[KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Landen die nog onderweg zijn om officieel onderdeel uit te maken van het project Atlantis
Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Marcel » wo 04 sep 2013, 18:59

^^ Communistisch boeit mij ook wel. Ik vindt het ook jammer dat ik de DDR niet bewust meegemaakt heb.

Het lijkt me best wel gaaf om een tien dagen in Noord Korea te verblijven. Maar ja, money talks.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door TzM23 » wo 04 sep 2013, 20:56

Idem mihi, ik vind het ook jammer dat je er geen communisme van maakt. Dat maakt landen interessant, aparte dingen. Als ik jou was zou ik het nog eens een keer goed overwegen.

Overigens vind ik het ook jammer dat ik de DDR niet bewust heb meegemaakt...
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door TBR » do 05 sep 2013, 18:20

^^ Ik vind dat voor de inwoners van de DDR ed. helemaal niet jammer, maar het land was (net als de vele andere landen achter het "IJzeren Gordijn") heel interessant als politiek experiment...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Marcel » do 05 sep 2013, 21:45

^^ Nee, maar zij zullen onze politiek interessant gevonden hebben (en mede daardoor betekende dat het einde van de Muur).

(als er gesplitst moet worden, meldt het even.)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Kathor » do 05 sep 2013, 21:46

^^ Of het geld was op en de bevolking was zeer ontevreden...
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door TzM23 » do 05 sep 2013, 23:00

HAFRABAisfun schreef:^^ Ik vind dat voor de inwoners van de DDR ed. helemaal niet jammer, maar het land was (net als de vele andere landen achter het "IJzeren Gordijn") heel interessant als politiek experiment...
Daarom, ik begrijp best dat het nu voor de meeste bewoners beter is, maar ik blijf het jammer vinden.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » di 01 okt 2013, 20:46

Kvarinsulaans Nieuws Extra schreef:Toespraak Koningin Maurina (vertaald)

*Leader van extra journaal*

Presentator: Goedenavond, we hebben op dit moment een extra nieuwsuitzending in verband met een toespraak van Koningin Maurina.

*Melodie Volkslied*

Koningin Maurina: Landgenoten, allereerst wil ik nogmaals mijn condoleances geven aan het koninklijk huis van Nionië, na de aanslag op Koningin Astrid II, waaraan zij is overleden. De OFM heeft vandaag deze aanslag opgeëist en gedreigd met dergelijke aanslagen in andere landen die samenwerken met Nionië. Ik, en de rest van het koninklijk huis zijn er over eens dat deze werkwijze van de OFM onacceptabel is, en staan daarom volledig achter het idee voor een Atlantische Anti-Terreurorganisatie. Het is een heftige week geweest, ook het overlijden van het voormalige staatshoofd van Uneta, naar aanleiding van een aanslag is onacceptabel en ook daar gaan condoleances heen. Het zal u ook niet ontgaan zijn dat de Verenigde Staten van Amerika in de Shutdown zit. Maak u nou maar geen zorgen over een Shutdown in Kvarinsuloj, want dat zal niet gebeuren. Wel zullen de grenscontroles op luchthavens en veerterminals aangescherpt worden naar aanleiding van de aanslag.

Nu zit ik alweer 40 jaar op de troon sinds 1 januari 1973. En aangezien ik op 17 september de leeftijd van 71 heb bereikt en daarmee dus ruim boven de pensioenleeftijd van 65 zit, lijkt het me redelijk om afstand te doen van de troon, per 1 januari 2014. Mijn zoon Piter, zal vanaf die dag Koning zijn van Kvarinsuloj, Afriko, Longai en Larglastan. Ik heb het volste vertrouwen in hem en durf het koningschap aan hem op te dragen. Ik wil u bedanken, als inwoner van Kvarinsuloj, dat u er altijd was als trouwe burger, in zowel goede en slechte tijden. Ik heb genoten van die 40 jaar, en ik hoop u ook. Per 1 januari zal ik weer de titel prinses dragen en zo mijn laatste jaren slijten. Natuurlijk zult u mij altijd nog zien op feestdagen. Ik heb het al eerder benadrukt, maar ik denk, dat Piter klaar is voor de titel Koning. Leve Kvarinsuloj!

*Melodie Volkslied*

Koningin Maurina treed af per 1 januari (vertaald)

Presentator: In een tv-toespraak heeft Koningin Maurina aangekondigd om na 40, eigenlijk 41 jaar te stoppen als Koningin van Kvarinsuloj, Afriko, Longai en Larglastan, een titel die ze met veel eerbied en respect heeft gedragen. Vanaf 1 januari zal Prins Piter koning zijn en Prinses Nuria Koningin. Bij ons is royalty-expert Chrias Largai. Goedenavond Chrias.

Chrias Largai: Goedenavond.

Presentator: Tot nu toe is elke Koning van Kvarinsuloj, Afriko, Longai en Larglastan afgetreden en niet op de troon blijven zitten tot de dood. Hoe komt dat?

Chrias Largai: Dit heeft te maken met de geschiedenis van Kvarinsuloj. Vroeger was Kvarinsuloj een kolonie van verschillende landen, en het koninklijk huis wil met dit aftreden eigenlijk laten zien, dat het volk niet meer onderdrukt wordt. Nu zegt u ook duidelijk dat het om een Koning van de vier eilanden gaat. De eerste koning van Kvarinsuloj is namelijk wel tot de dood koning gebleven. Hij werd namelijk op Onafhankelijkheidsdag vermoord door Britse terroristen uit Longai. En het aftreden heeft ook een beetje te maken uit respect voor hem, omdat hij eigenlijk nooit zijn mogelijke koningschap heeft afgemaakt.

Presentator: Bedankt Chrias. We moeten nu even plaats maken voor het gewone journaal, maar zullen daarna direct terugkeren met deze extra nieuwsuitzending over het aftreden van Koningin Maurina.

*Aftiteling journaal*
Binnenkort meer over de geschiedenis.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Kathor » di 01 okt 2013, 21:24

Oh, nog een koning die op de aftreedboot springt :p

Het OFM heeft gedreigd met acties tegen vrienden en partners van Carthamië, niet zozeer van Nionië
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » di 01 okt 2013, 21:33

^^ Oh, ik had het zo begrepen... Maar het gaat om het aftreden.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » ma 18 nov 2013, 22:41

Metrokaart van Meponas, voor de lijnaanduiding wordt het zelfde systeem gebruikt als in Londen, met namen.
Afbeelding

Binnenkort:
-De geschiedenis van Kvarinsuloj
-Nieuwe landkaart
-Nieuwe vlag
-En nog veel meer!
Laatst gewijzigd door CX1000 op wo 20 nov 2013, 09:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » di 19 nov 2013, 19:46

De vernieuwde kaart:
Afbeelding
Veranderingen:
-Omvorming naar koninkrijk, en hernieuwde geschiedenis
-Vernieuwt wegennet
-Vernieuwt spoorwegennet
-Symbolen voor (veer)havens
-Symbolen voor vliegvelden
-Stedelijke gebieden

Binnenkort:
-Geschiedenis
-Nieuwe vlag
-Openbaar vervoer
-En nog veel meer!

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door SjorsB » vr 22 nov 2013, 14:36

Ik zie in je openingspost staan dat het Kvarinsulaans veel van Esperanto weg heeft. Hoe kan dit / hoe zit dit precies? Esperanto is een kunsttaal he, dat weet je neem ik aan? Het is een beetje raar om een taal daar van af te leiden in mijn ogen... En wat sprak men voor de uitvinding van Esperanto?

Niet om je de grond in te boren maar gewoon wat puntjes. ;)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » vr 22 nov 2013, 18:05

^^ Tja, ik vind het nogal lastig om een taal te bedenken en daarom heb ik dus gewoon het Esperanto gebruikt en een beetje verbasterd.

Eerst waren er verschillende inheemse talen. Nadat er 4 landen over delen van Kvarinsuloj hadden geheerst was de communicatie erg lastig. Om dit te bevorderen werd er naast de streektalen (Afriko & Altaj Montoj: Nederlands, Longai, Mainland Norda & Mainland Sude: Engels, Forkuris: Frans, Larglastan & Akvolando: Deens, Meponas: Verschillende inheemse talen.) Esperanto aangeleerd. Dit is nu de eerste taal, de streektalen (Engels, Nederlands, Frans en Deens) worden daarnaast als tweede taal aangeleerd. De inheemse streektalen in Meponas zijn compleet verdwenen. Het Esperanto is verbasterd naar het Kvarinsulaans en heeft ook invloed gehad door de (niet inheemse) streektalen.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » vr 22 nov 2013, 18:18

Cendo estas tiel bona kiel malaperas
Cendo gaat zo goed als verdwijnen

MEPONAS - Kvarinsulana Bankoj heeft besloten om de muntstukken van 1c, 2c, 5c, 10c en 20c langzaam te laten verdwijnen. Van deze munten worden geen nieuwe meer gemaakt en ze worden ook niet meer verstrekt aan bedrijven. De reden om de Cendo zo goed als te laten verdwijnen is omdat er bijna niets meer mee gekocht kan worden. Alleen het muntstuk van 50c zal blijven bestaan. 'We zien dat de meeste prijzen in winkels worden afgerond naar volledige Kvaranen of 50 Cendo. Daarom is het volstrekt onnodig om de Cendo met een lagere waarde niet meer te verhandelen.' Vanaf 2015 zijn de muntstukken onder de 50c geen wettig betaalmiddel meer.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door Kaaiman » za 23 nov 2013, 08:12

Ik weet niet of het de Kvaraanse invloed op de taal is, maar je kunt het Nederlands niet zó letterlijk vertalen. Nu staat er letterlijk:
'Cent is zo goede als verdwijnt'

Esperanto is nu ook weer niet zo makkelijk dat je niet meer op de grammatica hoeft te letten. Integendeel, het Esperanto is op een aantal punten grammaticaal juist lastiger dan Nederlands.

Beter zou mijns inziens zijn om gewoon de toekomstige tijd te gebruiken:
'Cendo tiel bone kiel malaperos'

Wat vertaald kan worden als:
'Cent zal zo goed als verdwijnen'

Wil je echt estas of estos gebruiken, dan moet je malaperas omzetten naar een deelwoord. Op dat punt is de grammatica van het Esperanto echter veel ingewikkelder. Het is voor mij ook altijd weer puzzelen om de tijden goed met de betekenis te krijgen. Hier is namelijk veel meer nuance dan in het Nederlands.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » vr 29 nov 2013, 15:32

Zou het mogelijk zijn dat Kvarinsuloj nabij Carmentera ligt, maar nog wel steeds zijn eigen eilanden houd? Bijvoorbeeld zoals het Verenigd Koninkrijk en Ierland wel bij Europa horen.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » do 05 dec 2013, 17:35

Nieuwe geschiedenis:

In het jaar 1841 ontdekte de Britse reiziger John Quart een smal, langwerpig eiland in de Atlantische Oceaan: Longai. Terug in Engeland ging hij het nieuws over Long Island delen met het Koningshuis. Na overleg werd besloten om er een kolonie te stichten, op het noordelijke punt van het eiland, het huidige Nordalong. De naam Nordalong is een combinatie van het Kvaraanse (inheemse) woord norda wat noord betekend en het Engelse woord Long, van Long Island. De kolonie werd al snel uitgebreid naar het hele eiland en kreeg Souther London (Sudalonono) als hoofdstad. De naam Nordalong is een combinatie van het Kvaraanse (inheemse) woord norda wat noord betekend en het Engelse woord Long, van Long Island. Nordalong was niet meer de hoofdstad van de kleine kolonie maar nog wel de grootste haven. Het is nog steeds één van de vijf grootste havens van Kvarinsuloj.

John Quart, inmiddels burgemeester van Souther London, ging in 1842 verder de omgeving verkennen en kwam er achter dat er een groter eiland vlakbij lag. Hier woonden destijds al Inheemse bevolkingsgroepen in steden, het grootste voorbeeld hiervan is Meponas, de huidige hoofdstad. De oostkust van dit eiland, nabij Longai werd door Quart verkent. Waar hij Quarttown stichtte, deze stad is nooit belangrijk geworden en is momenteel een voorstad van Encallado, onder de Kvarinsulaanse naam: Kuarturbeto. Het deel van de kolonie op het grote eiland werd Mainland genoemd, omdat het groter en belangrijker werd dan Longai. De handel met de inheemse bevolking werd heel belangrijk voor de kleine kolonie, maar toen ging het mis. Nederland koloniseerde het eilandje Afriko, snel gevolgd door Denemarken die Larĝlastan koloniseerde. Even later volgde ook Frankrijk die de westkust van Kvarinsuloj (het grootste eiland) koloniseerde, en daar Forkuris (Uitspraak: Vorkuurie (Kvarinsulaans: Vorkuuris)) stichten naar de “ontdekker” François Forkuris. Deze vele kolonies leverden Engeland, en anderen problemen met de handel op de eilanden.

Nederland kwam uiteindelijk in 1849 met de beste oplossing. Een verdrag waarin stond dat alle kolonies handel mochten drijven met elkaar én de inheemse bevolking, maar ze mochten elkaar niet beconcurreren. Dit ging een paar jaar goed maar de landen trokken steeds meer land naar zich toe en gingen goedkoper producten aanbieden aan de Kvarinsulanen. (inheemse bevolking) Er ontstonden zelfs kleine oorlogen tussen de kolonies op de eilanden. De Kvarinsulaanse familie Bakisto zag het niet meer zitten en begon met kennissen in opstand te komen tegen de vier landen. Deze opstand werd steeds groter, meer Kvarinsulanen sloten zich aan en betere wapens werden gebruikt. Op de dag dat het eiland Kvarinsuloj “bevrijd” werd in 1898 werd het Koninkrijk Kvarinsuloj uitgeroepen. En kwam meneer Bakisto aan de macht als koning. (Koning Eduardio I)

De 3 kleinere eilanden, Afriko, Longai en Larĝlastan bleven afhankelijk van Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Een groep terroristen uit Longai heeft in 1912 Koning Eduardio I doodgeschoten op zijn verjaardag. Mede hierdoor zijn alle koning(inn)en tot nu toe afgetreden. In 1921, 1923 en 1934 sloten Afriko, Larĝlastan en Longai zich aan bij het koninkrijk. (ook in die volgorde) Deze eilanden hebben een aparte status binnen het koninkrijk. Ze hebben daardoor eigen bewegwijzering, een eigen taal, een eigen regering enz. Daarom wordt er officieel ook gesproken van het Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj.

In zowel de eerste als tweede wereldoorlog bleef Kvarinsuloj neutraal en vochten ze niet mee. Reizen naar “oorlogslanden” was dan ook niet mogelijk. Na de tweede wereldoorlog en met de opkomst van de auto werden belangrijke wegen verbreed. Om deze investering veilig te stellen wordt er al vanaf de opening tol gevraagd door de staat. Het betreden van een Rapidavojo kost 4 Kvaraan (8 Euro), hierna kun je onbeperkt over de Rapidavojo rijden en zonder problemen een Kapovojo oprijden. Een Kapovojo betreden vanaf overige wegen kost 2 Kvaraan. (4 Euro) Vanaf een Kapovojo een Rapidavojo op willen rijden kost nog eens 2 Kvaraan. Bij afritten staat vanwege de tol ook altijd het woord adiaŭ. (tot ziens)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [KVA] Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door BlaZ » do 05 dec 2013, 17:51

Koen schreef:Jammer dat je je land niet meer communistisch maakt. Ik vond het erg origineel. Het is wel jammer dat de meeste forumleden hier communisme over een kamp scheren met nationalisme en militarisme. Megalomane beelden, parades en propaganda-namen hebben in principe niets met communisme te maken.

De Sovjet-Unie en Noord-Korea doen dit natuurlijk wel, maar dat betekent nog niet dat het een essentieel onderdeel van communisme is. Kijk maar naar het meest anticommunistische land in de wereld. Zij hebben een megalomaan 'vrijheidsbeeld' voor hun grootste stad gebouwd.
Inderdaad, er zitten grote verschillen tussen de anti-revisionistische stromingen (maoisme, stalinisme etc) en bijvoorbeeld het marxisme of leninisme. Daarnaast zijn er natuurlijk vele andere varianten.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » ma 09 dec 2013, 15:42

MTM pretaj por la coronación
MTM klaar voor de kroning

Metropolaj Transportoj Meponas (MTM) is klaar voor de kroning op 1 januari aanstaande. De stedelijke vervoerder heeft speciale trams en bussen klaar staan om een pendeldienst uit te voeren van de Fervojoj-stations in de stad naar het centrum. "24 nieuwe en speciale Coronación-Tramoj staan nu nog in het depot en worden op dit moment voorzien van een speciale vormgeving en zullen na 1 januari meerijden in de nieuwe dienstregeling." zegt een woordvoerder. Het is nog niet bekend wanneer deze vormgeving naar de huisstijl van MTM wordt aangepast. "Misschien laten we de speciale trams heel 2014 in deze stijl rondrijden, maar met een paar wijzigingen." waarom de trams in deze stijl zullen blijven rijden is niet bekend. Al zijn er wel geruchten dat 2014 misschien een feestjaar zal worden en Kvarinsuloj misschien het Atlantisch Kampioenschap voetbal zou willen organiseren. In hoeverre deze berichten waar zijn is nog niet bekend.

Novaj Metroo Linio
Op 1 januari zal de 5e lijn van de Meponas Metroo openen volgens de planning. Deze metrolijn zal 7 stations aandoen, en heeft 3 overstapmogelijkheden op bestaande lijnen. Ook bied deze lijn aansluiting op het grootste voetbalstadion van Kvarinsuloj. Binnenkort mogen de bewoners stemmen op een naam voor de lijn via de site van MTM (mtm.kv/metroonomo) kunnen inwoners van Meponas stemmen op de naam van de nieuwe lijn. De opties zijn: Reĝo Linio, Piter Linio of Stadiono Linio. De populairste is op dit moment Piter Linio (als tegenhanger van de Maurino Linio die is geopend op de dag dat Koningin Maurino gekroond werd) gevolgd door de Reĝo Linio. (omdat Koning Piter, na 2 koninginnen de eerste koning is)

Het programma van de kroning zal binnenkort bekend gemaakt worden.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » ma 09 dec 2013, 20:46

Dames en heren, hierbij presenteer ik vol trots; De nieuwe vlag van het Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj!
Afbeelding
Zwart: De 3 eilanden die nog langer in de macht van andere landen zijn geweest
Wit: Vrijheid
Geel: De 4 eilanden

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door SjorsB » ma 09 dec 2013, 20:54

Leuk idee, maar ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo mooi. :S Niet dat hoeft natuurlijk. Je zou donkerder geel kunnen gebruiken.

Edit: Ik ben er overigens wel van gecharmeerd dat je ongeveer de kleuren van de Schiedamse vlag gebruikt ;)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door CX1000 » ma 09 dec 2013, 21:45

^^ Dat wist ik niet eens. Het was eerst zelfs de bedoeling om die vlag te maken. (zonder dat ik het bestaan er van wist) Maar ik wou er ook wit in verwerken van de vrijheid van het land.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door BlaZ » di 10 dec 2013, 09:47

Ik vind de combinatie wit met geel ook niet echt gelukt. Buiten het koninkrijk van Jerusalem en het Vaticaan komt deze combinatie ook niet voor in historische vlaggen. Misschien kun je proberen een vlag te ontwerpen waar geel en wit elkaar niet raken met dezelfde kleuren.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door SjorsB » di 10 dec 2013, 10:04

Dat had ik nog niet eens gezegd inderdaad: Denk aan de heraldische kleurenregel.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [KVA] Verenigd Koninkrijk Kvarinsuloj

Bericht door BlaZ » di 10 dec 2013, 12:19

Inderdaad, http://en.wikipedia.org/wiki/Tincture_(heraldry)

De teutonen gebruikten overigens dezelfde kleurencombinatie Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten