[FNO] Infrastructuur

La Ripubliche Democrachice do Finocce
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » wo 29 apr 2015, 20:44

Vervoer over water in Finoccië

Afbeelding
Ferie do Finocce is de nationale veerbootdienst.

In Finoccië is er een goed ontwikkeld vervoerssysteem over water door de vele eilanden. De regering stak/steekt veel geld in kwalitatief en snel vervoer over water. Finoccië is dan ook een van de weinige landen waar de hovercraft een normaal vervoersmiddel is.

Een voorbeeld van een veelgebruikte hovercraft:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Deze hovercraft wordt gebruikt op veelgebruikte verbindingen. Hij kan 180 passagiers meenemen en heeft, als hij is volgeladen, een topsnelheid van 45 knopen (83 km/uur)
De Finocciërs maken graag gebruik van het openbaar vervoer over water: het is snel vaak de enige manier om op een ander eiland te komen. Sinds de hovercraft in gebruik is genomen worden er nog nauwelijks bruggen gebouwd: De hovercraft kan deze namelijk goed vervangen door zijn snelheid. Er worden alleen nog bruggen gebouwd wanneer er grote hoeveelheden vracht moeten worden vervoerd tussen twee eilanden of wanneer er veel forensen zijn.
Laatst gewijzigd door Maarten op do 30 apr 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 30 apr 2015, 20:28

Vliegverkeer in Finoccië
Afbeelding
FV, Finocce Volante, (letterlijk: Vliegend Finoccië) is de nationale vliegtuigmaatschappij van Finoccië.

In Finoccië zijn er drie commerciële vliegvelden: Éropôr Popper (Fort Trianche), La Bai Airport (Portaméri) en Éropôr Susochié (Susochié). In de volksmond worden de vliegvelden resp. Popper, La Bai en Éropôr Susochié genoemd. Finocce Volante heeft als thuisbasis La Bai. Popper is een belangrijk knooppunt voor intercontinentale vluchten, terwijl La Bai vooral bestemming is van vluchten binnen Atlantis. In Susochié is een minder bekend vliegveld dat nu nog alleen commercieel is, maar de overheid heeft ervoor gekozen om het vliegveld van Portaméri uit te breiden en dat van Susochié aan te passen zodat het ook kan worden gebruikt voor militaire doeleinden. Het vliegveld, dat op een gegeven moment alleen nog militaire functies zal hebben, moet uiteindelijk als vervanging dienen voor een sterk verouderd vliegveld bij Essommet dat tevens ook niet meer voldoet aan de moderne benodigde faciliteiten voor het leger.
Laatst gewijzigd door Maarten op ma 07 sep 2015, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » wo 10 jun 2015, 21:11

De eerste bewegwijzering van Finoccië is klaar:

Afbeelding

^resp. 1000 meter afritbord, 500 meter afritbord, nulbord afrit, uit-bord.

Afbeelding

^Afstandenbord

Afbeelding

^Portaalbord

Voor wie het wil weten: Het lettertype dat ik gebruikt heb is Frutiger LT Std 47 Light Cn. Frutiger is een Zwitserse lettertypeontwerper, hij heeft ook het lettertype voor de Zwitserse bewegwijzering ontworpen.
Laatst gewijzigd door Maarten op wo 10 jun 2015, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce

Bericht door Maarten » do 25 jun 2015, 17:23

Treinverkeer

In Finoccië is het spoorwegennet niet heel erg goed ontwikkeld. Er zijn maar weinig bruggen tussen de eilanden en zodoende is er ook weinig treinverkeer. De enige lijnen op de eilandengroep:
Spoiler: weergeven
                    
 Route  Normale frequentie  Spitsfrequentie  Soort trein 
 Portaméri - Troise - Fluide  Elke 45 minuten  Elke 20 minuten  Traipide 
 Essommet - Choire  Elke 45 minuten  Elke 20 minuten  Viltrain 
 Essommet - Énoite  Elke 45 minuten  Elke 20 minuten  Traipide 
 Essommet - Sulac - Insterburg  Elke 60 minuten  Elke 30 minuten  Traipide 
 Fort Trianche - Norchemin - Insterburg  Elke 60 minuten  Elke 30 minuten  Traipide 
 Usiné - Poissiné  Elke 50 minuten  Elke 25 minuten  Viltrain 
 Usiné - Bouttrou  Elke 50 minuten  Elke 25 minuten  Viltrain 
 Chandailvil - Éstoire  Elke 45 minuten  Elke 30 minuten  Traipide 
 Port-do-Anchois - Peuchon - Bochié  Elke 50 minuten  Elke 30 minuten  Traipide 
Er worden twee treintypes gebruikt, de Traipide (vergelijkbaar met de sneltrein) en de Viltrain (vergelijkbaar met de stoptrein). Waar onder het kopje 'Soort trein' Traipide staat rijden er vaak ook nog elke 30/40 minuten Viltrain-treinstellen, die ook op kleinere plaatsen stoppen. Op de lijnen Usiné - Poissiné en Usiné - Bouttrou rijden alleen Viltrain-treinstellen.


De treinstellen op de Traipide-lijnen zijn het type NSB BM 73.
Afbeelding

De treinstellen op de Viltrain-lijnen zijn de Bombardier Talent.
Afbeelding

Beide treinstellen worden geïmporteerd uit Eduko.
Laatst gewijzigd door Maarten op za 27 jun 2015, 19:36, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Maarten
Geoficticus
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 01 apr 2015, 16:47

Re: [FNO] Infrastructuur

Bericht door Maarten » wo 25 nov 2015, 20:41

MandelSoft, in een ander topic schreef:Dan is het alsnog een goed idee om de verbindingen kort te houden; Dan kan de boot namelijk vaker over en weer = meer winst voor de rederij = betere haalbaarheid van de verbindingen.
In Finoccië wordt de veerhovercraft gezien als een dagelijks openbaar-vervoersmiddel. Men betaalt liever wat meer dan dat men eerst nog naar een ander plaatsje moet rijden.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [FNO] Infrastructuur

Bericht door MandelSoft » wo 25 nov 2015, 23:38

Dan nog, hoe langer de afstand, hoe minder vaak je het veer heen en weer kan laten reizen. Dit betekent dat de rederij per boot per tijdseenheid minder mensen kan vervoeren. Dit stuwt de kosten omhoog. Bijkomend effect is dat de wachttijden hoger worden omdat de omlooptijden ook hoger worden. Als je ter compensatie meer voertuigen gaat inzetten, gaan de kosten nog verder omhoog en riskeer je ook nog eens een inefficiënt gebruik van de capaciteit (half-lege voertuigen), wat de kosten nog verder opdrijft. Bovendien zijn hovercrafts ook duur in gebruik (ooit eens afgevraagd waarom er nu geen hovercrafts meer varen over het Kanaal? Juist: te duur, al helemaal vanwege de Kanaaltunnel en het feit dat de veerboot Calais-Dover ook een flinke concurrent is, wat gelijk ook de kortst mogelijke veerverbinding is)

Het punt is dat realistisch gezien een stad-stad verbinding niet goed werkt. Hoewel er in Europa dit soort veerboten wel zijn, bedienen zij een niche in vergelijking tot de directe verbindingen.

Zou ik op een veerboot Hamburg-Kopenhagen (OK, deze bestaat niet, maar goed, voorbeeld) willen zitten die twee keer per dag gaat en honderden euro's kost? Nee. Ik neem liever de veerpont Puttgarden-Rødby die ieder uur gaat voor een paar tientjes. Goed, je moet dan wel aan beide kanten een uur verder rijden, maar je hebt zo winst gemaakt vanwege minder wachttijd.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast