[RTH] Archief

Reis Pûbliko Tholenia

Moderator: TzM23

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » vr 13 dec 2013, 19:04

Rekenen is vermenigvuldigen, delen, optellen, aftrekken, machtsverheffingen, wortelen (dan alleen wortels die "mooi" uitkomen) enz. Wiskunde is ook dingen als Pythagoras, Sinus, Cosinus, Tangens, allerlei formules, combinatoriek enz.

Lijstje zal ik zo aanpassen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door SjorsB » vr 13 dec 2013, 19:18

Er is echt wel een verschil tussen rekenen en wiskunde hoor. Rekenen gaat om optellen, aftrekken, delen, vermenigvuldigen, machtsverheffen, worteltrekken, enz., dus bewerkingen uitvoeren met getallen. Bij wiskunde gaat het volgens mij meer ook nog om algebra, en rekenen met modellen o.i.d. :|

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » vr 13 dec 2013, 19:34

^^ Wel, in Vlaanderen heet dat gewoon allemaal wiskunde, maar in de lagere jaren van de basisschool wordt er rekenen gezegd...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Ortelius » vr 13 dec 2013, 19:39

Ik denk dat dat het vroegere onderscheid tussen Algebra/Getallenkunde (of Getallenkennis, zoals dat bij mij op de lagere school zo mooi heette) en zaken als geometrie, precalculus e.d. in België is ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 14 dec 2013, 12:37

Ik heb nu de rangen van alle legeronderdelen uitgewerkt, nadat ik het bestand weer teruggevonden had:

Afbeelding

Grote versie met leesbare tekst:

http://i.imgur.com/0EKxHqT.jpg
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Koen » ma 16 dec 2013, 12:14

Goed uitgewerkt! Het ziet er ook erg mooi uit. :d

Wanneer kunnen we eigenlijk een voorproefje van de nieuwe kaart verwachten?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 16 dec 2013, 13:07

Binnenkort, als de steden klaar zijn. ;)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » wo 18 dec 2013, 15:12

Verschillende Tholeense kranten vandaag:
Rudenzer Zeitung schreef:Schneesturm macht differenze Dorfen innen Bergen unerreichbar
Sneeuwstorm maakt verschillende dorpen in de bergen onbereikbaar

Vorbrücken-Oberassau- De Sneeuwstorm die vandaag Midden-West-Borealië bereikt heeft, heeft ervoor gezorgd dat verscheidene dorpen in de Fugesen niet meer bereikbaar zijn. Onder meer Granzüringen Willhelmswiller zijn niet te bereiken. Verschillende mensen melden dat de stroom is uitgevallen, omdat de sneeuw de elektriciteitsleidingen kapot heeft gemaakt. Reddingswerkers proberen nu met noodvoorzieningen de elektriciteit weer op gang te krijgen, maar worden bemoeilijkt door de slechte staat van verbindingen. Verschillende belangrijke wegen zijn onbegaanbaar, waaronder de S3 en de S24 naar Kartjas. Normaal wordt de S3 altijd vrij gehouden, omdat dit een zeer belangrijke route is, maar onderhoudsploegen hebben aangegeven dat het onbegonnen werk is. "Eich hat ten wegen no nii gvögen, ls s dô sjnei wiidà gôb." (Ik had de weg nog niet geveegd, of er lag al weer sneeuw), aldus een van de onderhouders. Verwacht wordt dat het nog een paar dagen zal duren voordat de S3, S24 weer open zijn en de dorpen weer bereikbaar zijn.
Periodical Lurarien schreef:Hautemons-Juloçon, Artois, et villages differents inaccesible par tempes
Hoogbergen-Sulezië, Artees en verschillende dorpen onbereikbaar door sneeuwstorm

Bergues- Sinds vanochtend zijn de steden Hoogbergen-Sulezië, Artees en verschillende dorpen niet bereikbaar door de sneeuwstorm die over Borealië trekt. Met verschillende dorpen in de bergen is ook geen contact mogelijk. Tholeense soldaten zijn nu bezig wegen naar de steden en dorpen vrij te maken voor hulptroepen. Mensen in Zuid-Lurarië wordt afgeraden weg te gaan als dit niet noodzakelijk is. Ook zijn er op verschillende (snel)wegen een of meerdere rijbanen afgesloten en is er een limiet ingevoerd van 50km/h. Chóriaale diensten zijn continu bezig belangrijkste hoofdroutes open te houden voor hulpdiensten. Het leger doet zijn best ingesneeuwde mensen of reizigers van voedselpakketten, dekens en noodkachels te voorzien.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Matt » wo 18 dec 2013, 17:43

Zo, het is niet zo best weer momenteel op Borealië! Ik hoop dat het snel wat minder stormachtig wordt daar.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door NovaHollandia » do 19 dec 2013, 17:26

Is er een recente kaart van Tholenië ?
Met ook de ligging van alle plaatsen en de hoofdwegen van het land ?

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » do 19 dec 2013, 18:11

Nee, alleen een verouderde versie van de provinciale indeling. Met de steden ben ik nu bezig en zal binnen twee weken klaar zijn, daarna zullen de wegen spoedig volgen en dan zal ik de kaart publiceren.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 23 dec 2013, 00:23

De ÄFT presenteerde vanmiddag het Tholeens elftal:

Bondscoach
Frérik Hönõr

Aanvallers
Helmuth von Förstenhylt
Hötmen Altfórt
Sybrand Vanderlaan
Guillaume Renois (Had ook voor Lurarië kunnen kiezen)
Orvays Ciwals
Hŏženal Geŧaŋi Eṽtebeqx

Middenvelders
Jehan Delepointest (Had ook voor Lurarië kunnen kiezen)
Eđāri Pololqoṽi Vǿltrahx
Arián Altchi
Şef Linyors
Jõan Fyl

Verdedigers
Renald Galioisais
Bart van Kastelrede
Kurt Gläsermann
Roland Loisest (Had ook voor Lurarië kunnen kiezen)
Julio Semontio


Keepers
Ahmad Al Fazin
Ivard Ûstengraff
Deni Länder-Hérstal
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 28 dec 2013, 01:22

Eindelijk, waar velen al lang op wachtten:

De kaart van Tholenië:

Omdat hij erg groot is: open hem niet als je slecht internet hebt of op een mobiel zit!
Spoiler: weergeven
http://www.majhost.com/gallery/TzM23/RT ... env1.0.png
Het klopt dat sommige buurlanden niet kloppen qua land, rivieren etc.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door BlaZ » za 28 dec 2013, 02:11

Mooi werk!

Wat kleine opmerkingen, ik zie dat de rivier de Riehn zich splitst in 2 andere rivieren? Hoe komt dit?
De kleuren die je voor de provincies gebruikt hebt zijn wat scherp, de kaart van Uneta heeft ook kleuren voor de provincies en vind ik veel fijner ogen.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Dulminis » za 28 dec 2013, 12:13

Jeej, eindelijk duidelijkheid over wat zich aan 'mijn' noordgrens bevindt :D

Nu kunnen we misschien wat meer verbindingen afspreken? Ik kan me voorstellen dat de snelweg 9/T4 in zuidelijke richting doorloopt, richting Xeze, en dat er ook een verbinding is tussen Ulde en Koenigsbourgh. Kan dat?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 28 dec 2013, 14:47

BlaZ schreef:Mooi werk!

Wat kleine opmerkingen, ik zie dat de rivier de Riehn zich splitst in 2 andere rivieren? Hoe komt dit?
De kleuren die je voor de provincies gebruikt hebt zijn wat scherp, de kaart van Uneta heeft ook kleuren voor de provincies en vind ik veel fijner ogen.
De rivier bevindt zich hier al in zijn benedenloop (vrij snel) en splitst zich daarom.

Ik zal eens kijken naar die kleuren, vind het zelf wel meevallen.
Dulminis schreef:Nu kunnen we misschien wat meer verbindingen afspreken? Ik kan me voorstellen dat de snelweg 9/T4 in zuidelijke richting doorloopt, richting Xėzė, en dat er ook een verbinding is tussen Uldė en Koenigsbourgh. Kan dat?
Tussen Tholenië en Xėzė lijkt een verbinding zeer logisch, Xėzė ligt relatief laag en de afstand is kort. Heb je liever dat hij er al is, of dat we hem nog gaan bouwen?

Naar Xėzė lijkt een snelweg me het haalbaarst en ook te doen, naar Uldė zou beter een hoofd- of expresweg kunnen zijn? Zelfde vraag: ligt deze er al, of wordt deze nog aangelegd (of zijn ze daar zelfs nu mee bezig)?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » za 28 dec 2013, 14:54

TzM23 schreef:
BlaZ schreef: Wat kleine opmerkingen, ik zie dat de rivier de Riehn zich splitst in 2 andere rivieren? Hoe komt dit?
De rivier bevindt zich hier al in zijn benedenloop (vrij snel) en splitst zich daarom.
Rivieren splitsen zich meestal pas in de delta, niet in de benedenloop. Nederland ligt eigenlijk volledig in de delta van de Maas en de Rijn, daarom splitst de Rijn zich dan ook op in de Waal en de de Nederijn. Een splitsing van de Rhin in de Rhin en de Wâler zo ver van de monding is dan ook erg vreemd. Een kanaal tussen beide rivieren kan wel, maar dit is dan niet natuurlijk, maar kunstmatig, zo kan er een kanaal van de Rhin naar Nieuw-Amersfoort gegraven zijn, of een kanaal van de Rhin naar de Wâler.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 28 dec 2013, 14:56

Dan verander ik dat gewoon. Het eerste stuk bij Vinşosse is een kanaal voor een kilometer of 2, 3. :)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Dulminis » za 28 dec 2013, 15:22

Naar Xėzė lijkt een snelweg me het haalbaarst en ook te doen, naar Uldė zou beter een hoofd- of expresweg kunnen zijn? Zelfde vraag: ligt deze er al, of wordt deze nog aangelegd (of zijn ze daar zelfs nu mee bezig)?
Waarschijnlijk liggen beide wegen er al, lijkt me.

Dit zou trouwens kunnen aansluiten bij iets waar we het al kort over gehad hebben: de mogelijkheid dat Carqax na de tweede wereldoorlog stukken van Rudenz geannexeerd heeft (nadat Rudenz eerst probeerde delen van Carqax te bezetten). Geografisch is de huidige grens tussen Carqax en Tholenië namelijk raar, dus er moet een nadere verklaring voor zijn. Wanneer het gebied rond Xeze en Ulde eerst Rudenz is geweest, dan kunnen die daar in een eerder stadium al (logische) wegen hebben aangelegd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » za 28 dec 2013, 15:27

Dat zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn voor die "'uitstulping", het lijkt me ook dat Duits er nog steeds een (al dan niet erkende) minderheidstaal is?

Dan heette dat gebied tot 1944 Oberfugesen, met als belangrijke plaatsen Zchesen, Uldenau, en is daarna als een soort vergoeding geannexeerd, nadat de Nationalrepublik Rudenz-Fugesen delen probeerde in te nemen, door Kartjas?
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Dulminis » za 28 dec 2013, 15:41

TzM23 schreef:Dat zou inderdaad een logische verklaring kunnen zijn voor die "'uitstulping", het lijkt me ook dat Duits er nog steeds een (al dan niet erkende) minderheidstaal is?

Dan heette dat gebied tot 1944 Oberfugesen, met als belangrijke plaatsen Zchesen, Uldenau, en is daarna als een soort vergoeding geannexeerd, nadat de Nationalrepublik Rudenz-Fugesen delen probeerde in te nemen, door Kartjas?
Als dit scenario inderdaad in de geschiedenis van onze landen wordt opgenomen, zal Duits een (inderdaad niet of gedeeltelijk erkende) minderheidstaal worden in die gebieden. In het uiterste noordoosten, dat al aan Schellingen grenst, ging ik al uit van Duitse invloeden, maar nu de Duitstaligheid zich ook in Tholenië aan de Karktische grenzen uitstrekt, is de kans op Duitstaligheid in Carqax wel toegenomen, lijkt me.

Ik meen dat we al vastgesteld hadden dat Carqax niet aan de zijde van de geallieerden werkte, maar op eigen houtje tegen Rudenz-Fugesen streed. In dat geval kan er ten aanzien van de eenzijdige annexatie van Oberfugesen door Carqax na de oorlog nog internationaal diplomatieke geharrewar over hebben plaatsgevonden (met de hamvraag of Carqax feitelijk wel recht had/heeft op het gebied).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » za 28 dec 2013, 16:05

Misschien heeft Tholenië bij Hilgaroorlog 1 dan geprobeerd om dit terrein terug te winnen?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » za 28 dec 2013, 16:11

^^ Dat zou kunnen, en dan zou Carqax de Anti-Tholeense Coalitie kunnen gesteund hebben, of zelfs hebben deelgenomen aan de coalitie. Ik zit nu ook de Hilgaroorlogen te herbekijken, en ik vind erg weinig info over de 3e Hilgaroorlog....
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » za 28 dec 2013, 16:17

Ja, dat was een kleinere oorlog waarin enkel AFWEB (Het leger van Carthamië, Faylin en Nionië) tegen Tholenië vocht. We zouden het eens gezamenlijk moeten uitwerken. Ik had voor Hilgaroorlog 2 het begin en de eerste maand oorlog al uitgewerkt in tijdslijn vorm. Maar ik heb verder nog niet veel kunnen doen, nu dat de kaart van Tholenië er is kan ik wel meer.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Dulminis » za 28 dec 2013, 16:26

Ik had al eens met ideeën gespeeld dat Carqax wapens leverde aan beide partijen in de Hilgaroorlog(en). De ontstane vrede zou vervolgens een economische crisis in Carqax veroorzaakt hebben. Ik denk dat dat idee van de heroverpoging door Tholenië me wel bevalt. Wanneer was de eerste Hilgaroorlog? (Ik kan dat natuurlijk ook opzoeken, maar ik ben mijn kasten aan het herindelen, en misschien weet een van jullie het uit zijn hoofd? ;) )
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten