[CAR] Infrastructuur

Carthamian Federation

Moderator: Kathor

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

[CAR] Infrastructuur

Bericht door Kathor » ma 18 aug 2014, 21:10

Hier komen alle onderwerpen i.v.m infrastructuur
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door Kathor » vr 02 jan 2015, 03:01

Bewegwijzering
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Dit ontwerp is sinds 2000 de standaard, Carthaamse plaatsen m.u.v. van Lurarië worden in het Oudneurs weergegeven
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2433
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Contacteer:

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door SjorsB » vr 02 jan 2015, 16:15

Mooi gedaan. :d Ik zou wel iets grotere pijlen doen op de rechtdoorportalen, misschien de wegnummers een slagje groter en de pijl op het vorkbord iets minder oversized doen ;)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » vr 02 jan 2015, 16:18

Vrij sober, maar erg duidelijk.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door sirdanilot » di 13 jan 2015, 19:57

katherman111 schreef:Bewegwijzering
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Dit ontwerp is sinds 2000 de standaard, Carthaamse plaatsen m.u.v. van Lurarië worden in het Oudneurs weergegeven
Afbeelding doet het niet meer !

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » di 13 jan 2015, 20:00

Majhost ligt al een paar dagen plat; dat is de reden waarom van sommigen van ons de afbeeldingen het niet meer doen.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door Kathor » do 24 dec 2015, 15:15

Afbeelding
Pötama Metro
Kaart: http://i.imgur.com/p7rc2Xx.png
Geopend: 1908
Aantal Stations: 332
Aantal Lijnen: 12
  • A (Blauw): Carståg Harbour/ Carståg Railway Station/ Highway 19 West - Cylenian Dock
    B (Oranje): Highway 19 West/ Arson Terminus - Rökkefelder City Hall/ Elemer
    C (Geel): Tilvar/ Bugles Terminal - Rökkefelder International Airport
    D (Donkergroen): Saint Paul - Rökkefelder International Airport/ Asartom Terminus
    E (Rood): Bugles Terminal/ Biltema Terminus/ Biltema International Airport - Påcthar Marina
    F (Limoengroen): Biltema Terminal/ Ghavet Central Station - Cylenian Dock
    G (Bruin): Ghavet Central Station - CBD
    H (Grijs): Pilgrim's Inn/ Norosim Terminus - Cördasten Bridge/ Gwynerd/ Jađa Orla Tunnel
    I (Roze): Coalition - CBD
    J (Groen): Asartom Terminus - CBD
    K (Paars): Downtown - CBD
    R (Zwart): Ringlijn
Geschiedenis
De metro van Pötama is de oudste van Carthamië en behoort tot de oudste metronetwerken van de Atlantische regio. De eerste lijn, een deel van lijn B, werd geopend tussen Pötama Central Hospital en Nelpa in 1908, en diende als snelle verbinding tussen de linkeroever en rechteroever van de rivier Pötem. In de jaren die volgden ontstonden meer lijnen maar die beperkten zich tot alles tussen de Ringlijn en het station CBD. Na de Carthaamse onafhankelijkheid werd maar weinig extra gedaan aan de metro buiten uitbreidingen richting Påcthar en Dudley. De metro werd verwaarloosd en was na de burgeroorlog (1973-1975) in erg slechte staat. onder Arton Asiq werd de metro aan een enorm tempo uitgebouwd en vernieuwd, de metro werd het schoolvoorbeeld van Asiq's "Reconstruction Era" in de Carthaamse geschiedenis. Er werden volwaardige verbindingen met de rest van de agglomeratie gecreëerd waardoor het systeem in 20 jaar tijd qua omvang verdubbelde.

Momenteel zijn er plannen om Lijn I uit te breiden met een extra tak vanuit station Bestolnar naar station Elemer en uitbreiding van lijnen A en F richting de nieuwe luchthaven ten noorden van de stad.

Materieel
Het materieel van de Pötamese metro is recentelijk gemoderniseerd, tot 2008 reden op de Ringlijn treinen uit het jaar 1938. Deze treinen werden doorheen de tijd gemoderniseerd maar waren na 70 jaar dienst nu eenmaal te oud. Volcat Rail maakte een nieuw model gebaseerd op het ontwerp van de treinen uit 1938 maar sterk gemoderniseerd. Deze treinen rijden op de Ringlijn maar ook op lijnen A, D, E, J en K. Verder werden er in 2013 nog treinen aangekocht van de Canadese fabrikant Bombardier voor lijnen B, C en F. Op lijn E worden momenteel treinen met bouwjaar 1961 vervangen door nieuwere modellen van Bombardier. Lijnen G, H en I zullen in de loop van dit decennium nog worden gemoderniseerd met nieuwe treinen.

Infrastructuur
De metrostations zijn in een fase van intensieve modernisering belandt, in de meeste stations zijn of worden poortjes op de perrons aangebracht die de veiligheid van de pendelaars verhogen, elders worden op oudere stations aanpassingen gemaakt voor andersvaliden. Het zal echter nog tot ver in de jaren 2020 duren vooraleer het gehele netwerk is gemoderniseerd.
Laatst gewijzigd door Kathor op vr 09 dec 2016, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1488
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: Hilversum, NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV
Contacteer:

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door Faylin » do 24 dec 2015, 15:28

Mooie kaart en mooi systeem! Aan het netwerk te zien lijkt Pötama me een vrij verspreide stad.
Op de kaart zou ik misschien nog een legenda plaatsen, en bij eindstations dan erbij zetten welke lijn daar eindigt.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door Kathor » za 02 sep 2017, 00:50

Afbeelding

Orvas II Bridge
Orvas II Brug/ Brun Orvas II

De Orvas II-brug is een gecombineerde weg/spoorbrug over de Straat van Senith tussen de Carthaamse Federatie en Cylenië. De brug is 14 kilometer lang en verbindt de Noord-Overlandse stad Neias met het Cyleense eiland Faylin. Het is onderdeel van de Golftransit, een reeks bruggen en tunnels op het traject van de internationale route C10 die de eilanden in het oosten van de Golf van Nionië met elkaar verbinden, de Orvas II-brug is het oudste en een van de iconische onderdelen hiervan.

Geschiedenis
Plannen voor een wegverbinding tussen Carthamië en Nionië via Faylin en Dagen zijn al vele jaren oud, reeds in de 19e eeuw waren er plannen van de Britse kolonisator om Carthamië te verbinden met de Britse kolonie van Faylin. Buiten wat ontwerptekeningen is het plan nooit van de grond geraakt, de technologie en het geld voor een brug van 14 kilometer lang was er toen niet.
Na de onafhankelijkheid van Carthamië en Faylin in 1949 kwamen er opnieuw plannen voor het bouwen van een brug, maar hier was veel weerstand tegen. De bouw van zulke bruggen zou een hoop geld kosten en technologische moeilijkheden met zich meebrengen. Het economische nut van de bruggen werd in vraag gesteld omdat zowel Overland als Faylin toen arme regio's waren en Overland niet goed was ontsloten met de rest van Carthamië. Verder was er in Faylin weerstand tegen een fysieke connectie met Carthamië, dat pas zijn onafhankelijkheid van dat land had teruggewonnen (het was sinds de vroege achttiende eeuw in een personele unie met Carthamië).

Plannen voor een verbinding werden verder teruggeschoven door de oliecrisis van 1973 en de daaropvolgende politieke instabiliteit in West-Borealië. Pas in de jaren 1980, vooral onder impuls van de Carthaamse Eerste Minister Arton Asiq werden de plannen voor de brug opnieuw opgegraven. Toch zouden deze plannen op het achterplan raken toen de politieke situatie terug verslechterde in de late jaren '80.
Pas na de Derde Hilgaroorlog en de daaropvolgende economische boom in de West-Borealische landen werd een verbinding tussen de landen over de eilanden als rendabel gezien. Het plan voor de Orvas II-brug was als eerste klaar en met de bouw ervan werd in 2000 begonnen. Het spoordek ging op 12 september 2007 open voor het spoorverkeer, het wegdek op 13 april 2008.

Afbeelding

Financiële en economische effecten
De kost van de brug, inclusief de bouw van snelwegen en spoorwegenn die aansluiten op het respectievelijke Fayleense en Carthaamse net, wordt geschat op CTV$ 4 miljard (CTN$ 8 miljard, €4,32 miljard). Het merendeel van deze kost werd opgevangen door de Carthaamse en Fayleense winsten uit de petroleumindustrie, maar op de brug wordt ook tol geheven. Deze tol ligt echter lager dan op de Øresund- of Bartenszeeverbinding vanwege de grotere inbreng van de staat in de kosten.

De enige verbinding tussen de Carthaamse Federatie en Cylenië is het symbool geworden van de economische toenadering en vrijhandel die er tussen beide landen heerst. De brug (als onderdeel van de Golftransit) maakt die economische toenadering ook in de praktijk makkelijk. Men vermoedt dat de brug op deze manier zichzelf ook vele malen zal terugverdienen.

Dankzij de komst van de brug hebben een aantal Faylinezen (zeker jongeren) besloten om te verhuizen naar Overland, waar de woningmarkt en het leven veel goedkoper is, door de brug kunnen zijn hun goedbetaalde baan in Faylin behouden waardoor ze een enorme koopkracht hebben. Het aantal Faylinezen in Noord-Overland ligt momenteel rond de 10%, voor de komst van de brug was dit 1,5% (en dit waren dan allemaal Overlandse Faylinezen, een etnische minderheid die daar al honderden jaren woont).
Ook zijn er Overlanders die gaan werken in Faylin omdat er in Overland zelf geen werk is. De brug zorgt er op deze manier voor dat Noord-Overland er economisch veel bij wint maar Faylin er op dit vlak lichtjes op achteruitgaat.

Afbeelding

Culturele referenties
  • De Orvas II-brug is het symbool van de Carthaams-Cyleense TV-krimi The Bridge (Brug/Brun), gebaseerd op de Zweeds-Deense krimi van dezelfde naam die zich afspeelt op de Sontbrug.
  • Het album Bridges (2010) van de Carthaamse rockband GenX heeft op de hoes een afbeelding van de Orvas II-brug
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1263
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door BlaZ » do 07 sep 2017, 04:23

In Carthamië is men wel fan van megaprojecten :D

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 1980
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Infrastructuur

Bericht door Kathor » do 07 sep 2017, 13:58

Dat lijkt, maar er zijn naar mijn weten bruggen van dezelfde lengte in o.a. Dumerië. De brug die Arebrusio met het Tholeense vasteland verbindt is zelfs meer dan 30 kilometer lang.
Carþamia, pasal đåns bouđas Nöris...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast