Sport

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Marcel » do 14 apr 2011, 22:36

Frans schreef:Dan is de FIS eigenlijk je enige optie. ;) Het is de enige erkende internationale wintersportorganisatie over de gehele wereld.
FIS? Graag de betekenis Frans.

Frankenland is niet zo'n sportland;

- Motorsport (Formule 1, Rallye, Motorcross Motorwedstrijden als de TT): Verspilling van het brandstof. Een beetje de ideologie van RBM.
- Voetbal. Dat wel, alleen er is geen nationale bond.
- Zwemmen. Op alle basisscholen in RFL word zwemles gegeven. Er is geen nationale bond daar de sport niet zo gewild is. Zwemmen word meer uit oogpunt van 'jezelf kunnen redden wanneer je te water komt' uitgevoerd.
- Wielersport (Wielrennen, Baanwielrennen, mountainbike) is redelijk populair. Vooral mountainbike in het noorden is zeer gewild. De National Radler Bond Frénklends (NRBF) is de nationale bond.
- Schaatssport (Langebaan, shorttrack natuurijs) is ook populair. Vooral op natuurijs komen ze van heinde en ver. De National Skeuvel Bond Frénklends (NSBF) is de nationale bond.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door JeroenF1 » do 14 apr 2011, 22:59

Marcel schreef:
Frans schreef:Dan is de FIS eigenlijk je enige optie. ;) Het is de enige erkende internationale wintersportorganisatie over de gehele wereld.
FIS? Graag de betekenis Frans.
Staat wel ergens in dit topic. Desalniettemin: http://www.fis-ski.com/
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door JeroenF1 » za 07 mei 2011, 20:56

In Lichtenberg is men al voorzichtig bezig met het komende voetbalseizoen. Daarom wil de LFB graag twee oefenwedstrijden plannen met bonden van andere landen. Bij deze vriendschappelijke wedstrijden ligt de voorkeur bij een thuis- en een uitwedstrijd (en het liefst twee verschillende tegenstanders).

De door de bond geopperde data zijn:
- Zaterdag 13 augustus 2011;
- Zaterdag 20 augustus 2011.


Noot 1: wanneer Lichtenberg een eigen subforum heeft, zullen deze berichten voortaan in een apart topic binnen dat subforum worden geplaatst.
Noot 2: over de uitslagen moeten natuurlijk geen discussies ontstaan. Mijn idee is om dat door het thuisland te laten bepalen.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Sport

Bericht door NovaHollandia » zo 03 jul 2011, 17:41

Kaaiman schreef:In Brilamontië is gemotoriseerde sport niet populair. Er zijn dan ook geen circuits voor motorsport.

Racen wordt dan ook gezien als het verspillen van talloze liters brandstof voor vermaak, terwijl die ook ingezet hadden kunnen worden voor veel nuttigere zaken. Daar komt bij dat benzine bijna niet te krijgen is
Ook in RNH is gemotoriseerde sport niet populair. Het wordt net als in Brilamontië gezien als verspilling - in dit geval als verspilling van mogelijke staatsinkomsten op de export van olie.

Overigens wel de vraag waarom benzine zo slecht verkrijgbaar is voor "gewoon" gebruik ? Als er in de toekomst plotseling sprake zou zijn van een enorm tekort dat de Brilamontische maatschappij zou ontwrichten, is RNH bereid om eventueel een leverantie te doen zonder dat "de hoofdprijs" betaald moet worden.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: Sport

Bericht door Ties » zo 03 jul 2011, 23:57

^^ Ik meen mij te herinneren dat benzine een verboden brandstof is in Brilamontië. Kijk maar uit voor je begint te exporteren ;)

Over de precieze invulling van het bezineverbod kun je denk ik een vraag stellen in een van de Brilamontische topics.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Sport

Bericht door sirdanilot » ma 04 jul 2011, 01:12

Volgens mij valt aan welke sport dan ook, waaronder dus ook autosport, toch best wat geld te verdienen hoor... Denk aan het gokcircuit, sponsoring, etcetera. Ook kan het een impuls geven aan technologie en innovatie.

Auto- en motorsport is in Burghteland niet heel erg populair, maar er zijn wel enkele circuits. Kansspelen zijn echter illegaal (wat niet wegneemt dat er in het illegale circuit nogal eens gegokt wordt...). Wat onder de bevolking veel populairder is, zijn shows met trekkers en dergelijke. Op het platteland is dit een groot volksvermaak.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » do 07 jul 2011, 20:46

In Laconia heeft iedere sport in principe een nationale sportbond (Federatio Sportivo Laconias). Al deze sportbonden vallen direct onder het ministerie van gezondheid.
De Federatio Sportivo Laconias Piedibalinë, FSLP, (Laconische sportfederatie voor voetbal) wil zich graag aanmelden bij de Atlantis Football Confederation (als dat niet te laat is :D ). De clubs SP Cântapoli en Sportia Basilocampa zullen dan meedoen met de AFC International Football League.

Ik zal het verder sportleven van Laconia nog wel een keer uitwerken.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » di 02 aug 2011, 21:01

JeroenF1 schreef:In Lichtenberg is men al voorzichtig bezig met het komende voetbalseizoen. Daarom wil de LFB graag twee oefenwedstrijden plannen met bonden van andere landen. Bij deze vriendschappelijke wedstrijden ligt de voorkeur bij een thuis- en een uitwedstrijd (en het liefst twee verschillende tegenstanders).

De door de bond geopperde data zijn:
- Zaterdag 13 augustus 2011;
- Zaterdag 20 augustus 2011.
De FSLP wil graag een oefenwedstrijd tussen een Lichtenbergse voetbalclub en SP Cântapoli op 13 augustus 2011 in het Stadio Nationalo in Cântapoli. De supporters uit Lichtenberg kunnen op de website http://www.visi.gov.ln een speciaal supportersvisum aanvragen, waarmee ze maximaal vier dagen in Laconia mogen verblijven. Het aanvragen van dit visum kost maar weinig tijd.
Frans schreef:Ideeën voor een originele naam voor de 'International Football League' van de AFC zijn uiteraard ook van harte welkom!
Laconia stelt de namen 'Atlantis Cup' of 'Atlantis League' voor. Een Engelse, internationale naam, die meer zegt over de plaats van het toernooi dan 'International Football League'.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door JeroenF1 » do 11 aug 2011, 14:21

SP Cântapoli kan een oefenwedstrijd spelen tegen SV Rot Weiss Wenze 04. De club is als een van de weinige clubs deze zomer in het buitenland actief. De interesse voor de wedstrijd bij de supporters is vanwege de vakantieperiode en de afstand vrij klein - tot nu toe hebben slechts 150 supporters zich aangemeld.
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » do 11 aug 2011, 14:28

SV Rot Weiss Wenze 04 en haar supporters zijn zaterdag welkom in Cântapoli! :D De FSLP wenst beide clubs veel succes.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Kaaiman » do 11 aug 2011, 22:09

De volgende sporten worden het meest beoefend in Brilamontië, waarbij sommige op vrij hoog niveau. Alle genoemde sporten hebben een nationale bond.

Zomer/zaalsporten:
  • Renbal (Kurpilko, traditionele Brilamontische teamsport met twee ballen tegelijkertijd in het spel, lijkt verder wat op rugby)
  • Houtbal (Lingpilko, traditionele Brilamontische teamsport, heeft wat weg van jeu de boules maar dan met houten ballen)
  • Volleybal
  • Trefbal
  • Hockey
  • Honkbal
  • Zwemmen
  • Roeien (rustig water)
  • Kajakken (wild water)
  • Horseball
  • Paardenspringconcours
  • Wielrennen
  • Veldrijden
  • Fietscross
Wintersporten:
  • Schaatsen
  • Biatlon
  • Langlaufen
  • Skiën/snowboarden (afdaling, slalom)
  • Schansspringen
  • Bobsleeën
  • Priksleeën
Behendigheidssporten:
  • Darts
  • Kegelen
  • Pool
  • Boogschieten
Ook wordt vaak het oude bordspel Hnefatafl in wedstrijdverband gespeeld. Dit spel waarvan de oorsprong bij de vikingen ligt, is in Brilamontië zeer populair.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » ma 02 jan 2012, 12:57

In Ardeim is vooral tennis razend populair, in Solwezië in mindere mate. Het Nationaal TennisVerbond Ardeim (NTVA) heeft al heel wat jong talent getraind. In Ardeim heb je dan ook jaarlijks de Tournem Cup, een van de drukstbezochtste evenementen. In Solwezië is voetbal populairder, maar het Solwezisch voetbal is zeker niet het beste van Atlantis. Ook is in het KSW sport niet zo belangrijk in de samenleving en dus heeft de Solwezische Koninklijke VoetbalUnie (SKVU) niet zo veel leden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 08 jan 2012, 18:07

Het lijkt me leuk om, zoals Frans aan het begin van dit topic al heeft gezegd, een kampioenschap/wedstrijd/toernooi te houden tussen landen. Is er nogsteeds animo hiervoor, bijvoorbeeld voetbal of wielrennen, of heeft iemand een ander idee?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Rob » zo 08 jan 2012, 19:02

Ik ben wel geïnteresseerd in een toernooi tussen de landen van Atlantis.
Misschien kan de AFC ,een Atlantis Cup/League organiseren.

Als elk land 2 (of 1) club naar het toernooi sturen ,dan wordt het misschien wel een succes

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » zo 08 jan 2012, 19:18

Mij lijkt een voetbaltoernooi (soort Champions League) wel een idee. 2 clubs per land zou ik doen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » zo 08 jan 2012, 19:30

Ja, leuk! Maar hoe bepalen we dan de uitslagen, wie wint enzovoorts? :D

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » zo 08 jan 2012, 19:41

Als er een vrijwilliger voor de verliezer is...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Rob » zo 08 jan 2012, 19:56

Misschien via een online lootprogramma ofzo iets

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 08 jan 2012, 20:00

Snelwegfreak schreef:Ja, leuk! Maar hoe bepalen we dan de uitslagen, wie wint enzovoorts? :D
Hmm, tsja. Ik denk wel dat je van je eigen land ongeveer weet hoe goed jouw voetbalteam is.
Misschien is het dan een idee dat dan bijvoorbeeld één iemand de scores bijhoudt en dat de anderen, per PB, op schaal van 1-100 hun team(s) een score geven, waarin 100 het beste team is. Vervolgens kunnen hieruit de scores van de wedstrijden en speelschema's worden gemaakt.
Dan ten tweede: In welk land wordt het kampioenschap gehouden?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » zo 08 jan 2012, 20:03

Dat is misschien een idee, mits niet iedereen zijn team een overdreven hoge score geeft. Het is ook nog even wachten wat de rest van dit idee vindt.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Sport

Bericht door sirdanilot » zo 08 jan 2012, 20:51

Wielrennen lijkt mij persoonlijk een beter idee, omdat je dan mooie kaartjes kunt maken met de wielerroutes enzo. Burghteland biedt zich al aan om een wielerwedstrijd te organiseren. Een ander idee daarvoor is de Ronde van Borealië, een tour door alle landen van Borealië die mee doen. Uiteraard kan heel Atlantis dan meedoen aan de wedstrijd.

Met voetbal doet Burghteland wel mee, maar de wedstrijden vinden dan niet in Burghteland zelf plaats.

Over de uitslagen: we sturen inderdaad per PB naar de organisator hoe goed we onze teams schatten (dit moet in verhouding staan tot de grootte van je land, hoe populair de sport daar is, overheidssubsidie enz.) en door middel van een random number generator kunnen de uitslagen worden bepaald; de 'goedheid' van een land kan wel worden meegenomen als 'weight'-factor, denk ik, zodat goede landen een grotere kans hebben om te winnen.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » zo 08 jan 2012, 22:21

In Laconia wordt al een nationale wielerronde gehouden in de zomer. De wielerbond zou graag meedoen aan de Ronde van Borealië, als die er komt.

Het voetbal lijkt mij ook een leuk idee, vooral omdat dan iedereen echt mee kan doen en niet alleen Borealië. We kunnen het net als de Champions League in de stadions van de spelende clubs (thuis en uit) houden, of in één land. Mij lijkt het eerste idee het leukst. Maar de finale(s) in een neutraal land.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door MandelSoft » zo 08 jan 2012, 23:16

Nu recentelijk Ardheim en Solwezië erbij zijn gekomen, lijkt het mij niet onlogisch om deze landen ook te betrekken bij de Ronde van Borealië. Een voetbaltoernooi zie ik ook wel zitten. Schellingen en Imaginië hebben wel wat clubs en stadia om in te spelen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » ma 09 jan 2012, 17:21

Een wielerronde lijkt mij ook wel een leuk idee. Het kost alleen wel wat meer tijd om dat allemaal uit te werken, want je moet dan namelijk voor elke wielrenner bepalen tot welk team hij hoort, hoe goed hij is, wat de functie in het team is, wat voor soort renner het is (tijdrijder, klimmer enz.) etc. Voor elke etappe moet dan ook weer worden gekeken wat de moeilijkheidsgraad is, wat voor soort rit het is, hoe lang die is etc.

Voor een voetbalwedstrijd had ik het volgende in gedachten:

Een team krijgt een aantal punten (0-1000), hoe hoger hoe grotere winkans. Dit is opgebouwd uit:
- (5x) kwaliteit team (getal van 0-100, hoe hoger hoe beter)
- (2x) een random getal tussen 0 en 100
- (1x) overheidssubsidie (getal van 0-100, hoe hoger hoe meer uitgaven)
- (1x) populariteit (getal van 0-100, hoe hoger hoe populairder)
- (1x) aantal inwoners als percentage van het deelnemende land met de meeste inwoners
totaal: (10x) 0-100 = 0-1000


Mij lijkt het leuker om als landen tegen elkaar te spelen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » ma 09 jan 2012, 17:51

Mij lijkt een kampioenschap tussen clubs beter dan tussen landen. Er zullen niet zoveel landen meedoen. Ik ga ervan uit dat er zo'n 5-8 landen mee zullen doen. Als iedereen 2 à 3 clubs stuurt, zullen er 10-24 clubs meespelen. Dan krijg je een veel leuker kampioenschap. Je kunt met poules gaan werken e.d. Ook schakel je een club uit, niet een heel land.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten