[AFA] Fisès Repuseg Afana

Landen die nog onderweg zijn om officieel onderdeel uit te maken van het project Atlantis
LucasMulder

Re: [AFA] Fisès Repuseg Afana

Bericht door LucasMulder » vr 17 mar 2017, 22:04

Politiek in Afana

De politiek in Afana bestaat uit 4 onderdelen: Het Uplekid, De Provincieraden, de Districtsradenen de Gemeenteraden, hierbij zijn de districten het belangrijkst. Er worden om de 4 jaar 2 soorten verkiezingen gehouden, de Districtsverkiezingen, en direct daarna de Gemeenteverkiezingen.

Het Uplekid
Het Uplekid (Geen duidelijke vertaling, het betekent iets als: het overhuis, de regeringszetel, parlementsplaats of iets in die trant) bestaat uit 60 zetels, elke zetel staat voor een district. Waarbij de meerderheidspartij in dat district tijdens de verkiezingen niet alleen de districtsbaas maar ook de districtszetel in Het Uplekid vertegenwoordigd.

Hieronder de verdeling van de laatste verkiezingen:
Afbeelding

Provincieraden
Elke provincie heeft een minister die is aangesteld door de meerderheidspartij binnen de districten van die provincie.

Districtsraden
De meerderheidspartij per district stelt een Delitèbes (Letterlijk: Districtsbaas) aan.

Gemeenteraden
De burgemeester van een gemeente wordt via de gemeenteverkiezingen democratisch verkozen.

Politieke Partijen
Kijk hier voor een overzicht van alle politieke partijen die momenteel één of meerdere zetels bezitten in Het Uplekid: http://www.geopoeia.net/wiki/Politiek_in_Afana
Vabriker av te ' Fisès Publaseg Afana ', Yet felse lart av te welew ew bejekkne

Translate Afanese texts: http://lingojam.com/afanees

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » za 18 mar 2017, 13:21

Hoe wordt een partij verkozen in een district? Moet de partij er het meeste stemmen halen of moet er echt een meerderheid van 50% behaald worden (met dus twee rondes)? Het is heel erg opvallend dat er zo veel partijen zijn in Afana, bij uninominaal districtssysteem (met overigens erg weinig zetels) kom je meestal uit op een tweepartijenstelsel (zoals in de VS, het VK, Frankrijk).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

LucasMulder

Bericht door LucasMulder » do 20 apr 2017, 14:53

Even een vraag:
Ik kom er niet helemaal uit wat nou de beste schaalverdeling is voor mijn kaart. Ik heb hieronder even een stukje uit het franstalige gedeelte van Afana gezet. Handig om te weten is dat Vosciens rond de 30.000 inwoners heeft en Truplée en Piunse rond de 17.000 inwoners, en dat de dorpjes met stipjes minder dan 1.000 en de andere stadjes/dorpen tussen de 1.000 en 5.000 inwoners hebben.
Mijn vraag is: Wat lijkt jullie de meest logische lengte van de N6 tussen Vosciens en Tirre-la-Chû?
Alvast bedankt!
Afbeelding

BlaZ
Moderator

Bericht door BlaZ » do 20 apr 2017, 17:29

Vosciens lijkt echt stukken groter dan Truplée, het lijkt eerder op een stad met ~80.000 inwoners als Truplée er 17.000 zou hebben naar mijn mening.

Ik zou denken dat die afstand wellicht een km of ~30 is.

LucasMulder

Bericht door LucasMulder » do 20 apr 2017, 17:41

BlaZ schreef:
do 20 apr 2017, 17:29
Vosciens lijkt echt stukken groter dan Truplée, het lijkt eerder op een stad met ~80.000 inwoners als Truplée er 17.000 zou hebben naar mijn mening.

Ik zou denken dat die afstand wellicht een km of ~30 is.
Oké bedankt voor de tips!

BlaZ
Moderator

Bericht door BlaZ » do 20 apr 2017, 17:55

Je kunt simpelweg de oppervlakte van het bebouwde gebied opmeten en daar een bevolkingsdichtheid opzetten.

Bijvoorbeeld is de bebouwde kom 25km2 en wil je een dichtheid van 3500inw per km2 dan zou je dus +/- 85.000 inwoners hebben. Als je op deze manier een aantal voorbeeldsteden maakt is het vrij simpel om alles min of meer op schaal te tekenen.

LucasMulder

Bericht door LucasMulder » do 20 apr 2017, 18:07

Ik heb de inwoneraantallen veranderd:
Vosciens: 40.000 inwoners
Truplée: 9.000 inwoners
etc.

De afstand heb ik nu dan ook veranderd naar 13 km.

TBR
Geoficticus

Bericht door TBR » do 20 apr 2017, 19:27

Ik heb ook met mijn kaart van Solwes de steden wat moeten verkleinen, ik denk dat dat makkelijker is dan te prutsen aan de schaal van je land. Ik had Truplée en Vosciens iets minder ver uit elkaar geschat, 50 000 voor Vosciens, 20 000 voor Truplée, maar veel hangt ook af van hoe dichtbebouwd je steden en dorpen zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie