[KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Landen die nog onderweg zijn om officieel onderdeel uit te maken van het project Atlantis
CX1000
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » wo 01 mar 2017, 18:28

http://www.krp.kv/nl schreef:Premier Dupin: "Referendum Forcury zal plaatsvinden in Mei"
Forcureens referendum half jaar voor nationale verkiezingen

MEPONAS/FORCURY-VILLE - Premier Dupin heeft vanochtend de nieuwe datum voor het Forcureense onafhankelijkheidsreferendum bekendgemaakt. Tijdens het vorige referendum op 14 september 2016 braken er ongeregeldheden uit waardoor er geen uitslag vastgesteld kon worden. Het referendum, werd vervolgens uitgesteld naar het voorjaar van 2017. Vanochtend is bekend gemaakt dat dit op woensdag 17 mei zal plaatsvinden.

Tijdens het vorige referendum had de Paganische motorbende Krower Paganik grote rellen georganiseerd. Deze Paganische motorbende houdt er een Groot-Paganisch gedachtegoed op na en heeft ook aanhangers in Kvarinsuloj. De Kvarinsulijnse oproerpolitie en het leger heeft goed ingegrepen. Ruim 100 leden van de motorbende zijn opgepakt, onder wie 34 Paganiërs.

Op de vraag waarom het Forcureense referendum niet tijdens de nationale verkiezingen van november plaats zal vinden was de premier ook duidelijk: "Omdat ik wijlen premier Sepdomoj heb opgevolgd na een interne stemming, vind ik niet dat ik het recht heb aan te blijven als premier*. Mochten de Forcurenen in mei nu stemmen voor onafhankelijkheid zal ik echter wel aanblijven als premier, om zo het onafhankelijkheidsproces in goede banen te kunnen leiden. Door een half jaar tijd tussen de beide stembusgangen te plaatsen moet het nog mogelijk zijn om bij een nee premiersverkiezingen uit te schrijven voor dezelfde datum als de nationale verkiezingen."
*In Kvarinsuloj wordt de premier apart gekozen van La Ĉambro en kan hij aanblijven voor een periode van maximaal 10 jaar. (de meesten stoppen eerder, of kiezen voor een tussentijdse premiersverkiezing waaraan zij zelf weer mee doen) Hierdoor wordt benadrukt dat de premier boven de partijen staat. Dit is vergelijkbaar met de positie van een burgemeester in Nederland. (al is die niet gekozen) In aanloop naar de Kvarinsulijnse verkiezingen zal ik meer informatie over het Kvarinsulijnse politieke systeem bekend maken.

CX1000
Contacteer:

Bericht door CX1000 » di 16 mei 2017, 17:24

http://www.krp.kv/nl schreef:Morgen: Het tweede Forcureense onafhankelijkheidsreferendum

Morgen is het dan zo ver, de tweede poging tot een Forcureens onafhankelijkheidsreferendum. In dit overzicht vind je alles wat je moet weten over het referendum van morgen.

Waarom is er morgen een tweede referendum?
Het eerste referendum op 14 september 2016 werd verstoord door ongeregeldheden. De Paganische motorbende Krower Paganik organiseerde grote rellen door heel Forcury tijdens het referendum. Als gevolg werd het referendum afgelast en verplaatst naar 17 mei 2017.

Waarom vond het eerste referendum plaats?
Doordat een groot deel van de Forcureense bevolking vroeg om een referendum over onafhankelijkheid na de opgelopen spanningen in de deelstaat besloot premier Dupin om een referendum uit te schrijven. Volgens critici zou premier Dupin uit angst voor meer aanslagen door de ARF in Forcury hebben besloten tot deze actie.

Wat is de uitslag volgens de peilingen?
Volgens de recentste peilingen zal ongeveer 38% stemmen voor onafhankelijkheid en ongeveer 62% tegen. In de peilingen voor het vorige referendum leek dit precies andersom, vermoedelijk heeft deze omwenteling te maken met het stevige optreden van de Kvarinsulijnse politie en het leger tegen de relschoppers tijdens het eerste referendum.

Wie mogen er stemmen?
Alle inwoners van Forcury mogen morgen stemmen, daarnaast mag ook iedereen die geboren is in Forcury en woont in een andere deelstaat van Kvarinsuloj stemmen. Voor deze laatste groep zijn er stembureaus in de hoofdsteden van andere deelstaten.

Wanneer is de uitslag bekend?
Morgenavond zal er na het sluiten van de stembureaus (19:00 lokale tijd) de uitslag van een exitpoll bekend worden gemaakt. En in de loop van de avond komen de eerste resultaten per kiesdistrict binnen. De definitieve uitslag wordt volgende week verwacht.

Waar kan ik de uitslag volgen?
Vanaf 18:00 is er een speciale uitzending op KRP1, deze is ook met ondertiteling te volgen op KRPNL, KRPFR, KRPEN en KRPDN.
Belangrijke voetnoot: Ik zit nu in mijn examenperiode, dus ik kan niet garanderen dat ik morgen met updates over de stand van zaken kom. (goed gepland ik weet het :') )

CX1000
Contacteer:

Bericht door CX1000 » do 18 mei 2017, 13:19

http://www.krp.kv/nl schreef:BREAKING: Premier Dupin kondigt aftreden aan
Dupin: "Afhandeling referendum Forcury kan voor verkiezingen op 15 november."

MEPONAS - Een dag na het Forcureense onfhankelijkheidsreferendum heeft premier Dupin aangekondigd dat er tijdens de nationale verkiezingen van 15 november ook nieuwe premiersverkiezingen gehouden gaan worden. Volgens hem heeft de uitslag (63% tegen onafhankelijkheid, 35% voor en 2% blanco/ongeldig) geen lange begeleiding nodig omdat Forcury bij Kvarinsuloj blijft. Premier Dupin is daarom van mening dat hij niet kan aanblijven als premier omdat de politieke gevolgen van het referendum klein zijn en hij zijn voorganger direct opvolgde en niet is gekozen via een premiersverkiezing. Of hij in november mee gaat doen als premierskandidaat voor de LpK wil hij nog niet zeggen.

Plaats reactie