Overzicht continenten

Overzichten van internationale afspraken
Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 12:01

Ik vond deze status quo eigenlijk wel goed. Indien het er ooit van komt dat Atlantis op een andere planeet gaat liggen, zal ik Tholenië verlaten. Mijn hele geschiedenis hangt er vanaf namelijk.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overzicht continenten

Bericht door Snelwegfreak » ma 25 nov 2013, 12:13

Dat zal ook echt niet gebeuren denk ik. Mocht dat wel zo zijn, dan zullen er wel meer mensen stoppen ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 12:25

Ik wil wel doorgaan, maar niet met Tholenië. Overigens acht ik die kans klein.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » ma 25 nov 2013, 12:34

Volgens mij wil niemand Atlantis naar een andere planeet verhuizen.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 12:42

Wel, ik had het idee dat bijvoorbeeld jij dat in gedachten had. Maar het is dus niet aan de orde.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » ma 25 nov 2013, 12:57

^^ Huh? Hoe kom je daar nu bij?

Ik schreef alleen dat omdat Atlantis niet op onze Aarde ligt (maar op een alternatieve Aarde die sterk op onze Aarde lijkt, behalve dat er wat extra landen liggen), ik er niet zo'n probleem mee heb als we ook wat andere kleine aanpassingen maken om alles passend te maken. Da's bepaald geen pleidooi om Atlantis naar een andere planeet (dan die waar het al op ligt) te verhuizen.
(En overigens, ook voor mij zou dat laatste onmogelijk zijn aangezien Kwang Yung's geschiedenis afhangt van allerlei gebeurtenissen in de Aardse geschiedenis.)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 13:15

Wel, dat zie ik ergens al als een ander universum. Tholenië ligt in ieder geval gewoon op deze aarde.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » ma 25 nov 2013, 13:45

^^ Natuurlijk ligt Tholenie niet op deze Aarde. Heb je wel eens in een atlas gekeken? En heb je Tholenie daarin gevonden?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overzicht continenten

Bericht door Snelwegfreak » ma 25 nov 2013, 13:52

Als je het op die manier gaat bekijken kunnen we denk ik net zo goed direct stoppen...

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 13:56

Lajos, dat vind ik een non-opmerking. Bovendien is het mijn land en mag ik zelf bepalen hoe het zit.

Overigens ga ik niet meer op deze discussie reageren voordat het uit de hand loopt.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » ma 25 nov 2013, 13:59

Atlantis ligt toch gewoon op een alternatieve Aarde die sterk op onze Aarde lijkt, behalve dat er wat extra landen liggen? Dat is toch logisch? Daar kan toch niemand redelijkerwijs anders over denken? Ik neem tenminste aan dat niemand echt gelooft dat de Atlantische landen echt op deze (echt bestaande) Aarde liggen? D.w.z. dus dat iedereen impliciet danwel expliciet gelooft dat Aarde+Atlantis niet hetzelfde is als Echte_Aarde en dus een "alternatieve aarde" is (die is gedefinieerd als Aarde + Atlantis). Wat is dan het probleem?


edit:
"Uit de hand loopt"?
Er loopt niks uit de hand, lijkt me. Er bestaat gewoon een kleine onduidelijkheid waarover we op beschaafde wijze discussie voeren. Dat lijkt me niet zo'n probleem.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overzicht continenten

Bericht door Snelwegfreak » ma 25 nov 2013, 14:21

Er loopt ook niks uit de hand, ik zie dat probleem niet. :P
lajos schreef:Atlantis ligt toch gewoon op een alternatieve Aarde die sterk op onze Aarde lijkt, behalve dat er wat extra landen liggen? Dat is toch logisch? Daar kan toch niemand redelijkerwijs anders over denken? Ik neem tenminste aan dat niemand echt gelooft dat de Atlantische landen echt op deze (echt bestaande) Aarde liggen? D.w.z. dus dat iedereen impliciet danwel expliciet gelooft dat Aarde+Atlantis niet hetzelfde is als Echte_Aarde en dus een "alternatieve aarde" is (die is gedefinieerd als Aarde + Atlantis). Wat is dan het probleem?
Aha, nu snap ik je. Ja, dat klopt: op die manier is het een alternatieve Aarde. Nee, het is uiteraard niet zoals de werkelijkheid nu omdat de landen hier niet echt bestaan. Ik had niet door dat je het ZO letterlijk definieerde ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Overzicht continenten

Bericht door Koen » ma 25 nov 2013, 15:03

De hele discussie struikelt volgens mij in de onduidelijkheid over wat Alternatieve Aarde betekent. Wat ik begrijp, komt neer op het volgende:
- Voor Lajos is een Alternatieve Aarde gewoon onze Aarde maar dan aangepast.
- Voor enkele anderen is een Alternatieve Aarde een andere planeet die op de Aarde lijkt, maar het niet is.

Ik stel Atlantis voor als een continent dat op onze Aarde zou kunnen liggen zonder de Aarde rigoureus te veranderen, maar er niet ligt in het echt. Volgens mij zou dat volgens Lajos' definitie een Alternatieve Aarde zijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » ma 25 nov 2013, 15:12

Door Lajos' uitleg begrijp ik het. Zoiets bedoelde ik ook ja.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » di 26 nov 2013, 01:22

Ik had al het vermoeden dat we langs elkaar heen praatten. Fijn dat dat misverstand nu uit de weg geruimd is.

Mijn punt was echter, dat als we toch al aanpassingen maken aan de Aarde (door landen/continenten toe te voegen), dat ik er dan niet zo'n bezwaar tegen heb als we andere kleine aanpassingen moeten maken om alles in te passen. De Atlantische Oceaan iets verbreden, bijvoorbeeld (en de Pacifische iets versmallen), als we anders ruimte tekort komen. Wat voor mij belangrijk is, is dat Atlantis gelokaliseerd is op Aarde en ik derhalve graag een kaart wil die onze landen laat zien zoals ze liggen op aarde, dus ten opzichte van andere (echte) landen. Als dat alleen maar kan door de werkelijkheid aan te passen, dan is dat prima wat mij betreft, dat is toch al wat we hier aan het doen zijn.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » vr 29 nov 2013, 21:59

Ik heb hier een eerste versie van de Centrale Kaart II.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Een aantal landen heb ik nog niet volledig, had ik geen tijd meer voor maar ik wou toch het resultaat tot nu toe even delen. Mensen waarvan het land er nog niet op staat, zeg het even en stuur je svg naar mijn msn-adres (ookal bestaat msn niet meer, is ook mijn hotmail). Ook de landen die met een witte gradient aangegeven staan, onder het mom van SVG s.v.p. ;)

Edit: Thomas en TBR, hoe is het conflict opgelost, en Thomas zou jij dan ook de svg op willen sturen?

Edit II: Ik zie nu dat de vorm van Carmentera wat vreemd is... :$

Deze plaatjes SVP in spoiler!!!

Moderator Marcel.
Laatst gewijzigd door Marcel op vr 29 nov 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vanwege de groote in spoiler gezet.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Marcel » vr 29 nov 2013, 22:46

Werkelijk waar puik werk.

Indien dit vrij vast ligt (voor 100% krijg je het niet) ga ik kijken naar:
- Veerverbindingen opheffen; een veer compleet om ons eilandje heen is wat onzinnig.
- Vliegverbindingen. Al zal daar geen grote schok teweeg komen.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » za 30 nov 2013, 10:35

SjorsB schreef:Ik heb hier een eerste versie van de Centrale Kaart II.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Edit: Thomas en TBR, hoe is het conflict opgelost, en Thomas zou jij dan ook de svg op willen sturen?
Mooie kaart
Ik weet enkel dat Thomas zei dat hij het conflict had opgelost, maar ik heb daar nog geen kaart van gezien.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Dulminis » za 30 nov 2013, 11:49

Het ziet er gezellig uit, met al die eilanden. Als spoiler zie ik de kaart echter nogal troebel. Is er een externe plaats waar ik hem kan bekijken?

Ik heb de svg van Carqax naar het e-mailadres gestuurd waar een winterse sport in voorkomt. Is dat het goede adres? (Ik kan het adres hier ook noemen, maar ik weet niet of dat de bedoeling is)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » za 30 nov 2013, 12:09

Sjors, ik zal vanmiddag het opsturen. Indien het alsnog niet of nauwelijks past, wil je dat z.s.m. melden, dan kan ik het gelijk aanpassen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Overzicht continenten

Bericht door Matt » za 30 nov 2013, 18:08

Een link naar de volledige versie van de Centrale Kaart: http://i.imgur.com/OHFSBYi.jpg (Wellicht handig daar in het vervolg naartoe te linken in plaats van zo'n grote afbeelding te plaatsen.)

Het ziet er goed uit; dan heb ik een beetje een idee waar de nieuwe landen liggen. De SVG van Maldarië stuur ik morgen wel op. Ik moet zeggen dat ik het geografisch een mooi geheel vind. Ter zijner tijd wil ik, als alles vaststaat, de geologische geschiedenis van heel Atlantis uitwerken.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » za 30 nov 2013, 18:13

Is helemaal goed. Ik vind Carmentera nog wat rond.... Misschien kan Iwtopaidanië zijn vorm wat minder rond maken, en misschien het land wat langer maken. Maar dat moet hij zelf maar even bekijken.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » za 30 nov 2013, 21:25

Overigens dank aan Maarten voor het goede voorwerk wat hij heeft gedaan met de oude CK
Update
Zo'n Centrale Kaart heeft nogal wat voeten in aarde, zeker op een continent met veel landen en partijen als Borealië. Zo heb ik al een probleem met Carqax, maar dat los ik even achter de schermen op. Een ander probleem vind ik wat lastig.

Afbeelding
We zien hier de oostkust van Tholenië en de westkant van het Solwes-eiland. Thomas heeft mij de svg gestuurd van de laatste versie van zijn kaart. Het zou heel erg veel werk zijn om die hele landmassa in de CK te plakken, want Thomas heeft niet gewoon een landmassa-path, nee, het is een of andere andere rare structuur met zeeën die de grond overlappen enzo. Na veel gedoe heb ik goed gekeken naar de kaart en het path in de CK-svg daarop aangepast. Toch past het nog steeds voor geen ene meter. Als ik het zo zie zou je bij wijze van spreken van Tholenië naar Ardeim kunnen zwemmen ;) Ik vraag me af in hoeverre dit de bedoeling is (niet lijkt me, op allebei jullie kaarten, TBR en Thomas, staat er geen landmassa van het andere land). Ik zou bijna zeggen dan het raar is dat hier nooit eerder naar gekeken is, voor de Solwes-landen toetraden tot het project... Nu valt het niet meer aan te passen (tenzij er een speciale regeling komt, maar ik ben van mening dat je voor je toetreding alle onlogische dingen eruit moet hebben gehaald).


(In dit bericht staan geen verwijten oid, maar bij zoiets komt mijn schrijversinstinct naar boven ;) )

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Dulminis » za 30 nov 2013, 21:45

Het probleem met Carqax betreft het westen, waar tussen Carthamië en Carqax kennelijk een 'gat' valt. Op zich is dat merkwaardig, tenzij de overzichtskaart van Borealië waarin ik Carqax gepast heb, niet klopt - en dat zou best kunnen, want naar mijn idee reikt het territorium van Carthamië veel verder oostelijk op genoemde overzichtskaart. (En daaruit kwam ook het probleem naar voren dat mij deed denken dat Carqax helemaal niet aan het Hilgarmeer zou grenzen).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kathor » za 30 nov 2013, 22:14

Nou, het territorium in het oosten van Carthamië staat alles behalve vast. Oorspronkelijk zou de grens tussen Swärje (de voorloper van Kartjas) en Carthamië beginnen aan het Hilgarmeer en zo naar beneden gaan. Nu is het ongeveer hetzelfde. Dus ik zie het probeem niet
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten