[IRC] Algemeen

Renade Irechizer

Moderator: SjorsB

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

[IRC] Algemeen

Bericht door SjorsB » wo 27 aug 2014, 21:36

Renade Irechizer
Het Koninkrijk Ireggio is een binnenstaat op het midden van Davaleda. Het grenst aan het Koninkrijk Forezen, de Republiek Aneva en in het oosten ligt Nefen en Daar. Een exclave aan de noordkust van Davaleda zorgt ervoor dat Ireggio ook een klein stukje kustlijn heeft.

Volledige naam
  • Renade Irechizer (Irechize)
  • Renio l'Irègi (Fiori)
  • Śadar Irqiźeđ (Ruħar)
  • Deyrnas Yrwgio (Nefoelaidd)
  • Königreich Irechizien (Deutsch)
Officiële talen
  • Irechize - in het hele land
  • Ruħar - officiële tweede taal in landsdeel Heger
  • Deutsch - veel gesproken taal in centraal-Ireggio door vroegere handelsrelaties met (voorgangers van) Duitsland - niet officieel
Taalcodes
  • IC, IRC
Hoofdstad
  • Miletta
Vlag Staatsvorm
  • Constitutionele monarchie met tweekamerig parlementair stelsel
Staatshoofd
  • koning Bernar IV
Regeringsleider
  • premier Jerezo Vivendro
Munteenheid
  • Darmci (Ð)
Ð 1,- is ongeveer € 0,679
€ 1,- is ongeveer Ð 1,473

Kaart Geschiedenis  
 Deel I (1639 - 1812)  Deel II (1812 - 1855)  Deel III (1855 - heden) 
Andere onderwerpen Ambassades
Spoiler: weergeven
Respublica Anevar
dhr. C. L'Aredèle
10o nud Viar Andrassior
Miletta 101
http://aneva.embassadane.ic

mw. C. Ama
37, Vei l'Anná
1006-21 Èlse le Saone
+2855 110 3726465
http://embassate.av/ireggio
Laatst gewijzigd door SjorsB op vr 11 aug 2017, 13:33, 24 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door BlaZ » vr 29 aug 2014, 21:15

De vorm van het land is erg apart, ik ben benieuwd hoe dit gekomen is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TBR » vr 29 aug 2014, 21:25

Ik vind de vlag erg mooi, ik ben benieuwd naar de rest! :d
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » vr 29 aug 2014, 21:28

BlaZ schreef:De vorm van het land is erg apart, ik ben benieuwd hoe dit gekomen is.
Waarschijnlijk (moet ik nog uitwerken) waren het vroeger meerdere staten, die later verenigd zijn. Daardoor komt het land aan zijn aparte langwerpige vorm.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TzM23 » vr 29 aug 2014, 22:59

Het kan ook een lang dal zijn tussen twee bergruggen. :)
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » zo 28 sep 2014, 22:12

Kentekens
Afbeelding

De Ireggische kentekens zijn zoals te zien op US-formaat. Alle andere voertuigcategorieën krijgen gewoon een kenteken uit de bovenste serie, zonder speciale kenmerkende letter of iets dergelijks.

Zo, 3 dingen op 1 dag vind ik wel weer genoeg. Nu kan niemand meer zeggen dat dit land inactief is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door SjorsB op do 10 aug 2017, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door BlaZ » ma 29 sep 2014, 16:51

Het tijdelijke kenteken is slechts 1 dag geldig? Dat schiet ook niet op hé

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » ma 29 sep 2014, 16:58

^^ Oeps, dat is een foutje.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » zo 23 nov 2014, 12:46

Ireggio is nu ook op Geopoeia, zij het nog niet helemaal volledig: http://www.geopoeia.net/wiki/Ireggio

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » zo 21 dec 2014, 20:57

Het nieuws van 2014 in Ireggio
Ook al bestaat Ireggio hier op het forum pas sinds 27 augustus, er is dit jaar aardig wat gebeurd in het landje op Davaleda. Een overzicht.

Januari
  • 9 januari
    Voor het eerst sinds 87 jaar is er weer een lawine in het Hegermassief. Er vallen 3 gewonden en 1 dode, wandelaars.
  • 28 januari
    De burgemeester van Orider-Ridreio treedt af na protesten over het feit dat hij niks wilde doen aan de zwakke kades, grenscriminaliteit en bekend was geworden dat hij Ð 40.000 verduisterd had.
Februari
  • 11 februari
    Rellen in Miletta lopen uit de hand; de oproerpolitie moet er aan te pas komen.
  • 27 februari
    Tot ieders verbazing wint Ireggio met 4-2 een voetbalinterland tegen Eduko. Dit gebeurde nog nooit eerder.
Maart
  • 1 maart
    De partij van premier Jerezo Vivendro, Populer Fractia Vivendrer, komt voor de derde keer als winnaar uit de bus bij de parlementsverkiezingen. Na twee korte regeringstermijnen van respectievelijk anderhalf jaar en 9 maanden hoopt hij deze keer tot een stabiele coalitie te komen.
  • 2 maart
    Koning Bernar IV spreekt zijn onvrede uit over de verkiezingsuitslag; dit is zeer ongebruikelijk.
  • 19 maart
    De nieuwe spoortunnel in het traject Dalle - Orgravo wordt geopend.
April
  • 3 april
    Zwemster Elga Viennonte wordt Davaledaans kampioen.
  • 20 april
    Een illegaal housefeest in Orezengarr mondt uit in een drama: bij een brand komen 24 mensen om het leven.
Mei
  • 14 mei
    De 30e editie van de Strandfeesten van Bad Agoste trekt een recordaantal bezoekers: 109.000 mensen werden geteld.
Juni
  • 12 juni
    De publieke omroep van Ireggio stopt 9 dagen met uitzenden uit onvrede met het besluit om de omroep weer volledig staatseigendom te maken (om zo de controle op de inhoud, censuur dus, te kunnen vergroten)
  • 23 juni
    Jerezo Vivendro en de Forezische ambassadeur tekenen een verdrag om de historische en culturele band te versterken.
Juli
  • 17 juli
    De regering spreekt haar afschuw af over de ramp met Malaysian Airlines-vlucht MH 17. De regering verkort het zomerreces met een dag, maar besluit niet deel te nemen aan welke internationale missie dan ook.
  • 29 juli
    YouTuber Didrigo Amandro (a.k.a. Didram) wordt uitgeroepen tot eerste Ireggische internetpersoonlijkheid van het jaar.
Augustus
  • 12 augustus
    Een veerboot met 130 passagiers op het Lacho Beckar kapseist; gelukkig is de reddingsbrigade snel ter plaatse en is iedereen gered.
  • 27 augustus
    De herdenking van de stichting van Ireggio wordt voor het eerst gedaan in het bijzijn van andere Atlantische leiders.
September
  • 13 t/m 29 september
    Door technische problemen en daarop volgende stakingen bij elektriciteitscentrales zitten grote delen van het land dagenlang zonder stroom.
Oktober
  • 20 oktober
    Door zware regenval is de drukste ochtendspits van 2014 een feit.
  • 31 oktober
    De Willem Duys van Ireggio, presentator Ispero Odencina (86), komt te overlijden.
November
  • 4 november
    DJ Gerry Borlacco scoort zijn 10e nummer-1-hit met No Va Somer.
  • 22 november
    Regering Vivendro III staat bijna weer op vallen, maar er wordt toch een akkoord bereikt over het defensiebeleid.
December
  • 10 december
    De aanhangers van de Ireggische religie Dene Montere vieren weer Vorstdaling, waarbij wordt herdacht hoe een godheid uit de hemel afdaalde om de mensen warm te houden en cadeau's te geven.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door Lars » zo 21 dec 2014, 21:21

Erg leuk en origineel, zo'n jaaroverzicht! Leuk gedaan :)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Bojo3
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 19:31
Locatie: Gent (België)

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door Bojo3 » zo 21 dec 2014, 21:38

He leuk misschien kan ik ook zoiets doen :P
Nei od Atlantis, geofictikus al lange.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door Matt » zo 21 dec 2014, 21:48

Mooi overzicht, SjorsB! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TBR » zo 21 dec 2014, 22:00

Leuk idee, al zijn het natuurlijk wel heel korte nieuwsberichtjes, ze geven toch een mooi beeld van het huidige Ireggio.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » zo 21 dec 2014, 22:06

^^ Dat is ook precies hoe het bedoeld is ;)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TzM23 » zo 21 dec 2014, 22:46

Voor het overgrote deel wel jankgebeuren trouwens. :P
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » ma 22 dec 2014, 22:03

Kaart v0.4
https://dl.dropboxusercontent.com/s/wij ... 4.png?dl=0

Ik heb richting Forezen enkele voorstellen voor spoorverbindingen ingetekend, ga jij hier mee akkoord TzM23? :)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TBR » ma 22 dec 2014, 22:13

Ik vind het een mooie kaart, Ireggio heeft een leuke vorm. :d
Waarom loopt de A2 niet rechtstreeks naar Miletta, maar moet het verkeer afslaan naar de A1? Ook zijn er twee inpikkers naar Chevorsiche Iriche, de A21 en de A22, is dat niet wat veel, zo groot lijkt me die stad nu ook weer niet. De inpikkers liggen ook nog eens vlak bij elkaar.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TzM23 » di 23 dec 2014, 00:02

Ik heb richting Forezen enkele voorstellen voor spoorverbindingen ingetekend, ga jij hier mee akkoord TzM23? :)
Ja, maar houd er bij Péarź Fúrti rekening mee dat daar een bergrug ligt, en ik weet niet hoeveel geld Ireggio daar voor heeft, aan de Forezische zijde is het ok, maar meer dan een paar stoptreinen zullen er op dat traject nog niet rijden, sneltreinverbindingen worden nu pas eindelijk ontwikkeld in Forezen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » di 23 dec 2014, 12:37

TBR schreef:Waarom loopt de A2 niet rechtstreeks naar Miletta, maar moet het verkeer afslaan naar de A1?
Dit heeft er alles mee te maken dat de omgeving van Mirlacho (de splitsing van de Fello) een belangrijk natuurgebied is waar niet zomaar een snelweg doorheen aangelegd kan worden. De snelweg moest dus helemaal om dat gebied heen gevoerd worden. In het uiteindelijke plan is er deze oplossing uitgekomen, zodat er een soort ring ontstond en ook bijvoorbeeld Sonaste aan het hoofdwegennet gekoppeld kon worden.
TBR schreef:Ook zijn er twee inpikkers naar Chevorsiche Iriche, de A21 en de A22, is dat niet wat veel, zo groot lijkt me die stad nu ook weer niet. De inpikkers liggen ook nog eens vlak bij elkaar.
Dat is inderdaad wat veel. Dat is zo omdat op een hele oude versie van de kaart Chevorsiche Iriche nog veel groter was. Die snelwegen zijn daar nu inderdaad onlogisch, daar ga ik nog wat aan doen.
TzM23 schreef:Ja, maar houd er bij Péarź Fúrti rekening mee dat daar een bergrug ligt, en ik weet niet hoeveel geld Ireggio daar voor heeft, aan de Forezische zijde is het ok, maar meer dan een paar stoptreinen zullen er op dat traject nog niet rijden, sneltreinverbindingen worden nu pas eindelijk ontwikkeld in Forezen.
Met die bergrug heb ik niet erg veel rekening gehouden zie ik nu, in de volgende versie wordt de spoorlijn daar wel iets kronkeliger ofzo, of ik teken een tunnel in, dat moet ook nog gebeuren namelijk. In Ireggio is er officieel ook nog geen onderscheid tussen intercity en stoptrein (maar wel de Transireggio, een soort sneltrein van Miletta naar Orezenga), dus de verbindingen met het buitenland worden sowieso ook gewoon 'een trein'. De Ireggische spoorwegmaatschappij wil wel diensten rijden van Orezenga naar Péarź Fúrti.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » di 23 dec 2014, 15:35

Spoorwegkaart
https://dl.dropboxusercontent.com/s/aer ... t.png?dl=0

Dit is de spoorwegkaart van Ireggio.
  • Zoals te zien is het hele net min of meer opgebouwd rondom de centrale spoorlijn Miletta - Orezenga.
  • Er is officieel nog geen onderscheid tussen stoptreinen en intercity's. Treinen stoppen dus allemaal op alle stations, behalve de Transirechio; deze rijdt van Miletta naar Orezenga en stopt niet op de kleine stations (no alto nud estaciebe minore), dus enkel op Miletta EC, Renhemio, Ochegleri, C.-I., Dalle, Ren Jasarael en Orezenga.
  • Het centraal station van Miletta heet Miletta EC, waarbij EC staat voor Estacio centralo.
  • Alle gereden diensten hebben een nummer gekregen, welke ook op de trein en de perronborden / CTA's worden getoond.

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door Menno » di 23 dec 2014, 15:56

Is Neva Daroge jou naam voor Nefoedd Ar Y Ddaear?

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door TBR » di 23 dec 2014, 16:10

Mooie en duidelijke kaart. :d Het valt me op dat er wel erg veel routes zijn, ik neem aan dat deze afwisselende rijden. Hoe vaak rijden treinen in Ireggio eigenlijk? Een maal per uur? Dan kom je op het stuk Chevorsiche-Iriche ~ Dalle nog steeds aan vier treinen per uur in een richting, dat is erg veel. Zeker in een land dat niet zo veel inwoners telt.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door SjorsB » di 23 dec 2014, 16:52

Ja, Menno. Ik heb de lijst met exoniemen bijgewerkt: https://docs.google.com/document/d/1z2P ... sp=sharing

TBR, dat klopt. Ik had eerst ook gedacht aan 1 trein per uur. Daar moet ik eigenlijk nog iets op verzinnen, misschien toch maar 1 trein per 2 uur. ;) Ik zal nog even kijken hoeveel treinen er nu per uur per trajectdeel zouden rijden.

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [IRC] Renade Irechizer

Bericht door Menno » di 23 dec 2014, 17:18

Ik vind het nu al leuk :) als ik mijn geografie en steden een beetje heb uitgewerkt ga ik ook een spoornetwerk bedenken en die sluit uiteraard aan op de jouwe. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten