Week van Atlantis

Overzichten van internationale afspraken
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » do 07 mei 2015, 20:10

Ik ben zelf altijd een grote fan van nieuws. In het echt zit ik, als het kan, bovenop de apps van verschillende nieuwsdiensten en luister ik veel naar de radio. Ook als het op geofictie aankomt vind ik nieuws heel handig en een leuke manier om je land levendig te maken en te houden en interactief bezig te zijn als het om internationaal nieuws gaat.

Al sinds de oprichting van Atlantis worden er geschreven nieuwsberichten uit verschillende kranten, bijvoorbeeld Jurenale Uneta of An Dåine, op het forum geplaatst. Ook zijn we op dit forum een grote fan van visualisaties. Logo's, bordjes, voetbalshirts, het komt allemaal voorbij. Nu schoot mij net te binnen: waarom hebben wij nieuws en visualiseren nooit gecombineerd tot bewegend beeld? Het leek mij een leuk idee om een YouTubekanaal* (o.i.d.) op te starten en daar elke week een overzicht met het nieuws van de afgelopen week te plaatsen ("Week van Atlantis" ofzo). Iedereen kan dan beeldmateriaal (met voice-overtekst, dan spreek ik het in) aanleveren** via een e-mailadres dat ik nog aan moet maken, en dan kunnen we met een beetje creatief monteren onze landen nog meer tot leven wekken! :)

Wie wil?

* Op dat kanaal zouden naast de wekelijkse updates ook tussendoor updates kunnen komen van belangrijk nieuws. Als ik dat maar op tijd weet.
** Dat moet voor een vast moment in de week omdat ik ook niet 24/7 video's kan maken. Gelukkig kan je als geoficticus je nieuws plannen :)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Week van Atlantis

Bericht door Matt » do 07 mei 2015, 20:30

Klinkt als een leuk idee! Je hebt dan alles in een mooi interactief overzicht. :D

Ik heb echter wel mijn bedenkingen. Is het niet vrij lastig om aan beeldmateriaal te komen? Ik begrijp dat je zoiets als een nieuwsbulletin wil maken, dus dan heb je ook beelden van gebeurtenissen nodig. Het is natuurlijk hartstikke leuk zo'n nieuwszender, maar ik denk wel dat het aardig wat werk is. Nu weet ik dat natuurlijk niet precies, want zo vaak heb ik niet filmpjes gemonteerd. Ik ben benieuwd hoe je zulk beeldmateriaal voor ogen had.

Zou het niet minder werk zijn om een wekelijkse Atlantis-krant te hebben? Dat is namelijk een stuk minder werk en het is denk ik ook een stuk laagdrempeliger.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: RE: Re: Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » do 07 mei 2015, 22:22

Matt schreef:Klinkt als een leuk idee! Je hebt dan alles in een mooi interactief overzicht. :D

Ik heb echter wel mijn bedenkingen. Is het niet vrij lastig om aan beeldmateriaal te komen? Ik begrijp dat je zoiets als een nieuwsbulletin wil maken, dus dan heb je ook beelden van gebeurtenissen nodig. Het is natuurlijk hartstikke leuk zo'n nieuwszender, maar ik denk wel dat het aardig wat werk is. Nu weet ik dat natuurlijk niet precies, want zo vaak heb ik niet filmpjes gemonteerd. Ik ben benieuwd hoe je zulk beeldmateriaal voor ogen had.

Zou het niet minder werk zijn om een wekelijkse Atlantis-krant te hebben? Dat is namelijk een stuk minder werk en het is denk ik ook een stuk laagdrempeliger.
Aan beeldmateriaal komen hoeft niet lastig te zijn. Je kan bestaande beelden bijvoorbeeld van YouTube downloaden en die op een bepaalde manier monteren. Ook kan je afbeeldingen laten zien, zoals foto's (die kan je weer leuk photoshoppen) of kaarten.

Een Atlantis-krant zou misschien minder werk zijn, maar mijns inziens ook minder leuk en ook niet echt nieuw of origineel. Een aflevering van Week van Atlantis zou ook maar 5 minuten ofzo hoeven duren.

Ik wil eigenlijk graag binnenkort eens een pilot maken om te zien of het werkt :)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Week van Atlantis

Bericht door Faylin » do 07 mei 2015, 22:27

Ik vind het een leuk idee. Wat je natuurlijk ook kan doen is een soort NOS in 60 seconden of ZDF 100 maken. Ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » do 07 mei 2015, 22:30

Ja precies, allemaal korte nieuwsberichtjes achter elkaar was ook hoe ik het voor me zag.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Week van Atlantis

Bericht door Kaaiman » vr 08 mei 2015, 06:53

Een radio-uitzending op Soundcloud of Youtube kan natuurlijk ook nog. Da's veel minder werk en je jat geen beelden van derden. Wel moet je wat leuke jingles hebben, maar dat is geen probleem.

Wat is de internationale zender eigenlijk? En de taal?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » vr 08 mei 2015, 09:41

Radio ben ik natuurlijk ook altijd voor, das een leuke en waarschijnlijk ook handigere middenweg. Jingles kan ik wel voor zorgen.

De internationale zender weet ik niet. Is er niet een soort radio-omroep voor Atlantis? En welke taal hoort daarbij?

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » vr 08 mei 2015, 10:39

Als je radio doet is trouwens wel meteen het hele visuele weg wat me hier nu juist leuk aan lijkt.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Week van Atlantis

Bericht door TzM23 » vr 08 mei 2015, 12:23

Ik denk dat als taal het Engels wel handig is, ook al klinkt dat misschien vrij onorgineel, het is wel het makkelijkst. Als ik een stukje Tholenisch zou moeten inspreken zou ik dat met de helft moeten versnellen om het geloofwaardig te laten klinken. Ik vind het beeldmateriaalding echter ook ergens wel weer leuk.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Week van Atlantis

Bericht door Matt » vr 08 mei 2015, 14:08

Radio is ook wel een leuk idee. Ik zou zeggen, we zouden het met beeldmateriaal kunnen proberen en dan kunnen we kijken hoe dat werkt.

En trouwens, een Maldarische verslaggever spreekt natuurlijk met een duidelijk Maldarisch accent. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Week van Atlantis

Bericht door SjorsB » vr 08 mei 2015, 15:06

Ik ga in eerste instantie kijken of een filmpje haalbaar is, gewoon proberen. :) Als dat niet lukt kunnen we radio doen.

Leuk idd om lokale verslaggevers aan het woord te laten, ben wel benieuwd naar het Maldarisch Engels bijvoorbeeld. Karktisch is ook altijd leuk :P

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Week van Atlantis

Bericht door CX1000 » vr 08 mei 2015, 15:46

Ik vind het ook een heel leuk idee! Het lijkt mij ook wel goed om eerst een soort van pilot te maken...

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Week van Atlantis

Bericht door Matt » vr 08 mei 2015, 16:06

Ja, onze bedachte talen zijn ook leuk uiteraard, maar dan moet dat wel nagesynchroniseerd worden (of hoe dat dan ook heet).
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten