[IRC] Algemeen

Renade Irechizer

Moderator: SjorsB

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door SjorsB » vr 24 jun 2016, 21:04

In aanloop naar de nieuwe Volkskamerverkiezingen die op 20 juli worden gehouden, hier de zetelverdeling van de huidige Volkskamer (Cubicolo Populer). De 100 zetels worden voor 45% door parlementariërs uit het landsdeel Pgenni, 45% uit het landsdeel Heger en 10% uit het landsdeel Miletta/Orezenga bezeten. De huidige coalitie bestaat uit twee partijen, PSM en Democratene en regeert sinds 2011.                     
 Partij  Landsdeel Pgenni  Landsdeel Heger  Landsdeel Miletta/Orezenga  TOTAAL 
 PSM  14  12  6  32 
 Democratene  10  17  2  29 
 LC  7  3  1  11 
 Natio No  4  3  1  8 
 FD  5  2  0  7 
 Monte Clare  1  5  0  6 
 Joseph Histador  4  2  0  6 
 CER  0  1  0  1 
   45  45  10  100 
Zie hier voor een overzicht van de partijen.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door SjorsB » do 10 aug 2017, 18:30

Kaart v2.0
Na meer dan een jaar na het laatste bericht over Ireggio is hier een nieuwe versie van de kaart. :o

Ik heb ongeveer alles opnieuw getekend, ook het reliëf (want dat zag er echt niet uit op de vorige versies).
https://dl.dropboxusercontent.com/s/las ... 0.png?dl=0

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door Kathor » do 10 aug 2017, 19:50

Mooie kaart, alleen vraag ik me af waar die zeehaven van Ireggio naartoe is?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door Matt » vr 11 aug 2017, 10:09

Leuk weer activiteit in Ireggio. :) Ik vind het een mooie kaartstijl; een goed kleurenschema. :d Als je de kaart nog duidelijker wil maken, zou ik eens kijken naar de relatieve grootte van de objecten. De wegnummers zijn nu soms enorm, terwijl de afritnummers miniscuul zijn. Je zou ook nog kunnen kijken naar de plaatsing van de namen, en ervoor zorgen dat de zwarte tekst niet in contact komt met andere zwarte elementen, of de donkere kleur van de snelwegen.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door TBR » za 12 aug 2017, 13:43

Een duidelijke kaart met een goed kleurpatroon! Ik vraag me alleen af wat het nut is van twee snelwegen (A2 en A3) op maximaal 10 km van elkaar, zo hoog zijn de heuvels tussen de beide wegen nu ook weer niet, het lijkt me nogal duur voor een beperkt verkeersaanbod, of de streek is zo dichtbevolkt dat een tweede weg vereist was?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Algemeen

Bericht door SjorsB » za 21 okt 2017, 14:49

na 2 maanden afwezigheid...
Kathor schreef: do 10 aug 2017, 19:50 Mooie kaart, alleen vraag ik me af waar die zeehaven van Ireggio naartoe is?
Ik wilde ervanaf, dus heb hem maar gewoon weggelaten in de hoop dat niemand het door zou hebben :P Als iemand een leuke verklaring weet, laat het me weten.
Matt schreef: vr 11 aug 2017, 10:09 Je zou ook nog kunnen kijken naar de plaatsing van de namen, en ervoor zorgen dat de zwarte tekst niet in contact komt met andere zwarte elementen, of de donkere kleur van de snelwegen.
Ik zal op de volgende kaart een lichtere achtergrond achter de tekst plaatsen. Ik ga nog even bedenken hoe, want ik vind witomrand niet zo mooi.
TBR schreef: za 12 aug 2017, 13:43 Ik vraag me alleen af wat het nut is van twee snelwegen (A2 en A3) op maximaal 10 km van elkaar, zo hoog zijn de heuvels tussen de beide wegen nu ook weer niet, het lijkt me nogal duur voor een beperkt verkeersaanbod, of de streek is zo dichtbevolkt dat een tweede weg vereist was?
Allereerst zijn snelwegen in Ireggio over het algemeen substandaard in vergelijking met Europa; erg smalle vluchtstroken, krappe afritten en scherpe bochten. De maximumsnelheid is op veel plaatsen maar 100 km/h. Zowel A2 als A3 ontsluiten wel enkele grotere plaatsen, en ze zijn allebei begin jaren 90 aangelegd als een soort prestigeprojecten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten