Overzicht continenten

Overzichten van internationale afspraken
Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » za 30 nov 2013, 22:28

SjorsB schreef:
Afbeelding
We zien hier de oostkust van Tholenië en de westkant van het Solwes-eiland. Thomas heeft mij de svg gestuurd van de laatste versie van zijn kaart. Het zou heel erg veel werk zijn om die hele landmassa in de CK te plakken, want Thomas heeft niet gewoon een landmassa-path, nee, het is een of andere andere rare structuur met zeeën die de grond overlappen enzo. Na veel gedoe heb ik goed gekeken naar de kaart en het path in de CK-svg daarop aangepast. Toch past het nog steeds voor geen ene meter. Als ik het zo zie zou je bij wijze van spreken van Tholenië naar Ardeim kunnen zwemmen ;) Ik vraag me af in hoeverre dit de bedoeling is (niet lijkt me, op allebei jullie kaarten, TBR en Thomas, staat er geen landmassa van het andere land). Ik zou bijna zeggen dan het raar is dat hier nooit eerder naar gekeken is, voor de Solwes-landen toetraden tot het project... Nu valt het niet meer aan te passen (tenzij er een speciale regeling komt, maar ik ben van mening dat je voor je toetreding alle onlogische dingen eruit moet hebben gehaald).


(In dit bericht staan geen verwijten oid, maar bij zoiets komt mijn schrijversinstinct naar boven ;) )
Wel Thomas heeft hierover met mij ook erg weinig gecommuniceerd, wel kan ik zeggen dat de kleine eilandjes die op de kaart staan vervallen, zoals al eerder gezegd in een of andere draad. Toen ik Ardeim en Solwezië in de Bartenszee plaatste was het de bedoeling dat er enkel in het zuiden een kust was die dicht bij de Solwes-kust lag, maar met de komst van Zerderen in het oosten en Tholenië in het westen wordt Solwes nu aan drie kanten omring door land. Goed, dit is geen probleem, maar ik vind wel dat er hier erg weinig over werd gezegd tegen mij, en zoals het nu op de kaart staat lijkt Tholenië wel erg dicht bij Ardeim te liggen, ik schat dat de zeestraat toch minstens zo'n 75 km moet zijn...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » za 30 nov 2013, 22:51

De oplossing lijkt mij: Die bult die wel heel dicht bij Nieuw Amersfoort ligt verkleinen. Of dit mag is aan het forumteam.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » za 30 nov 2013, 22:54

^^ Wel, waarom zou ik de kaart van Ardeim moeten aanpassen? Vergeet niet dat Ardeim al veel langer op die locatie ligt, en het is nu onderdeel van het project, in tegenstelling tot Tholenië.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » za 30 nov 2013, 22:56

Rustig maar. Ik heb alleen geen idee hoever het land verplaatst moet worden, dus het moest het zelf bedenken. Ik zal het stuk bij Nieuw-Amersfoort verkleinen zodat er een mooie zeestraat ontstaat. Ik weet niet wat jij vindt, maar het past verder eigenlijk wel goed...
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » za 30 nov 2013, 23:00

^^ Er zijn wel meer eilanden die dicht bij het vasteland liggen, bijvoorbeeld Sri Lanka, Tasmanië, Groot-Brittanië....
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » za 30 nov 2013, 23:06

Wel, dan hoeft de zeestraat dus alleen bij N-A verbreed worden
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » za 30 nov 2013, 23:10

Dat vond ik ook ja. Verder ziet het er wel mooi uit zo.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kathor » zo 01 dec 2013, 00:08

Hoe breed is die zeestraat eigenlijk? de zeestraten tussen Neyas - Faylin en Faylin - Cartageby is ook maar 10 kilometer
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: Overzicht continenten

Bericht door Koen » ma 02 dec 2013, 12:00

Ik heb een aantal vragen over Sjors' voorstel voor een overzichtskaart:
- Kunnen we het overzichtskaart noemen in plaats van centrale kaart? Er is namelijk niets centraals aan de kaart.
- De Koningseilanden van de Jamara-eilanden liggen toch tussen Carthamië en Nionië?
- Carmentera ligt toch op het zuidelijk halfrond in plaats ten zuiden van Laconia? Je zou ze kunnen scheiden door een kader tussen Carmentera en de rest van Atlantis te maken, zoals hier.
- Overlappen we nu de echte wereld niet? Vooral de Caraïben zitten volgens mij in de weg.

Ten slotte: Niemand is verplicht om de posities van zijn land ten opzichte van andere landen vast te leggen. Als de onderlinge afstanden tussen eilanden worden vastgelegd, dan dienen alle betrokken landen unaniem hiermee in te stemmen. Deze kaart is dus nog slechts een voorstel.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kaaiman » ma 02 dec 2013, 12:37

^^ Geheel mee eens.

Verder: Tyssië ligt volgens mij veel verder naar het oosten. Ties had het er ooit over dat het eiland meer richting het Kanaal zou liggen.

Ik heb verder mijn twijfels bij de schaal van de kaart, en dan met name de verhoudingen van de landmassa's ten opzichte van elkaar. Dit hangt overigens samen met de projectie van de kaart (de aarde is bol hè).

Atlantidië heb ik in GIS uitgetekend met WGS84, UTM-zone 27N (EPSG:32627).

Ik zou (als de overzichtskaart van Borealië zo compleet mogelijk is) de contouren van dit continent kunnen intekenen, maar daarvoor is het wel van belang dat de schaal voor alle individuele Borealische landen klopt. Dus dat op dezelfde schaal en met een gelijke projectie 5cm ook daadwerkelijk hetzelfde aantal kilometers is.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Overzicht continenten

Bericht door CX1000 » ma 02 dec 2013, 15:11

Waar moet ik de SVG van Kvarinsuloj heen sturen?
De locatie is nog niet bekend helaas. Ik zou zelf Kvarinsuloj graag bij Carmentera zien als los eiland. (net als Groot-Britanië bij Europa) In hoeverre is dit mogelijk?

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Ortelius » ma 02 dec 2013, 16:14

Kaaiman schreef:Ik zou (als de overzichtskaart van Borealië zo compleet mogelijk is) de contouren van dit continent kunnen intekenen, maar daarvoor is het wel van belang dat de schaal voor alle individuele Borealische landen klopt. Dus dat op dezelfde schaal en met een gelijke projectie 5cm ook daadwerkelijk hetzelfde aantal kilometers is.
Volgens mij verwacht je dan nét iets te veel, aangezien de meeste forumleden met een land in Borealië niet direct zoveel ervaring hebben met het maken van kaarten met correcte schaal (ikzelf voorop :p )

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Marcel » ma 02 dec 2013, 16:36

Hierin ben je niet de enige, maar het is wel essentieel om alles in een zo goed mogelijke verhouding te zetten.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door MandelSoft » ma 02 dec 2013, 16:40

Als het goed is zijn alle landen in Borealië op de juiste schaal. Immers, alle landen moeten op elkaar aansluiten. Hierbij kan je dus de grenzen en de schaal van je buurlanden overnemen ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » ma 02 dec 2013, 17:13

En dit is gewoon gemaakt met de svg van de oude kaart... Dus er zijn geen verhouding gewijzigd.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Overzicht continenten

Bericht door BlaZ » wo 04 dec 2013, 00:23

Sjors, zou je even kunnen checken of de continentkaart van Borealië en de overzichtskaart met elkaar kloppen. Het lijkt alsof een van de 2 iets uitgerekt is.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Rob » wo 04 dec 2013, 19:44

Mooie kaart Sjors :d
Om voor mezelf te spreken is de kaart nogal een verrassing.
Ik had steeds het gevoel de Iamara en Laconia de zuidelijkste landen waren.
Maar goed dat er nu duidelijkheid hier in is.
Je mag trouwens bij Iamara de bovenste drie eilandjes verwijderen ,deze zijn al een tijdje verdwenen.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » do 05 dec 2013, 01:32

In de discussiedraad over Dumeria schrijft Theodoor het volgende:
Theodoor schreef:... Allereerst klopt de positie van Dralité ten opzichte van Atlantidië niet klopt, Dit zou ~100km (uit het blote hoofd) moeten zijn ten opzichte van het noordelijkste punt van Hochmark.
De afstand tussen Dralité en Dumeria zou namelijk 58km zijn begreep ik van Blaz.
Dus richting Sjors de vraag dat te herstellen, al is dit hier offtopic.
Daarbij is mij nog steeds nooit gevraagd of ik het eens ben met Borealië boven mijn land, al is dat hier nog meer offtopic.
Kaaiman's idee voel ik opzich wel wat voor, maar dan wil ik eerst eens normaal afgesproken waar Borealië ligt.
Mijn excuses voor mijn ietwat aanvallende toon.
Deze reactie wekt de suggestie dat voor Theodoor de lokatie van Borealie t.o.v. Atlantidie nieuw is. Ik meen echter dat dat al heel lang gelden een keer bepaald is. Wellicht moet in deze enige duidelijkheid (m.n. naar Theodoor) geschapen worden.

Geheel los van bovenstaande,
@Sjors, zou je ook de kustlijnen van de bestaande wereld (Europa, Afrika, Groenland, de Amerika's, enzovoorts) kunnen intekenen op de overzichtskaart? (En liefst ook een gradenraster.)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Ortelius » do 05 dec 2013, 08:59

Met alle respect, maar ik vind dat die reactie van Theodoor dan wel heel erg laat komt. Ik kan me namelijk herinneren dat de discussie van Nova Hollandia, Burghteland en Schellingen (hetgeen later zou uitgroeien tot een Borealisch continent) tov Atlantidië al woedde toen ik nog maar pas begon op het forum, en als ik mij niet vergis is dat een goeie 2,5 jaar geleden. De discussie over de effectieve afstand is toen een tijdlang bevroren, maar over het feit dat Borealië als geheel ten noorden van Atlantidië (en dus Hochmark en Dralité) zou komen te liggen is nooit twijfel geweest.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door lajos » do 05 dec 2013, 12:10

^^ Ik bedoelde ook niet dat die discussie heropend zou moeten worden. (Die is al jaren geleden gesloten, lijkt me.) Ik bedoelde alleen dat dat blijkbaar beter met Theodoor gecommuniceerd moet worden.
(Al kun je je natuurlijk ook gewoon op het standpunt stellen dat als Theodoor (of wie dan ook) zich niet beter informeert en niet tijdig op nieuwe ontwikkelingen reageert dat dat zijn eigen probleem is.)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kaaiman » do 05 dec 2013, 15:29

Dralité zou dan ergens moeten liggen in de buurt van de stip, dat is ongeveer 100 km ten noorden van Hochmark. Overigens is dat veel dichter bij Atlantidië dan ik zelf altijd had gedacht.

Afbeelding
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Overzicht continenten

Bericht door TzM23 » di 24 dec 2013, 22:21

Sjors, hoe zit het met de overzichtskaart? Ik heb je een aantal weken geleden al een nieuwe kaart van Tholenië gestuurd.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » wo 25 dec 2013, 11:42

Het staat de laatste tijd niet zo hoog op mijn lijstje, maar ik zal er weer mee verder gaan. Alleen kon ik met jouw kaart niet zo veel, omdat de landmassa als het ware onder de zee lag... Dus ik heb geprobeerd die wijzigingen zelf over te tekenen op de overzichtskaart, maar daar ben ik nog niet geheel tevreden over.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » za 04 jan 2014, 22:02

Ik zit de laatste tijd een beetje te twijfelen of ik met Sazera verder moet gaan. Mijn buurlanden (van Etienne en FMK) zijn niet vaak actief hier, wat het voor mij ook minder interessant maakt, waardoor ik dus ook minder actief ben. Daarnaast ben ik toch niet zo blij met het Grieks, en heb ik een heel leuk idee voor een ander (ook nog eens origineler) land...* Wat zal ik doen? Mijn enthousiasme voor Sazera is in elk geval niet zo groot meer.

*Overigens zal ik hier niet direct mee beginnen zo gauw Sazera bijvoorbeeld overwoekerd is ofzo, ik begin ermee wanneer ik er klaar voor ben.


Ik ben er van overtuigd dat dit het verkeerde topic is, maar ik wist echt niet waar het te plaatsen ;)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Overzicht continenten

Bericht door BlaZ » za 04 jan 2014, 22:14

^^ Misschien kun je je nieuwe idee projecteren op het al bestaande Sazera?
Laatst gewijzigd door Marcel op za 04 jan 2014, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet het volledige voorgaande bericht quoten, maar ^^ gebruiken. Dank.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten