[FNO] Archief

La Ripubliche Democrachice do Finocce
Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » wo 24 jun 2015, 15:27

Update van de kaart:

Nu Finoccië is vergezeld door een buurland is er een kleine update van de kaart:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Omdat Simon nog niet overweg kan met Inkscape heb ik zijn papieren kaart ingetekend en naar hem doorgestuurd. Hij zal hem (denk ik) straks posten. Er is trouwens nog niet veel meer op te zien dan op deze kaart, hij is alleen wat groter ingezoomd.
Laatst gewijzigd door Maarten op wo 24 jun 2015, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Kaaiman » wo 24 jun 2015, 16:12

Ik vind de kustlijnen wel wat onrealistisch rafelig. Op wat voof geo(morfo)logie heb je je kusten gebaseerd?
Ook zijn alle bergen mijns inziens wel érg mooi in het midden (behalve op het hoofdeiland, die ziet er beter uit). Zijn er geen kliffen of anderszins steile(re) hellingen?
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » wo 24 jun 2015, 16:20

Nergens op, eigenlijk. De eerste kaart had een heel gladde kust, toen heb ik dat aangepast naar zoals het nu is.

Op de huidige kaart zijn die er niet nee. :P. Op andere eilandengroepen heb ik ze ook niet kunnen vinden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » wo 24 jun 2015, 17:59

^^ Ja kan natuurlijk overdrijven en dan beland je in het andere uiterste... ;) Probeer een goed evenwicht te vinden tussen heel grillige kusten, maar zo dat het er toch natuurlijk uitziet, en af en toe eens een gladde kust. Misschien moet je eens kijken naar hoe verschillende eilandengroepen eruit zien en dan beslissen hoe je zelf Finoccië ziet.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Kaaiman » do 25 jun 2015, 09:55

Hier wat inspiratie voor kustvormen. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 11:40

Wow dankje! Daar heb ik wat aan.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 13:57

Ik heb me even verdiept in kustvormen en dergelijke, en voordat ik er veel werk in stop wil ik eerst aan jullie vragen wat jullie van het volgende vinden:
Spoiler: weergeven
Marine terrace/raised beach (kon geen Nederlandse naam vinden)Wikipedia
Machair Wikipedia
Kalk- of krijtkust, kliffen (vergelijkbaar met Zuid-Engelse kust en de kust bij Calais)
Inham/baai
Scherenkust Wikipedia
Afbeelding

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door MandelSoft » do 25 jun 2015, 14:35

Voor Portaméri zou ik gaan voor een vlakkere kust met sedimentafzettingen. Misschien iets a lá Christchurch, NZ?
https://www.google.nl/maps/@-43.5284147,172.7790623,10z
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » do 25 jun 2015, 17:24

De Bombardier Talent wordt sinds vorig jaar ook ingezet in Ardeim door de maatschappij RegiOn. Elke vijftien à twintig minuten is wel een heel hoge frequentie, is dat wel financieel haalbaar? Zeker als je zegt dat er weinig spoorvervoer is, de meeste landen kennen frequenties van een trein per uur of op rustige lijnen zelfs per twee uur (dan heb ik het natuurlijk over Europese landen).
Overigens lijkt het me logischer als je een compact netwerk hebt op bijvoorbeeld de twee grootste eilanden in plaats van allerlei losse stukjes verspreid over de eilanden. Vanuit Portameri zou er bijvoorbeeld best een goed radiaal netwerk kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door TBR op do 25 jun 2015, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Lars » do 25 jun 2015, 17:26

Mooie treinen :) Op sommige lijnen heb je wel een hoge frequentie. In Nederland gaan de meeste intercitydiensten elke 30 minuten, maar hier hebben we wel een drukbereden spoor. Ik weet niet hoe populair reizen met de trein is in Finoccië, maar 15 of 20 minutendiensten lijken me soms nog best wel veel.

EDIT : Essommet - Choire lijkt me ook een korte lijn, en ik weet niet of het daar nodig is om Intercitytreinen te laten rijden.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 17:30

Oh. Niet zo heel populair, ik zal het even aanpassen.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 17:50

TBR schreef:De Bombardier Talent wordt sinds vorig jaar ook ingezet in Ardeim door de maatschappij RegiOn. Elke vijftien à twintig minuten is wel een heel hoge frequentie, is dat wel financieel haalbaar? Zeker als je zegt dat er weinig spoorvervoer is, de meeste landen kennen frequenties van een trein per uur of op rustige lijnen zelfs per twee uur (dan heb ik het natuurlijk over Europese landen).
Overigens lijkt het me logischer als je een compact netwerk hebt op bijvoorbeeld de twee grootste eilanden in plaats van allerlei losse stukjes verspreid over de eilanden. Vanuit Portameri zou er bijvoorbeeld best een goed radiaal netwerk kunnen zijn.
Er is geen compact netwerk omdat de veerverbindingen het populairst zijn. Bij Essommet is dat anders omdat Essommet een belangrijke studentenstad is. Ik ga de tijden nog wel even aanpassen.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » do 25 jun 2015, 18:12

Maarten schreef:Ik heb me even verdiept in kustvormen en dergelijke, en voordat ik er veel werk in stop wil ik eerst aan jullie vragen wat jullie van het volgende vinden:
Spoiler: weergeven
Marine terrace/raised beach (kon geen Nederlandse naam vinden)Wikipedia
Machair Wikipedia
Kalk- of krijtkust, kliffen (vergelijkbaar met Zuid-Engelse kust en de kust bij Calais)
Inham/baai
Scherenkust Wikipedia
Afbeelding
Ik ben wel benieuwd naar het ontstaan van Insterburg en hoe de stad zo groot geworden is, zeker gezien de ligging op een klein eiland wat nooit in de voedsel bevoorrading kan voorzien.

Daarnaast is het wellicht vreemd dat de rest van het eiland bij Finocce hoort.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 18:16

Insterburg zal waarschijnlijk een heel belangrijke tussenstop zijn geweest op de route Europa - Amerika. Daarnaast moet er denk ik een origineel unicum hebben plaatsgevonden, dat is aan Simon.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » do 25 jun 2015, 18:20

Maarten schreef:Insterburg zal waarschijnlijk een heel belangrijke tussenstop zijn geweest op de route Europa - Amerika. Daarnaast moet er denk ik een origineel unicum hebben plaatsgevonden, dat is aan Simon.
Ik zou de locatie omdraaien met Fort Trianche, dat lijkt me logischer als stopplaats ook.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 18:25

Fort Trianche heeft geen grote haven. Het is van oorsprong en vesting, maar wegens sterke stromingen was het vooral vroeger moelijk om er voor anker te gaan. Na Fort Trianche is Insterburg de eerstvolgende geschikte plaats om voor anker te gaan.

Gebruikersavatar
Simon
Berichten: 22
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 07:41
Locatie: [DEU] Hagen (Westf.)

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Simon » do 25 jun 2015, 19:20

Mooie spoornet, Maarten :D Ik heb de lijnen naar Insterburg al in de Insterburgse spoornet ingevoegd: http://atlantisgeo.nl/viewtopic.php?f=8 ... 346#p24346
Mijn landen:
[IST] Insterburg

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » zo 28 jun 2015, 21:04

^^ Het belang van de Atlantische Raad wordt zwaar overschat, het is slechts een overlegorgaan...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Dulminis » zo 28 jun 2015, 22:46

TBR schreef:^^ Het belang van de Atlantische Raad wordt zwaar overschat, het is slechts een overlegorgaan...
Tja, dat is in the eye of the beholder. In sommige landen wordt de AR kennelijk als prestigieuzer aan het parlement en de kiezer verkocht dan hij daadwerkelijk is. Misschien is dat zodat de regering iets belangrijks binnen kan halen waaraan zij haast onmogelijk haar vingers kan branden. Maar dat levert natuurlijk evenzo overdadige reacties op van opposities. In werkelijkheid is de AR inderdaad vooral bedoeld om de staten van Atlantis nader tot elkaar te brengen, zonder direct veel te zeggen te hebben over soevereiniteitskwesties, handel etc.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » zo 28 jun 2015, 23:03

Finoccië is redelijk gesteld op zijn onafhankelijkheid, en de CP vooral vreest dat door politiek betere betrekkingen er meer handel zal ontstaan, waardoor de economie afhankelijk wordt van andere landen. Maar ja, dat is de conservatieve partij, en als kleine oppositie bijna nooit ergens aan mee wil werken.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Dulminis » zo 28 jun 2015, 23:12

Maarten schreef: ... de CP vooral vreest dat door politiek betere betrekkingen er meer handel zal ontstaan, ...
8| Maar handel leidt tot banen, koopkracht, en wat dies meer zij! Mijn eigen land Kartjas is wat dat betreft af en toe al volslagen idioot bezig (maar dat komt door het systeem, waardoor het xenofobe volk veel meer macht heeft dan het zou moeten hebben), maar de houding van de CP is welhaast gericht tegen de welvaartstaat..
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » zo 28 jun 2015, 23:20

De CP is bang voor Grote Depressies zoals die in 1929. De CP is een kleine partij en denkt alleen stand te kunnen houden door alleen eigen standpunten goed te vinden en duidelijk haar menig te verkondigen.

^Dit is trouwens niet wat ik vind, maar wat de CP vindt. Het is niet voor niets een conservatieve partij, onlosmakelijk verbonden met "hoe het nu is, is het goed"

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Dulminis » zo 28 jun 2015, 23:23

Maarten schreef: ...Dit is trouwens niet wat ik vind, maar wat de CP vindt.
O ja, ik houd dat goed uit elkaar hoor: mocht je mij hier ooit in gramstorige woede zien uitvallen (dat is nog niet gebeurd, geloof ik), dan is dat meestal tegen een geofictief aspect van iemands land, niet tegen de bedenker zelf :)

Maar juist van een conservatieve partij vind ik het verbazend dat ze tegen handel zijn. Het hangt natuurlijk af van het onderwerp waarin ze conservatief zijn, maar de meeste conservatieve partijen lijken me juist meer vóór vrije handel.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » zo 28 jun 2015, 23:29

Ohja, ik heb zelf beschreven dat de CP klassiek-liberaal is, en die zijn natuurlijk voor vrije markt en handel. Ik zal wel een rare draai geven aan de partij :d

Wikipedia: Conservatief liberalisme:
Conservatief-liberalen staan vaak sceptisch tegenover hervormingen en zien historisch gegroeide tradities als waardevol. Zo zijn conservatief-liberalen vaak terughoudend in democratische vernieuwing en overdracht van soevereiniteit aan internationale organisaties.

Het wordt conservatief-liberaal ipv klassiek

Boskabouter
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:57

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Boskabouter » di 30 jun 2015, 10:50

Mooie ruime woning voor de consul.
"Do, or do not. There is no try."

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast