[NDB] Nederburg

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gesloten
RB1991
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 20:23

[NDB] Nederburg

Bericht door RB1991 » zo 30 jul 2017, 20:51

Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en dus ook nog niet zo heel ver in het ontwikkelen van mijn eigen land. Graag zou ik met jullie willen delen wat ik tot zover heb. Aanvullingen, vragen, opmerkingen zijn altijd welkom :)

Officiele naam;
Nederburg

Landcodes:
ND
NDB
+7915 (telefoon)
.ND (internet)

Hoofdstad:
Maaszwaag (320.000inwoners)

Inwoners aantal:
1.298.000 (cijfers 2016)

Taal:
Nederburgs (afgeleid van het Fries)

Staatsvorm:
Rechtsstaat

Valuta:
Nederburgse Gulden (NDG)
Wisselkoers tov euro 1,00NDG = €1,14

Religie
Rooms-katholiek (35%) Protestants (17%) Gereformeerd (9%)
Jodendom (3%) Moslim (1%) Geen (28%) Overig (7%)

Omschrijving van Nederburg:

Nederburg, is een land dat gevormd wordt door 2 eilanden. De eilanden Campestris en Bukirong, Campestris is het noordelijke eiland welke bestaat uit een zeer vlak landschap met veel landbouw. Tevens is dit eiland ook het toeristische hart van Nederburg, door de mooie blauwe zee in het noorden en de prachtige witte zandstranden, komen hier jaarlijks veel toeristen naartoe. Bukirong is het zuidelijke eiland welke juist bestaat uit een zeer bergachtig landschap, met name in het zuid oosten zijn de bergen hoog en de dorpen klein en afgelegen.

De enige verbinding tussen Campestris en Bukirong is een veerboot verbinding, welke een kleine 35km moet overbruggen. Op deze verbinding varen een reguliere lijndienst en een sneldienst.

Economie:
Nederburg is een land wat leeft op de inkomst van toerisme (Camperstris) en export en overslag van goederen (Bukirong). Door de gunstige ligging van Nederburg is dit een ideaal doorvoerland. 80% van wat er in de Nederburgse haven komt is bestemd voor doorvoer. Verdere belangrijke export producten zijn graan, suikers, ruwe olie, rundvlees, gevogelte (kip), vis, alcoholise producten.
Nederburg kent een pensioenstelsel op basis van het aantal arbeidsjaren. Na 42jaar arbeid gaat iedereen met pensioen, en krijgt men een gegarandeerde dekkingsgraad van 87% van het laatst verdiende salaris.
De belangrijkste belastingen zijn 5% op voedsel en 25% op luxe artikelen.

Drugsoorlog:
Door deze gunstige ligging heeft Nederburg er wel een groot ander probleem bij gekregen, namelijk de drugshandel. Veel drugskartels proberen dan ook voet aan land te krijgen in Nederburg en dan met name in de Nederburgse haven. Om deze problemen te lijf te gaan is er de speciale eenheid ADPI ,Anti drugs plysje ienheid wat Nederburgs is voor Anti Drugs Politie Eenheid, opgericht. Deze ADPI eenheid krijgt dezelfde training als commando's van de Amerikaanse Navy Seals en kennen een zero tolerance beleid.

Politiek:
Nederburg is een echte rechtsstaat, verder is het politieke systeem in Nederburg is democratisch. Nederburg kent een kabinet maar geen koningshuis. Het bestuursorgaan kent 3 machten en deze ziet er als volgt uit.

De wetgevende macht, deze bestaat uit:

- Minister President.
- De eerste staat, Deze bestaat uit alle door het volk gekozen burgemeesters en wethouders uit de gemeente van Nederburg.
- De tweede staat, Deze bestaat uit gekozen volksvertegenwoordigers welke enkel een controlerende taak hebben van de eerste staat.

De uitvoerende macht, deze bestaat uit:

- Alle burgemeesters en wethouders.

De Rechterlijke macht:

- Rechters en Politie.

Nederburg kent tevens een streng beleid mbt zware delicten en drugs. Straffen als levenslang en de doodstraf kunnen dan ook opgelegd worden.

Voorzieningen:

In Nederburg staat de gezondheidszorg en veiligheid van de inwoners hoog in het vaandel. Zo zijn er geen zorgkosten en is alle zorg ''gratis''. De politiemacht is opgesplits in verschillende groepen waarvan de belangrijkste de Gemeente politie en de Staatspolitie.

De gemeentepolitie heeft een vriendelijke uitstraling en zijn er voor alle kleine zaken en om orde te houden in de dorpen en steden. De gemeentepolitie is vaak per fiets/paard/lopend te vinden en in een uitzonderlijk geval per patrouille auto (vaak kleine politie wagens). De gemeentepolitie heeft in elke dorp een kleine politiepost welke vaak gedeeld wordt met een dokterspost of andere sociale voorziening. Deze posten zijn alleen overdags bemand. In steden met meer dan 20.000 inwoners zijn de posts overigens vaak wel uitgerust met cellen. In geval van zwaardere delicten zullen de zaken overgegeven worden aan de staatspolitie.

De staatspolitie of daarintegen straalt gezag en orde uit, hebben hun hoofdkwartier niet in dorpen of kleine steden maar langs de doorgaande weg. Dit zijn vaak grote panden met cellen complexen en zijn 24u per dag 7 dagen in de week bemand. Ook diensten als de ADPI en andere specialepolitie eenheden hebben hun intrek in deze panden

In elke straal van 10 minuten aanrij tijd bevindt zich een (mini)hulpverleningspost. In deze hulpverleningspost staan altijd 1 brandweer en 1 ambulance, op acceptabele afstand van een aantal ''miniposts'' bevind zich een grote hulpverleningspost.

Verkeer en vervoer:

De gemiddelde voertuig leeftijd in Nederburg is 25jaar. Dit komt omdat ca 95% van de voertuigen in Nederburg geimporteerde 2e hands voertuigen zijn uit onder meer europese landen.

Het openbaar vervoer is allemaal in staatshanden en gratis voor kinderen tot 11 jaar en gepensioneerde en ouderen boven de 65. Voor andere geldt een binnenstedelijk tarief van 0,75NDG en 1,00NDG op de buitenstedelijke lijnen. Met deze kaartjes kan men binnen driekwartier op de binnenstedelijke en binnen 1,5 uur op de buitenstedelijke overstappen.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door Faylin » zo 30 jul 2017, 21:12

Allereerst welkom op Atlantis! Ik hoop dat je snel je weg op het forum hebt gevonden.

Je hebt al wat interessante dingen uitgewerkt die mijns inziens wel logisch in elkaar steken. Nederburg doet qua politiek en voorzieningen een beetje als een nachtwakersstaat aan. Heb je al dingen uitgewerkt over hoe de politieke stromingen zich verhouden in Nederburg? (Mijn land Cylenië is een soort mengvorm tussen nachtwakersstaat en verzorgingsstaat, met een nogal controlerende overheid.)

Heb je een idee over de locatie van Nederburg? Wellicht kun je je in de buurt van al bestaande landen in Atlantis leggen. Aan je ideeën te zien zou ik denken dat het wellicht een kolonie van Nederland of Friesland is geweest.

RB1991
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 20:23

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door RB1991 » zo 30 jul 2017, 21:41

^^ Dankjewel! Dat klopt, Nederburg is wat dat betreft een beetje hetzelfde als jou land dan, een mix tussen Nachtwakersstaat en verzorgingsstaat. Naast veiligheid wordt er ook hard gezorgd voor goede en snelle gezondheidszorg en geldt er ook een onderwijs plicht.

Politieke stromingen heb ik nog niet helemaal uitgewerkt. Er is een liberale stroming (vooral met betrekking tot de havens), maar ook confessioneel (hoge Rooms-katholieke bevolkingsgroep). Een sociale stroming maar toch ook weer conservatief (willen eigenlijk geen verandering). Dus wat betreft de politieke stromingen moet ik nog even goed nadenken wat ik nou wil met dit kleine landje :)

Qua locatie heb ik geen flauw idee, het zou ergens een stuk voor de kust van een grote groep landen kunnen liggen net zoals Cuba (daar heb ik mijn idee een klein beetje op gebaseerd). Het is inderdaad een kolonie geweest van de frieslandse Nederlanders:)
Laatst gewijzigd door Faylin op ma 31 jul 2017, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gebruik voor directe antwoorden de ^^-emoji

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door TBR » zo 30 jul 2017, 22:37

Welkom op het forum, RB1991, en welkom Nederburg! Weet je al of je op het noordelijke of zuidelijke halfrond wil liggen? Als het qua welvaartsniveau wat op Europa lijkt dan is het noordelijke volgens mij het meest logisch.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door Kaaiman » ma 31 jul 2017, 16:41

Allereerst welkom! :)

Wat losse opmerkingen: qua telefooncode zou je je kunnen aansluiten bij de Atlantische Telefoonunie (+28).
En wat is het verschil tussen protestants en gereformeerd? Moet ik protestants dan opvatten als bijv. Luthers? Of zit het nog weer anders?
Hoe houdt men de pensioenleeftijd van 42 (!) jaar betaalbaar?>
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door Faylin » ma 31 jul 2017, 16:58

Kaaiman schreef: ma 31 jul 2017, 16:41 Hoe houdt men de pensioenleeftijd van 42 (!) jaar betaalbaar?
RB1991 heeft het over 42 jaren dienst, dat is iets anders dan een leeftijd van 42 jaar. (Ik hoorde toevallig vorige week dat het in Italië ook zo werkt, en dat de campingbaas eigenlijk al met pensioen mag :p)

RB1991
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 20:23

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door RB1991 » ma 31 jul 2017, 16:59

TBR schreef: zo 30 jul 2017, 22:37 Welkom op het forum, RB1991, en welkom Nederburg! Weet je al of je op het noordelijke of zuidelijke halfrond wil liggen? Als het qua welvaartsniveau wat op Europa lijkt dan is het noordelijke volgens mij het meest logisch.
Ik heb nog geen idee. Wat zijn de klimaten van Noord en Zuid?
Kaaiman schreef: ma 31 jul 2017, 16:41 Allereerst welkom! :)

Wat losse opmerkingen: qua telefooncode zou je je kunnen aansluiten bij de Atlantische Telefoonunie (+28).
En wat is het verschil tussen protestants en gereformeerd? Moet ik protestants dan opvatten als bijv. Luthers? Of zit het nog weer anders?
Hoe houdt men de pensioenleeftijd van 42 (!) jaar betaalbaar?>
De Atlantische Telefoonunie betekent dat alle landen dezelfde landcode +28 hebben? Of zit er daarnaast nog onderscheid in?
Protestants is over het algemeen wat minder streng dan de gereformeerde.
En de pensioenleeftijd is niet 42 jaar, maar na 42arbeids jaren. Iemand die begint met werken op 16 jaar mag dus na 42 jaar arbeid, 16+42= 58, op 58 jarige leeftijd stoppen met werken en genieten van zijn pensioen. De grens van deze pensioen regeling ligt echter op 68 jaar. Wat betekend dat iedereen die na zijn 26e levensjaar begint met werken een wat hogere premie zal betalen om na 42 dienstjaren te kunnen stoppen met werken.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door Faylin » ma 31 jul 2017, 18:56

RB1991 schreef: ma 31 jul 2017, 16:59 Ik heb nog geen idee. Wat zijn de klimaten van Noord en Zuid?
In Overzichten > Overzicht continenten staat een kaart van het hele Atlantis-gebied en volgens mij ook een en ander over klimaten uitgelegd.
RB1991 schreef: ma 31 jul 2017, 16:59 De Atlantische Telefoonunie betekent dat alle landen dezelfde landcode +28 hebben? Of zit er daarnaast nog onderscheid in?
Een landnummer in de telefoonunie bestaat in principe uit +28 gevolgd door nog twee cijfers, die uniek zijn voor het land (Cylenië bijvoorbeeld +2833). De unie biedt daarnaast een verkorte internationale belcode (Nederburg naar Cylenië bijvoorbeeld 0033 in plaats van 002833, van Cylenië naar Nederland 00031, van Nederland naar Cylenië 002833), en meestal ook voordeliger bellen naar landen in de telefoonunie. Eigenlijk is er een extra laag tussen landnummer en netnummer ingevoerd: 00 (toegangscode)-28 (landcode voor Atlantis)-33 (netnummer voor Cylenië)-0118 (netnummer voor Scona)-1234567 (abonneenummer).

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door Faylin » do 03 aug 2017, 10:54

RB1991 schreef: zo 30 jul 2017, 21:41 Qua locatie heb ik geen flauw idee, het zou ergens een stuk voor de kust van een grote groep landen kunnen liggen net zoals Cuba (daar heb ik mijn idee een klein beetje op gebaseerd). Het is inderdaad een kolonie geweest van de frieslandse Nederlanders:)
Als je inderdaad een Friese kolonie begint, is wellicht iets te combineren met het eiland Fryseach, dat ten noordwesten van Borealië ligt. Dit is ook een Friese kolonie die in de 18e eeuw is gekoloniseerd, aanvankelijk woonde daar Noordogen, die weer afstammen van de Vikingen die in Cylenië woonden (zie ook hier). Als je daar in de buurt wilt liggen, moeten we kijken of dat nog past in de geografische en historische dingen die daar al zijn uitgewerkt *kijkt naar medegeofictici* en moet wellicht even met DeFries overlegd worden.

Het staat je natuurlijk ook vrij om ergens anders te gaan liggen, dan lijkt me oostelijk van Borealië ook een optie (misschien als archipel bij Kvarinsuloj en Paganië, maar ik meen dat Caldenbrig daar ook wilde liggen).

RB1991
Berichten: 5
Lid geworden op: za 29 jul 2017, 20:23

Re: [NDB] Nederburg

Bericht door RB1991 » zo 06 aug 2017, 11:57

Faylin schreef: do 03 aug 2017, 10:54
RB1991 schreef: zo 30 jul 2017, 21:41 Qua locatie heb ik geen flauw idee, het zou ergens een stuk voor de kust van een grote groep landen kunnen liggen net zoals Cuba (daar heb ik mijn idee een klein beetje op gebaseerd). Het is inderdaad een kolonie geweest van de frieslandse Nederlanders:)
Als je inderdaad een Friese kolonie begint, is wellicht iets te combineren met het eiland Fryseach, dat ten noordwesten van Borealië ligt. Dit is ook een Friese kolonie die in de 18e eeuw is gekoloniseerd, aanvankelijk woonde daar Noordogen, die weer afstammen van de Vikingen die in Cylenië woonden (zie ook hier). Als je daar in de buurt wilt liggen, moeten we kijken of dat nog past in de geografische en historische dingen die daar al zijn uitgewerkt *kijkt naar medegeofictici* en moet wellicht even met DeFries overlegd worden.

Het staat je natuurlijk ook vrij om ergens anders te gaan liggen, dan lijkt me oostelijk van Borealië ook een optie (misschien als archipel bij Kvarinsuloj en Paganië, maar ik meen dat Caldenbrig daar ook wilde liggen).
Dat is inderdaad een beetje het idee. Echter heb ik de geschiedenis nog niet zo uitgebreid uitgewerkt. Momenteel probeer ik een kaart te maken op de computer, maar dat lukt me niet zo heel goed (ben wat dat betreft een echte digibeet :P ). Wordt vervolgt...

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten