoord, Ardeim stuurt Dhr. Brecht Valvige
Solwezië stuurt Mvr. Elisabeth Delcampo
De Benjilandse ambassade in Ardeim is gelegen aan de Weversstraat 7, de ambassade in Solwezië aan de Buitenlandlaan 8 (ik vermoed dat de ambassadeurs in de ambassade verblijven?)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Handel & Politiek

Bericht door Snelwegfreak » vr 17 aug 2012, 14:36

^^ Op werktijden wel. Ik denk dat ze wel een mooi huisje kunnen vinden in Solwezië en Ardeim ;)
Staat genoteerd trouwens, de ambassadeurs.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » zo 19 aug 2012, 22:26

@Snelwegfreak, Wat is het adres van mijn ambassades?

Ik heb eigenlijk nog een vraag? Zouden er in Atlantis landen bereid zijn om misschien samenwerkingsverbanden op te starten (zoals ASEAN, de Afrikaanse Unie, MERCOSUR, Raad van Europa)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kathor » zo 19 aug 2012, 23:59

Geen idee. In deze tijden van Crisis vraag ik me af of dat wel zo'n goed plan is. Anderzijds zijn de meeste Atlantiaanse Landen van een goede economie voorzien

Ik weet het niet
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kaaiman » ma 20 aug 2012, 00:13

Brilamontië, Sustulië, Hochmark en Frankenland hebben al een Atlantidisch overleg- en samenwerkingsverband. Het is echter vooral een verband tussen politici van de vier landen om politieke zaken af te stemmen. Het is in ieder geval (nog lang) niet te vergelijken me de EU of VS.

De plannen voor de (inmiddels geannuleerde) Transrapidverbinding op Atlantidië is een voorbeeld van een project dat in dit overlegorgaan uitgebreid is besproken. Ook de internationale routenamen voor autosnelwegen zijn een product van deze samenwerking.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2012, 00:32

Ik zie een Atlantiaanse Unie wel zitten alleen niet nu als de tijden beter zijn misschien dan wel
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » ma 20 aug 2012, 10:03

I bedoelde ook niet iets als de Europese Unie, alleen een samenwerkingsverband, zo kunnen alle landen aande Bartneszee in een Bartenszeeorganisatie, waar projecten zoals de Bartenszeeverbinding konden worden overlegd, of alle landen van Borealië in een Samenwerkingsorganisatie (al dan niet economisch) voor gemeenschappelijke cultuur enzo. Die samenwerkingsverbanden kunnen al 50 jaar bestaan.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2012, 19:51

Zoiets zie ik wel zitten. bijvoorbeeld de Bartenszee kunnen een organisatie vormen met bv. Steinmarken, Schellingen, Ardeim, Solwezië, Burghteland en Zerderen als leden. Of rond de Oost-Borealische Zee met Nova Hollandia, Burghteland, Antalmenië, Zerderen en Carthamië als lid
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » ma 20 aug 2012, 20:10

^^ Dat bedoelde ik
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2012, 22:35

Ik zie het echt wel zitten... Maar het zal redelijk moeilijk worden om deze bonden te vormen. Vooral op Borealië, waar Burghteland zeer slechte relaties heeft met Nova Hollandia. en tussen Schellingen en Nova Hollandia botert het ook al niet goed
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door Rob » ma 20 aug 2012, 22:42

^^ Als je dat is achting neemt ,dan is het logischer om een organisatie te creeëren rond de Bartenszee.
Deze organisatie is dan bijv. niet alleen goed voor de Grenzen en Infrastructuur ,maar ook voor de Visstand en Olie.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » ma 20 aug 2012, 22:49

^^ Inderdaad, Iets als de Samenwerkingsorganisatie van de Bartenszeelanden of zoiets. Als NovaHollandia wordt uitgesloten, dan kan dat, Zwitserland is toch ook een 'eiland' in de EU?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door Rob » ma 20 aug 2012, 23:00

^^ Dat lijkt me in het begin niet nodig ,want Nova Hollandia grenst niet aan de Bartenszee.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Handel & Politiek

Bericht door Kathor » di 21 aug 2012, 00:18

Wel aan de Oost Borealische waar toch ook een aantal landen aan liggen Burghteland, Antalmenië, Zerderen, Tysië, Carthamië, Balinica en Nova Hollandia
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Handel & Politiek

Bericht door MandelSoft » di 21 aug 2012, 11:08

Van de landen in Borealië waarvan ik denk dat ze een unie (de Borealische Unie wellicht) kunnen vormen zijn in mijn perspectief:
  • Schellingen
  • Imaginië (al in een unie met Schellingen)
  • Burghteland
  • Antalmenië
  • Ardeim
  • Solwezië
  • Zenderen
Landen waarvan ik onwaarschijnlijk acht om deze unie te vergezellen zijn:
  • Steinmarken. Dit land is een beetje zoals Noorwegen; ze willen de baas zijn in eigen land en vooral geen bemoeienis van buitenaf, voor zover ik het begrepen heb.
  • Nova Hollandia. Vanwege de gespannen situatie met Burghteland en in mindere mate Schellingen plus daarbij de geslotenheid van het land sluit nagenoeg een toetreding tot de unie uit.
Een Borealische Unie zou kunnen streven naar het volgende:
  • Meer economische samenwerking tussen de landen. Vorming van economisch blok.
  • Meer vrijheid in verkeer tussen landen.
  • Extra bevoegdheden over de grenzen (zoals samenwerkende politie- en brandweerkorpsen in de grensstreken).
  • Politieke en militaire stabiliteit in de regio.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Handel & Politiek

Bericht door TzM23 » di 21 aug 2012, 11:19

^^ Tholenië zou in de toekomst ook graag toetreden, maar het land heeft nu te veel problemen, die zullen eerst opgelost moeten worden.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Handel & Politiek

Bericht door TBR » di 21 aug 2012, 11:24

Ik heb het dan niet alleen over Borealië, en er kunnen ook aparte unies naast elkaar staan (zoals een militaire unie, een economische unie,...).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Handel & Politiek

Bericht door TzM23 » di 21 aug 2012, 13:07

Wie zou ambassadeurs naar Tholenië willen sturen, uiteraard stuurt Tholenië er ook een terug.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Handel & Politiek

Bericht door Matt » di 21 aug 2012, 19:45

HAFRABAisfun schreef:Ik wil nog eens vragen of er geen landen geïntresseerd zijn in een ambassade in Solwezië en Ardeim en kunnen mijn landen dan op hun beurt een ambassade openene in dat land?
Maldaria heeft al een consulaat in zowel Rugeneim als Bodegaarde. De overheid wil het consulaat in Rugeneim upgraden tot een ambassade. Deze ambassade zal dan zowel Ardeim als Solwezië dekken en eventueel ook in de toekomst Zerderen, wanneer daar meer informatie over bekend is.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 48 gasten