[DUM] Nieuwsupdates

Res publica Populi Dumerii

Moderator: BlaZ

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Matt » di 03 dec 2013, 21:42

Ik vind het er zeker wel goed uit zien zo. :d Ik heb even snel in Paint wat in elkaar geflanst om te kijken naar de ligging ten opzichte van elkaar:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Volledige versie: http://www.majhost.com/gallery/MAvE94/M ... ckv023.jpg

Persoonlijk vind ik de verhoudingen tussen de eilanden/continenten wel oké. Ik vind alleen wel dat er met Theodoor moet worden overlegd of het prima is dat er eilanden in de buurt van Dralité komen te liggen en of dat eiland niet wellicht verplaatst moet worden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Faylin » di 03 dec 2013, 22:11

Ik dacht dat Sjors de overzichtskaart zou doen? ;)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door SjorsB » di 03 dec 2013, 22:16

Ik kan hier persoonlijk vrij slecht tegen :roll:

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door lajos » wo 04 dec 2013, 01:29

^^ Matt heeft alleen maar een snel schetsje in elkaar geflanst om te kijken hoe e.e.a. in elkaar past. Hij heeft de overzichtskaart niet overgenomen. Niks om je over op te winden, lijkt me. (Of "niet tegen te kunnen".)

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door NovaHollandia » wo 04 dec 2013, 10:51

Matt schreef:Ik vind het er zeker wel goed uit zien zo. :d Ik heb even snel in Paint wat in elkaar geflanst om te kijken naar de ligging ten opzichte van elkaar:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Volledige versie: http://www.majhost.com/gallery/MAvE94/M ... ckv023.jpg

Persoonlijk vind ik de verhoudingen tussen de eilanden/continenten wel oké. Ik vind alleen wel dat er met Theodoor moet worden overlegd of het prima is dat er eilanden in de buurt van Dralité komen te liggen en of dat eiland niet wellicht verplaatst moet worden.
Matt, heelemaal met je eens. De onderlinge verhoudingen lijken mij zo wel goed. Verder hoeft Dralité in deze vorm geen probleem te zijn. Het komt wel vaker voor dat eilanden van land X recht voor de kust van land Y liggen. Denk maar aan de Kanaaleilanden, of de Griekse eilanden voor de Turkse kust.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Matt » wo 04 dec 2013, 11:06

Sjors, ik heb even snel wat met paint geknutseld om te kijken naar de verhoudingen. Het is niet mijn bedoeling om de overzichtskaart van je over te nemen of naar eigen zin aanpassingen hieraan te verrichten. :idea:
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Ortelius » wo 04 dec 2013, 11:56

Er lijkt nu wel een redelijk groot verschil te bestaan tussen de redelijk vloeiende kustlijn van Dralité en de grilligere kustlijn van Dumeria. Is dat geografisch te verklaren? Nu ik het zo zie, lijkt Dralité mij overigens wel érg "rond" (zoals dat hier wel vaker wordt gezegd) te zijn :p

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door SjorsB » wo 04 dec 2013, 11:59

Oké oké. Maar ik kan mij wel voorstellen dat Theodoor hier niet blij mee is.... Is dit wel goed met hem gecommuniceerd?

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Kaaiman » wo 04 dec 2013, 13:18

^^ Hij is vaak genoeg online en anders op de chat wel te bereiken.

Suggestie: is het misschien niet leuker om wat eilanden van Dumeria naast Dralité te plaatsen, een beetje zoals Corsica en Sardinië ook twee eilanden zijn die bij verschillende landen horen?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Theodoor » wo 04 dec 2013, 21:49

^^ Nou, hier ben ik dan. Allereerst klopt de positie van Dralité ten opzichte van Atlantidië niet klopt, Dit zou ~100km (uit het blote hoofd) moeten zijn ten opzichte van het noordelijkste punt van Hochmark.
De afstand tussen Dralité en Dumeria zou namelijk 58km zijn begreep ik van Blaz.
Dus richting Sjors de vraag dat te herstellen, al is dit hier offtopic.
Daarbij is mij nog steeds nooit gevraagd of ik het eens ben met Borealië boven mijn land, al is dat hier nog meer offtopic.
Kaaiman's idee voel ik opzich wel wat voor, maar dan wil ik eerst eens normaal afgesproken waar Borealië ligt.
Mijn excuses voor mijn ietwat aanvallende toon.

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door lajos » do 05 dec 2013, 06:01

Nu ik nog weer eens een keer naar je kaart kijk zie ik plotseling dat je een heel erg verouderde kaart van Kwang Yung hebt gebruikt i.p.v. de meest recente kaart in de eerste post van die discussiedraad. Ik denk dat je de allereerste concept-versie hebt gebruikt. Da's niet zo handig aangezien er daarna een hele hoop veranderd is. Dit is de meest recente versie (van 27 september, dus ook weer niet zo heel nieuw). (Zonodig kan ik wel een versie voor je maken met verschillende kleuren voor de verschillende hoogtes, trouwens.)
Laatst gewijzigd door lajos op do 05 dec 2013, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Kathor » do 05 dec 2013, 12:17

lajos schreef:Nu ik nog weer eens een keer naar je kaart kijk zie ik plotseling dat je een heel erg verouderde kaart van Kwang Yung hebt gebruikt i.p.v. de meest recente kaart in de eerste post van die discussiedraad. Ik denk dat je de allereerste concept-versie hebt gebruikt. Da's niet zo handig aangezien er daarna een hele hoop veranderd is. Dit is de meest recente versie (van 37 september, dus ook weer niet zo heel nieuw). (Zonodig kan ik wel een versie voor je maken met verschillende kleuren voor de verschillende hoogtes, trouwens.)
Oei, in welke tijdsrekening zit jij 8|
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » do 05 dec 2013, 16:47

Een eindversie hier dan, de landmassa is iets aangepast aan de bergkam. Lajos, in het grensgebied met jou stadstaat heb ik de hoogtelijnen vooralsnog oningetekend gelaten. Als je wil mag je ook de hoogtelijnen aan mijn kant van de grens intekenen zodat het beter op jou ideeën aansluit. Als je dit wat lijkt stuur ik je mijn .svg


https://www.dropbox.com/s/rtjz6rcie9fqa ... %202.7.png

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Kathor » do 05 dec 2013, 16:53

BlaZ, zou het eventueel mogelijk zijn dat ik ook een aantal Carthaamse eilanden in de zeearm ten zuiden van Carthamië, de Kartjaanse kust en West-Dumeria plaats? Dat lijkt mij realistischer
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » do 05 dec 2013, 17:30

Geen probleem, gezien de richting van het gebergte zouden wat eilanden die meelopen met de richting van het gebergte logisch zijn. Probeer ze aan de kust te houden dan is het ook logisch dat je bij jou land horen :D

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Ortelius » do 05 dec 2013, 18:13

Het ziet ernaar uit dat Carqax een soort Borealische Rift geworden is ;)

Gebruikersavatar
lajos
Geoficticus
Berichten: 300
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 08:55
Locatie: Tokio (JP)
Contacteer:

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door lajos » vr 06 dec 2013, 02:26

Mooie kaart.

Is er geen relief op de eilanden?

Ik heb zojuist een reliefkaart van Kwang-Yung geupload:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
De hoogtelijnen zijn om de 100 meter. De hoogste (een paar bergtoppen op de grens) is 900m (maar dat zijn zulke kleine puntjes dat die op jouw kaart niet zichtbaar zullen zijn). Als jouw hoogtelijnen verder uit elkaar liggen (200m bijvoorbeeld) dan hoef je dus niet al de hoogtelijnen van deze kaart over te nemen. (En vanwege het verschil in kaartschaal hoeft e.e.a. sowieso niet zo gedetailleerd natuurlijk.) Als je iets aan het relief of de rivieren verandert in het deel van Dumeria op mijn kaart, laat me dat dan a.u.b. weten, want dan moet ik mijn kaart daarop aanpassen. (Maar ik zou heel blij zijn als je niets verandert, want het maken van de reliefschaduwen t.b.v. de wegenkaart en zo is een hoop werk en ik heb weinig zin dat opnieuw te doen.)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » za 07 dec 2013, 18:26

Lajos, reliëf op de eilanden is toegevoegd + de grenzen met jouw land.

Hier een update van de kaart met alle provincies aangegeven.

Dumeria bestaat uit 17 provincies

Provinciae Dumeriae:
Catonis, Scipionis Occidentes, Egis, Eliosiae, Apsorus et Mars, Herulia, Ursica et Lux, Icari (I)
Equistria, Eleusium, Fogesae Inferior, Fogesae Superior, Perisia, Bruttium, Campania Nova, Insubria, Boia (C)

Er zijn twee categoriën provincies, namelijk de provincies (Provinciae) en de eilanden (Provinciae Insulae).
Elke provincie heeft zijn eigen gekozen gouverneur (praefectus bij Insulae en een proconsul bij Continentale provincies).

Een normale provincie bestaat uit gemeenten (Municipia). De eilandprovincies zijn in feite niet meer als een overlegorgaan tussen dicht bij elkaar liggende eilanden. Terwijl de werkelijke macht bij de eilanden met elk een gekozen raad zelf ligt. De eilanden bestaan vaak nog uit Municipia, maar dit is afhankelijk van de grootte van het eiland. De provincielaag wordt bij overleg tussen eilanden regelmatig overgeslagen om te kiezen voor een tijdelijk inter-provinciaal overlegorgaan.


Daarnaast zijn er provincievrije steden en autonome steden welke een gekozen burgemeester (Praefectus Urbis) hebben. Vaak zijn dit grotere steden of gebieden die om historische redenen nooit bij een provincie gehoord hebben, daarnaast zijn er plaatsen die vroeger onder directe controle van het leger stonden.
Provinciae Insulae hebben geen provincievrije steden.
De belangrijkste provincievrije steden zijn weergegeven op de kaart.

https://www.dropbox.com/s/mp5xo71ee1764 ... enamen.png

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » zo 08 dec 2013, 21:27

Hier een overzicht van de verschillende mogelijke regeringslagen.
De vici laag wordt bij kleinere gemeenten weggelaten.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door BlaZ op ma 09 dec 2013, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TBR » zo 08 dec 2013, 22:43

^^ Waarvoor staat SQPD? Als het een verwijzing is naar SPQR, dan moeten de Q en de P omgedraaid worden ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TzM23 » zo 08 dec 2013, 23:30

Misschien dat het Dumerisch Latijn -que achter het eerste woord in een tweedelige opsomming zet? Dus: Senatusque Populus Dumeriae.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » zo 08 dec 2013, 23:51

In dit geval niet meer dan een typfout, scherp :d :D

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » zo 15 dec 2013, 12:07

Laatst gewijzigd door Matt op zo 15 dec 2013, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grote afbeeldingen s.v.p. in een spoiler.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » zo 15 dec 2013, 20:25

Na een eerste wegenkaart ook een eerste opzet voor wegbewijzering

Het rode bordje staat voor de ringweg (Orbis) van een stad.
Historische plaatsen worden in het bruin aangegeven.

https://www.dropbox.com/s/djr2mmmjy3yn3 ... ijzers.png
Laatst gewijzigd door BlaZ op ma 16 dec 2013, 13:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TBR » zo 15 dec 2013, 21:35

Mooi, je bent al goed bezig met het ontwikkelen van Dumeria!
Ik heb wel een kleine opmerking, bij de provincies Fugaesae Inferior en Fugaesae Superior zou je de adjectieven beter ook in het meervoud zetten (Fugaesae Inferiores, Fugaesae Superiores), want het eerste gedeelte van de naam staat al in het meervoud (namelijk Fugaesae ;) )
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast