Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Overzichten van internationale afspraken
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door BlaZ » do 08 okt 2015, 18:10

Dulminis schreef:
TBR schreef:
BlaZ schreef:Atrocaea: 14,969,915km2

Misschien zou iemand de kolommen sorteerbaar kunnen maken. Ik heb zelf geen idee hoe dat moet namelijk.
Dat kan de software van Geopoeia niet aan, het gaat mis als niet alle getallen dezelfde lengte hebben.
Dat kón de software van Geopoeia bij mijn weten altijd wel aan, maar misschien niet meer sinds de update van afgelopen mei?
Ja dat lukte me eens met toen ik de tabellen simpelweg van wikipedia had gekopieerd en Matt ze daarna aanpaste. Op de vraag hoe, zal ik echter helaas het antwoord schuldig blijven moeten.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door Matt » do 08 okt 2015, 19:22

^^ Bij die tabel kon het wel, omdat alle getallen evenveel cijfers hadden. Dat is bij de oppervlaktes van de landen niet het geval. Het enige wat denk ik zal werken, is om een aantal nullen voor het getal toe te voegen, zodat alle getallen even lang zijn.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door Matt » zo 11 okt 2015, 11:52

Ik heb nog eens naar die tabel gekeken, en het is mij toch gelukt om alles netjes sorteerbaar te krijgen. Per 3 getallen moest namelijk een komma worden ingevoegd om het de software als getal te laten herkennen. Ik dacht dat het een punt zou moeten zijn, of helemaal niet, maar blijkbaar heeft de wiki een Amerikaans systeem.

Klopt die oppervlakte van Atrokije trouwens? Er is een groot verschil met alle andere landen op Atlantis. :lol:
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door TBR » zo 11 okt 2015, 12:53

^^ Matt, had je nog niet door dat Atrocaea groter is dan Canada? Bedankt om de tabel op orde te krijgen overigens.
Ik hoop dat dit anderen ook aanzet om hun oppervlakten bekend te maken. (*kuch*)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door Matt » zo 11 okt 2015, 12:56

^^ Ja, dat had ik wel door, maar in zo'n overzicht zie je dat verschil nog eens extra goed. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door lajos » di 13 okt 2015, 02:08

Matt schreef:Ik heb nog eens naar die tabel gekeken, en het is mij toch gelukt om alles netjes sorteerbaar te krijgen. Per 3 getallen moest namelijk een komma worden ingevoegd om het de software als getal te laten herkennen. Ik dacht dat het een punt zou moeten zijn, of helemaal niet, maar blijkbaar heeft de wiki een Amerikaans systeem.
De meeste pagina's zijn in het Engels en het is niet mogelijk om op verschillende talen verschillende punctuaties voor getallen te gebruiken. Derhalve is het overal inderdaad het Anglosaxische systeem met komma's voor duizendtallen en punten voor decimalen (i.e. getallen achter de "komma"). Als je de komma's (voor duizendtallen) weglaat werkt het ook gewoon voor zover ik weet, maar als je spaties of andere rariteiten tussen de cijfers zet, dan wordt het resultaat niet meer als getal herkend en werkt sorteren inderdaad niet.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door Matt » di 13 okt 2015, 08:00

^^ Dat had ik ook geprobeerd, maar blijkbaar wordt het dan niet als getal herkend. Nu werkt het in ieder geval. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Atlantisch Bureau voor de Statistiek

Bericht door BlaZ » di 13 okt 2015, 08:05

Ik heb de openingspost even aangevuld, het lijkt me handig als de verschillende lijstjes daar staan.

Inwoneraantallen en dichtheid kunnen ook aan de landen lijst toegevoegd worden.

http://www.geopoeia.net/wiki/Lijst_van_ ... n_Atlantis

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten