[EDU] Algemeen

Demokratiske Republyke Eduko

Moderator: Lars

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » ma 19 aug 2013, 21:57

^^ Dat klopt. Wist niet dat het echt te maken had met andere steden :$
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door TBR » ma 19 aug 2013, 23:13

Het zijn wel er grote steden, zonder voorsteden dan nog! Dan moet Benlisen wel groter zijn dan Parijs! Eduko is dan erg dichtbevolkt, of erg groot.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » di 20 aug 2013, 09:34

Ik zie dat je de aantallen veranderd hebt, en eigenlijk vind ik de aantallen nog steeds onrealistisch groot... Het is misschien handiger om op basis van de oppervlaktes van die steden de inwonertallen te berekenen ;)

En hou er dan ook een beetje rekening mee met dat het realistisch is ten op zichte van je buurland ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door TBR » di 20 aug 2013, 10:24

Bedenk dat steden als Madrid en Berlijn, toch geen provinciestadjes, 'maar' 3 miljoen inwoners hebben.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » di 20 aug 2013, 10:28

Hmm oke... Heb ze weer aangepast. Wat vinden jullie er nu van?
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door TBR » di 20 aug 2013, 10:36

Deze aantallen zijn realistischer :d
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » di 20 aug 2013, 10:59

Ik zal ook nog even kijken voor die van Uneta, en dan kan ik zien of het echt realistisch is.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: Treinmaterieel in Eduko

Bericht door Lars » do 22 aug 2013, 18:26

Niet meer actueel

Het volgende treinmaterieel word op het moment gebruikt in Eduko :

HSL (binnenland) :
ICE 3
Afbeelding
Word gebruikt sinds 2011.

Baureihe 390
Afbeelding
Word gebruikt sinds 2004, in dat jaar is ook de binnenlandse HSL opgeleverd. Sinds 2011 rijden deze treinen niet erg vaak meer ivm met de komst van de ICE3. In 2014 zullen deze volledig worden afgeschaft. Wat er daarna mee gaat gebeuren is nog onbekend.

Intercity :

El.18
Afbeelding
Sinds 1998 word deze locomotief in combinatie met Edukese wagons ingezet op diverse intercitytrajecten. Ivm de komst van de X3 en Bm73 zal deze steeds minder voorkomen op het Edukese spoor, maar er staat echter nog geen afvoer geplant.

NSB Bm3
Afbeelding
Sinds 2004 zijn deze treinen opgeleverd als treinen die nog tientallen jaren mee zullen/kunnen gaan. In 2012 zijn 5 nieuwe treinstellen besteld, met een gemoderniseerd interieur. Deze treinen worden het meest gebruikt samen met de X3.

SJ X3
Afbeelding
Deze X3 treinen worden vooral ingezet op lange intercity trajecten waar de maximum snelheid van 200 km/u behaald mag en kan worden. Sinds 2003 (het jaar dat ze ook in Zweden in gebruik genomen werden) rijden deze treinen al op het Edukese spoor. Net als de Zweedse varianten worden de treinen in 2010 gemoderniseerd. Hierdoor rijden deze treinen niet tussen 2010 en december 2013. Als vervanging rijden er meer El.18 en Bm3's. Wanneer mogelijk worden er zelfs Baureihe 390's gebruikt, of op korte lijnen een Talent of Baureihe 440.

RegioTrèn :

Talent
Afbeelding
Sinds 2004 rijden deze Talenttreinen door heel Eduko. Meerdere soorten worden gebruikt, o.a. de 4024 en de VT 2.01. De SWEG Talent word in 2015 verwacht.
Afbeelding

Baureihe 440
Afbeelding
Deze treinen worden sinds 2011 naast de Talenttreinen gebruikt voor het regionale stoptreinverkeer.

Itino
Afbeelding
Sinds 2005 worden deze treinen gebruikt voor korte-afstands lijnen binnen grote steden.

Alle treinen van de EDS zijn in groen/witte kleurstelling.

BVM :
De BVM (Benlisense Vervúr Matskapþy) gebruikt voor haar lijnen (Je kunt de BVM ongeveer vergelijken met de S-Bahn) sinds 2010 de SL X60.
Afbeelding
De BVM rijdt in Rood/Wit kleurstelling.

Torensbaj Vervúr :
De TV verzorgt de spoorlijn Coparente Airport <> Coparente Strandet, een metrolijn in Coparente, en alle bussen in de regio Torensbaj. Torensbaj Vervúr wil graag uitbreiden en hier zijn al plannen voor. Op de lijn wordt de SJ X40 gebruikt.
Torensbaj Vervúr rijdt in een blauwe kleurstelling met enkele witvlakken.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 aug 2014, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » do 22 aug 2013, 18:55

Leuk, maar ik vind wel dat je je treinen snel afvoert... De bovenste werd in 2004 ingevoerd en in 2011 al (bijna) niet meer, dat is wel erg snel. En dat zie je ook bij je andere treinen, voornamelijk de intercity... Zo'n modernisering van een trein uit ca. 2003, wat mag dat allemaal inhouden? Ik kan zo bedenken WiFi installeren, maar verder...
Verder wel gewoon leuke informatie ;)

Wanneer krijgen we weer eens wat info over de cultuur en dergelijke, in ieder geval over iets anders dan infrastructuur of kaarten?

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » do 22 aug 2013, 19:08

SjorsB schreef:Leuk, maar ik vind wel dat je je treinen snel afvoert... De bovenste werd in 2004 ingevoerd en in 2011 al (bijna) niet meer, dat is wel erg snel. En dat zie je ook bij je andere treinen, voornamelijk de intercity... Zo'n modernisering van een trein uit ca. 2003, wat mag dat allemaal inhouden? Ik kan zo bedenken WiFi installeren, maar verder...
Verder wel gewoon leuke informatie ;)

Wanneer krijgen we weer eens wat info over de cultuur en dergelijke, in ieder geval over iets anders dan infrastructuur of kaarten?
Over de modernisering : Hierbij moet je vooral denken aan nieuw interieur, nieuwe schermen in de treinen, en inderdaad wifi.

Hmm, over het snel afvoeren heb je wel gelijk. Maar de loc. word ook nog gebruikt voor goederentreinen dus hij word niet helemaal afgedankt, ook word er ten alle tijden geprobeerd om de treinen nog te verkopen aan bijvoorbeeld andere maatschappijen ;)

Stukjes over cultuur komen eraan, ik heb al wat concepten klaar staan, en ik wil me daar inderdaad op focussen de komende tijd dus dat komt goed ;)

Verstuurd van mijn GT-I9105P met Tapatalk
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » do 22 aug 2013, 19:16


Over de modernisering : Hierbij moet je vooral denken aan nieuw interieur, nieuwe schermen in de treinen, en inderdaad wifi.
Dat lijkt me dan nog niet nodig, een grondige schoonmaakbeurt eens in de zoveel tijd is genoeg ;) Voor wifi installatie heb je ook geen hele midlife-revisie nodig waarbij de trein uit de dienstregeling gehaald hoeft te worden ;)
Hmm, over het snel afvoeren heb je wel gelijk. Maar de loc. word ook nog gebruikt voor goederentreinen dus hij word niet helemaal afgedankt, ook word er ten alle tijden geprobeerd om de treinen nog te verkopen aan bijvoorbeeld andere maatschappijen ;)
Dat is wat ze noemen zonde. Ik neem aan dat de Edukese spoormaatschappijen gewoon goed omgaan met de treinen? Dan is het gewoon zonde om na zo weinig jaar al te verkopen (voor minder geld dan je m gekocht hebt, zo is de regel)
Stukjes over cultuur komen eraan, ik heb al wat concepten klaar staan, en ik wil me daar inderdaad op focussen de komende tijd dus dat komt goed ;)

Verstuurd van mijn GT-I9105P met Tapatalk
Mooi, ik laat me verrassen ;)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » do 22 aug 2013, 19:20

SjorsB schreef:
Hmm, over het snel afvoeren heb je wel gelijk. Maar de loc. word ook nog gebruikt voor goederentreinen dus hij word niet helemaal afgedankt, ook word er ten alle tijden geprobeerd om de treinen nog te verkopen aan bijvoorbeeld andere maatschappijen ;)
Dat is wat ze noemen zonde. Ik neem aan dat de Edukese spoormaatschappijen gewoon goed omgaan met de treinen? Dan is het gewoon zonde om na zo weinig jaar al te verkopen (voor minder geld dan je m gekocht hebt, zo is de regel)
Oh volgens mij heb je me verkeerd begrepen, of het lag gewoon aan hoe ik het heb geschreven. Ik bedoelde dat de El.18's nu nog wel worden gebruikt voor goederenvervoer, en ik heb ook niet gezegd dat hij helemaal verdwijnt uit het personenvervoer, hij word alleen minder gebruikt.
Het verkopen gebeurt bij treinen die echt al heel lang in dienst zijn, waarvoor de afvoer geplant was.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » do 22 aug 2013, 19:24

Oke, maar alsnog is het zonde om al nieuwe treinen in dienst te nemen als de oude nog prima rijden. ;) (De treinen die in Uneta rijden zijn over het algemeen wat ouder)

Gebruik trouwens de ^^ als je reageert op het vorige bericht, daar hoef je geen emorme quote aan te wijden ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Koen » vr 23 aug 2013, 15:31

Je treinen gaan inderdaad niet lang mee. De oudste (EI.18) zijn net 15 jaar oud. In Nederland hebben we de oude stoptreinen (Mat'64) uit de jaren zestig die bijvoorbeeld nu pas worden afgevoerd. En een aantal jaar geleden zijn de intercity's uit de jaren '70 en '80 gemoderniseerd.

Het hergebruiken van de locomotief voor goederentreinen kan alleen maar als de trein bestaat uit een locomotief met wagens. De EI.18 is de enige van dit soort treinen in je overzicht. Alle andere treinen zijn treinstellen waar de motors onder de wagons zitten.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » za 24 aug 2013, 11:08

Ja Lars, jij was toch zo'n treinenfreak? Volgens mij had je er dan best wat langer over na kunnen denken ;)

Edit
Daarnaast heb je op een metronetwerk geen SJ X40 die 200 kan nodig ;)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » wo 28 aug 2013, 15:46

^^ Hoe kom je erbij dat dat een metro is? ;) De SJ X40 wordt gebruikt op de lijn Coparente Airport - Coparente Strand/Coparente Centrum : een shuttlelijn van zo'n 30 á 40km waar een maximum snelheid van 150 behaald mag/kan worden.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » wo 28 aug 2013, 16:00

^^30 a 40 km? Dan ligt het vliegveld volgens mij best ver van de stad in ieder geval meer dan gemiddeld. Meet het voor de grap eens op op de kaart (bij ons is 1px 1km ;) )

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » wo 28 aug 2013, 16:08

^^ Klopt, het ligt inderdaad redelijk ver van de stad. Maar er zijn meer steden waar dit zo is, o.a. Gardermoen (Oslo, ligt 50km van de stad af)

Je kunt de shuttle trein daarom vergelijken met de Flytoget aldaar, echter stopt deze shuttle minder vaak (slechts op 2 tussenstations, en 1x per uur op 5 tussenstations).

Afbeelding

Een B weg naar het vliegveld moet ik nog intekenen op de kaart.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door MandelSoft » wo 28 aug 2013, 16:24

Het is ongeveer net zo ver weg als het grote vliegveld van Stockholm van Stockholm-Centrum, dus zo overdreven is het niet...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » wo 28 aug 2013, 20:32

Ik heb voor het eerst geprobeerd een knooppuntconfiguratie te maken op Inkscape. Het is knooppunt Holburchtby.


http://updo.nl/file/387d7e90.png

Kritiek is welkom :)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door MandelSoft » wo 28 aug 2013, 20:35

Ik zou van het linkerdeel toch echt een trompetknoopunt naar links maken. Scheelt weer een onnodig weefvak...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » wo 28 aug 2013, 21:09

Misschien is een soort rangeerbaan oid tussen de afrit en het knooppunt een idee, want nu ziet het eruit alsof je heel snel moet in en uitvoegen...

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Demokratiske Republyke Eduko

Bericht door Lars » vr 13 sep 2013, 17:03

Lidwoorden in het Edukees
Aangezien er geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke woorden in het Edukees, is het lidwoord niet zo moeilijk. Er word enkel onderscheid gemaakt tussen enkelvoud en meervoud.

Ðim bok (Het boek. Oftewel, enkelvoud)
Ðaj boker (De boeken. Oftewel, meervoud)

Eín bok (Éen boek)
Tve boker (Twee boeken)
Etc.

Het bijvoeglijk naamwoord in het Edukees

Het bijvoeglijk naamwoord in het Edukees is als volgt :

Bij Het boek : Ðim gamlär bok (Het oude boek, gammle = oud). Het bijvoeglijk naamwoord bij Het eindigt altijd op är.
Bij De boeken : Ðaj gamlären boker (De oude boeken). Het bijvoeglijk naamwoord bij De eindigt altijd op ären.
Bij Een boek : Eín gamläri bok (Een oud boek). Het bijvoeglijk naamwoord bij Een eindigt altijd op äri.
Bij Twee (Drie, vier... etc.) boeken : Tve gamlärer boker. Het bijvoeglijk naamwoord bij Getallen (behalve 1) eindigt altijd op ärer.

Enkele voorbeeldzinnen :

Ðaj bliðär barner ha det gøy. (De blije kinderen vermaken zich)
Þrír hygligþärer epler erðe spisþ. (Drie lekkere appels zijn opgegeten)
Laatst gewijzigd door Lars op zo 03 aug 2014, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door SjorsB » vr 13 sep 2013, 17:07

Wow, als je zo een zin leest ziet het er echt ongelooflijk ingewikkeld uit, maar aan de grammatica te zien valt het wel mee :D Goed werk :d

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Republyk Demokrat Eduko

Bericht door Lars » vr 13 sep 2013, 18:25

Nyär spårline Havnebeck - Myþa nesten komplett
Nieuwe spoorlijn Havnebeck - Myþa bijna voltooid. Uit de Havnebecker Dag 13/09/2013
De spoorlijn tussen Havnebeck en Myþa is bijna voltooid. De langverwachte spoorlijn zal in gebruik worden genomen in de nieuwe dienstregeling m.i.v. 2 januari 2014. De bouw van de 63 kilometer lange lijn is begonnen in 2009.
De lijn is al lang verwacht en is een zege voor forensen uit Havnebeck en Myþa. Mensen die van het openbaar vervoer afhankelijk zijn hoeven niet meer als ''sardientjes in een blikje'' een uur in de overvolle bussen te zitten of twee uur in de trein met een enorme omweg via Øsðþunshavn.
Afbeelding
Projectie van het nieuwe station Lillestrand. Het enige tussenstation op de lijn.
Vervoerder Arriva zal de dienst uitvoeren met Protos treinstellen en in de spits met nieuw opgeleverde dubbeldeksrijtuigen. Beiden rijden ook al op o.a. de lijn Øsðþunshavn - Myþa en andere lijnen in Eduko. De treinen stoppen enkel in het nieuwe station Lillestrand en mogen een maximale snelheid bereiken van 170 km/u. Het spoor is geëlektrificeerd en dubbel baans. Er zal naar verwachting 2x per uur een trein rijden naar elke richting, en in de spitsuren (6:30 - 9:30) 4x per uur. De lijn zal nummer A12 krijgen.

Afbeelding
Lange reistijden en overvolle bussen tussen Havnebeck en Myþa worden verleden tijd
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten