Telefonie: landnummers

Overzichten van internationale afspraken
Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 21:31

Het lijkt mij ook onlogisch dat Davaledaanse landen meedoen aan de telefoonunie. We zouden bijvoorbeeld ook een Davaledaanse Telefoonunie kunnen oprichten. De mogelijkheden worden steeds schaarser.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door Faylin » wo 03 feb 2016, 21:34

^^ Omdat er dus landcodes van vier of meer cijfers mogelijk zijn, lijkt het me niet nodig om een telefoonunie voor Davaleda op te richten. Wel zou een eenduidig systeem handig zijn.
(Bij wijze van spreken zouden alle landcodes in de Atlantische telefoonunie dus ook zonder telefoonunie kunnen bestaan.)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 21:35

Dat is zeker een idee. Een ander voordeel van de Telefoonunie was dacht ik ook dat je minder cijfers hoeft in te toetsen. Zonder unie heb je dat voordeel niet, maar dan heb je wel een eenduidig systeem.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door BlaZ » wo 03 feb 2016, 21:44

Faylin schreef:^^ Sinds 31 december 1996 is het blijkbaar ook mogelijk om landcodes langer dan 3 cijfers en codes in "zone 0", dat wil zeggen codes van het formaat +0xx te registreren. Misschien zou een bepaalde serie zo geschikter zijn voor Davaleda, aangezien de nummers in de andere zones nogal schaars zijn als je een aaneensluitend systeem wilt (bron http://www.wtng.info/wtng-cod.html). Overigens lijkt het me gezien de afstand enigszins onlogisch dat er Davaledaanse landen meedoen aan de telefoonunie.

Een handige lijst met landcodes gesorteerd op eerste getal is te vinden op https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... e_van_zone. Hier staat dat +214 en +215 al gereserveerd zijn voor Algerije. Andere al gebruikte of gereserveerde nummers zijn +210 (Ardeim vs. Marokko) en +211 (Solwezië vs. Zuid-Soedan). Het lijkt me daarom niet handig om voor Davaleda ook nog in zone 2 te gaan zitten, aangezien die nagenoeg vol zit.
Wellicht kan Carthamië een aantal van deze landen met atoomwapens terug richting stenen tijdperk zenden op zo wat nummerruimte te creëren.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door TBR » wo 03 feb 2016, 23:11

Dus eeh, waarom heeft niemand ooit gesignaleerd dat ook de Ardeimse en Solwezische nummers bezet zijn? Die zijn er namelijk gekomen nadat de vorige ook al niet konden...
+384 voor Ardeim
+383 voor Solwezië
+284 voor Viguros
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door Matt » do 04 feb 2016, 09:26

^^ Ik ging ervan uit dat de nummers die al in de lijst stonden zouden kloppen. +284 kan ook niet omdat +2841 al door Finoccië is bezet. :P
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Telefonie: landnummers

Bericht door Kaaiman » do 04 feb 2016, 12:05

BlaZ schreef:Er zit een systeem achter merk ik net op.
Goh...

Even voor de duidelijkheid: de Atlantische Telefoonunie is destijds vooral als pragmatische maatregel voor geofictici ingesteld, omdat er anders veel te weinig telefoonnummers vrij zouden zijn en het een ratjetoe van door elkaar lopende landnummers zou worden. De Atlantische Telefoonunie is dus meer een voorziening voor Atlantis als forum, dan Atlantis als continent.

Alle nummers die beginnen met +28 zijn dus ook al bezet, tenzij het land gewoon onderdeel is van de Atlantische Telefoonunie. :!:

Ik zou Davaleda gewoon meerekenen met de rest van Atlantis.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast