Overzicht continenten

Overzichten van internationale afspraken
Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » zo 16 mar 2014, 17:34

Ik heb nog een kleine opmerking: Waar liggen de Koningseilanden precies? Ik kan ze niet terugvinden op de overzichtskaart, maar ik dacht dat ze in de Golf van Nionië liggen, of heb ik het mis?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Overzicht continenten

Bericht door CX1000 » zo 16 mar 2014, 17:44

Faylin, zou je je e-mail kunnen sturen via privébericht? Dan kan ik de svg van KVA sturen. De locatie van KVA is goed, alleen ligt het nog wat dichter naar Carmentera en is daarmee ook onderdeel van het continent. (Net als de UK en Ierland bij Europa horen)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » zo 16 mar 2014, 21:01

Kvarinsuloj en Magownanwia zijn toegevoegd aan de kaart!

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Overzicht continenten

Bericht door CX1000 » zo 16 mar 2014, 21:18

Het water tussen KVA en het vasteland van Carmentera moet dus ook nog een naam krijgen. Zelf dacht ik aan Carmenteraanse Zee, wat vind de rest van Carmentera daar eigenlijk van?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door SjorsB » zo 16 mar 2014, 21:26

Nu heb ik in principe natuurlijk niks meer te zeggen over Carmentera (nu Sazera niet langer bestaat) maar ik vind Carmenteraanse Zee een best wel slechte naam. Kan het niet iets worden als "Straat van Rasofonto" o.i.d.?

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Dulminis » zo 16 mar 2014, 21:31

Nog steeds mooi!

Ik dacht trouwens dat Maldarië groter was, of vergis ik me?

Kvarinsuloj zou misschien met FMK kunnen overleggen of het aan de zuidkust van Fijdia kan worden vastgeplakt? Of op de een of andere manier waar vroeger Sazera zat?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Overzicht continenten

Bericht door CX1000 » zo 16 mar 2014, 21:37

SjorsB schreef:Nu heb ik in principe natuurlijk niks meer te zeggen over Carmentera (nu Sazera niet langer bestaat) maar ik vind Carmenteraanse Zee een best wel slechte naam. Kan het niet iets worden als "Straat van Rasofonto" o.i.d.?
Eerlijk gezegd is dat een beterde naam, maar Rasofonto ligt nog redelijk landinwaarts, wat dat betreft zou Straat van Forkuris beter kunnen.
Dulminis schreef:Kvarinsuloj zou misschien met FMK kunnen overleggen of het aan de zuidkust van Fijdia kan worden vastgeplakt? Of op de een of andere manier waar vroeger Sazera zat?
Hier heb ik zelf ook al eens over nagedacht, maar volgens mij is het zuiden van FMK niet bergachtig, terwijl het noorden van KVA dat wél is...

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Overzicht continenten

Bericht door Matt » zo 16 mar 2014, 21:38

Het ziet er zeker heel goed uit! Wat betreft de grootte van Maldarië: de verhouding met Benjiland klopt in ieder geval wel. Hoe dat precies zit met de verhouding met de andere eilanden en continenten weet ik niet, maar ik ga er van uit dat dat wel klopt. Ik dacht echter ook dat het iets groter was, maar het is even groot als de oorspronkelijke centrale kaart van MandelSoft.
Over de steden in Maldarië en Benjiland: ik zou Alperdam weghalen, want dat is niet een zeer grote plaats. In plaats van Velperweek zou ik Burlington in Maldarië weergeven. Deze stad heeft namelijk vier keer zo veel inwoners dacht ik.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: Overzicht continenten

Bericht door Snelwegfreak » zo 16 mar 2014, 21:40

^^ Mee eens :)

De enige steden die iets voorstellen in Benjiland voor zo'n kaart zijn eigenlijk Eendhoeven en Markestad. De rest is in verhouding met de rest van de steden op de kaart verwaarloosbaar klein ;)

Gebruikersavatar
FMK
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 05 mei 2013, 15:28
Locatie: Denemarken (Denmark, Danmark)

Re: Overzicht continenten

Bericht door FMK » zo 16 mar 2014, 22:18

CX1000 schreef:
Dulminis schreef:Kvarinsuloj zou misschien met FMK kunnen overleggen of het aan de zuidkust van Fijdia kan worden vastgeplakt? Of op de een of andere manier waar vroeger Sazera zat?
Hier heb ik zelf ook al eens over nagedacht, maar volgens mij is het zuiden van FMK niet bergachtig, terwijl het noorden van KVA dat wél is...
Actually area to the east of Daneborg (ex-Sazera) has mountain chain. Fijdia isn't against merging or placing Kvarinsuloj closer to it's borders.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » zo 16 mar 2014, 22:19

Voor de steden ben ik op jullie kaarten uitgegaan van de hoogste rang van steden (de namen die vetgedrukt waren). Ik zal het op de versie voor morgen aanpassen!
EDIT: Inmiddels gedaan.
FMK schreef:Actually area to the east of Daneborg (ex-Sazera) has mountain chain. Fijdia isn't against merging or placing Kvarinsuloj closer to it's borders.
Maybe when someone starts a new country, it could be possibly placed between Fijdia and Kvarinsuloj.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Overzicht continenten

Bericht door Matt » zo 16 mar 2014, 22:37

Ah, maar dat zijn dan de hoofdsteden die zijn onderstreept. Met Burlington erbij heb je voor Maldarië dan alle plaatsnamen met meer dan 100.000 inwoners.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Overzicht continenten

Bericht door NovaHollandia » ma 17 mar 2014, 00:06

Aantal spelfouten bij de RNH-steden.
Noordland --> Noorland
Kaaphoven --> Kaaphaven
Paerelstein --> Paerelsteyn

Verder mis ik de belangrijkste plaats in de tweede agglomeratie van het land; Stoetenborgh

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kaaiman » ma 17 mar 2014, 09:36

Ondanks de inzet klopt er voor mijn gevoel klopt er niet veel van. Er wordt veel te veel gekeken naar de oude centrale kaart en of de landen er mooi gelijkmatig verdeeld op staan.

Dralité ligt in ieder geval veel te ver van Hochmark af. Vastgesteld is dat het eiland ongeveer 100 km ten noorden van de Hochmarkse noordkust ligt, maar het is aan Theodoor om dat nader te specificeren.

Tyssië ligt echt veel verder richting het oosten, richting de Kanaaleilanden.

De Jamara-eilanden hebben een vreemde vorm vergeleken met de rest (net alsof de schaal niet klopt en de eilanden veeeel te groot zijn). Ook de locatie vind ik wat vreemd, namelijk over de Kanarische Eilanden heen. Persoonlijk lijkt het me beter als de Jamara-eilanden gehalveerd worden qua grootte (maar daar moet Rob het natuurlijk wel mee eens zijn), en dan bijvoorbeeld ten westen van Frankenland worden geplaatst.

Benjiland en Maldaria liggen iets te mooi uitgelijnd. De kustvorm van Benjiland sluit trouwens niet aan bij de omgeving. Benjiland is bij mijn weten matig heuvelachtig, dat past niet zo bij een rotsachtige kust als die van Dumeria. De kustvorm van Maldaria sluit wel aan bij Dumeria, dus de globale ligging is al met al nog niet zo heel vreemd.

Waar is dat continent ten oosten van Burghteland gebleven? Overwoekerd en onrealistich omdat het Ierland zou bedekken?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » ma 17 mar 2014, 10:38

Kaaiman schreef:Ondanks de inzet klopt er voor mijn gevoel klopt er niet veel van. Er wordt veel te veel gekeken naar de oude centrale kaart en of de landen er mooi gelijkmatig verdeeld op staan.
Ik ben in dit geval uitgegaan van de vorige overzichtskaart. Over de positionering ten opzichte van elkaar vechten jullie het zelf maar uit :P.
Kaaiman schreef:Waar is dat continent ten oosten van Burghteland gebleven? Overwoekerd en onrealistich omdat het Ierland zou bedekken?
Petriorië is al meer dan een half jaar geleden opgedoekt en Carthamië en Nionië zijn verplaatst naar West-Borealië.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: Overzicht continenten

Bericht door sirdanilot » ma 17 mar 2014, 10:41

Volgens mij hadden we al vastgesteld dat we het niet zo nauw nemen met de positionering ten opzichte van échte landen. Zo zullen de Azoren en Maderia vast wel bedekt zijn door enkele Atlantis-landen. Lekker boeiend :lol:

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Overzicht continenten

Bericht door TBR » ma 17 mar 2014, 13:04

Ik ben het op sommige punten ook wel eens met Kaaiman, de eilandengroepen liggen een beetje te regelmatig verspreid over de Oceaan... Ik had me de Jamara-Eilanden eigenlijk een stuk groter voorgesteld, ze nog kleiner maken zou ik niet doen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Overzicht continenten

Bericht door BlaZ » ma 17 mar 2014, 14:52

Ik zou de Jamara Eilanden ten westen van Dumeria/Cathamië plaatsen, dat past qua vorm veel beter. Een km of 200 voorbij de Catonis zou ik dat absoluut geen probleem vinden.




De Eliosiae en Catonis eilanden staan overigens niet op de kaart :)

https://www.dropbox.com/s/mp5xo71ee1764 ... enamen.png

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Rob » do 20 mar 2014, 19:01

Ik ben opzich niet tegen de verplaatsing van Iamara.
Maar dit moet wel gebeuren naar een plek waar het warme klimaat van het land wordt behouden.
Ook zal waarschijnlijk de vorm veranderen want de huidige vorm is wel erg onrealistisch.
Het wordt dan op vulkanische activiteit gebaseerde archipel worden.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Overzicht continenten

Bericht door Kathor » do 20 mar 2014, 19:18

Wel, in het Noord-westen van Carthamië zijn de eilanden Overland en Kardög, beide vulkanische eilanden. Kardög is een eiland met een steppe-achtig klimaat, met ten zuiden daarvan eilandjes met een klimaat zoals op de Egeïsche eilanden. Ik vermoed dat ten (zuid-)westen van Kardög een klimaat zoals op het huidige Jamara kan voorkomen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » wo 26 mar 2014, 13:24

Overzichtskaart 26 maart 2014 (PNG)
  • Arendel toegevoegd
  • Steden in Nova Hollandia aangepast
  • Tyssië meer naar het oosten verplaatst
Nog te doen:
  • Dumerische eilanden intekenen
  • Steden in de rest van Borealië aanpassen

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: Overzicht continenten

Bericht door NovaHollandia » wo 26 mar 2014, 13:29


Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » wo 26 mar 2014, 13:32

^^ Danku, dat was ik vergeten aan te passen :$.

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 322
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:47
Locatie: Trante [RZD]
Contacteer:

Re: Overzicht continenten

Bericht door Rob » di 01 apr 2014, 22:42

Ik heb nog eens goed gekeken naar de vorm van Zerderen op de overzichtskaart en mijn eigen kaart en kwam tot dit resultaat.
Hieruit valt te concluderen dat Zerderen waarschijnlijk Solwes overlapt of dat de zeestraat zeer nauw is.
Deze situatie lijkt me niet wenselijk en ik stel een paar aanpassingen voor :

- Gangel en omgeving komt op een schiereiland te liggen.
- De westkust wordt nog verder uitgehold.
- De punt bij Zwander wordt richting het oosten verplaatst.
- Het zelfde geldt voor de punt bij Munsterkirche , maar deze wordt naar het oosten afgebogen.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Overzicht continenten

Bericht door Faylin » do 12 jun 2014, 23:58

Overzichtskaart 12 juni 2014 (PNG)
  • Disclaimer: de afstanden tussen continenten en eilanden zijn slechts mogelijkheden en is niet vastgesteld.
  • Arendel verwijderd
  • Situatie in Carmentera aangepast
  • Dralité ten noorden van Hoghmark gelegd
Nog te doen:
  • Dumerische eilanden intekenen. BlaZ: kun je me aanwijzen waar deze liggen t.o.v. Dumeria?
  • Laconia toevoegen, ik kon hier zo snel geen kaart van vinden. Koen, zou je me die willen sturen? Liefst in SVG.
  • Hoe zit het nu met de situatie bij Zerderen? Is daar al een oplossing voor?
  • Is de locatie van Iamara al veranderd of gebeurt dit niet meer?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten