[CAR] Archief

Carthamian Federation

Moderator: Kathor

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » di 28 jan 2014, 20:04

Afbeelding

Ik heb me vergist, maar bon, de boodschap is duidelijk :mrgreen:
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » zo 02 feb 2014, 02:08

AnDåine on Sunday schreef:Tholenia on the brink of civil war, Vötredhôle has fallen, AFWEB-Navy sends warships to Cork Islands

New Amersfoort - De situatie op de Noord-Tholeense eilanden Vötredhôle, Enyarif en Kawjariisli lijkt steeds meer op die van een nakende burgeroorlog. De HUAE-rebellen hebben de eilandengroep veroverd en zijn in het bezit van een aantal steden alsmede militaire basissen. Door de intussen op gang gekomen mobilisatie van Tholeense Veiligheidstroepen op het vasteland zijn de gebieden daar onder sterke greep van de regering, hierdoor vreest men dat de HUAE eerst kleinere doelwitten zal aanvallen die het al jaren claimt, Met name de Carthaamse Corkeilanden. "Om die reden zijn er vanuit de marinebasis van Ynnfyorde in Nionië 2 Nionische cruisers vertrokken die samen met de bewapende ijsbrekers CIS Scott en CIS Brövoken de Noord-Atlantische waters moeten bewaken van geweldsuitbarstingen tegen onschuldige vrachtschepen en vissers van voornamelijk Nionische, Groenlandse, IJslandse of Fayleense origine.

De val van Vötredhôle
Sinds gisteren zijn de Noordelijke eilanden van Tholenië niet meer in handen van de regering. De separatistische rebellen van de HUAE hebben er de macht en hebben ook enkele militaire basissen in bezit waaronder een belangrijke marinehaven. Volgens onbevestigde geruchten zouden ze hierdoor in het bezit zijn van modernere wapens, voertuigen en zelfs hier en daar groter geschut als artillerie, tanks en vliegtuigen! Van de eilanden komen er ook geruchten dat ethnische Tholeniërs, Lurariërs en Rüdenzers worden beroofd, aangevallen of zelfs gedood. "Oorlogsmisdaden" zegt Premier Ålson tijdens een spoedzitting van de kamer van volksafgevaardigden. Hij heeft in diezelfde zitting een stemming laten uitvoeren voor een eventuele militair offer aan Tholenië indien die dat vraagt. Hierop stemden 466 leden (waaronder de oppositieleider Sales Hlavin) voor, 88 onthielden zich en 46 stemden tegen.

Aanval op Corkeilanden?
Een vrees die nu heerst is dat de HUAE door de versterkte staat van het Noord-Tholeense vasteland het aast op een ander doel dat het claimt en binnen handbereik ligt, de Carthaamse Corkeilanden. Volgens sommigen zou de HUAE in het bezit zijn van een aantal boten die de Corkeilanden kunnen bereiken in een paar uur. Om deze reden zijn 2 Nionische kruisers naar de eilanden gestuurd om samen met de CIS Scott en de CIS Brövoken de Noord-Borealische wateren te beveiligen. Bij een eventuele aanval op de Corkeilanden zou het Nionische vliegdekschip NS Hope samen met een AFWEB-vloot vertrekken naar de eilanden om ze te bevrijden en eventueel de oorlog verder te zetten op Vötredhôle... Volgens een inwoner van Port Orvas, de hoofdstad van de Corkeilanden. Zijn de mensen op de eilanden gespannen en zijn de meesten gekluisterd aan hun radio of TV-toestel. Sommigen vergelijken de situatie op Cork met die op de Falklandeilanden op de vooravond van de Argentijnse invasie in 1982

Polemiek omtrent Nova-Hollandische schepen
Ook is er polemiek ontstaan omdat Nova Hollandia marineschepen heeft bevolen richting de internationale wateren van de Bartenszee. Burghteland alsmede Ardeim gaan uit van een provocatie. Tholenië heeft toestemming gegeven aan de Nova Hollandische schepen om handelsboten te beschermen. De Carthaamse regering staat positief tegenover de Nova Hollandische veiligheidsmacht maar begrijpt ook de standpunten van Burghteland en Ardeim.

Gesloten Grenzen
De grenzen tussen Tholenië en Carthamië zijn sinds vanochtend gesloten. Enkel Tholeniërs aan Carthaamse zijde en Carthamiërs aan Tholeense zijde mogen nu nog een enkeltje maken naar hun thuisland. Na een lange controle gelijkaardig met de controle's van voor het Verdrag van Muensterwald. Ook geeft Carthamië een negatief reisadvies voor Tholenië en maant het Carthamiërs in de Noordelijke regionen aan onmiddelijk naar het Zuiden te gaan en het land te verlaten. Op dit moment is er woord van zo'n 300 Carthamiërs in de door HUAE-rebellen bezette gebieden. Buitenlandse Zaken heeft een crisiscel opgericht die te bereiken is op het telefoonnummer +830 299663300 of op Government.ct/exterior

AFC Atlantis Cup 2014 in het gedrang?
De organisatie van de AFC Atlantis Cup 2014 die dit jaar plaatsvindt in Carthamië, Faylin en Nionië zegt dat als de problemen in Tholenië blijven voortduren er geen gevaar is voor een afgelasting van de Cup. Toch zullen er extra veiligheidsmaatregelen worden genomen en kan de goedkope transit-route door Tholenië hoogstwaarschijnlijk niet gebruikt worden. Carthamië zal binnenkort overleg voeren met Kartjas en Dumerië of het eventueel een regeling kan treffen voor goedkoop transit-verkeer door die landen. Ook zou men extra vliegverbindingen willen inzetten (met een eventuele samenwerking met luchtvaartmaatschappijen van buiten Carthamië, Faylin of Nionië) om de transit-route te vervangen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Dulminis » zo 02 feb 2014, 11:14

Volgens een inwoner van Port Orvas, de hoofdstad van de Corkeilanden, zijn de mensen op de eilanden gespannen en zijn de meesten gekluisterd aan hun radio of TV-toestel. Sommigen vergelijken de situatie op Cork met die op de Falklandeilanden op de vooravond van de Argentijnse invasie in 1982.
Hoewel het nostalgische beeld hiervan meteen op mijn netvlies verschijnt, vraag ik me toch af: hebben ze op de Cork-eilanden geen internet?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » zo 02 feb 2014, 17:15

Jawel, meer nog, het heeft een van de hoogste aantal internetaansluitingen per duizend mensen ter wereld. Maar veel mensen kijken tegelijk ook naar IBC News 24 of een andere nieuwszender om de situatie van minuut tot minuut op te volgen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door BlaZ » zo 02 feb 2014, 17:30

Waar liggen die Cork eilanden eigenlijk?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » zo 02 feb 2014, 17:39

75 kilometer ten noorden van het Tholeense Vötredhôle
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 07 feb 2014, 15:20

The Pötama Times schreef:Tholenian weapon scandal expands, PM Ålson played a key role as secretary of safety

Pötama - Het schandaal omtrent de grootschalige steun van Carthamië aan de voormalige Tholeense oppositiegroep EDT breidt uit. Volgens een anonieme bron binnen het Ministerie van Veiligheid* werd in de periode 2003-2008 na een stilleging van de steun aan oppositiegroepen rond 2000 verschillende van deze groeperingen in het grootste geheim bewapend. Waaronder de HUAE die op dit moment in een quasi-oorlog is met Tholenië en het Tholeense eiland Vötredhôle bezet. Volgens de bronnen is de bewapening voornamelijk moderne Carthaams materieel dat ook behoort tot de standaarduitrusting van het Carthaamse leger. Ook zou toenmalig minister van veiligheid, huidig premier William Ålson een kritieke rol hebben gespeeld in de bevoorrading van de Tholeense oppositiegroepen met als doel om het land te destabliseren. Critici zeggen dat dit nu gelukt is, echter op een moment dat het juist niet de bedoeling is. De regering Ålson staat onder grote druk omdat dit schandaal eerder de regering Van Vaart heeft laten vallen, vooral coalitiepartner Liberal Democrats is woedend op het feit dat het verzwegen werd en eist dat de onderzoekscommissie rond het schandaal van de EDT ook deze ontwikkeling onderzoekt, ook zeggen ze dat door deze ontwikkeling de relaties tussen Tholenië en Carthamië ernstig geschaad zijn. Vanuit Tholenië is er nog geen reactie. Binnen de partij is grote twijfel of ze de regering willen verder zetten en volgens politieke analisten is het een kwestie van uren voor de regering valt.
*Het ministerie voor politie en leger
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » zo 09 feb 2014, 16:52

AnDåine Extra schreef:Exit Ålson: Liberal Democrats step out of coalition, elections planned as early as march

Pötama - De regering is gevallen. Omstreeks 10:00 hebben de Liberaal Democraten de stekker uit de regeringscoalitie getrokken in verband met het schandaal rond de wapenhandel met Tholeense rebellen. Volgens de Liberaal Democraten was het vertrouwen zwaar geschonden. Toen de fractieleidster van de Liberaal Democraten, Therÿvianne Grevayn, dit aankondigde werd het duidelijk dat de Liberaal Democraten uit de regering stapten, daardoor stapte premier Ålson op om naar Unity Palace te rijden om het ontslag van de regering aan te bieden aan Keizer Mårt. Nieuwe verkiezingen zijn uitgeschreven voor 6 maart 2014

Vertrouwen
Volgens de Liberaal Democraten zijn zij nooit ingelicht over de sluikhandel met de Tholeense milities. Ook Peter Kosinki, huidig minister van buitenlandse zaken, was niet op de hoogte van de sluikhandel van wapens en ander materieel en dat liet hij blijken in het huis van volksvertegenwoordigers, Kosinki legde tevens een link met het OFM dat tijdens het beruchte gevecht om Vena vorig jaar ook in bezit was van moderne wapens en zelfs tanks. Dit werd onthaald op applaus bij de oppositie en Liberaal Democraten maar op boegeroep bij de conservatieven. Tijdens de extra zitting gisteren stond het thema vertrouwen tussen de 2 partijen centraal waarin er in plaats van tussen de oppositie en de coalitie gekibbeld werd, er werd gekibbeld tussen de liberaal democraten en de conservatieven van National, tot groot leedvermaak van de oppositie

Val
Toen later die avond Therÿvianne Grevayn, de fractieleidster van de Liberaal Democraten aankondigde dat zij een vertrouwensstemming zouden organiseren. Toen bleek dat de oppositie alsmede de meeste leden van de Liberaal Democraten en sommigen van National geen vertrouwen meer hadden verliet premier Ålson het parlement en reed hij naar Unity Palace om het ontslag van zijn regering aan te kondigen en nieuwe verkiezingen uit te roepen.

Onderzoek
Ook is er een gerechtelijk onderzoek gestart naar de sluikhandel. Ook de piste die Peter Kosinki bovenhaalde omtrent de wapens van het voormalige OFM zal onderzocht worden. Het OFM gebruikte immers wapens van Westerse origine (zoals Amerikaanse Stinger-raketten die tot een paar jaar ook door het Carthaamse leger werd gebruikt) waardoor de vraag reist of deze wel afkomstig zouden zijn van de voormalige Tholeense dictatuur of Lybië, de voornaamste leveranciers van het OFM. In het onderzoek naar het compound van de OFM in Vena dat eind vorig jaar werd veroverd heeft men nog altijd geen aanwijzingen waar de hopen westerse wapens vandaan komen. Volgens de politie zijn de verbanden tussen de HUAE, OFM en de sluikhandel met elkaar verbonden maar is er nog geen duidelijkheid op welke manier

Verkiezingen
De verkiezingen zijn uitgeschreven voor 6 maart wat vrij vroeg is. Toch zijn verscheidene partijen, met name Labour, Carthamia's Choice en de Liberaal Democraten, al gestart met het ophangen van verkiezingsaffiches. Blijkbaar was er de laatste dagen bij die partijen al geanticipeerd op een val van de regering.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » za 01 mar 2014, 23:29

Beste allemaal

Via deze weg wil ik laten weten dat ik zal stoppen met de ontwikkeling van Carthamië en met meedoen op het Atlantisforum

Een aantal leden (de betreffende mensen zullen zich wel aangesproken voelen) ervaren mijn aanwezigheid en mijn ontwikkelingen als storend en dat laten dit op harde wijze merken buiten Atlantisgeo.nl. Om deze redenen zie ik het niet meer zitten om op zo'n manier verder te gaan met Atlantis. Ik wil me verontschuldigen tegenover Dennis (Faylin) omdat ik hem in de steek laat met o.a. de AFC Atlantis Cup 2014 door te vertrekken en ik hoop dat hij deze excuses kan/wil aanvaarden.

In ieder geval, ik wens iedereen hier op het forum nog veel succes met wat ze nog gaan doen.
Arne
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Matt » zo 02 mar 2014, 11:07

Ik vind het jammer om te lezen dat je op deze manier Atlantis moet verlaten. Naar mijn mening moet Altantis gescheiden blijven van dingen die buiten Atlantis gebeuren. Als ik dan hoor dat er dingen buiten Atlantis zijn gebeurd en die hier op Altantis invloed hebben, dan vind ik dat erg jammer. Ik hoop dat deze beslissing weloverwogen is. Ik vond het altijd interessant om zaken over Carthamië te lezen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door CX1000 » zo 02 mar 2014, 11:39

Jammer dat je stopt, en verder ben ik het eens met wat Matt hierboven ^^ zegt. Echt jammer...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kaaiman » zo 02 mar 2014, 11:53

Ik kan me helemaal vinden in Matts woorden. :|

Hopelijk komt er nu een tijdje van rust en bezinning en kun je over een paar weken of maanden alsnog de draad weer oppakken. Uiteraard is die beslissing helemaal aan jouzelf. :idea:
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door TBR » zo 02 mar 2014, 12:05

Ik weet niet hoe het met de anderen zit, maar voor mij komt dit bericht echt totaal onverwacht...
Ik vond het altijd erg leuk om met je samen te werken, hopelijk denk je nog eens goed na over dit besluit. Ik vind het erg jammer dat anderen er voor zorgen dat je stopt met het forum, en ik vind het ook erg laag van hen dat ze dit dan niet doen op het forum zelf, maar op andere locaties.
Hopelijk zal Carthamië nu niet naar het subtopic 'overwoekerd' worden verplaatst, maar zal het overgenomen worden, of onder curatele geplaatst worden.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door SjorsB » zo 02 mar 2014, 12:23

Ik wist dat er achter de schermen dingen niet goed gingen, maar dat het zo erg was, oei... Dit had ik ook niet zo snel aan zien komen hoor! Ik vind het erg jammer dat het zo gegaan is, maar je zal er wel goed over hebben nagedacht. Nadere opheldering zal volgen, Thomas is er als het goed is nu mee bezig.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Dulminis » ma 03 mar 2014, 20:09

Huh? Ik ben ineens mijn buurland kwijt.. Vervelend dat dat op deze manier moet :(

Edit: ik begrijp dat ik eerst de rest van de achterstallige berichten moet lezen voordat ik iets schrijf.. :)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 07 mar 2014, 00:02

IBC 1 schreef:Election 2014

Presentor: It has been one of the most unpredictable elections in Carthamian history. Welcome to a special edition of Spotlight covering the results of the 2014 general election, live from the House of Representatives on Government Island.


Presentor: Good evening, what a campaign it has been. It was about to start as a 2 horse race but in the end a third horse came out of nowhere after a huge campaign. And in 9 minutes time we have an indication of who's the winner of this race. Will it be Sales Hlavin, current leader of the opposition and party leader of Labour, who will move in number 9. Whether "newcomer" Therÿvianne Grevayn becomes the first female Prime Minister in Carthamian history as well as the first liberal in 80 years. Or will William Ålson remain in number 9. There are 600 constituencies where a member of parliament will be chosen for parliament. An electorate covering nearly 45 million people who's votes will be counted at nearly 500 counting centers troughout the Empire of Carthamia. A team of top reporters are with the party leaders at their respective headquarters...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 07 mar 2014, 00:15

IBC 1 schreef:Election 2014 Part 2

Presentor: And when the clock here strikes 10 past 9 we will know who will perhaps be, the next Prime Minister of Carthamia.

BANG! BANG! BANG!

The Exit Polls project that Labour will be the largest party. The figures, Labour on 205 seats closely followed by the Liberal Democrats with just 1 seat short. The Liberal Democrats haven not doubled not even tripled but have around 4 times the amount of seats they had with the last general election. National follows on 152, which is an all time low for the party and other parties score all together 39. But nevertheless this is still an exit poll and things may still change as we get more complete results, but we're now almost sure that Labour or suprisingly, the Liberal Democrats will deliver the new government and Prime Minister
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Faylin » vr 07 mar 2014, 00:45

Dat wordt nog spannend :D.

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door NovaHollandia » vr 07 mar 2014, 10:35

Die spanning valt wel mee. Het is gegeven deze uitslag van de polls vooral qua coalitie de vraag met wie LD de voorkeur heeft om in zee te gaan. Met Labour of met National. Daarmee is feitelijk nu al bekend wie de volgende premier zou moeten zijn.

Vraagje: is het aantal zetels op basis van een districtenstelsel bepaald, of op basis van stemevenredigheid op nationaal niveau ?
En als het op basis van districtenstelsel zou zijn, wat is dan de echte verdeling in % in de polls ?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 07 mar 2014, 18:59

Vrij laat, want het is al 15:59 in Carthamië :P
IBC 1 Breakfast News schreef:A historious victory for the Liberal Democrats

Presentor: Good Morning, William Ålson will see the Emperor within the next hour to tender his resignation as Prime Minister. National suffered its worst election defeat in 120 years. 2 Cabinet Ministers lost their seat, including Minister of infrastructure and Energy José Rodriguez and Minister of Economy Töre Snäil. With all results counted Liberal Democrats has a House of Representatives majority of a 206, the best result in the party's history. Labour closely follows with 204 seats while National loses 130 seats and ends on 151.

Reporter: Mister Ålson returned to number 9 this morning for the last time, his part broken by the Liberal Democrat landslide. At the rear of number 9 the removal men were already waiting after a night were National despair turned into disbelief as 2 National ministers lost their seat. José Rodriguez lost hist seat in Arriba to Anna Partidez from Labour, but the shock was even greater when Töre Snäil lost his seat in what was thought a safe seat. When Mister Ålson arrived at National headquarters in Pötama as the scale of the defeat sank in. There was an air of defeat and tears. The contrast with the Liberal Democrats could not have been more marked, they waited 80 years for a victory like this one. Therÿvianne Grevayn will be Carthamia's first female Prime Minister and was greeted like a hero yesterday evening at the Liberal Democrat headquarters in Pötama
  • Therÿvianne Grevayn: A new period has broken for Carthamia, one without corruption, scandal and violence but with real politics and progress for our country. A new light has come to Carthamia, time for us to turn this light into enlightenmgent.
Reporter: Labour also enjoyed a victorious night, altough there was an air of disappointment that not they but the Liberal Democrats would be the largest party, altough many Labour members think there might be a coalition possible with the Liberal Democrats to get a majority in the House of Representatives...
@NovaHollandia: Het is gebaseerd op een districtenstelsel, per district wordt één volksvertegenwoordiger gekozen. De partij met de meeste volksvertegenwoordigers (Members of Parliament of MPs) mag ook de nieuwe (of blijvende) Premier (Prime Minister of PM) leveren. Bij de exit polls waren ongeveer 60-70% van alle stemmen reeds geteld
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 21 mar 2014, 23:38

Na lang nadenken heb ik besloten om de Carthaamse vlag alsnog te veranderen aangezien ik de huidige Carthaamse vlag lelijk + onrealistisch vind. De nieuwe vlag heeft tevens meer verbintenis met de Carthaamse cultuur aangezien (net als in de Cyleense vlag) de Lotha-ring eropstaat. Deze ring is een eeuwenoud symbool in de Cyleense cultuur en godsdienst (beiden goed vertegenwoordigd in Carthamië)

Afbeelding
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door BlaZ » za 22 mar 2014, 12:37

Hoe zag de oude vlag er ook alweer uit?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 30 mei 2014, 11:02

Tromgeroffel, een nieuwe versie van de kaart, nu met zo'n beetje al het reliëf!

http://www.majhost.com/gallery/katherma ... 300514.png
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door Kathor » vr 30 mei 2014, 18:11

AnDåine Extra schreef:Luraria Autonomy Referendum
Referendum on Lurarian autonomy to be held June 28

Senhal - Wat voor decennia onmogelijk leek werd vandaag dan toch realiteit. Op zaterdag 28 juni van dit jaar mogen West-Lurariërs zich uitspreken over verstrekkende autonomie voor hun regio. Deze verstrekkende autonomie betekent dat Lurarië enkel nog van Pötama afhangt op het vlak van defensie en buitenlandse zaken en alle andere bevoegdheden helemaal zelf mag uitoefenen. Tevens behoudt het de Valys als betaalmiddel en Keizer Mårt als staatshoofd. De UL-regering² in het West-Lurarische parlement heeft met steun van Pötama hun eis omtrent een referendum na 50 jaar strijden binnengehaald.

Omstreeks half 10 vanochtend werd er vanuit Senhal een persbericht verstuurd waarin werd aangekondigd dat er een referendum kwam omtrent autonomie. Union Lurarien, de heersende partij in het Lurarische regionale parlement, kon na bijna 50 jaar aankondigen wat ze tot dan niet konden. Een referendum waarin West-Lurariërs kunnen kiezen of ze voor of tegen verregaande autonomie zijn voor hun regio. Vrij snel na het aankondigen kwamen Lurarische nationalisten samen voor het regionaal parlement in Senhal om te vieren. het referendum wordt al gehouden op 29 juni volgende maand. Volgens Jean-Pierre Trulot, partijleider van de UL en Eerste Minister van Lurarië, is het referendum een zege voor de vreedzame strijd van de Lurarische nationalisten en een voorbeeld voor vreedzame onafhankelijkheidsbewegingen overal in de wereld, verwijzend naar bewegingen in o.a. Catalonië, Efaia en Schotland.

West-Lurarië is één van de rijkste regio's van ons land. Met zo'n 7 miljoen inwoners is het ook qua bevolking een van de grootsten en is in 50 jaar uitgegroeid van een arme regio naar een economisch sterke regio. Dankzij het sterke culturele verschil tussen Lurariërs en de rest van Carthamië en Tholenië is er al langer een beweging voor autonomie, onafhankelijkheid en hereniging aanwezig in beide Lurariën. Die in West-Lurarië kwam er vanwege uitputting van Lurarië voor hun olie tijdens de tweede helft van de twintigste eeuw. Die in Oost-Lurarië, Tholenië, als verzetsbeweging tegen de dictatoriale tirannie. Sinds 2000 is Jean-Pierre Trulot leider van de UL. In 2004 werd hij bij regionale verkiezingen verkozen tot eerste minister van West-Lurarië en werd herkozen met de UL in 2008 en 2012.
² Union Lurarien: Een Lurarische partij die streeft voor Lurarische autonomie en eenheid van beide Lurariën, vergelijkbaar met de Vlaamse N-VA
Laatst gewijzigd door Kathor op za 28 jun 2014, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CAR] Empire of Carthamia; Inpiræct Carthamia

Bericht door BlaZ » vr 30 mei 2014, 18:14

Je gunt de Lurariërs diezelfde vrijheid als je graag de Walen zou gunnen hé :d

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten