[EDU] Algemeen

Demokratiske Republyke Eduko

Moderator: Lars

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » do 21 mar 2013, 18:05

Snelwegfreak schreef:Letten we er trouwens op dat het land straks uit meer bestaat dan uit bewegwijzering?
Ik wil inderdaad ook even zeggen dat mensen zich vooral niet verplicht moeten voelen, alhoewel het wel erg leuk is om te doen, om bewegwijzering te ontwerpen.

@Lars:
Je hebt de prefixes helemaal weggelaten?... :S

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » do 21 mar 2013, 18:08

SjorsB schreef:@Lars:
Je hebt de prefixes helemaal weggelaten?... :S
Klopt, ik vond dit wel mooi eigenlijk ;)
SjorsB schreef:alhoewel het wel erg leuk is om te doen, om bewegwijzering te ontwerpen.
Ja, dat zeker!
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » do 21 mar 2013, 21:55

Lars schreef:
SjorsB schreef:@Lars:
Je hebt de prefixes helemaal weggelaten?... :S
Klopt, ik vond dit wel mooi eigenlijk ;)

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je snel kijkt lijken de verschillende kleuren schildjes behalve de B best veel op elkaar... Bij mij is het anders, daar heeft elk type ook nog een eigen vorm.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » vr 22 mar 2013, 14:38

SjorsB schreef:Lijken de verschillende kleuren schildjes behalve de B best veel op elkaar... Bij mij is het anders, daar heeft elk type ook nog een eigen vorm.
Vind je? Groen en geel lijken toch niet zo veel op elkaar, toch? Althans, dat lijkt mij.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » vr 22 mar 2013, 14:41

Nee maar A en C, respectievelijk groen en blauw wel.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » vr 22 mar 2013, 14:44

SjorsB schreef:Nee maar A en C, respectievelijk groen en blauw wel.
Blauw staat eigenlijk nooit op borden, de C nummers zijn vooral bedoeld voor oa hectometerpaaltjes. Ze worden niet aangegeven op borden.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door MandelSoft » vr 22 mar 2013, 15:23

Bedenk wel als je blauw en groen gaat gebruiken dat het mogelijk is dat sommige kleurenblinden deze niet goed van elkaar kunnen onderscheiden. Houd dat in je achterhoofd en kijk of de kleurcodering essentieel is om de wegwijzers te begrijpen
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » vr 22 mar 2013, 15:24

MandelSoft schreef:Bedenk wel als je blauw en groen gaat gebruiken dat het mogelijk is dat sommige kleurenblinden deze niet goed van elkaar kunnen onderscheiden. Houd dat in je achterhoofd en kijk of de kleurcodering essentieel is om de wegwijzers te begrijpen
Enkel geel en groen worden gebruikt op de borden ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Koen » vr 22 mar 2013, 16:16

Zijn er unieke wegnummers (dus de A1 en B1 kunnen niet bestaan als twee verschillende wegen) of juist niet? In het eerste geval, dat ook in Nederland voorkomt, maakt de prefix niet zoveel uit.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » vr 22 mar 2013, 18:31

Koen schreef:Zijn er unieke wegnummers (dus de A1 en B1 kunnen niet bestaan als twee verschillende wegen) of juist niet? In het eerste geval, dat ook in Nederland voorkomt, maakt de prefix niet zoveel uit.
De wegnummers zijn/gaan worden inderdaad uniek ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » ma 25 mar 2013, 18:23

Søderbölíslø
Little Norway
Søderbölíslø is een eiland ten noorden van Meridilië. Søderbölíslø is ondekt door de Edukese ontdekkingsreiziger Peer Asrä rond 1400.
Søderbölíslø wordt door veel mensen Little Norway genoemd. Het landschap op Søderbölíslø lijkt namelijk veel op dat van Noorwegen. Bergen, en veel fjorden. Het grootste is het Heirangerfjord.

Søderbölíslø is te bereiken per boot of per vliegtuig. De grootste stad Æðeþåntby heeft een redelijk groot vliegveld (Æðeþåntby-Søderbölíslø International Airport). In iets minder als 1 uur vliegen van Cítta del San Voraese, 1½ uur van Benlisen en 2½ uur van Merne ben je al in Æðeþåntby, en om toerisme naar Søderbölíslø te stimuleren zijn de afgelopen jaren de prijzen voor vliegtickets naar het eiland flink gedaald! Ook vertrekken er dagelijks meerdere boten naar hoofdstad Æðeþåntby. Deze vertrekken merendeels uit de haven van Cítta del San Voraese of Catúre.

Verder heeft Søderbölíslø slechts 1 snelweg, dit is de A153. Deze verbindt Æðeþåntby met 2e stad Trøyvby. Verder telt Søderbölíslø 6 B wegen, verder zijn alle wegen C wegen of niet-genummerde-wegen.

Kaart :
(Enkel de omtrek! Steden en wegen zullen later worden ingetekend!)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Lars op ma 25 mar 2013, 20:43, 4 keer totaal gewijzigd.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » ma 25 mar 2013, 18:27

Dat is toevallig, ik was ook net een eiland aan het geofictiveren. (Die uiteraard bij Uneta hoort).
Ik zie dat je wel vaak de speciale tekens uit het Edukees gebruikt....

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » ma 25 mar 2013, 18:30

SjorsB schreef:Dat is toevallig, ik was ook net een eiland aan het geofictiveren. (Die uiteraard bij Uneta hoort).
Ik zie dat je wel vaak de speciale tekens uit het Edukees gebruikt....
Klopt. Søderbölíslø is veel beïnvloedt door het Noors ;) Dat is nog een reden waarom het Little Norway word genoemd! Er wordt echter wel gewoon Edukees gesproken. De Noorse namen zie je vooral terug in de plaatsnamen :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Kathor » ma 25 mar 2013, 18:33

Ik vraag me alleen af. Aangezien Uneta niet ver van de evenaar ligt en Eduko aan Uneta grenst. Zijn Fjorden dan wel mogelijk aan/op de evenaar?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » ma 25 mar 2013, 18:39

katherman111 schreef:Ik vraag me alleen af. Aangezien Uneta niet ver van de evenaar ligt en Eduko aan Uneta grenst. Zijn Fjorden dan wel mogelijk aan/op de evenaar?
Dat is een goede. Ik wist eigenlijk niet dat Uneta zo dicht bij de evenaar lag. :$ In dat geval zal het eiland ten noorden van Eduko komen te liggen, dus ik pas even wat dingen aan.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » ma 25 mar 2013, 19:42

katherman111 schreef:Ik vraag me alleen af. Aangezien Uneta niet ver van de evenaar ligt en Eduko aan Uneta grenst. Zijn Fjorden dan wel mogelijk aan/op de evenaar?
Oh, ik geloof dat ik wel eens de Google maps coördinaten van Berm heb gegeven, maar ondertussen had ik eigenlijk al weer bedacht dat Meridilië thv New York zou liggen :S
Lars: ik zou toch maar de eilanden ten noorden van Meridilië leggen...

Voor Uneta komt er binnenkort een overzicht van alle overzeese gebieden inclusief kaartjes.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » ma 25 mar 2013, 19:53

SjorsB schreef:Lars: ik zou toch maar de eilanden ten noorden van Meridilië leggen...
Prima! :d
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » ma 25 mar 2013, 20:14

De omtrek is getekend!
Steden ga ik direct intekenen! Morgen of overmorgen komt waarschijnlijk het eindresultaat.
Afbeelding
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Lars » di 26 mar 2013, 19:28

Pretparken in Eduko
In Eduko is men dol op pretparken. Er zijn er dan ook veel van! Eduko heeft 3 Six Flags pretparken. De grootste 2 bevinden zich in Benlisen en Austrave. Het 3e pretpark staat op Søderbölíslø. Six Flags Søderbölíslø is geopend in 2012, als opening van de campagne VisitLittleNorway. Six Flags Søderbölíslø staat in het dorpje Öttensjø, 20 kilometer ten oosten van Æðeþåntby.
Verder telt Eduko nog veel meer grote pretparken, zoals FunLand Grensight, ZevensmeerPark (Zevenum) of Torensbaj Rollercoaster Park.
Afbeelding
Six Flags Søderbölíslø, 24/10/2012
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Koen » di 26 mar 2013, 19:43

^^ Leuk stukje!

Wat is eigenlijk het verschil in uitspraak tussen de ø en ö? In de echte talen bestaat dit namelijk niet. De Deense en Noorse variant is ø en de Zweedse variant is ö.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Snelwegfreak » di 26 mar 2013, 19:51

Inderdaad leuk! In Benjiland is er één Six Flags, bij Hielstad. Ook te zien op de stadsplattegrond van Hielstad op pagina 6 van het kaartentopic.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door SjorsB » di 26 mar 2013, 20:24

Grappig en origineel :d, ook in Uneta zijn een aantal pretparken (ook een Six Flags in Claasmansburghte vlakbij Juubstad), maar de grootste is toch wel Clanecoasters (die overigens niet alleen achtbanen heeft) in Clâne.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Kathor » di 26 mar 2013, 21:33

Carthamië heeft een aantal pretparken, waarvan Disneyland Borealia (Pötama) en Six Flags Leive de grootste zijn
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Matt » di 26 mar 2013, 21:52

Waarom zijn er zoveel Six Flags pretparken in Atlantis? Six Flags is een Amerikaanse organisatie, wat vroeger ook enkele pretparken in het buitenland had. Het enige attractiepark buiten de VS dat nu nog zo heet, ligt in Canada. Waarom zou er bijvoorbeeld geen bekende Atlantische organisatie van attractieparken zijn?
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [EDU] Repuбlyк Demoкrat Eduкo

Bericht door Kathor » di 26 mar 2013, 21:58

Nu stel je zo'n vraag...

Misschien kunnen we een andere organisatie oprichten. een tekenfilmbedrijfje dat is opgericht uit een programma van een bekende TV-presentator en een pratende hond als lappenpop die later nog andere figuurtjes waaronder een kabouter en z'n vrienden en een piraat creeërden. en uiteindelijk een multinational werd met verscheidene parken.

Geloofwaardig niet? :lol:

neenee even serieus, hier moeten we eens goed over nadenken
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten