[NAD] Ghi Kanmo i Jani daga Navu i Daru

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [NAD] Deml, Cadrwf y Pobl Nefoedd Ar Y Ddaear

Bericht door Menno » vr 02 okt 2015, 22:56

Ik vond het wel weer eens tijd om de voortgang van mijn kaart te delen. Bij deze!

Grotere versie

Afbeelding

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [NAD] Deml, Cadrwf y Pobl Nefoedd Ar Y Ddaear

Bericht door Matt » za 03 okt 2015, 14:30

Dat reliëf is echt fantastisch! :B
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [NAD] Deml, Cadrwf y Pobl Nefoedd Ar Y Ddaear

Bericht door Menno » ma 21 dec 2015, 22:32

Er doen zich verscheidene theorieën in de rondte over het feit dat in Nefoedd Ar Y Ddaear een taal wordt gesproken die verwant is aan Keltische talen van west Europa.
Één van de meest gangbare theorieën is dat een stam van foederati, vermoedelijk de Dementae uit wat tegenwoordig Wales is, met de Dumeriërs naar het huidige Dumerië is gekomen na de slag bij Thapsus in 46 v.C. Hoe de Nefoeddi in Davaleda zijn terecht gekomen, is echter nog bron van veel speculaties. Borealië en Davaleda liggen heel ver van elkaar van elkaar vandaan.
Door DNA en genen onderzoek heeft men een poging gedaan om te achterhalen welke weg de Nefoeddi hebben afgelegd naar Davaleda. In Dumerië zijn genen teruggevonden, en dit zou kunnen duiden op gemengde relaties tussen de Dumeriërs en de Nefoeddi.
Echter of dit betekend dat de gehele stam via Dumerië is gegaan is onduidelijk. Andere theorieën proberen de verklaring te vinden in een mogelijke route langs de kust van Afrika, of een mogelijke route via Meridillië Hoe dan ook is in ieder geval duidelijk geworden uit genetisch onderzoek dat de Dumeriërs en de Nefoeddi samen uit Europa zijn vertrokken richting Atlantis.
Industralisatie en modernisering van Nefoedd Ar Y Ddaear

Vanaf de eenwording van Nefoedd Ar Y Ddaer in 1849 krijgt de industrie een impuls. IJzer, kolen en koper worden op veel grotere schaal gewonnen en de productie van gietijzer en staal gaat eveneens naar een hoger niveau. Ertsen en kolen werden met boten over de rivieren vervoerd.
Veel van de rivieren waren hoger in de bergen moeilijk of niet bevaarbaar. Daar werd in eerste instantie de winningen over land vervoerd, en dit werd snel onrendabel waardoor die mijnen de concurentie met lager gelegen mijnen niet aan kon.
Een stelsel van kanalen en sluizen werd aangelegd langs rivieren of rivieren werden zelf gekanaliseerd waardoor hoger gelegen mijnen konden worden bereikt en ook deze rendabel bleven. Rond 1860 komt vanuit Groot-Brittannië de stoomtrein overgewaaid.
Vanuit de havens met hoogovens worden spoorwegen aangelegd richting de mijnen en kan de winning in veel mijnen omhoog geschroefd worden, en zijn ook hooggelegen mijnen rendabeler. Al kost het veel moeite, tijd, geld en levens om deze spoorwegen aan te leggen, zeker in de onherbergzame hooggebergtes van Nefoedd Ar Y Ddaear.
Op de spoorwegen die langs dorpen en steden komen wordt ook al spoedig personenvervoer geëxploiteerd. Sommige dorpen en steden kregen door deze aansluiting op de buitenwereld ineens een sterke groei impuls en werden zij en de vaak afgelegen dalen uit een isolement gehaald.

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [NAD] Deml, Cadrwf y Pobl Nefoedd Ar Y Ddaear

Bericht door Menno » di 02 feb 2016, 19:42

Het roer gaat om. Ik heb er een tijd over nagedacht en ik ben niet tevreden met hoe Nefen en Daar is. Ik kan het voor mijzelf niet recht breien hoe Kelten op Davaleda terecht zijn gekomen. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat zij vanuit Europa of Borealië op Davaleda terecht zijn gekomen zonder op Afrika of op Zuid-Amerika te stuiten.
Ik ga daarom Nefen en Daar vanuit een andere hoek benaderen. Ik ben hier op het forum al ooit eens begonnen met het Proto-Atlantis idee en vanuit die hoek ga ik Nefen en Daar dan ook vanaf nu benaderen. Het volk van Nefen en Daar zal nog steeds uitheems zijn, maar dan vanuit het mythische Atlantis van Plato. Uiteraard is deze oorsprong in allerlei nevelen verhuld.
SjorsB heeft het prachtige schrift; Hongo ontwikkeld voor zijn nieuwe land op Davaleda, en er zijn inmiddels ook andere landen op Davaleda die dat schrift of de taal van Phingevori hebben geadopteerd. Ik ben daarom van plan om een variant van het Fingevoors voor Nefen en Daar te maken inclusief een variant van het Hongo.
“Op vleugels zo wit, met houten voeten over golven zo hoog. Van het water werd ons huis, maar gaf ons een nieuw.
Wij landde en schuilden onder onze vleugels, en de voeten werden gewoond. Velen waren niet meer. Maar wij waren.
Groen en weelderig. Hoog en stevig. Dit huis zou niet verdrinken.”

Een strofe uit het 'Ghidake', een heilige tekst.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [NAD] Ghi Kanmo i Jani daga Navu i Dar

Bericht door Matt » wo 03 feb 2016, 07:29

Dat klinkt als een goede verandering. Die Heilige tekst klinkt heel mooi poëtisch. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Menno
Berichten: 89
Lid geworden op: za 20 dec 2014, 16:46
Locatie: Amersfoort

Re: [NAD] Ghi Kanmo i Jani daga Navu i Daru

Bericht door Menno » do 01 sep 2016, 17:43

Helaas heb ik het de afgelopen periode erg druk gehad met mijn opleiding, werk en mijn pasgeboren dochtertje. Hierdoor heb ik tot mijn spijt veel minder tijd om mijzelf aan hobbies te wijden zoals geofictie. Ik ben af en toe nog steeds aan het werk met mijn kaart wat steeds meer gaat voelen als een soort van levenswerk. xP Verder ben ik langzaamaan de geschiedenis van Navu i Daru aan het omzetten in de nieuwe stijl. Ik zal proberen de komende tijd af en toe wat te plaatsen, hoe weinig ook. Ik hoop hiermee ook even wat onkruid te wieden voordat Navu i Daru overgroeid raakt. ;)

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast