[KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Landen die nog onderweg zijn om officieel onderdeel uit te maken van het project Atlantis
Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » wo 01 mar 2017, 18:28

http://www.krp.kv/nl schreef:Premier Dupin: "Referendum Forcury zal plaatsvinden in Mei"
Forcureens referendum half jaar voor nationale verkiezingen

MEPONAS/FORCURY-VILLE - Premier Dupin heeft vanochtend de nieuwe datum voor het Forcureense onafhankelijkheidsreferendum bekendgemaakt. Tijdens het vorige referendum op 14 september 2016 braken er ongeregeldheden uit waardoor er geen uitslag vastgesteld kon worden. Het referendum, werd vervolgens uitgesteld naar het voorjaar van 2017. Vanochtend is bekend gemaakt dat dit op woensdag 17 mei zal plaatsvinden.

Tijdens het vorige referendum had de Paganische motorbende Krower Paganik grote rellen georganiseerd. Deze Paganische motorbende houdt er een Groot-Paganisch gedachtegoed op na en heeft ook aanhangers in Kvarinsuloj. De Kvarinsulijnse oproerpolitie en het leger heeft goed ingegrepen. Ruim 100 leden van de motorbende zijn opgepakt, onder wie 34 Paganiërs.

Op de vraag waarom het Forcureense referendum niet tijdens de nationale verkiezingen van november plaats zal vinden was de premier ook duidelijk: "Omdat ik wijlen premier Sepdomoj heb opgevolgd na een interne stemming, vind ik niet dat ik het recht heb aan te blijven als premier*. Mochten de Forcurenen in mei nu stemmen voor onafhankelijkheid zal ik echter wel aanblijven als premier, om zo het onafhankelijkheidsproces in goede banen te kunnen leiden. Door een half jaar tijd tussen de beide stembusgangen te plaatsen moet het nog mogelijk zijn om bij een nee premiersverkiezingen uit te schrijven voor dezelfde datum als de nationale verkiezingen."
*In Kvarinsuloj wordt de premier apart gekozen van La Ĉambro en kan hij aanblijven voor een periode van maximaal 10 jaar. (de meesten stoppen eerder, of kiezen voor een tussentijdse premiersverkiezing waaraan zij zelf weer mee doen) Hierdoor wordt benadrukt dat de premier boven de partijen staat. Dit is vergelijkbaar met de positie van een burgemeester in Nederland. (al is die niet gekozen) In aanloop naar de Kvarinsulijnse verkiezingen zal ik meer informatie over het Kvarinsulijnse politieke systeem bekend maken.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » di 16 mei 2017, 17:24

http://www.krp.kv/nl schreef:Morgen: Het tweede Forcureense onafhankelijkheidsreferendum

Morgen is het dan zo ver, de tweede poging tot een Forcureens onafhankelijkheidsreferendum. In dit overzicht vind je alles wat je moet weten over het referendum van morgen.

Waarom is er morgen een tweede referendum?
Het eerste referendum op 14 september 2016 werd verstoord door ongeregeldheden. De Paganische motorbende Krower Paganik organiseerde grote rellen door heel Forcury tijdens het referendum. Als gevolg werd het referendum afgelast en verplaatst naar 17 mei 2017.

Waarom vond het eerste referendum plaats?
Doordat een groot deel van de Forcureense bevolking vroeg om een referendum over onafhankelijkheid na de opgelopen spanningen in de deelstaat besloot premier Dupin om een referendum uit te schrijven. Volgens critici zou premier Dupin uit angst voor meer aanslagen door de ARF in Forcury hebben besloten tot deze actie.

Wat is de uitslag volgens de peilingen?
Volgens de recentste peilingen zal ongeveer 38% stemmen voor onafhankelijkheid en ongeveer 62% tegen. In de peilingen voor het vorige referendum leek dit precies andersom, vermoedelijk heeft deze omwenteling te maken met het stevige optreden van de Kvarinsulijnse politie en het leger tegen de relschoppers tijdens het eerste referendum.

Wie mogen er stemmen?
Alle inwoners van Forcury mogen morgen stemmen, daarnaast mag ook iedereen die geboren is in Forcury en woont in een andere deelstaat van Kvarinsuloj stemmen. Voor deze laatste groep zijn er stembureaus in de hoofdsteden van andere deelstaten.

Wanneer is de uitslag bekend?
Morgenavond zal er na het sluiten van de stembureaus (19:00 lokale tijd) de uitslag van een exitpoll bekend worden gemaakt. En in de loop van de avond komen de eerste resultaten per kiesdistrict binnen. De definitieve uitslag wordt volgende week verwacht.

Waar kan ik de uitslag volgen?
Vanaf 18:00 is er een speciale uitzending op KRP1, deze is ook met ondertiteling te volgen op KRPNL, KRPFR, KRPEN en KRPDN.
Belangrijke voetnoot: Ik zit nu in mijn examenperiode, dus ik kan niet garanderen dat ik morgen met updates over de stand van zaken kom. (goed gepland ik weet het :') )

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » do 18 mei 2017, 13:19

http://www.krp.kv/nl schreef:BREAKING: Premier Dupin kondigt aftreden aan
Dupin: "Afhandeling referendum Forcury kan voor verkiezingen op 15 november."

MEPONAS - Een dag na het Forcureense onfhankelijkheidsreferendum heeft premier Dupin aangekondigd dat er tijdens de nationale verkiezingen van 15 november ook nieuwe premiersverkiezingen gehouden gaan worden. Volgens hem heeft de uitslag (63% tegen onafhankelijkheid, 35% voor en 2% blanco/ongeldig) geen lange begeleiding nodig omdat Forcury bij Kvarinsuloj blijft. Premier Dupin is daarom van mening dat hij niet kan aanblijven als premier omdat de politieke gevolgen van het referendum klein zijn en hij zijn voorganger direct opvolgde en niet is gekozen via een premiersverkiezing. Of hij in november mee gaat doen als premierskandidaat voor de LpK wil hij nog niet zeggen.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » vr 19 jan 2018, 18:32

Politiek in Kvarinsuloj
Afbeelding
Samenvatting van het politieke systeem

Kvarinsuloj is een constitutionele monarchie, met het koningschap als ceremoniële functie. De koning heeft geen invloed op het beleid en dient alleen als "lintjesknipper". Daarnaast moet hij nog wel zijn handtekening onder elke nieuwe wet zetten. Het beleid wordt gemaakt door het "Kabineto" het dagelijks bestuur van Kvarinsuloj. Het Kabineto wordt samengesteld door de regerende partijen. Naast de leden van deze partijen zit de Ĉefministro (of minister-president) ook in het Kabineto. De Ĉefministro wordt in Kvarinsuloj rechtstreeks gekozen door het volk en hij moet als leider boven de partijen staan. De Ĉefministro kan dan ook aanblijven voor een periode van maximaal 10 jaar. (al stoppen de meesten eerder en zijn er soms ook tussentijdse premiersverkiezingen)

Zoals eerder genoemd wordt het Kabineto samengesteld door de regerende partijen. Dit zijn de partijen die na een nationale verkiezing gezamenlijk tot een regeerakkoord zijn gekomen. Deze partijen hebben meestal ook een meerderheid in La Ĉambro. La Ĉambro is het parlement van Kvarinsuloj en bestaat uit 180 zetels. 20 zetels voor elke deelstaat. De verkiezingen zijn namelijk op deelstaatsniveau geregeld. Hierdoor zitten er soms ook lokale partijen in La Ĉambro, maar vaak halen zij de kiesdrempel die een staat oplegt niet. De meeste staten maken gebruik van evenredige vertegenwoordiging om de uitslag te bepalen, enkele staten gebruiken echter een districtenstelsel. (Forcury en Longai)

Naast de nationale verkiezingen zijn er ook nog lokale verkiezingen. De belangrijkste hiervan zijn de deelstaatsverkiezingen. De deelstaatsparlementen (Stato Ĉambroj) stellen namelijk een Konsilo de Prezidantoj samen, ofwel de Raad van Voorzitters. Deze raad bestaat uit de voorzitters van de deelstaatsparlementen en zij controleren onder andere het functioneren van de Ĉefministro.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » zo 28 jan 2018, 13:49

krp.kv/nl schreef:Mathilda Richards wint Ĉefministroverkiezing
Eerste vrouwelijke Ĉefministro van Kvarinsuloj verkozen

MEPONAS - Nu het grootste deel van de stemmen geteld zijn is duidelijk dat Mathilda Richards (SkL) de Ĉefministroverkiezing heeft gewonnen in de tweede ronde. In de eerste ronde eindigde ze nog met één procent achter Michel Mikal, partijleider van de extreem-rechtse LH. Nu heeft ze met een overduidelijke meerderheid gewonnen. (72% tegen 28%) Richards volgt Charles Dupin (LpK) op als Ĉefministro. Hij werd na de aanslag op wijlen Ĉefministro Mart Sepdomoj (eveneens LpK) in een interne stemming aangewezen als Ĉefministro. Hij besloot na het referendum in Forcury zijn positie weer verkiesbaar te stellen, zodat het land een gekozen Ĉefministro had.

In haar overwinningsspeech prees Richards Ĉefministro Dupin voor zijn afhandeling van de problemen tijdens het eerste Forcureense onafhankelijkheidsreferendum en bedankte ze de Kvarinsulijnen voor het vertrouwen in een progressief Kvarinsuloj door op haar te stemmen. Het is namelijk de eerste keer dat de progressieve middenpartij SkL een Ĉefministro aflevert. Daarnaast is het ook de eerste keer dat Kvarinsuloj een vrouwelijke Ĉefministro als politiek leider heeft. Daarover zei ze: "het werd tijd dat de Kvarinsulijnen een vrouw als Ĉefministro zouden kiezen, maar nog belangrijker vind ik dat met deze verkiezing ons progressieve beleid duidelijk heeft gewonnen van het extreem-rechtse populisme. Ik ga er dan ook van uit dat de Kvarinsulijnen mij hebben gekozen om mijn standpunten en niet omdat ik een vrouw ben."

Volgens analytici was de verkiezing een gelopen race toen duidelijk was dat LH leider Michel Mikal in de tweede ronde zat. Zo zou een groot deel van de kiezers geen voorstander van Richards zijn, maar zouden ze al helemaal niet op de LH willen stemmen. "In zo'n divers land als Kvarinsuloj is een identiteit opgedrongen krijgen wel het laatste wat de kiezer wil" aldus één van de analytici. Refererend aan het plan van de LH om een grotere eenheid van Kvarinsuloj te maken.

Richards zal op 1 december geïnstalleerd worden als Ĉefministro*. De uitslag van de verkiezing voor La Ĉambro wordt een dezer dagen verwacht.
*De verkiezingen in Kvarinsuloj vonden in november 2017 plaats. In verband met omstandigheden kan ik dit echter nu pas uitwerken.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Dulminis » zo 28 jan 2018, 18:01

^^ Felicitaties aan mw Richards zijn uitgegaan van de Paganische Consul Wnis Jṵktia en de rest van de Scharlaken Raad.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door TBR » za 10 feb 2018, 13:57

Ik las even je stukje over politiek opnieuw, en ik had twee vragen. Ten eerste, hoe zit de relatie tussen de Cefministro en het Kabineto in elkaar? Wat als de Cefministro van een andere partij is als de regeringspartijen, of moet de partij van de cefministro verplicht in de regering worden opgenomen? Leidt de Cefministro de regering, of staat hij erboven? Worden de Cambro en de Cefministro op dezelfde dag gekozen of zijn dit aparte verkiezingen?

Tweede vraag: wat is de rol van de Konsilo? Waarom controleren zij enkel de Cefministro, als deze deel uitmaakt van het Kabineto, of stelt de cefministro nog aparte beleidsdaden? Waarom moet de Konsilo de Stato Cambro's controleren?

Ik weet dat het veel deelvragen zijn, maar het schema was nogal karig met informatie over de werking van het Kvarinsulaanse politieke systeem.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » ma 12 feb 2018, 17:28

TBR schreef: za 10 feb 2018, 13:57 Ten eerste, hoe zit de relatie tussen de Cefministro en het Kabineto in elkaar? Wat als de Cefministro van een andere partij is als de regeringspartijen, of moet de partij van de cefministro verplicht in de regering worden opgenomen? Leidt de Cefministro de regering, of staat hij erboven?
De Cefministro leidt de regering, zijn/haar partij is niet verplicht om in de regering te zitten. De Cefministro heeft meer een vergelijkbare functie met burgemeesters in Nederland.
Worden de Cambro en de Cefministro op dezelfde dag gekozen of zijn dit aparte verkiezingen?
In dit geval was het op dezelfde dag, dat hoeft echter niet per se. De Cefministro kan in theorie namelijk aanblijven voor een periode van maximaal 10 jaar, dit gebeurt echter zelden.
Tweede vraag: wat is de rol van de Konsilo? Waarom controleren zij enkel de Cefministro, als deze deel uitmaakt van het Kabineto, of stelt de cefministro nog aparte beleidsdaden?
Hier ben ik een pijl vergeten tussen de Konsilo en het Kabineto. De Konsilo controleert zowel de Cefministro als het Kabineto.
Waarom moet de Konsilo de Stato Cambro's controleren?
De Konsilo is een soort overkoepelend orgaan die de Stato Cambro's samenstellen. Het is vooral een controlerend orgaan en controleren ook de Stato Cambro's zelf, al ligt de focus vooral op de Cefministro en het Kabineto.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » do 27 sep 2018, 20:53

Vandaag heeft de spoorwegbeheerder FKdK de nieuwe huisstijl van de stations in Kvarinsuloj bekendgemaakt. De nieuwe huisstijl is nodig omdat nationale spoorvervoerder Fervojoj tot vorig jaar het stationsbeheer deed. Alle stations waren voorzien van de moerasgroene huisstijl van de vervoerder, daarnaast waren ook alle voorzieningen op stations in het beheer van Fervojoj. Dit gaf Fervojoj een oneerlijke voorsprong op concurrenten. Met de nieuwe huisstijl maakt FKdK het spoor klaar voor de toekomst. De informatie wordt op een duidelijkere manier aan de reiziger getoond met bijvoorbeeld een nieuwe indeling van de vertrekstaten en meer aandacht voor de regiotalen. Daarnaast laten de nieuwe treinaanwijzers ook zien van welke vervoerder een trein is. Op dit moment is er alleen sprake van meerdere vervoerders die stations delen in Altaj Montoj, waar de stoptreinen sinds 2014 worden uitgevoerd door Arriva.

De nieuwe huisstijl is gebaseerd op de kleuren van de Kvarinsulijnse vlag en het logo van FKdK, waarin de parallelle diagonale strepen staan voor het spoor. Het is de bedoeling dat de nieuwe borden voor 2020 op alle Kvarinsulijnse stations te vinden zijn.

Afbeelding
Een uitwerking van de nieuwe huisstijl zoals gepresenteerd door FKdK.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Faylin » za 29 sep 2018, 12:28

Ziet er mooi uit! :d Het wordt alleen misschien wat druk met die diagonale lijnen, zeker wanneer je ze ook nog in pictogrammen gebruikt. Sommige dingen, met name op de vertrekstaat, zijn ook niet helemaal lekker uitgelijnd.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » di 02 okt 2018, 15:31

Uitlijnen ging inderdaad niet al te soepel, zeker op de vertrekstaat had ik daar best wel moeite mee. Zijn er manieren om dit makkelijker te doen?

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Faylin » zo 07 okt 2018, 10:41

Je kunt in Inkscape het grid gebruiken om makkelijk uit te lijnen (SHIFT+3) of je kunt de uitlijntools gebruiken om objecten ten opzichte van elkaar uit te lijnen (SHIFT+ALT+A).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 13 gasten