[HMK] Kaarten

Demokratiske Republik Hochmark

Moderator: Kaaiman

Plaats reactie
Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

[HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 19:45

In de topic zal ik de kaarten posten.

Kaarten geüpdate tot maart 2011

Hochmark
Afbeelding

Dralité
Afbeelding

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Marcel » vr 04 mar 2011, 22:53

Wanneer is de zuidelijke deel van de B2 (Neu Hafental - Grens RFL) klaar?

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 22:56

In 2016. Misschien al wel 2015, dat ligt eraan hoe snel het boren van de tunnels door Neu Hafental gaat. ;)

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Marcel » vr 04 mar 2011, 22:59

^^ Tunnels?? Afijn... Ondertussen dat men bezig is met het boren van tunnels, kan men toch wel die lap asfalt toch wel neerleggen?

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 23:02

Jawel, die wordt ook wel aangelegd, maar de hele weg wordt pas opgeleverd als die tunnels af zijn. Anders eindigt weg vlak voor de stad en men wil het extra verkeer dan niet dwars door de stad hebben.

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Marcel » vr 04 mar 2011, 23:03

Oké. Dan wachten we nog een paar jaar ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » vr 04 mar 2011, 23:21

Maar sowieso is dat stuk zonder die tunnel niet voor 2015 af. Dat duurt nou eenmaal lang. ;)
En dit stuk heeft niet echt prioriteit (de weg heeft natuurlijk wel belang in de regio), er zijn een aantal grote projecten in het noorden van Hochmark die voorrang krijgen.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Frans » za 12 mar 2011, 00:10

Van het gedeelte van Republiek Hanzenland op Dralité heb ik al ongeveer een jaar een kaart van. Omdat ik het project van Republiek Hanzenland voorlopig niet meer voorzet, post ik hier toch nog even de compleet uitgewerkte kaart. Wellicht dat dit gedeelte bij Hochmark gaat behoren, bij Hanzenland blijft en door iemand anders wordt uitgewerkt óf het naar Steinmarken gaat.

Afbeelding
Voor de complete grote klik hier.
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » zo 13 mar 2011, 18:46

Ik moet nog even kijken wat ik ermee doe.
Als het bij Hochmark gaat horen dan krijgen de plaatsen iig nieuwe plaatsnamen, verklein ik de steden een beetje en pas ik het wegennet aan.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » zo 19 aug 2012, 12:52

Hierbij een nieuwe kaart van Dralité:
Afbeelding

Zoals je kunt zien is het noordelijke deel van het eiland eraf, dit omdat Frans zijn gedeelte op het eiland niet wou voort zetten.
Ook zijn er een aantal wegen aangepast/verlegd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » do 23 aug 2012, 20:38

Mooie kaart Doorn! Het lijkt mij een vrij klein land als er maar één snelweg ligt op het hoofdeiland ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » vr 31 aug 2012, 00:11

Dank je. Het is inderdaad maar een klein eiland (zo groot als de provincie Zuid-Holland).
De snelweg die er ligt is voornamelijk aangelegd om de steden waar de belangrijkste veerdiensten aankomen te verbinden met de hoofdstad Sorda, maar is puur voor alleen de lokale bevolking niet nodig.
Het eiland heeft namelijk maar rond de 500.000 ~ 700.000 inwoners waarvan zo'n 200.000 in Sorda.
De meeste wegen zijn 1x2 wegen en voldoen prima alleen rond Sorda ligt een snelwegachtige ringweg.

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » wo 20 feb 2013, 14:40

Het is de laatste tijd een beetje stil rond Hochmark, maar dat betekent niet dat ik er niks meer mee doe.
Ik ben onder andere bezig de kaart een beetje een nieuwe look te geven.
Hierbij een voorproefje:
Afbeelding (klik voor groter)

Alle projecten die nog in aanbouw zijn staan op dit kaartje al als af, dat zijn deze projecten nog niet allemaal maar die moet ik nog opnieuw weergeven. Ook staan er een aatal nieuwe wegen op die nog niet in een planning/aankondiging te zien waren, over deze wegen weet ik nog niet zeker of ze er ook daadwerkelijk zullen komen. Ook zijn een groot aantal wegen veranderd van tracé om de (soms) wat rare bochten er uit te halen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » wo 20 feb 2013, 14:50

Ziet er mooi uit Theodoor, maar ik vind het wel wat aan de drukke kant met alle wegen in het rood. Dat kan je beter aanpassen vind ik ;)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Kathor » wo 20 feb 2013, 15:52

Ik vind dat de weg die noord-zuid door Nikastadt loopt tussen afrit 36 en 26 nog al veel afritten op korte afstand van elkaar heeft staan.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door SjorsB » wo 20 feb 2013, 16:18

Mooi, dat over die rode wegen is al gezegd, dus... Keurig :d

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door sirdanilot » ma 25 feb 2013, 22:34

Maak de rode dunne wegen geel en je hebt een prachtige kaart denk ik ;)

Theodoor
Berichten: 242
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 12:27
Locatie: Appoldro

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Theodoor » di 23 jul 2013, 20:20

Onlangs ben ik bezig geweest met metro van Nikastadt. Er zijn nog wel een aantal dingen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben en ook nog aan zal passen.
Ben benieuwd naar jullie mening. Je kunt op de afbeelding klikken voor een groter (leesbaarder) formaat.
Afbeelding

Ties
Geoficticus
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:38

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Ties » di 23 jul 2013, 22:24

^^ Ik vind het met 11 lijnen vooral een heel luxe netwerk. Hoe groot is Nikastadt? Ik wis een beetje de relatie met de (bovengrondse) omgeving en landmarks. Ik vraag me af waarom de stations Cender en Storswitch zo omslachtig zijn ingetekend. Kan best met een gewoon blokje toch? Verder een leuke kaart, vooral de stationsnamen! Je kunt hem nog iets mee opmaken à la metrobedrijf, met een logo, legenda, enzovoorts.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door TBR » di 23 jul 2013, 23:13

Mooie kaart!
Met lijn K lijkt er iets mis zijn gegaan met de eindstations, op de kaart staat dat ze tussen Fin de Nord en Gammel Byport rijdt, maar deze staan niet als eindhaltes vermeld. De vreemde vorm van verschillende overstaphaltes komt misschien doordat er een eind moet gewandeld worden om over te stappen door middel van een ondergrondse verbinding? Het netwerk is wel erg groot, bijna zo groot als dat van Parijs (met 14 lijnen), maar die stad heeft wel 10 miljoen inwoners.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Koen » vr 26 jul 2013, 14:21

Mooie kaart!

Een metrosysteem met 11 lijnen hoeft niet persé overdreven te zijn. Het ligt eraan wat je tot een metrolijn rekent: Hebben vertakkingen dezelfde lijn en hebben voorstadslijnen ook een metronummer? Het lijkt erop dat in Nikastadt is gekozen voor een maximaal aantal lijnen. Lijn A en B zouden bijvoorbeeld in Londen één lijn met drie eindpunten zijn.

Over Parijs: Parijs heeft 16 metrolijnen (inclusief lijn 3bis en lijn 7bis), die vooral in de gemeente Parijs (2 miljoen inwoners) liggen. Daarnaast liggen er in de hele agglomeratie (9 miljoen inwoners) ook nog 5 RER-lijnen met veel aftakkingen. Dit zouden dus tientallen lijnen kunnen zijn.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Kaaiman » vr 26 jul 2013, 15:10

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de metrotunnel onder de zee van lijn G rendabel is. De lijnen B en C bedienen namelijk hetzelfde gebied aan de 'overkant'. Aan de stadszijde is lijn G wel nuttig, maar dan zou ik die gewoon laten ophouden bij overstapstation Øst, of omleiden naar Bron als begin/eindstation. Dat scheelt vanaf de 'overkant' weer een overstap.

Lijn K zou ik gewoon inbedden in het gewone railnetwerk bovengronds. Daar is de stationsafstand groot genoeg voor.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Snelwegfreak » vr 26 jul 2013, 20:20

Vooral Kaaiman haalt een interessant punt aan: dat zijn nogal dure verbindingen (understatement). Het lijkt me niet mogelijk dat die echt rendabel zijn, terwijl men ook net zo makkelijk eromheen kan. Maar goed, voor een betere inschatting van de kaart: hoe groot is de stad? Daarmee staan of vallen alle argumenten en of vragen ;)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Kaaiman » ma 18 aug 2014, 09:35

Heb je trouwens een legenda bij de bovenstaande landkaarten, Theodoor? Dit i.v.m. het intekenen van de steden op mijn GIS-kaart. Zonder legenda wordt het wel erg gissen hoe groot de steden zijn, en kan ik slechts afgaan op Brilamontisch en Sustulisch vergelijkingsmateriaal.

Of nog beter: een tabel met de inwoneraantallen? ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [HMK] Kaarten

Bericht door Kaaiman » ma 25 aug 2014, 12:38

Ik heb maar een voorlopige inschatting gemaakt (zie kaart in onderschrift). De steden met hoofdletters hebben over het algemeen meer dan 100.000 inwoners, maar voor sommige steden vond ik dat niet zo realistisch. Die heb ik iets naar beneden bijgesteld (met name in het Noordland, zoals Sorinne, Olian, Dal Tyror, Mayolspi, Dekgf, enz.).

Goed te zien is dat Hochmark grotendeels dunbevolkt is, op wat enorme stedelijke gebieden na. Blijkbaar waren daar economische activiteiten mogelijk die zoveel mensen konden onderhouden.

Vooral Resgart is interessant, omdat het ogenschijnlijk niet in een bijzonder landschap ligt en via water niet goed is ontsloten. Toch heeft de stad kunnen uitgroeien tot de 2e stad van Hochmark. Was het mijnbouw? Vruchtbare landbouw? Of een combinatie van economische activiteiten? Is de stad nog maar relatief kort zo groot, of is de stad een erfenis van economische voorspoed in het verleden? :)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten