Sport

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » ma 09 jan 2012, 18:13

Ardeim ziet het niet echt zitten om een wielertoernooi (mee helpen) te organiseren, maar Solwezië wel, de Solwezische regering en het Solwezische WielrennersVerbond (SWV)
willen dan ook graag meewerken aan de Ronde van Borealië. Over dat lootprogramma, welk land heeft het meeste inwoners (afgezien van NovaHollandia)?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Rob » ma 09 jan 2012, 18:20

Goed idee voor een puntensysteem ,maar nog een paar vragen.

Wat wordt er bedoeld met random getal ?
Wordt het toernooi bepaalt dat het team met het meest aantal punten , het toernooi wint.

Misschien is het leuk als de Ronde van Borealië ook op de Jamara-Eilanden komt of een keer een zonnig uitstapje maakt om een tijdrit te verrijden in Ziftstad of om een paar bergritten te rijden.

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » ma 09 jan 2012, 18:26

Hier kun je een random (willekeurig) getal maken.

Ik zou de Ronde van Borealië alleen in Borealië houden. Ik denk dat elk land wel etappes zou willen hebben. We kunnen ook twee rondes maken. Een voor Borealië en een voor de eilanden.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Sport

Bericht door sirdanilot » ma 09 jan 2012, 18:46

Ik denk echter dat Nova Hollandia niet meedoet, omdat er doordeweeks geen wegen mogen worden afgesloten en door de huidige radiostilte.

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: Sport

Bericht door Ties » ma 09 jan 2012, 19:04

Een goede (voetbal)score verzin je niet zomaar. De stand 1-1 zal vaker voorkomen dan 5-5, terwijl het getal 5 net zovaak uit een getallengenerator rolt als 1. Dus om het een beetje realistisch te houden zul je een goede wiskundige verdeling moeten maken.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » ma 09 jan 2012, 19:06

Solwezië doet mee en stuurt KVC Loheim en Sporting Gavelnaarde, Ardeim stuurt FC Toernem
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » ma 09 jan 2012, 19:43

Hoewel ik zelf meer een fan ben van wielrenenn, denk ik zelf dat we beter eerst een voetbaltoernooi kunnen organiseren, omdat dat naar mijn idee makkelijker te organiseren is.
Koen schreef:Hier kun je een random (willekeurig) getal maken.
Op mijn grafische rekenmachine zit de optie randInt. Het heeft hetzelfde principe alleen is mijn rekenmachine écht random.
Ties schreef:Een goede (voetbal)score verzin je niet zomaar. De stand 1-1 zal vaker voorkomen dan 5-5, terwijl het getal 5 net zovaak uit een getallengenerator rolt als 1. Dus om het een beetje realistisch te houden zul je een goede wiskundige verdeling moeten maken.
Met een wiskundige berekening zal het wel goedkomen denk ik. Ik wil best wel de scores bijhouden en daarvoor een formule verzinnen. Ik zal me dan alleen beperken tot de scores en niet alle verhalen eromheen en gele kaarten en beste spelers.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door MandelSoft » ma 09 jan 2012, 19:44

Ties schreef:Een goede (voetbal)score verzin je niet zomaar. De stand 1-1 zal vaker voorkomen dan 5-5, terwijl het getal 5 net zovaak uit een getallengenerator rolt als 1. Dus om het een beetje realistisch te houden zul je een goede wiskundige verdeling moeten maken.
Wellicht geeft een Pareto of een exponentiële verdeling een betere verdeling van de scores.

De Schellingse clubs FC Alfyna, SSV Jondran, FC Muensterwald en Suessensee Supreme zijn de nummers 1 t/m 4 uit de SFL en zijn van international klasse. Imaginië stuurt de teams KSA (Konrad Sports Association) en SC Guilliano.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » ma 09 jan 2012, 19:52

Wanneer teams ongeveer even goed zijn, dan is 1-1 bijvoorbeeld een logischere score dan 2-0.

De Maldarische clubs Haiton Eagles SC en Eastlands United SC kunnen Maldaria gaan representeren. Sylvan City Spirit is waarschijnlijk niet goed genoeg.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Sport

Bericht door Rob » ma 09 jan 2012, 20:11

KJE stuurt SC Ziftstad & Wedde FC naar het toernooi.
Koen schreef:Ik zou de Ronde van Borealië alleen in Borealië houden. Ik denk dat elk land wel etappes zou willen hebben. We kunnen ook twee rondes maken. Een voor Borealië en een voor de eilanden.
Ik zie wel iets in dit voorstel ,KJE is zeker geïnteresseerd en misschien Laconia ook.
Misschien Benjiland ,Lichtenberg en Tyssie ook ?

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: Sport

Bericht door Ties » di 10 jan 2012, 15:29

^^ In Tyssië is er geen enkele sport die op internationaal niveau beoefend wordt, dus ik zou geen Tyssische deelname verwachten. In principe is er wel interesse om het parcours voor één wieleretappe aan te bieden. Dit moet dan wel op een zondag gebeuren, want op andere dagen mag geen weg worden afgesloten zonder uiterste noodzaak.
MandelSoft schreef:
Ties schreef:Een goede (voetbal)score verzin je niet zomaar. De stand 1-1 zal vaker voorkomen dan 5-5, terwijl het getal 5 net zovaak uit een getallengenerator rolt als 1. Dus om het een beetje realistisch te houden zul je een goede wiskundige verdeling moeten maken.
Wellicht geeft een Pareto of een exponentiële verdeling een betere verdeling van de scores.
Ik heb wiskunde B en statistiek wordt helaas alleen bij wiskunde A behandeld. Dus hoe gewoonlijk de spreiding van voetbalscores eruit ziet, weet ik niet. Wellicht dat de e-macht of een normale verdeling uitkomst biedt?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » di 10 jan 2012, 19:12

Aangezien Ardeim zeer geïnteresseerd is in tennis heeft het enekele vragen over tennistoernooien in Atlantis
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » wo 11 jan 2012, 14:29

Wielrennen is in Benjiland niet populair. Het wordt in ieder geval niet op professioneel niveau beoefend. Voetbal daarentegen is wel populair. Benjiland kan twee of desnoods drie teams sturen naar een eventueel voetbalkampioenschap: SVE, Benji II en dus als het nodig is als derde team FC Marken.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Sport

Bericht door TBR » wo 11 jan 2012, 15:53

Het koninkrijk Solwezië zou graag willen meehelpen aan de Ronde van Borealië, onder meer een etappe in het heuvelachtige grensgebied met Ardeim wordt voorgesteld, met dan een aankomst op de mooie Marktplaats in Blarden of op de Wolmarkt in Wollegaarde.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » vr 20 jan 2012, 23:29

In Maldaria is wielrennen populairder dan voetballen. Desalniettemin lijkt mij een voetbaltoernooi makkelijker te organiseren dan een wielerronde.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » za 18 feb 2012, 20:45

Ik heb nog eens gekeken naar de uitslagen. Met een exponentieel verband kom je al best aardig in de buurt van werkelijke uitslagen. Als je scores met in het totaal 10 doelpunten 1x laat voorkomen in de lijst, scores met in het totaal 9 doelpunten 2 keer, 8 doelpunten 3 keer enz. Deze zet je in Excel, dan krijg je 1417 combinaties. Deze laat je dan met een random generator in willekeurige volgorde zetten, dan krijg je ongeveer dit:
Afbeelding
(screenshot van random.org)

Het getal van 0-1000 bepaalt dan wie de hoogste score krijgt. Volgens mij is het zo best realistisch. ;)
Op de Aarde Geofictieve Liga hebben ze ook een voetbalkampioenschap georganiseerd. klik hier
Ik zou dat best wel hier willen organiseren als hier voldoende animo voor is.

-Matt
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » zo 19 feb 2012, 16:45

Goed werk! :d

Laconia is zeker geïnteresseerd in een voetbaltoernooi. Al is het wel leuker om clubs te gebruiken in plaats van landen. Dan krijg je meer wedstrijden en wordt het toernooi interessanter. Is het een idee om het toernooi in een land te houden? Clubs mogen dan natuurlijk niet in hun eigen stadion spelen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » zo 19 feb 2012, 16:57

Inderdaad erg handig, als er meerdere landen bereid zijn dit te doen dan kunnen we een leuk clubtoernooi maken! :)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 19 feb 2012, 17:06

Het was ook het idee om het tussen clubs te doen. Dan krijg je een veel leuker kampioenschap, omdat je meerdere temas hebt.
Wanneer alle wedstrijden in één land worden gespeeld, dan zou Schellingen bijvoorbeeld een optie zijn. Schellingen is een groot land. Laconia is ook een wat groter land en zou dus eventueel ook kunnen. Burghteland is ook een groot land, maar heeft aangegeven geen wedstrijden in het land te willen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Sport

Bericht door Koen » zo 19 feb 2012, 17:41

Laconia is zeker geïnteresseerd in het gastlandschap van dit toernooi.
Matt schreef:Een team krijgt een aantal punten (0-1000), hoe hoger hoe grotere winkans. Dit is opgebouwd uit:
- (5x) kwaliteit team (getal van 0-100, hoe hoger hoe beter)
- (2x) een random getal tussen 0 en 100
- (1x) overheidssubsidie (getal van 0-100, hoe hoger hoe meer uitgaven)
- (1x) populariteit (getal van 0-100, hoe hoger hoe populairder)
- (1x) aantal inwoners als percentage van het deelnemende land met de meeste inwoners
totaal: (10x) 0-100 = 0-1000
Ik zou deze punten iets anders verdelen. Om het spannend te houden, moet het random getal veel hoger zijn. Door het maar 2/10 mee te laten tellen is de winnaar van tevoren vaak al beslist. Mijn plan:
- (0-400) 1x random getal tussen 0 en 400
- (0-300) 3x kwaliteit van het team (getal 0-100)
- (0-100) 1x overheidssubsidie (getal 0-100)
- (0-100) 1x populariteit (getal 0-100)
- (0-100) 1x percentage inwoners t.o.v. inwoners van het dichtstbevolkte land
Totaal: 0-1000

Het andere random getal bepaald de uitslag. De score 0-1000 wordt per wedstrijd voor elk team bepaald. Behalve bij een gelijkspel, wint het team met het hoogste aantal punten de wedstrijd.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 19 feb 2012, 18:13

Ik denk dat je wel gelijk hebt. Met de score opnieuw bepalen per wedstrijd neem ik aan dat je bedoelt het random getal? In dat geval is dat wel slim. Zo houd je het nog spannend. Ik hoop dat er nog meer landen mee zullen doen. De eerste AFC Atlantis Cup zou dan kunnen worden gehouden in Laconia.

De volgende landen hebben tot nu toe aangegeven met één of meer teams mee te doen:
  1. Ardeim
  2. Benjiland
  3. Burghteland
  4. Imaginia
  5. Jamara-Eilanden
  6. Laconia
  7. Maldaria
  8. Schellingen
  9. Solwezië
Dat zijn negen landen. Dat zou genoeg zijn voor een toernooi. Zijn er nog meer landen die graag mee zouden willen doen?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » zo 19 feb 2012, 19:00

En wie gaat trouwens alle gegevens bijhouden en verwerken?

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 19 feb 2012, 19:37

Ik zou dat best wel willen doen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Sport

Bericht door Snelwegfreak » zo 19 feb 2012, 20:45

Oké, dat is mooi. Wat moet er allemaal opgegeven worden voor deelname?

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Sport

Bericht door Matt » zo 19 feb 2012, 21:15

In dit topic (of wellicht maak ik er een apart topic voor waarin alle informatie te vinden zal zijn) alleen de naam van de club(s) en voor welk land ze meedoen. De overige gegevens kunnen aan mij per PB worden verstuurd, om het spannend en verrassend te houden. Er is een minimum van 1 en een maximum van 3 teams per land. Speelschema's en andere informatie zullen na de aanmeldingen volgen.

Voorbeeld:

[MAL] Eastlands United SC
[MAL] Haiton Eagles SC


Alle andere informatie is voor later. ;)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten