[FNO] Archief

La Ripubliche Democrachice do Finocce
Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » do 02 jul 2015, 22:23

Finoccië is dus een vrij arm land als ik het goed zie.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » vr 03 jul 2015, 10:40

Hoezo? Er wordt gewoon niet veel geëxporteerd, vergelijkbaar met bijvoorbeeld IJsland. De totale export van IJsland bestaat voor 49% uit vis, en IJsland is ook niet arm.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » vr 03 jul 2015, 11:34

^^Finoccië lijkt me wel wat groter, dichter bevolkt en minder afgelegen dan IJsland...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Dulminis » vr 03 jul 2015, 13:16

^^ Finoccië is groter en - waarschijnlijk - vruchtbaarder dan IJsland. Wellicht dat ze weinig exporteren, omdat veel direct in Finoccië wordt geconsumeerd?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » vr 03 jul 2015, 13:43

Jep, dat ook.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 09 jul 2015, 15:33

Ik heb de kustlijnen aangepast:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » vr 10 jul 2015, 19:27

Maarten schreef:Hoezo? Er wordt gewoon niet veel geëxporteerd, vergelijkbaar met bijvoorbeeld IJsland. De totale export van IJsland bestaat voor 49% uit vis, en IJsland is ook niet arm.
Hou er rekening mee dat er nu een stadstaat op de Finoccische eilanden ligt met 5 miljoen inwoners. Dat zal een erg grote invloed hebben op de export cijfers. Ik kan me voorstellen dat de voedselbehoefte van die stad vooral op rekening komt van Finoccië zelf.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 13 aug 2015, 16:05

De wegenkaart van Finoccië: (groot bestand)
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » do 13 aug 2015, 18:26

Mooi, de kaart ziet er rustig en duidelijk uit en de vorm van de eilanden is al veel beter dan eerst het geval was. Een kleine tip: het is misschien handig om in een redelijk dichtbevolkt land dat uit eilanden bestaat om enkele langere rechtstreekse ferrylijnen tussen de grote eilanden in te lassen, zoals Montice-Cuvèt, Montice-Susochié, Montice-Brochié, Leirs-Paysoir en Horôn-Culeau
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » zo 16 aug 2015, 03:57

Het wegennetwerk ziet er erg realistisch uit, het lijkt alsof de eilanden erg heuvelachtig zijn.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Kathor » zo 16 aug 2015, 14:38

^^ Dat allemansrecht vind ik maar vreemd. Dan wil je 's morgens naar je werk vertrekken en tref je een caravan in je voortuin aan, en dat mag?
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » zo 16 aug 2015, 14:46

Het allemansrecht (Fins: jokamiehenoikeus; Noors: allemannsretten; Zweeds: allemansrätten) is het in Finland, Noorwegen en Zweden geldende gewoonterecht om particuliere grond te betreden om van de vrije natuur te genieten.

"Allemansrecht" op Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Allemansrecht?wprov=sfia1

Dit geldt natuurlijk vooral voor grote stukken grond in de natuur.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » zo 16 aug 2015, 18:14

^^ Dat lijkt me vooral handig in heel dunbevolkte landen waarvan grote delen in privébezit zijn, hoe wordt bepaald waar dit recht geldt, en hoe wordt er voorkomen dat mensen gewoon in andermans tuin gaan kamperen?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Ortelius » zo 16 aug 2015, 20:59

^^ Je hebt wel gelijk wat de bevolkingsdichtheid betreft, maar ik denk dat de regel op zich wel voldoende is om dat te voorkomen. In Zweden impliceert het allemansrecht bijvoorbeeld ook dat je niets kapot maakt, dat je slechts gedurende een nacht op dezelfde plaats een tent mag zetten, en dat je niet in andermans tuin gaat liggen. Kwestie van een beetje fatsoen, ik denk niet dat je speciaal patrouilles moet gaan inleggen om te controleren of iedereen zich netjes gedraagt ;)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door TBR » zo 16 aug 2015, 22:25

Het lijkt me dan ook een typisch Scandinavische gewoonte, vreemd dat dit juist in Finoccië is terechtgekomen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » zo 16 aug 2015, 22:37

Doordat veel mensen kampeerden, is dit ooit als een initiatief ontstaan door de burgers zelf. Lange tijd was het onduidelijk waar men nou wel en niet kon en mocht kamperen, daarom is het bij wet vastgelegd. Als grondbezitters niet willen dat hun grond gebruikt wordt om te kamperen kunnen zij dat melden bij de gemeente. Op een speciale site wordt de informatie waar niet gekampeerd mag worden bijgehouden.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » wo 26 aug 2015, 20:29

Kleine update van de kaart: snelwegen genummerd; snelwegen in aanleg (paars) en D-wegen (departementale wegen) in aanleg (donkerblauw) ingetekend.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
In de afgelopen 15 jaar is het verbeteren van het snelwegennetwerk op de agenda komen te staan. Eerst werden bestaande snelwegen verbeterd, maar in 2005 sprak de consul van het zuiden zijn wens uit om nieuwe snelwegen aan te leggen. Hij pakte groots uit met 6 plannen, waarvan er uiteindelijk 3 zijn goedgekeurd: De A23 tussen Fluide en Usiné, de A25 tussen Troise en Usiné en de A24 tussen Chandailvil en Cuvét. Daarnaast wordt de rondweg rond Usiné opgewaardeerd naar een snelweg. Voor het grootste gedeelte zijn de A23 en A25 opgewaardeerde D-wegen. Usiné is hard aan het groeien, de stad telde in 1999 59.000 inwoners, in 2007 82.000. Dit is vooral te wijten aan verbeterd middelbaar onderwijs, waardoor er meer studenten naar de universiteit van Usiné komen.

De A24 is het grootste project, deze snelweg zal de A15 en A18 gaan verbinden. De bouw van de brug, de Pont-Dimasier, is een prestigieus project: de brug is 7,6 kilometer lang.

Dan is er nog de A22. Dit was een D-weg en wordt omgebouwd naar een snelweg.

Overigens: In 2013 gaf de toenmalige zuidelijke consul toe dat er geen onderzoek naar is gedaan of alle projecten wel rendabel zouden zijn. Door zijn geweldige overtuigingskracht en goede debatvaardigheden wist hij toch een aantal plannen door het parlement heen te krijgen. Zijn uiteindelijke doel was om de grootste zuidelijke eilanden te verbinden met snelwegen, hij droomde van een aaneengesloten netwerk van Port-do-Anchois tot aan Fort Trianche.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door SjorsB » do 27 aug 2015, 15:33

Mooie kaart Maarten, al zou ik je adviseren om je in aanleg zijnde wegen anders vorm te geven, bijvoorbeeld een transparante of onderbroken gestreepte versie van hoe de weg eruit zal zien op de kaart als hij aangelegd is. Dan is het meteen een stuk duidelijker wat voor weg er aangelegd wordt.

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Lars » do 27 aug 2015, 17:12

Het is inderdaad een erg mooie kaart, maar ik vind de wegnummering wel wat raar.

Zo gaat de A17 (in aanbouw) zomaar over op de A22, en dat wordt bij Fluide opeens de A23. Hetzelfde voor het tracé Essommet-Fluide. Die snelweg begint als A4, is vanaf Enoite de A1, vanaf Portaméri is het de A2, en dan is het laatste stuk nog A9. Er zijn nog meer wegen waar dit het geval is. Dit lijkt me erg onlogisch, tenzij hier natuurlijk een goede verklaring voor is ;) Ook ben ik het eens met Sjors, het aangeven van wegen in aanbouw kan duidelijker.
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 27 aug 2015, 17:41

Ik zal de wegen in aanbouw anders weergeven :d. Verder heb ik weinig verstand van infrastructuur en wegnummering, maar het idee was dat de snelwegen van oud naar nieuw zijn genummerd. Ik wil het wel aanpassen, maar ik weet niet op welke manier het beter wordt :P.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door SjorsB » do 27 aug 2015, 19:15

^^ Wegen van oud naar nieuw nummeren kan best hoor, het hoeft niet altijd een systeem gebaseerd op locatie te zijn. ;)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door BlaZ » wo 02 sep 2015, 08:45

Maarten schreef:Ik zal de wegen in aanbouw anders weergeven :d. Verder heb ik weinig verstand van infrastructuur en wegnummering, maar het idee was dat de snelwegen van oud naar nieuw zijn genummerd. Ik wil het wel aanpassen, maar ik weet niet op welke manier het beter wordt :P.
Het is best logisch dat de eerste snelweg A1 als nummer krijgt, als je deze snelweg dan later verlengt zou ik dat stuk ook gewoon de A1 noemen.

Dit zou ik doen
Portameri - Insterburg (A1) Insterburg is namelijke erg groot.
Insterburg - Fort Trianche A8 of A13
Essomet - Usiné A3
Portameri - Fluide A2 of A9


Dan klopt de rest ook meteen.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Kathor » vr 04 sep 2015, 21:31

Carthamië hoopt dat Finoccië de problemen met de drugssmokkel in haar wateren en op haar grondgebied kan indijken, vermoedelijk komt het merendeel van de drugs afkomstig uit Zuid-Amerika via Finoccië Carthamië binnen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » za 05 sep 2015, 00:10

Tja, het zal geen makkie worden om de problemen in te perken. Zoals gezegd moet er veel geld worden vrijgemaakt voor frequentere drugscontroles, en de vraag is waar dat geld vandaan moet komen. De regering heeft al imagoschade opgelopen, dus het is een flinke kluif.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » za 05 sep 2015, 19:57

Kleine update van de kaart: Insterburg verwijderd en wegen in aanleg anders aangegeven.
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast