Pagina 1 van 1

[RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 18:18
door TzM23
Hier komen alle kaarten.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: za 11 apr 2015, 18:47
door TzM23
Kaart Tholenië V2.4:

http://fayl.in/2z6z

(Let op! - Zwaar bestand).

Changelog:

-Plaatsnamen in Ǣskisk en Ná-Nérlanda aangepast.
-Spelling plaatsnamen aangepast.
-Spoorlijnen en stations toegevoegd.
-T-routes toegevoegd.
-C-routes toegevoegd.
-Natuurgebieden toegevoegd.
-Hernummering en nieuwe stijl schildjes.
-Veerdiensten toegevoegd.
-Figillische Archipel toegevoegd.
-Schaallijn toegevoegd.
-Legenda voor wegen toegevoegd.
-Andere kleine wijzigingen.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: za 11 apr 2015, 19:57
door TBR
Een nieuwe kaart van Tholenië, dat ik dat nog mag meemaken! :P
Enkele kleine puntjes van kritiek: Ik zou de natuurgebieden toch iets anders aangeven, of misschien de kleur groen voor provincies niet gebruiken, want nu lijken het wel allemaal aparte provincies. Ook is de veerverbinding naar Lico Occidentale duidelijk genoeg, hij wordt nogal groot aangegeven, dat kan ook subtieler. Verschillende provincienamen, namen van natuurgebieden en namen van rivieren kunnen ook best wat kleiner, terwijl namen van enkele kleine dorpjes amper leesbaar zijn. Voor de rest is het een duidelijke kaart, mooi werk.

PS: waar ligt de Arcipelaga-Figillese eigenlijk? Ik heb werkelijk geen idee namelijk...

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: za 11 apr 2015, 20:04
door TzM23
Die punten zal ik meenemen in de volgende editie, ik vind het niet ingrijpend genoeg om er gelijk een nieuwe kaart voor te publiceren. :P

De Figillische Archipel ligt ten zuiden van Uneta, en is dus redelijk warm.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: za 11 apr 2015, 20:17
door MandelSoft
Prima werk, Tzm! :d

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: do 28 jan 2016, 17:08
door TzM23
Religiekaart

Omdat Tholenië nogal wat verschillende religies kent, heb ik een kaart gemaakt.

Klik om te vergroten:

Afbeelding

Rood is protestants
Groen is Katholiek
Geel is Eskisch-Davaledistisch
Oranje is Arbrusisch (Combinatie tussen Romeinse Godsdienst en Christendom)
Blauw is Russisch-Orthodox
Paars is Cylenistisch

NOOT: De grenzen tussen de gebieden zijn vrij arbitrair, vooral in de wat dichterbevolkte gebieden lopen de religies soms door elkaar.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: do 28 jan 2016, 20:49
door TBR
De religieuze spreiding is erg groot, zou het niet logisch zijn mochten de verschillende taalgroepen in het land ook verschillende religies aanhangen? (vb: Duitsers protestant, Fransen katholiek) om zo de homogeniteit binnen de gemeenschap te vergroten en zich te onderscheiden van de andere gemeenschap?

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: do 28 jan 2016, 21:53
door TzM23
De Fransen zijn ook grotendeels Katholiek; de Protestantse gebieden zijn er omdat daar van oorsprong Nederlanders woonden (vandaar ook de naam Sténweyquerouc). In het Duitse deel is het het geval dat dat eerst was gekerstend door de Fransen en de Portugezen, en dat later deels gereformeerd is door de Nederlanders en de (noord-)Duitsers, daarom hier ook de versnippering; op sommige plaatsen is het beter gelukt dan op andere. Het Russisch-Orthodoxe valt te verklaren doordat daar anti-communistische Russen naartoe zijn geëmigreerd na de revolutie daar.

Het Cylenisme komt omdat dat deel van Tholenië bewoont wordt door etnisch Cyleense en Svalingse groepen, en het protestantisme in Noord-Tholenië doordat veel Nederlandse boeren naar die provincie zijn getrokken.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: do 25 aug 2016, 15:45
door TzM23
Een herupload van de kaart, met een aantal minieme aanpassingen.

Afbeelding

Versie 3.0, klik om te vergroten.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 20:00
door TBR
Mooie verbeterde kaart. :d Wegenwerken worden standaard op kaarten aangegeven? :o
Wat een reuzegemeenten of mini-arrondissementen heeft Tholenië ook.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: vr 26 aug 2016, 20:59
door TzM23
Dat zijn reuzegemeenten ja, onderverdeeld in deelgemeenten (zit tussen de Nederlandse gemeenten en stadsdelen in). Wegenwerken op deze kaart betekenen dat deze enkele jaren duren.

Geel = nieuwbouw
oranje = verbreding o.i.d.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 03:42
door TzM23
Kaart versie 4.0

Afbeelding

Klik om te vergroten. Let op: Zwaar bestand!

Changelog:

-Nieuwe kaartstijl
-Hoogtereliëf en bergtoppen toegevoegd
-Moerassen toegevoegd
-Enkele nieuwe R-wegen toegevoegd
-Expreswegen zijn nu te onderscheiden van provinciale wegen
-Nieuwe wegnummerschildjes
-Enkele toponymen veranderd of aangepast
-Bovenloop rivieren aangepast\
-Spoorlijnen en stations ingetekend
-Districten (segier) opnieuw ingetekend en hernoemd.
-T-routes verwijderd

Al met al ben ik er best trots op. 0:)

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 09:56
door SjorsB
Wow, ik vind het een prachtige kaart geworden! :)

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 12:35
door Kathor
Wow, dat is een mooie kaart geworden, knap werk!

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 13:29
door TzM23
Wat kleine verbeterpuntjes:

Afbeelding

Changelog t.o.v. een paar uur geleden.

- Spoorlijn naar Dyodyne toegevoegd;
- Smalspoorweg Helzenbéc toegevoegd;
- A13 doorgetrokken langs Bergues, en wat expreswegen toegevoegd (ook bij Simenco);
- Ook van twee grensrivieren de bovenloop aangepast.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 17 jan 2017, 00:10
door BlaZ
Een enorme verbetering tot de oude Tholeense kaart die ik nog terugvond in mijn archief. Puik werk!

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 17 jan 2017, 12:46
door TBR
*Late reactie*
Je nieuwe kaart vind ik ook een enorme verbetering, veel rustiger en overzichtelijker! Wel zou ik de grenzen van de chora's en de provincies nog iets duidelijker weergeven dan de huidige stipjes, zeker omdat er nu ook nog gemeente(?)grenzen zijn toegevoegd is het soms niet altijd duidelijk wat behoort tot welk gebied, misschien kan een kleurverschil helpen? Ook vraag ik me af waarom de ferry's naar Ardeim zulke rare bochten maken?
bericht 2500!

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 17 jan 2017, 14:27
door Matt
Je cartografieskills zijn er echt op vooruit gegaan. Het is een mooie kaart zo, hulde! :d
Ik heb nog enkele tips om sommige zaken wellicht realistischer te maken:
  • Je (snel)wegennet is aardig compleet. Vaak zie je ook incomplete stukjes expressweg of snelweg om enkele provinciestadjes met elkaar te verbinding of enkel als verbinding met het hoofdwegennet. Bij Maistret  Arine heb je dat netjes gedaan. Je zou wellicht op andere plaatsen kleine stukjes doorgaandere weg kunnen toevoegen of weglaten. Voorbeeld: weg 59 lijkt mij niet erg geschikt voor het doorgaande verkeer, wat naar mijn idee eerder de C15 zal nemen. Je zou van deze expressweg bijvoorbeeld twee losse stukjes expressweg kunnen maken, die eindigen in Statt.
  • Ik zou nog eens kijken naar het veloop van de C-wegen in Tholenië, of juist de ligging van de snelwegen. Idealiter lopen deze C-routes over meest doorgaande wegen. Soms zie ik dat een C-route het onderliggend wegennet pakt. Tholenië heeft best een uitgebreid snelwegennetwerk, dus ik denk dat je de C-routes veel meer over de snelwegen kan laten gaan. Voorbeeld: C25 Bolmen-Helmstkerchen, C25 Forta Filipa - Maistret  Arine, C29, die je beter bij Saint Benoît-Grevelongues kan laten beginnen.
  • Hier en daar maakt een snelweg een onlogische bocht, in het bijzonder de A1. Logischer zou zijn westelijk van Dietrichshofen of een vergelijkbaar traject als de spoorlijn.
  • Splitsingen van rivieren komen alleen voor in delta's. Slecht in een zeer incidenteel geval ontstaat er een splitsing in de bovenloop van de rivier. De splitsing van de Arin bij Rastromez is daarom niet bepaald logisch.
Succes!

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 17 jan 2017, 16:04
door TBR
Matt schreef:
  • Je (snel)wegennet is aardig compleet. Vaak zie je ook incomplete stukjes expressweg of snelweg om enkele provinciestadjes met elkaar te verbinding of enkel als verbinding met het hoofdwegennet. Bij Maistret  Arine heb je dat netjes gedaan. Je zou wellicht op andere plaatsen kleine stukjes doorgaandere weg kunnen toevoegen of weglaten. Voorbeeld: weg 59 lijkt mij niet erg geschikt voor het doorgaande verkeer, wat naar mijn idee eerder de C15 zal nemen. Je zou van deze expressweg bijvoorbeeld twee losse stukjes expressweg kunnen maken, die eindigen in Statt.
  • Ik zou nog eens kijken naar het veloop van de C-wegen in Tholenië, of juist de ligging van de snelwegen. Idealiter lopen deze C-routes over meest doorgaande wegen. Soms zie ik dat een C-route het onderliggend wegennet pakt. Tholenië heeft best een uitgebreid snelwegennetwerk, dus ik denk dat je de C-routes veel meer over de snelwegen kan laten gaan. Voorbeeld: C25 Bolmen-Helmstkerchen, C25 Forta Filipa - Maistret  Arine, C29, die je beter bij Saint Benoît-Grevelongues kan laten beginnen.
De C25 is een doorgaande route tussen Solwes en Cylenië via de veerboot Almerwijk-Forta Filipa, en volgt inderdaad een merkwaardige route. Logischer zou zijn volgens mij om de C25 van Forta Filipa naar Halle-Sonderol te sturen, dan samen met de C30 tot Hetra, dan via Ären over de A4 tot de A20 en dan samen met de C20 tot Verum-Öidem, wat ook de route zou zijn die het meeste verkeer vanuit Solwes naar Cylenië zou volgen.
[*]Hier en daar maakt een snelweg een onlogische bocht, in het bijzonder de A1. Logischer zou zijn westelijk van Dietrichshofen of een vergelijkbaar traject als de spoorlijn.
Ik zie hetzelfde bij de A10, die in plaats van aan te sluiten op de A4, bij Quodilia afslaat naar Hister â Arine, en die A10 maakt bij Steen-Altesteen ook een bocht waardoor de doorgaande snelweg een ander nummer krijgt. De A10 gaat ook niet om het bergachtige gedeelte in Centraal-Tholenië heen maar loopt er dwars door, terwijl een omleiding via Valantropoli of Y via vlakker gebied gaat.
Sowieso denk ik dat er in Tholenië heel veel snelwegen zijn op routes met weinig verkeer omdat er verder een sneller alternatief bestaat, terwijl sommige wegen overvol zullen zitten.
[*]Splitsingen van rivieren komen alleen voor in delta's. Slecht in een zeer incidenteel geval ontstaat er een splitsing in de bovenloop van de rivier. De splitsing van de Arin bij Rastromez is daarom niet bepaald logisch.[/list]
Dit was geloof ik al eens eerder aangekaart (*pun* :p ) en toen heeft TzM dit verklaard door een aangelegd kanaal... al moet ik zeggen dat de loop van dat "kanaal" nogal veel lijkt op een splitsing van een delta inderdaad.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:40
door TzM23
Matt schreef:Je cartografieskills zijn er echt op vooruit gegaan. Het is een mooie kaart zo, hulde! :d
Ik heb nog enkele tips om sommige zaken wellicht realistischer te maken:
  • Je (snel)wegennet is aardig compleet. Vaak zie je ook incomplete stukjes expressweg of snelweg om enkele provinciestadjes met elkaar te verbinding of enkel als verbinding met het hoofdwegennet. Bij Maistret  Arine heb je dat netjes gedaan. Je zou wellicht op andere plaatsen kleine stukjes doorgaandere weg kunnen toevoegen of weglaten. Voorbeeld: weg 59 lijkt mij niet erg geschikt voor het doorgaande verkeer, wat naar mijn idee eerder de C15 zal nemen. Je zou van deze expressweg bijvoorbeeld twee losse stukjes expressweg kunnen maken, die eindigen in Statt.
  • Ik zou nog eens kijken naar het veloop van de C-wegen in Tholenië, of juist de ligging van de snelwegen. Idealiter lopen deze C-routes over meest doorgaande wegen. Soms zie ik dat een C-route het onderliggend wegennet pakt. Tholenië heeft best een uitgebreid snelwegennetwerk, dus ik denk dat je de C-routes veel meer over de snelwegen kan laten gaan. Voorbeeld: C25 Bolmen-Helmstkerchen, C25 Forta Filipa - Maistret  Arine, C29, die je beter bij Saint Benoît-Grevelongues kan laten beginnen.
  • Hier en daar maakt een snelweg een onlogische bocht, in het bijzonder de A1. Logischer zou zijn westelijk van Dietrichshofen of een vergelijkbaar traject als de spoorlijn.
  • Splitsingen van rivieren komen alleen voor in delta's. Slecht in een zeer incidenteel geval ontstaat er een splitsing in de bovenloop van de rivier. De splitsing van de Arin bij Rastromez is daarom niet bepaald logisch.
Succes!
Dankeschön!
  • De R59 is een 2×1 en 2+1 alternerende expresweg (Vmax 110), voornamelijk ter ontsluiting van Statt, verkeer naar Helzenbéc en Felusim zal vanaf Vóloca inderdaad eerder de A12-R37-A/R20 nemen. De 59 is echter te groot uitgebouwd voor zijn belang, maar dit is een restant van een prestigeproject uit de jaren 90, laten liggen en onderhouden is voorlopig goedkoper dan de rijstrook eraf slopen, bovendien wordt het verkeer wel drukker op die route, o.a. door de haven van Statt. (De locatie is ook niet zo heel gek, een wat arme regio waar een weg makkelijk aan te leggen is, want vlak en relatief stevige grond.)
  • Het snelwegennet is inderdaad te compleet, dat is een restant van toen ik niet zo realistisch was aangelegd (bij bijvoorbeeld Forezen is het al veel beter zichtbaar), hoewel er in Tholenië erg is ingezet op wegenbouw, wellicht dat ik hier en daar nog wat ga snoeien en wat ga bijplakken (voornamelijk door wegen van klasse te veranderen).
  • C-wegen ben ik niet verantwoordelijk voor, dat zijn Faylin en Mandelsoft. Ik heb het alleen ingetekend op de kaart, hoewel ik er aan gedacht heb om de C29 niet over de provinciale weg te leiden.
  • De A1 is een bijzonder geval, in de jaren 70 waren het deel tussen aansluiting 8 en N. Amerforti en het deel tussen Vorbrücken-O. al klaar, en zou hij westelijk langs Dietrichhofen gelegd worden. Het stuk van aansluiting 8 tot 7 was gebouwd als expresweg die een inprikker moest vormen voor Dietrichhofen en UNtermlindenBij de huidige aansluiting 3 was een knooppunt voorzien met de afbuigende A26 die oorspronkelijk de weg naar Maynen langs Wüzmenberg had moeten zijn. Dit stuk was tot de huidige aansluiting 6 (knooppunt Frühlingerdorf-Nord) klaar.

    In de jaren 70 waren er echter de beruchte Hilgaroorlogen en was er geen geld voor verdere bouw beschikbaar. Na de oorlogen werd besloten dat het goedkoper was om het stuk A26 om te vormen in A1 en nog een klein stukje ertussen te bouwen, en de expresweg die er al lag om te bouwen naar snelweg. Dit stukje A1 is nog steeds het substandaardst van allemaal.
  • De rivieren zitten daar al grotendeels in hun benedenloop. Dat deel van Tholenië is erg vlak, vergelijkbaar met Nederland. (Ja dat heb ik ooit verzonnen om die splitsing realistisch te maken, dat kanaal was een noodgreep toen ik als 14-jarige geoficticus overdonderd werd met opmerkingen).
TBR schreef:Ook vraag ik me af waarom de ferry's naar Ardeim zulke rare bochten maken?
Dat is een poging om grof aan te geven hoe de vaargeulen daar lopen.
TBR schreef:De C25 is een doorgaande route tussen Solwes en Cylenië via de veerboot Almerwijk-Forta Filipa, en volgt inderdaad een merkwaardige route. Logischer zou zijn volgens mij om de C25 van Forta Filipa naar Halle-Sonderol te sturen, dan samen met de C30 tot Hetra, dan via Ären over de A4 tot de A20 en dan samen met de C20 tot Verum-Öidem, wat ook de route zou zijn die het meeste verkeer vanuit Solwes naar Cylenië zou volgen.
Het lijkt mij ook handiger om de C25 over andere routes te gaan sturen, want zeker het stukje R5 tussen Hérstal en Halôna en de hele route R65-R37-R234 zijn C-route onwaardig.
TBR schreef:Ik zie hetzelfde bij de A10, die in plaats van aan te sluiten op de A4, bij Quodilia afslaat naar Hister â Arine, en die A10 maakt bij Steen-Altesteen ook een bocht waardoor de doorgaande snelweg een ander nummer krijgt. De A10 gaat ook niet om het bergachtige gedeelte in Centraal-Tholenië heen maar loopt er dwars door, terwijl een omleiding via Valantropoli of Y via vlakker gebied gaat.
Sowieso denk ik dat er in Tholenië heel veel snelwegen zijn op routes met weinig verkeer omdat er verder een sneller alternatief bestaat, terwijl sommige wegen overvol zullen zitten.
De A10 is zo'n zelfde verhaal als de A1. Het stuk Hister-Steen (aansluiting 8) was al klaar voordat de tweede oorlog uitbrak. De A5 lag daar toen nog niet. Na de oorlog is men gaan focussen op de A5, en is de A87 aangelegd als A10. De A10 tussen aansluiting 8 en aansluiting 17 is pas een jaar of twee gereed en gaat hier door het laagland van de Perioca Minerà door (dat overigens niet veel meer is dan wat heuvels), langs de steenkoolmijnen ten noorden van de weg. De noordelijke route (aansluiting met de A4) zou door redelijk onbewoond en ongebruikt moeras heen gaan, bovendien een lastigere grond om een weg te bouwen en hij zou ook eerst door de heuvels om Valantropolì heen moeten (ja, ik weet dat de kaart dat anders weergeeft, maar zo kwam het patroon nu eenmaal terecht). Oorspronkelijk moest hij dus inderdaad rechtuit, maar dat bleek (weeral) veel te duur.

Er zijn inderdaad een aantal ontbrekende schakels, of juist weggedeelten met een overbodige snelweg, maar dat is een combinatie van mismanagement, prestigeprojecten en het feit dat het onderliggend wegennet vaak van deplorabele kwaliteit is (en snelwegroutes dus vaak sneller zijn).

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: ma 13 feb 2017, 22:20
door TzM23
Afbeelding

Kaart versie 5.

Changelog:
  • Snelwegen en expreswegen aangepast; vooral verknipt, verlegd of gedegradeerd (o.a. A4, A13, A17, R59) maar ook enkele (bijv. deel van A16, A88) toegevoegd.
  • Enkele ringwegen en/of inprikkers (expreswegen) ingevoegd (bijvoorbeeld R216, R250).
  • Een paar wegen hadden nog geen wegnummer; nu wel.

Re: [RTH] Kaarten

Geplaatst: di 14 feb 2017, 22:57
door TBR
Goed dat je hier en daar routes wat hebt gedowngrade, anders hadden de betonboeren wel een mooi feestje gehad in Tholenië
Een puntje, ik vind dat Noho-Amerforti niet echt lijkt op een stad met 4 miljoen inwoners. Dan hebben we het over Rome, Berlijn, Athene, Barcelona... De stad heeft 1 ringweg en dat is het, weinig stedelijke expresswegen, maar ook houdt de stad nogal abrupt op, er zijn geen voorsteden, geen gordel van dichtbevolkt land rond de hoofdstad... Misschien eens naar de steden die ik genoemd heb kijken.