[RTH] Archief

Reis Pûbliko Tholenia

Moderator: TzM23

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door TzM23 » wo 16 jan 2013, 17:38

Nee, nog niet, maar misschien wordt deze koning niet gevonden, en dat moet er iets anders verzonnen worden, koning was toch vooral ceremonieel.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door TBR » wo 16 jan 2013, 17:44

Goed dat er eerlijke verkiezingen werden gehouden. Zijn deze partijen net na de moord opgericht of bestonden ze al langer 'ondergronds'. Sommige van de partijen zouden misschien al sinds 1951 ondergedoken bestaan.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door TzM23 » wo 16 jan 2013, 17:47

Hangt er vanaf, de grotere partijen als de PEK, PET en PST, KL en de KT (en ook de LF) bestonden al, al dan niet onder een andere naam. Maar bijvoorbeeld de PP, MOST of Re'12 zijn net na het uitroepen van de verkiezingen opgericht.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door Koen » ma 21 jan 2013, 13:52

Is de PET (Arbeiderspartij) ook links? Dan is er een linkse meerderheid en waarschijnlijk een stabiele regering door weinig tegenstellingen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door TzM23 » ma 21 jan 2013, 17:25

De PET is gematigd-links, waarschijnlijk wordt ook deze partij betrokken bij de vorming van de ministerraad.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Rojamma Tholenia

Bericht door TzM23 » do 24 jan 2013, 19:32

Tholenia Höjte schreef:To popolio tós reis pûblikós elegeret ; no plu una rojamma.
(Het volk kiest de republiek; niet langer een koninkrijk.)

Nieuw Amersfoort- Vandaag is de uitslag van het referendum over het behoud van een koningshuis bekend geworden. Uit de resultaten van het op 23 januari gehouden referendum is als uitslag uitgekomen dat 56 procent van het volk voor een republiek heeft gestemd. 41 procent stemde tegen en 3 procent is niet opgekomen of heeft zijn of haar biljet blanco ingeleverd. Het zal weinig gevolgen hebben voor het land, aangezien we al een parlementaire monarchie waren. De verkiezingsuitslagen blijven geldig, en eerste minister Lynne Geründse zal kanselier blijven. Zij zal nog steeds de taak hebben een ministerraad te vormen. Dit betekent dus dat ons land officieel géén president zal krijgen. Echter, zal de functie van kanselier gelijk zijn aan die van de president. Ook zal de vlag niet worden veranderd, omdat deze al voor de monarchie bestond en deze ook geen negatieve gevoelens opwekt.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » do 24 jan 2013, 19:49

Een republiek zonder president. Ach dat is eens iets anders ;)
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Arne Govaerts
Berichten: 86
Lid geworden op: za 24 mar 2012, 11:10
Locatie: Zeeburg (ZEB); Bruswerpen (VRV)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Arne Govaerts » do 24 jan 2013, 23:04

@Arne: Republiek Venecië, Republiek Genua, Verenigde Provinciën ;) Allen republiek...
Groeten,

Arne Govaerts
Geofictie: Vrijstaat Zeeburg
Micronatie: Burger van de Virtuele Vlaanderen

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » do 24 jan 2013, 23:16

^^ Ik ken geen republiek Venecië, wel Venetië...
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kathor » vr 25 jan 2013, 16:20

@Arne die niet ik ben: ah, ja dat is waar
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » vr 25 jan 2013, 16:49

Een republiek zonder president kan wel, maar de republieken die Arne Govaerts opsomt zijn geen van allen goede voorbeelden voor Tholeniê (wel geen koning, maar echt democratisch waren ze niet, het was meer een select clubje dat het land regeerde) Het is wel origineel.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » vr 25 jan 2013, 16:55

In feite is de kanselier gewoon president, maar heet alleen niet zo.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Arne Govaerts
Berichten: 86
Lid geworden op: za 24 mar 2012, 11:10
Locatie: Zeeburg (ZEB); Bruswerpen (VRV)
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Arne Govaerts » vr 25 jan 2013, 21:21

HAFRABAisfun schreef:Een republiek zonder president kan wel, maar de republieken die Arne Govaerts opsomt zijn geen van allen goede voorbeelden voor Tholeniê (wel geen koning, maar echt democratisch waren ze niet, het was meer een select clubje dat het land regeerde) Het is wel origineel.
Klopt wel. Enkel de elite en dan vooral bij Venetië en Genua enkele families.
Groeten,

Arne Govaerts
Geofictie: Vrijstaat Zeeburg
Micronatie: Burger van de Virtuele Vlaanderen

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Koen » wo 30 jan 2013, 14:48

Een republiek lijkt me een logische stap voor Tholenië.
De kanselier is dus tegelijkertijd staatshoofd en regeringsleider?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » wo 30 jan 2013, 16:02

Ja. Alhoewel staatshoofd vooral ceremonieel is.
Ik heb het land een republiek genoemd om 2 redenen:

1. Ik kan de codes RT, RTH en .rt behouden.
2. Ik vind Kanselieraat, Kanselarij, etc. geen mooie naam voor een land.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » zo 10 feb 2013, 20:52

Nieuwe kaart:
http://i.imgur.com/4IysyQE.jpg

Rood-geel is snelweg (130/140 km/h), groen-geel is snelweg (110 km/h).

Zwarte lijnen zijn de provinciegrenzen en de grijze namen zijn die van de provincies.

Namen tussen haakjes zijn (eventueel) de namen in het lokale dialect/de lokale taal.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door SjorsB » zo 10 feb 2013, 21:11

Goed bezig :d , alleen de schildjes van 1-nummerige wegen (Bijv. weg 2) vind ik wat raar. Ook vind ik de manier waarop de eilanden om het vasteland heen liggen vreemd en misschien een beetje onrealistisch (weet ik niet helemaal zeker, ben niet zo goed in aardrijkskunde).

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2063
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Kaaiman » zo 10 feb 2013, 21:47

Hoe komen de gele lijnen zo slordig? Dupliceer je de lijnen wel op hun plek met Ctrl+D of Ctrl+Alt+V?

En waarom heeft snelweg 10 niet gewoon het nummer 9? En snelweg 169 kan toch gewoon 6 of 7 zijn?

Ook vind ik de A2 wel erg gekunsteld ter hoogte van snelweg 14. Waarom geen twee snelwegen of een dubbelnummering met snelweg 14? Vergeet niet dat verkeersstromen leidend zijn voor het verloop van een weg, niet het wegnummer. En als je dan toch een doorlopende snelweg 2 wil: leid dan snelweg 14 een stukje via snelweg 2.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » zo 10 feb 2013, 22:26

Mooie kaart, maar een beetje vreemd. Tholenie ziet er heel dichtbevolkt uit. De Snelwegen 19 en 12 hadden best het nummer 5 kunnen dragen, en de situatie bij Maistret-Eakendreite is wel heel vreemd (een ringweg rond een stad zonder naam en geen enkele inpikker naar Maistret. Zou het kunnen dat verschillende steden zijn verdwenen of een andere naam hebben gekregen?
Ook lijken nogal veel forummers problemen te hebben met het begrip rivier, een rivier loopt van hoog (meestal een gebergte of heuvelland) naar laag (de zee, een meer of een andere rivier) en splitst zich niet aan het begin of in het midden. Het is ook zeer onlogisch dat er verschillende rivieren uit een meer ontspringen en dan naar de zee lopen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door MandelSoft » zo 10 feb 2013, 22:37

Ja, dat centrale meer, waar komt dat vandaan? Hoe is dat ontstaan? En is het niet wat groot?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » zo 10 feb 2013, 22:42

Soms zijn er nogal veel snelwegen, maar ik mis nog een goede snelweg tussen Nieuw-Amersfoort (de Nederlandse naam is makkelijker te typen) en Jurnistatt via Koedijk. Ook ligt de Snelweg 16 een beetje vreemd, deze zou je beter kunnen laten aansluiten op de Snelweg 4 bij Ostarne via Askerinde en dan kun je deze weg later nog laten afsplitsen richting het zuiden. Ook ontbreekt er nog een stukje van Snelweg 17 naar Snelweg 2, of is dit nog gepland?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » zo 10 feb 2013, 23:05

Hoe komen de gele lijnen zo slordig? Dupliceer je de lijnen wel op hun plek met Ctrl+D of Ctrl+Alt+V?
Dat was eerst wel zo, maar is later aangepast.

En waarom heeft snelweg 10 niet gewoon het nummer 9? En snelweg 169 kan toch gewoon 6 of 7 zijn?
Ja, dat kan wel anders, eerst was de RSS9 de RSS10, maar die heb ik anders genummerd, maar het nummer van de 10 nooit veranderd.

Ook vind ik de A2 wel erg gekunsteld ter hoogte van snelweg 14. Waarom geen twee snelwegen of een dubbelnummering met snelweg 14? Vergeet niet dat verkeersstromen leidend zijn voor het verloop van een weg, niet het wegnummer. En als je dan toch een doorlopende snelweg 2 wil: leid dan snelweg 14 een stukje via snelweg 2.
De RSS2 was al rond 1969 aangelegd, maar de RSS14 pas in 1976 als rechtstreekse Oost-West verbinding, misschien moet ik dit aanpassen.
Mooie kaart, maar een beetje vreemd. Tholenie ziet er heel dichtbevolkt uit. De Snelwegen 19 en 12 hadden best het nummer 5 kunnen dragen, en de situatie bij Maistret-Eakendreite is wel heel vreemd (een ringweg rond een stad zonder naam en geen enkele inpikker naar Maistret. Zou het kunnen dat verschillende steden zijn verdwenen of een andere naam hebben gekregen?
Dit zijn bijna alle dorpen die er op staan. Over de snelwegennummers: ja dat kan, maar deze zijn pas veel later aangelegd.

Over de situatie Maistret-Eakendreite, dit is één stad, welke vroeger twee steden was. Het gedeelte aan zee is Maistret.
Ook lijken nogal veel forummers problemen te hebben met het begrip rivier, een rivier loopt van hoog (meestal een gebergte of heuvelland) naar laag (de zee, een meer of een andere rivier) en splitst zich niet aan het begin of in het midden. Het is ook zeer onlogisch dat er verschillende rivieren uit een meer ontspringen en dan naar de zee lopen.
De rivier de Jurni kan volgens mij wel. Het Provinciaalmeer ligt wat hoger dan de Kantönzee. De Esçacônäf kan denk ik niet echt inderdaad. Maar de Pítûno zou wel kunnen, als de bron bij Schiemenk hoog ligt.
Ja, dat centrale meer, waar komt dat vandaan? Hoe is dat ontstaan? En is het niet wat groot?
Ooit was het deel tussen ongeveer Sevenhuyzen en Mehrborg-Nédik een soort fjord tot aan het meer, en bestond het gedeelte waar Karnesdorm op ligt ook niet. Dit is later dichtgeslibd of ingepolderd.
Soms zijn er nogal veel snelwegen, maar ik mis nog een goede snelweg tussen Nieuw-Amersfoort (de Nederlandse naam is makkelijker te typen) en Jurnistatt via Koedijk. Ook ligt de Snelweg 16 een beetje vreemd, deze zou je beter kunnen laten aansluiten op de Snelweg 4 bij Ostarne via Askerinde en dan kun je deze weg later nog laten afsplitsen richting het zuiden. Ook ontbreekt er nog een stukje van Snelweg 17 naar Snelweg 2, of is dit nog gepland?
Tussen NA en Jurnistatt is nog in planning evenals een snelweg tussen RSS17 en de RSS2. De RSS16 kan wel wat vreemd lopen ja.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TBR » zo 10 feb 2013, 23:10

Je moet kiezen, ofwel de Rhin, of wel de Kimano, deze rivieren kunnen niet allebei dezelfde bovenloop hebben en dan splitsen bij Ostarne. Ook de Escaconaif kan niet als je de Jurni wilt behouden. Ik zou nog wal sleutelen aan de snelwegen (dat heb ik ook gedaan en doe ik nog steeds, ik moet alleen nog een nieuwe kaart posten) en de rivieren nog eens goed herbekijken en overdenken.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door Koen » zo 17 feb 2013, 12:19

Mooie kaart!

Inderdaad klopt de loopt van de Rhin niet echt. Deze rivier heeft twee aftakkingen in een hoog gebied.

Het centrale meer kan in principe gewoon ontstaan. Er liggen in de echte wereld ook genoeg meren in rivieren. Dit ontstaat meestal door een laaggelegen gebied dat vol met water is gelopen en uiteindelijk is overstroomd op de laagste plek (in dit geval de Jurni).

De situatie bij de A2 en A14 is onlogisch maar niet onmogelijk. Het kan historisch zo gegroeid zijn., bijvoorbeeld op de manier die thootje23 zelf geeft.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1490
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [RTH] Reis Pûbliko Tholenia

Bericht door TzM23 » wo 27 feb 2013, 18:55

Even een voorbeeldje van de bewegwijzering:

http://i.imgur.com/Fp1wLsA.png

Dit is een gewone afrit (naar OWN).

Over het lettertype: Austria Engschrift/Mittelschrift
De pijlen: De Oostenrijkse / Oude Duitse pijlen (hier en daar wat aangepast).

De pijlen en het lettertype ga ik niet veranderen, voor de rest sta ik open voor kritiek.

NB: Het systeem is niet bedoeld om mooi, maar realistisch te zijn.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten