Pagina 1 van 1
Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce
Geplaatst: wo 29 apr 2015, 20:44
door Maarten
Vervoer over water in Finoccië
Ferie do Finocce is de nationale veerbootdienst.
In Finoccië is er een goed ontwikkeld vervoerssysteem over water door de vele eilanden. De regering stak/steekt veel geld in kwalitatief en snel vervoer over water. Finoccië is dan ook een van de weinige landen waar de hovercraft een normaal vervoersmiddel is.
Een voorbeeld van een veelgebruikte hovercraft:
- Spoiler: weergeven
Deze hovercraft wordt gebruikt op veelgebruikte verbindingen. Hij kan 180 passagiers meenemen en heeft, als hij is volgeladen, een topsnelheid van 45 knopen (83 km/uur)
De Finocciërs maken graag gebruik van het openbaar vervoer over water: het is snel vaak de enige manier om op een ander eiland te komen. Sinds de hovercraft in gebruik is genomen worden er nog nauwelijks bruggen gebouwd: De hovercraft kan deze namelijk goed vervangen door zijn snelheid. Er worden alleen nog bruggen gebouwd wanneer er grote hoeveelheden vracht moeten worden vervoerd tussen twee eilanden of wanneer er veel forensen zijn.
Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce
Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:28
door Maarten
Vliegverkeer in Finoccië
FV, Finocce Volante, (letterlijk: Vliegend Finoccië) is de nationale vliegtuigmaatschappij van Finoccië.
In Finoccië zijn er drie commerciële vliegvelden: Éropôr Popper (Fort Trianche), La Bai Airport (Portaméri) en Éropôr Susochié (Susochié). In de volksmond worden de vliegvelden resp. Popper, La Bai en Éropôr Susochié genoemd. Finocce Volante heeft als thuisbasis La Bai. Popper is een belangrijk knooppunt voor intercontinentale vluchten, terwijl La Bai vooral bestemming is van vluchten binnen Atlantis. In Susochié is een minder bekend vliegveld dat nu nog alleen commercieel is, maar de overheid heeft ervoor gekozen om het vliegveld van Portaméri uit te breiden en dat van Susochié aan te passen zodat het ook kan worden gebruikt voor militaire doeleinden. Het vliegveld, dat op een gegeven moment alleen nog militaire functies zal hebben, moet uiteindelijk als vervanging dienen voor een sterk verouderd vliegveld bij Essommet dat tevens ook niet meer voldoet aan de moderne benodigde faciliteiten voor het leger.
Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce
Geplaatst: wo 10 jun 2015, 21:11
door Maarten
De eerste bewegwijzering van Finoccië is klaar:
^resp. 1000 meter afritbord, 500 meter afritbord, nulbord afrit, uit-bord.
^Afstandenbord
^Portaalbord
Voor wie het wil weten: Het lettertype dat ik gebruikt heb is Frutiger LT Std 47 Light Cn. Frutiger is een Zwitserse lettertypeontwerper, hij heeft ook het lettertype voor de Zwitserse bewegwijzering ontworpen.
Re: [FNO] La Ripubliche Democrachice do Finocce
Geplaatst: do 25 jun 2015, 17:23
door Maarten
Treinverkeer
In Finoccië is het spoorwegennet niet heel erg goed ontwikkeld. Er zijn maar weinig bruggen tussen de eilanden en zodoende is er ook weinig treinverkeer. De enige lijnen op de eilandengroep:
- Spoiler: weergeven
Route | Normale frequentie | Spitsfrequentie | Soort trein |
Portaméri - Troise - Fluide | Elke 45 minuten | Elke 20 minuten | Traipide |
Essommet - Choire | Elke 45 minuten | Elke 20 minuten | Viltrain |
Essommet - Énoite | Elke 45 minuten | Elke 20 minuten | Traipide |
Essommet - Sulac - Insterburg | Elke 60 minuten | Elke 30 minuten | Traipide |
Fort Trianche - Norchemin - Insterburg | Elke 60 minuten | Elke 30 minuten | Traipide |
Usiné - Poissiné | Elke 50 minuten | Elke 25 minuten | Viltrain |
Usiné - Bouttrou | Elke 50 minuten | Elke 25 minuten | Viltrain |
Chandailvil - Éstoire | Elke 45 minuten | Elke 30 minuten | Traipide |
Port-do-Anchois - Peuchon - Bochié | Elke 50 minuten | Elke 30 minuten | Traipide |
Er worden twee treintypes gebruikt, de Traipide (vergelijkbaar met de sneltrein) en de Viltrain (vergelijkbaar met de stoptrein). Waar onder het kopje 'Soort trein' Traipide staat rijden er vaak ook nog elke 30/40 minuten Viltrain-treinstellen, die ook op kleinere plaatsen stoppen. Op de lijnen Usiné - Poissiné en Usiné - Bouttrou rijden alleen Viltrain-treinstellen.
De treinstellen op de Traipide-lijnen zijn het type NSB BM 73.
De treinstellen op de Viltrain-lijnen zijn de Bombardier Talent.
Beide treinstellen worden geïmporteerd uit Eduko.
Re: [FNO] Infrastructuur
Geplaatst: wo 25 nov 2015, 20:41
door Maarten
MandelSoft, in een ander topic schreef:Dan is het alsnog een goed idee om de verbindingen kort te houden; Dan kan de boot namelijk vaker over en weer = meer winst voor de rederij = betere haalbaarheid van de verbindingen.
In Finoccië wordt de veerhovercraft gezien als een dagelijks openbaar-vervoersmiddel. Men betaalt liever wat meer dan dat men eerst nog naar een ander plaatsje moet rijden.
Re: [FNO] Infrastructuur
Geplaatst: wo 25 nov 2015, 23:38
door MandelSoft
Dan nog, hoe langer de afstand, hoe minder vaak je het veer heen en weer kan laten reizen. Dit betekent dat de rederij per boot per tijdseenheid minder mensen kan vervoeren. Dit stuwt de kosten omhoog. Bijkomend effect is dat de wachttijden hoger worden omdat de omlooptijden ook hoger worden. Als je ter compensatie meer voertuigen gaat inzetten, gaan de kosten nog verder omhoog en riskeer je ook nog eens een inefficiënt gebruik van de capaciteit (half-lege voertuigen), wat de kosten nog verder opdrijft. Bovendien zijn hovercrafts ook duur in gebruik (ooit eens afgevraagd waarom er nu geen hovercrafts meer varen over het Kanaal? Juist: te duur, al helemaal vanwege de Kanaaltunnel en het feit dat de veerboot Calais-Dover ook een flinke concurrent is, wat gelijk ook de kortst mogelijke veerverbinding is)
Het punt is dat realistisch gezien een stad-stad verbinding niet goed werkt. Hoewel er in Europa dit soort veerboten wel zijn, bedienen zij een niche in vergelijking tot de directe verbindingen.
Zou ik op een veerboot Hamburg-Kopenhagen (OK, deze bestaat niet, maar goed, voorbeeld) willen zitten die twee keer per dag gaat en honderden euro's kost? Nee. Ik neem liever de veerpont Puttgarden-Rødby die ieder uur gaat voor een paar tientjes. Goed, je moet dan wel aan beide kanten een uur verder rijden, maar je hebt zo winst gemaakt vanwege minder wachttijd.