[CAR] Archief

Carthamian Federation

Moderator: Kathor

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » zo 19 aug 2012, 21:24

Note: 2 provincies hebben nog geen naam en hebben dezelfde naam dit pas ik binnenkort aan. Hun nummer is wel al aangepast
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » ma 20 aug 2012, 00:29

extra info over de gesproken talen is toegevoegd
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » wo 22 aug 2012, 14:00

Info over Ambassades is toegevoegd
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Koen » do 23 aug 2012, 20:19

Mooie kaart! Vooral de reliefkleuren zijn erg goed.

Ik zie wel dat de spoorwegen vaak om de steden heenlopen. Dit is raar, omdat spoorwegen vaak oud zijn en de steden eromheen zijn gegroeid.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Snelwegfreak » do 23 aug 2012, 20:33

Inderdaad een erg mooie kaart. Persoonlijk vind ik het alleen niet zo mooi dat het reliëf zichtbaar is (en die felle kleuren erbij) op de gewone kaart. Dat zou ik zelf op een aparte, natuurkundige kaart doen. Inderdaad die spoorlijnen kunnen wat logischer zoals Koen zegt. Probeer ook het onderscheid tussen gewone wegen en autosnelwegen/autowegen groter te maken. Dit kan je doen door de autosnelwegen/autowegen een extra kleurtje/lijntje te geven ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door TBR » do 23 aug 2012, 21:38

Inderdaad, mooie kaart, al zijn de provincienamen niet altijd even correct (3x Upper-Smeersdal zonder Smeer?)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » vr 24 aug 2012, 00:13

word aan gewerkt ik had nog geen naam voor alle provincies maar had wel al overal copy-paste met de provincienamen
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » vr 24 aug 2012, 23:01

Afbeelding
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door TzM23 » vr 24 aug 2012, 23:05

Tholenië heeft intresse in een ambassade/consulaat in Carthamië.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » vr 24 aug 2012, 23:28

Carthamië stemt toe met een Ambassade in Tholenië en stuurt de heer Felix Linholm naar Tholenië. De Tholeense Ambassade in Carthamië komt te liggen in de Churchill Street 3 te Bergergracht. Ook de Laconische ambassade overigens komt te liggen op de Churchill Street 21.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door TzM23 » vr 24 aug 2012, 23:39

Ok, Tholenië zal Dhr. Jean von Richenbourg sturen.

De Carthaamse ambassade komt te liggen op de Läna Marshall 99, Nieuw-Amersfoort, en heeft als webadres http://www.ambassadoj.rt/Carthamia
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » zo 26 aug 2012, 01:38

Geschiedenis heeft wat extra info gekregen en er is een allerlaatste provincie aan toegevoegd die ik in de loop van vandaag zal tonen. Ook is er een nieuw land ten noorden van mij en dat is de "British Commonwealth of Northern-Overland" wat een goeie 20x20 km land is
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » zo 26 aug 2012, 02:30

Afbeelding
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door sirdanilot » zo 26 aug 2012, 16:18

Mooi gedaan ! ik zou wel een ander lettertype kiezen, bijvoorbeeld times new roman ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » zo 26 aug 2012, 16:19

^^ Ok bedankt voor de tip. Ik denk ook dat ik het lettertype wat ga verkleinen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » di 28 aug 2012, 01:03

Kaart en Sport toegevoegd in eerste post
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » di 28 aug 2012, 01:35

The Daily Carthamian schreef:6de roof op Juwelier in Björk in minder dan 2 weken
Björk - Björk de sprookjesachtige stad in het nog sprookjesachtigere Ny Början word de laatste tijd opgeschrikt door een roversbende. Deze bende heeft het voornamelijk gemunt op Juweliers in het centrum en heeft vannacht voor de 6de keer een ramkraak gepleegd in minder dan 2 weken. Burgemeester Vanhöve zegt dat de politiediensten meestal aankomen bij de plaats delict als de vogels al lang zijn gaan vliegen. het gaat dus om een bende met een zeer snelle werkwijze.

De vorige keer dat er een ramkraak gebeurde was op een juwelier in Aavepaark (Oudepark in Neurs) en liep zeer fout af. De juwelier was nog in de zaak op het moment dat de ramkraak gebeurde en werd onder schot gehouden door een man met een Pistoolmitrailleur Type Thompson uit de 2de wereldoorlog, beter bekend als een Tommygun. Echter op een moment van onoplettendheid greep de juwelier naar een Hagelgeweer type Winchester en schoot op de gewapende overvaller die levensgevaarlijk gewond raakte en later in het ziekenhuis stierf. De juwelier werd later opgepakt en zit nu in voorlopige hechtenis.

Mevrouw Vantvelt die ook juwelierster is reageerde furieus in het Neurs toen we haar om haar mening vroegen wat Juweliers zouden moeten doen tijdens een overval. Ze zei "T'es en Schan dad al dei criminéele ons zoer verdiende cénkes kuime wegpikke en ons oek keume bedraaigen met gewiëren, ek snap da ni. Wa de John (Juwelier die schoten loste) hee gedon was in maain oegen een goei dåd. Aah koepwår moe ge bescheirme me al aa fors, ziëker in deeïs muïlijke taaiden veui de Juvelies.

Vertaling:
Het is een schande dat al die criminelen onze zuur verdiende centen komen wegstelen en ons ook komen bedreigen met geweren, ik snap dat niet. Wat John (Juwelier die schoten loste) heeft gedaan was in mijn ogen een goede daad. Uw koopwaren moet je beschermen met al je kracht, zeker in deze moeilijke tijden voor de juweliers.


Commisaris Verhoeven van het Björk Police Department verzekerde ons dat er meer patrouilles komen in de stad en dat de waakzaamheid zal vergroot worden.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Koen » wo 29 aug 2012, 00:01

Sorry, maar je toont je land aan ons door een orkaan waarbij een tienermeisje sterft (heel erg, maar dat gebeurt wel vaker), Neil Armstrong sterft (dat is gewoon wereldnieuws) en een juwelier wordt beroofd (dat gebeurt ook wel vaker). Dit zijn echt details en dat is niet echt belangrijk en willen we ook niet echt weten. We willen weten wat Carthamië is en niet een paar nieuwsberichten horen die we ook op nu.nl kunnen lezen.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » wo 29 aug 2012, 00:27

^^ Ik ben bezig met de kaart op dit moment. Probleem is dat ie maar zeer traag vlot en ik ondertussen al wat wou laten zien van Carthamië in sommige Nieuwsberichten. Als je goed kijkt zit er in ieder Nieuwsbericht info verwerkt over Carthamië (buiten het stukje over Arsmtrong maar dat was omdat dat zo'n belangrijk persoon was) zo is er een stukje Neurs gepost, Carthamië heeft een klimaat waar stormen voorkomen,...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 aug 2012, 00:27

Eens. Echte ontwikkeling prefereren we zeker boven deze nieuwsberichten. Die komen later wel, als je vrijwel helemaal klaar bent.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kaaiman » wo 29 aug 2012, 00:31

Het is niet erg om langere tijd (lees: een maandje of twee) niets van je te laten horen of je land ogenschijnlijk niet verder uit te werken. Goed bereid kost even tijd, dus je mag best een paar weken of maanden uittrekken om een goed uitgewerkt(e) kaart/regeringsstelsel/zorgstelsel/bewegwijzering/enz. te maken.

Wil je toch iets laten weten aan de buitenwereld, laat dan een voorproefje van je kaart/regeringsstelsel/zorgstelsel/bewegwijzering/enz. zien. Dat doet 't altijd goed op dit forum, vooral kaarten. Daar heeft iedereen meer aan dan wat losse krantenberichten met weinig of verstopte informatie over het land zelf.

In principe bestaat geofictie voor een groot deel uit eerst een goede basis uitdenken en vervolgens het land laten leven door middel van onder andere nieuwsberichten. Niet andersom.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » wo 29 aug 2012, 00:42

Snelwegfreak schreef:Inderdaad een erg mooie kaart. Persoonlijk vind ik het alleen niet zo mooi dat het reliëf zichtbaar is (en die felle kleuren erbij) op de gewone kaart. Dat zou ik zelf op een aparte, natuurkundige kaart doen. Inderdaad die spoorlijnen kunnen wat logischer zoals Koen zegt. Probeer ook het onderscheid tussen gewone wegen en autosnelwegen/autowegen groter te maken. Dit kan je doen door de autosnelwegen/autowegen een extra kleurtje/lijntje te geven ;)
Koen schreef:Mooie kaart! Vooral de reliefkleuren zijn erg goed.

Ik zie wel dat de spoorwegen vaak om de steden heenlopen. Dit is raar, omdat spoorwegen vaak oud zijn en de steden eromheen zijn gegroeid.
Wel men heeft sommige Sporen indertijd (jaren 50, 60 ,70 verlegd omdat deze dwars door de stad lagen en hiermee veel (dure) bouwgrond opslorkte en ook de historische gebouwen aantaste (overlast). Ook zijn er voorbeelden in het echte leven waar Spoorstations aan de buitenkant van de stad staan met als voorbeelden uit eigen regio: Leuven, Mechelen en Diest
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » wo 29 aug 2012, 00:43

Kaaiman schreef:Het is niet erg om langere tijd (lees: een maandje of twee) niets van je te laten horen of je land ogenschijnlijk niet verder uit te werken. Goed bereid kost even tijd, dus je mag best een paar weken of maanden uittrekken om een goed uitgewerkt(e) kaart/regeringsstelsel/zorgstelsel/bewegwijzering/enz. te maken.

Wil je toch iets laten weten aan de buitenwereld, laat dan een voorproefje van je kaart/regeringsstelsel/zorgstelsel/bewegwijzering/enz. zien. Dat doet 't altijd goed op dit forum, vooral kaarten. Daar heeft iedereen meer aan dan wat losse krantenberichten met weinig of verstopte informatie over het land zelf.

In principe bestaat geofictie voor een groot deel uit eerst een goede basis uitdenken en vervolgens het land laten leven door middel van onder andere nieuwsberichten. Niet andersom.
Bedankt Kaaiman. Ik vreesde door niet actief te zijn ik als ik posts doe over een maand ofzo dat niemand nog gaat kijken omdat "Ja dat land heeft al erg lang niks van zich laten horen. Zal toch wel iets zijn dat hij weg gaat ofzo" en dat ik dan uiteindelijk post maar niemand nog omkijkt :|
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kaaiman » wo 29 aug 2012, 00:50

^^ Je land wordt pas overwoekerd na een half jaar van inactiviteit. Iedereen heeft wel eens een periode dat hij weinig aan zijn land werkt, of juist veel aan zijn land werkt, maar weinig van zich laat horen. In ieder geval worden bijdragen die inhoudelijk ingaan op het land zelf meer gewaardeerd dan wat losse randzaken. Dat is vaak toch maar wat ruis tussen de echte informatie.

Beter hou je je topic zo veel mogelijk schoon van oninhoudelijke ruis, en focus je meer op het land zelf. Dat levert vaak ook leukere reacties en discussies op. :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CAR] Republic of Carthamia

Bericht door Kathor » wo 29 aug 2012, 01:04

Ok. Probleem is dat die KKKKKKaart maar niet vordert. Omdat ik in een dipje zit in het Noorden en Westen hoe ik alles moet plaatsen qua steden enzo. Ik heb al veel tips gekregen van voornamelijk Maarten (Mandelsoft) en ook van een gemeenschappelijke Vriend van Maarten en mij (had dacht ik ooit bewegwijzering laten zien op wegenforum. was een zweed). Maar toch komt de "Geofictische Kaartenmakende Boost" maar niet. Ik heb al honderden ideetjes op kaart uitgewerkt maar dan denk ik steeds nah das te absurd en gaat ie gwn de prullemand in
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten