Pagina 1 van 1

[HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 19:45
door Theodoor
In de topic zal ik de kaarten posten.

Kaarten geüpdate tot maart 2011

Hochmark
Afbeelding

Dralité
Afbeelding

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 22:53
door Marcel
Wanneer is de zuidelijke deel van de B2 (Neu Hafental - Grens RFL) klaar?

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 22:56
door Theodoor
In 2016. Misschien al wel 2015, dat ligt eraan hoe snel het boren van de tunnels door Neu Hafental gaat. ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 22:59
door Marcel
^^ Tunnels?? Afijn... Ondertussen dat men bezig is met het boren van tunnels, kan men toch wel die lap asfalt toch wel neerleggen?

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 23:02
door Theodoor
Jawel, die wordt ook wel aangelegd, maar de hele weg wordt pas opgeleverd als die tunnels af zijn. Anders eindigt weg vlak voor de stad en men wil het extra verkeer dan niet dwars door de stad hebben.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 23:03
door Marcel
Oké. Dan wachten we nog een paar jaar ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 23:21
door Theodoor
Maar sowieso is dat stuk zonder die tunnel niet voor 2015 af. Dat duurt nou eenmaal lang. ;)
En dit stuk heeft niet echt prioriteit (de weg heeft natuurlijk wel belang in de regio), er zijn een aantal grote projecten in het noorden van Hochmark die voorrang krijgen.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: za 12 mar 2011, 00:10
door Frans
Van het gedeelte van Republiek Hanzenland op Dralité heb ik al ongeveer een jaar een kaart van. Omdat ik het project van Republiek Hanzenland voorlopig niet meer voorzet, post ik hier toch nog even de compleet uitgewerkte kaart. Wellicht dat dit gedeelte bij Hochmark gaat behoren, bij Hanzenland blijft en door iemand anders wordt uitgewerkt óf het naar Steinmarken gaat.

Afbeelding
Voor de complete grote klik hier.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: zo 13 mar 2011, 18:46
door Theodoor
Ik moet nog even kijken wat ik ermee doe.
Als het bij Hochmark gaat horen dan krijgen de plaatsen iig nieuwe plaatsnamen, verklein ik de steden een beetje en pas ik het wegennet aan.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: zo 19 aug 2012, 12:52
door Theodoor
Hierbij een nieuwe kaart van Dralité:
Afbeelding

Zoals je kunt zien is het noordelijke deel van het eiland eraf, dit omdat Frans zijn gedeelte op het eiland niet wou voort zetten.
Ook zijn er een aantal wegen aangepast/verlegd.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: do 23 aug 2012, 20:38
door Snelwegfreak
Mooie kaart Doorn! Het lijkt mij een vrij klein land als er maar één snelweg ligt op het hoofdeiland ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 00:11
door Theodoor
Dank je. Het is inderdaad maar een klein eiland (zo groot als de provincie Zuid-Holland).
De snelweg die er ligt is voornamelijk aangelegd om de steden waar de belangrijkste veerdiensten aankomen te verbinden met de hoofdstad Sorda, maar is puur voor alleen de lokale bevolking niet nodig.
Het eiland heeft namelijk maar rond de 500.000 ~ 700.000 inwoners waarvan zo'n 200.000 in Sorda.
De meeste wegen zijn 1x2 wegen en voldoen prima alleen rond Sorda ligt een snelwegachtige ringweg.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: wo 20 feb 2013, 14:40
door Theodoor
Het is de laatste tijd een beetje stil rond Hochmark, maar dat betekent niet dat ik er niks meer mee doe.
Ik ben onder andere bezig de kaart een beetje een nieuwe look te geven.
Hierbij een voorproefje:
Afbeelding (klik voor groter)

Alle projecten die nog in aanbouw zijn staan op dit kaartje al als af, dat zijn deze projecten nog niet allemaal maar die moet ik nog opnieuw weergeven. Ook staan er een aatal nieuwe wegen op die nog niet in een planning/aankondiging te zien waren, over deze wegen weet ik nog niet zeker of ze er ook daadwerkelijk zullen komen. Ook zijn een groot aantal wegen veranderd van tracé om de (soms) wat rare bochten er uit te halen.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: wo 20 feb 2013, 14:50
door Snelwegfreak
Ziet er mooi uit Theodoor, maar ik vind het wel wat aan de drukke kant met alle wegen in het rood. Dat kan je beter aanpassen vind ik ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: wo 20 feb 2013, 15:52
door Kathor
Ik vind dat de weg die noord-zuid door Nikastadt loopt tussen afrit 36 en 26 nog al veel afritten op korte afstand van elkaar heeft staan.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: wo 20 feb 2013, 16:18
door SjorsB
Mooi, dat over die rode wegen is al gezegd, dus... Keurig :d

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: ma 25 feb 2013, 22:34
door sirdanilot
Maak de rode dunne wegen geel en je hebt een prachtige kaart denk ik ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: di 23 jul 2013, 20:20
door Theodoor
Onlangs ben ik bezig geweest met metro van Nikastadt. Er zijn nog wel een aantal dingen waar ik nog niet helemaal tevreden over ben en ook nog aan zal passen.
Ben benieuwd naar jullie mening. Je kunt op de afbeelding klikken voor een groter (leesbaarder) formaat.
Afbeelding

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: di 23 jul 2013, 22:24
door Ties
^^ Ik vind het met 11 lijnen vooral een heel luxe netwerk. Hoe groot is Nikastadt? Ik wis een beetje de relatie met de (bovengrondse) omgeving en landmarks. Ik vraag me af waarom de stations Cender en Storswitch zo omslachtig zijn ingetekend. Kan best met een gewoon blokje toch? Verder een leuke kaart, vooral de stationsnamen! Je kunt hem nog iets mee opmaken à la metrobedrijf, met een logo, legenda, enzovoorts.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: di 23 jul 2013, 23:13
door TBR
Mooie kaart!
Met lijn K lijkt er iets mis zijn gegaan met de eindstations, op de kaart staat dat ze tussen Fin de Nord en Gammel Byport rijdt, maar deze staan niet als eindhaltes vermeld. De vreemde vorm van verschillende overstaphaltes komt misschien doordat er een eind moet gewandeld worden om over te stappen door middel van een ondergrondse verbinding? Het netwerk is wel erg groot, bijna zo groot als dat van Parijs (met 14 lijnen), maar die stad heeft wel 10 miljoen inwoners.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 14:21
door Koen
Mooie kaart!

Een metrosysteem met 11 lijnen hoeft niet persé overdreven te zijn. Het ligt eraan wat je tot een metrolijn rekent: Hebben vertakkingen dezelfde lijn en hebben voorstadslijnen ook een metronummer? Het lijkt erop dat in Nikastadt is gekozen voor een maximaal aantal lijnen. Lijn A en B zouden bijvoorbeeld in Londen één lijn met drie eindpunten zijn.

Over Parijs: Parijs heeft 16 metrolijnen (inclusief lijn 3bis en lijn 7bis), die vooral in de gemeente Parijs (2 miljoen inwoners) liggen. Daarnaast liggen er in de hele agglomeratie (9 miljoen inwoners) ook nog 5 RER-lijnen met veel aftakkingen. Dit zouden dus tientallen lijnen kunnen zijn.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 15:10
door Kaaiman
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de metrotunnel onder de zee van lijn G rendabel is. De lijnen B en C bedienen namelijk hetzelfde gebied aan de 'overkant'. Aan de stadszijde is lijn G wel nuttig, maar dan zou ik die gewoon laten ophouden bij overstapstation Øst, of omleiden naar Bron als begin/eindstation. Dat scheelt vanaf de 'overkant' weer een overstap.

Lijn K zou ik gewoon inbedden in het gewone railnetwerk bovengronds. Daar is de stationsafstand groot genoeg voor.

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: vr 26 jul 2013, 20:20
door Snelwegfreak
Vooral Kaaiman haalt een interessant punt aan: dat zijn nogal dure verbindingen (understatement). Het lijkt me niet mogelijk dat die echt rendabel zijn, terwijl men ook net zo makkelijk eromheen kan. Maar goed, voor een betere inschatting van de kaart: hoe groot is de stad? Daarmee staan of vallen alle argumenten en of vragen ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: ma 18 aug 2014, 09:35
door Kaaiman
Heb je trouwens een legenda bij de bovenstaande landkaarten, Theodoor? Dit i.v.m. het intekenen van de steden op mijn GIS-kaart. Zonder legenda wordt het wel erg gissen hoe groot de steden zijn, en kan ik slechts afgaan op Brilamontisch en Sustulisch vergelijkingsmateriaal.

Of nog beter: een tabel met de inwoneraantallen? ;)

Re: [HMK] Kaarten

Geplaatst: ma 25 aug 2014, 12:38
door Kaaiman
Ik heb maar een voorlopige inschatting gemaakt (zie kaart in onderschrift). De steden met hoofdletters hebben over het algemeen meer dan 100.000 inwoners, maar voor sommige steden vond ik dat niet zo realistisch. Die heb ik iets naar beneden bijgesteld (met name in het Noordland, zoals Sorinne, Olian, Dal Tyror, Mayolspi, Dekgf, enz.).

Goed te zien is dat Hochmark grotendeels dunbevolkt is, op wat enorme stedelijke gebieden na. Blijkbaar waren daar economische activiteiten mogelijk die zoveel mensen konden onderhouden.

Vooral Resgart is interessant, omdat het ogenschijnlijk niet in een bijzonder landschap ligt en via water niet goed is ontsloten. Toch heeft de stad kunnen uitgroeien tot de 2e stad van Hochmark. Was het mijnbouw? Vruchtbare landbouw? Of een combinatie van economische activiteiten? Is de stad nog maar relatief kort zo groot, of is de stad een erfenis van economische voorspoed in het verleden? :)