[EDU] Algemeen

Demokratiske Republyke Eduko

Moderator: Lars

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » vr 31 mei 2013, 15:52

Tuurlijk komen er ook nog andere dingen!

Ik ben oa bezig met postzegels en het geld. Ook heb ik enkele concepten klaar staan over de cultuur, alleen vergeet ik ze steeds af te maken :s
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko

Bericht door Lars » di 25 jun 2013, 21:02

Ik heb ook de logo's gemaakt van de hulpdiensten (Helemaal niet gedaan na idee van Sjors :mrgreen: )
http://updo.nl/file/ace4111a.png
Het alarmnummer is 144

En nee, het logo van de politie zijn geen normale strepen, dat zijn TRALIES :d (Sjors... :roll: )
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 aug 2014, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » di 25 jun 2013, 21:09

Lars schreef:(Helemaal niet gedaan na idee van Sjors :mrgreen: )]
Lars schreef:En nee, het logo van de politie zijn geen normale strepen, dat zijn TRALIES :d (Sjors... :roll: )
Hahahaha! Die laatste mag van mij de nieuwe uitspraak van de week worden.

Maar je logo's en andere Inkscape creaties zien er steeds beter uit. Nu nog wat meer tijd erin steken en dan komt het helemaal goed :d ;)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko

Bericht door Lars » di 06 aug 2013, 19:44

Eten in Eduko
De eetcultuur in Eduko verschilt niet enorm veel van de Nederlandse. Op 3 momenten op de dag (2 wanneer men moet werken/naar school moet) wordt er gezamenlijk gegeten. Erg veel typisch Edukees eten is er niet.

Ontbijt frókostet - 6:30 en 10:00*
Lunch hádekisverðúr - 12:00 en 14:00*
Diner kvøldmat - tussen 17:30 en 20:00*

*=Afhankelijk van de dag en werk/schooltijden binnen de familie. In het weekend ontbijt men meestal later (tussen 10:00 en 11:30)

Frókostet
Het ontbijt is een erg belangrijk gedeelte van de dag. Je kunt gewoon niet het ontbijt overslaan. Er zijn in Eduko veel speciale ''ontbijtrestaurants'', of normale restaurants met een apart ontbijtgedeelte. Je kunt je ontbijt in het restaurant eten, of afhalen en onderweg/op het werk eten. Deze ontbijtpakketjes zijn vaak niet duur, en zijn daarom voor iedereen betaalbaar. Meestal kun je een ontbijtpakketje al voor ₱1 à ₱2 (€0,86 à €1,72) kopen. Al ligt het er maar net aan welk restaurant je treft, en de grootte van je menu. Er zijn heel erg veel van dit soort restaurants, maar je hebt niet echt veel ketens met enorm veel filialen (Zoals McDonalds oid), al zijn er wel een paar. De grootsten zijn Fresh, StartTheDay en GóðByrjúnn. Deze (maar ook andere) ketens hebben vaak ook kioskjes op stations. De menu's bestaan vaak uit (een van) de volgende dingen :

-Jus d'orange of melk (sinsápflerþsap óð mílk)
-Broodje Gebakken Ei (baket ég)
-Edukese Gebakken Bacon (baket hámðfilet Edukesär)
-Croissant (croissant fränse)
-Ochtendboullion (mornetboullion)

Hádekisverðúr
De lunch word meestal benuttigd op de werkplek en/of op school. Behalve in het weekend, en op vrije dagen. De lunch wordt meestal meegenomen van thuis of in de - indien aanwezig - kantine gekocht. Een lunch in Eduko verschilt niet veel van een Nederlandse. Meestal bestaat deze uit boterhammen met beleg. Dit beleg kan o.a. zijn :

-Boterhamworst (brøtesvorset)
-Kaas (käse)
-Þyrense Laatjes (Þyrener Laþen)

Þyrense Laatjes zijn een soort dunne speculaasjes, oorspronkelijk uit Þyren (Een stad in het oosten van Eduko). Deze kunnen los gegeten worden, of op brood.

Kvøldmat
Het avondeten word bijna altijd met de gehele familie gegeten. Heel veel dingen kunnen gegeten worden als diner. Net zoals in Nederland. Vaak eet men een soep vooraf.
Veel gerechten uit het buitenland zijn de laatste 10 jaar in Eduko ingeburgerd, zoals pizza, sushi en Chinees eten. Enkele typisch Edukese gerechten :

-Dypensúp : Een vissoep met o.a. haring.
-Júuþe : Kip met gebakken aardappelen, met een saus. Dit kan bijv. stroganoffsaus zijn (Mijn favoriet :mrgreen: )
-Salmestrå : Gerookte Zalm in een Edukese wrap (iets anders dan normale tortilla's)
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 aug 2014, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » di 06 aug 2013, 20:20

Heel erg leuk stuk, goed werk Lars :d

Ðakenaal-An-Strume, dat is bijna in Uneta :D

Ik ben ook erg benieuwd naar meer info over je taal het ziet er ingewikkeld uit... ;)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » di 06 aug 2013, 20:47

Bedankt!

En inderdaad, Ðakenaal aS ligt bijna in Uneta, even de rivier oversteken en je bent er :)

Meer info over de taal komt binnenkort, dat is inderdaad iets wat ik zelf ook nog wil maken ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » vr 09 aug 2013, 14:42

Beginpost gewijzigd : Overzichtelijker gemaakt + Informatie over talen toegevoegd :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » vr 09 aug 2013, 14:51

Kijk, dat is stukken beter ;)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » zo 11 aug 2013, 14:26

Een preview van de kaart :)

http://updo.nl/file/8f583394.png

:!: Best groot bestand! :!:

De snelwegen + nummering staan erop, net als de belangrijkste steden en nog wat andere steden/dorpen. Søderbölislø ligt niet op de plek waar hij nu ligt, maar veel noordelijker ;) Thv Noorwegen ongeveer.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » zo 11 aug 2013, 15:19

Ik heb ook treinkaartjes ontworpen. De Dagsetning (datum) kan - net als in nederland - afgestempeld worden (dan koop je m via de automaat zonder datum) of je kunt hem in de automaat kopen met datum, dan word je datum er al op geprint.

Afbeelding
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » zo 11 aug 2013, 15:39

Mooi gemaakt :D

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » zo 11 aug 2013, 15:48

Þæk ser myke :)

Hartstikke bedankt
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » zo 11 aug 2013, 19:32

Je kaart is trouwens ook wel echt heel mooi tot nu toe, ben benieuwd naar het eindresultaat! :d

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » zo 11 aug 2013, 19:33

SjorsB schreef:Je kaart is trouwens ook wel echt heel mooi tot nu toe, ben benieuwd naar het eindresultaat! :d
Bedankt! Maarja het is wel in dezelfde stijl als jouw kaart en die heb jij ontworpen hahaha :P
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » zo 11 aug 2013, 20:00

^^ Tsja, dat is waar. Nou dan heb ik het goed gedaan :P

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » ma 12 aug 2013, 19:18

Mooi!! Maar een huisstijl uit 1999 die zeer verouderd is, lijkt mij sterk... (Hoe verouderd ben ik dan wel niet :D)

Ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe die oude huisstijl er uit zag, die zal nu ook nog wel op stations hangen neem ik aan...

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » ma 19 aug 2013, 19:51

Het Uneetse dorp Lawe ligt in de Uneetse provincie Gepoten vlak bij de Edukese grens. De provincie Gepoten en de gemeente Renetereck hebben Lawe nu als groeikern bestempeld; Mensen die wat meer de rust en ruimte opzoeken kunnen in wijd en groen opgezette nieuwbouwwijken terecht. Het probleem is dat voor een groeiende plaats (nu 4796 inwoners, dit is 369 meer dan begin vorig jaar) wel een goede weg nodig is, en de weg die er nu is nog net wel verhard... Daarom komt de provincie Gepoten met het voorstel aan de Edukese provincies Çareslan en Mernes Land om de Uneetse B158 te verlengen. Die loopt nu van de A2 langs Vateren tot aan de B39. Als hij verlengd zou worden, gaat hij met een flauwe bocht richting Lawe. In Lawe sluit hij aan op de bestaande Hauftstraas. Aan het einde van het dorp gaat de Hauftstraas naar links het bos in, om daar te eindigen op het fietsnetwerk. De nieuwe weg zou echter gewoon rechtdoor gaan, de grens over en in Eduko op de C-weg bij vlak over de provinciegrens die niet ver na de landsgrens komt.

Wat vinden de Edukese auroriteiten van dit voorstel?

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » ma 19 aug 2013, 19:59

De Edukese autoriteiten vinden dit voorstel prima! Ook in Eduko zijn veel steden/dorpen als groeikern bestempeld en hiervoor zijn soms ook soortgelijke maatregelen voor moeten nemen ;)

De Uneetse B158 kan dan doorlopen tot de grens bij het dorpje Ví (Het dorp zelf ligt zo'n 6km van de grens zelf, maar de weg komt de grens over in Byomrade Ví), waar deze overgaat op de Edukese C944 die na 5km overgaat op de C94 die inderdaad net na de provinciegrens van Careslan- Mernes Land ligt.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door TBR » ma 19 aug 2013, 20:01

Is een groeikern een dorp dat uitgebreid wordt?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » ma 19 aug 2013, 20:04

^^ Ja, een dorp of stad waar veel aandacht aan besteed word om de stad/het dorp uit te breiden.

EDIT : Wikipedia zegt het volgende : Een groeikern is een stad of plaats die als overloop fungeert voor een grotere stad, waar ruimtetekort verondersteld werd.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Groeikern
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » ma 19 aug 2013, 21:35

Niet meer actueel

Top 10 Steden Eduko
Eduko heeft aardig wat grote steden waarvan enkele miljoenensteden. Hier de top 10 steden op een rijtje :)

Allemaal exclusief buitenwijken/voorsteden.

1. Benlisen - Benlisen CD - 2.150.000
2. Merne - Mernes Land - 1.600.000
3. Sævenum - Sævenum - 1.395.000
4. Mernecosczy - Mernes Land - 985.000
5. Cítta del San Voraese - San Voraese - 970.500
6. Coparente - Torensbaj y Campagn - 800.500
7. Zegalya - Mernes Land - 498.000
8. Salavea - Careslan - 496.000
9. Catúre - Catuurderland - 417.500*
10. Avenier - Súdeasterlan - 392.500

*= GROEIKERN, Doel = 437.000 inwoners in 2030. Gaat goed aangezien inwoneraantal in 2010 410.000 was :)
Ook heb ik de term groeikern niet zo gebruikt zoals het eigenlijk is. Zie een paar posts hieronder voor mijn definitie.
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 aug 2014, 16:30, 4 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » ma 19 aug 2013, 21:39

Leuk lijstje, maar je steden zijn wel erg groot... 8| Alleen deze 10 steden hebben al 21.040.500 inwoners. 21 miljoen!
Daarnaast snap ik niet zo goed waarom Catúre een groeikern is, met 600.000 inw is het al een best grote stad... ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Snelwegfreak » ma 19 aug 2013, 21:42

Voor welke steden is Cantúre een groeistad dan? Is er daadwerkelijk zoveel behoefte voor die groeikernen? Is Eduko zo verstedelijkt dan (a la Randstad) waardoor dit soort groeikernen nodig zijn? En is groeien met bijna 100.000 inwoners niet wat overdreven in 17 jaar?

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » ma 19 aug 2013, 21:51

@Sjors Hmm... Bij nader inzien zijn heel veel idd te groot, zal ik zo aanpassen ;)

@Snelwegfreak Volgens mij heb ik het begrip groeikern niet echt goed begrepen, ik bedoelde het namelijk als een stad waar veel aandacht aan word besteed om deze te vergroten, niet ten goede van een andere stad. Het moet een echte bruisende provinciehoofdstad worden. Het was een erg saaie stad, met weinig parken, een erg onaantrekkelijk centrum en nog meer in die trend. Daar word in de komende jaren wat aan gedaan. Je hebt inderdaad wel gelijk dat 100000 in 20 jaar wat veel is, dat ga ik veranderen naar 20000.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » ma 19 aug 2013, 21:52

Dan hanteer jij dus een andere definitie van groeikern dan wij, of in ieder geval Wikipedia. ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten