Pagina 1 van 3

[HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:43
door Theodoor
Hier een topic met actuele wegen- en spoorplannen van Hochmark.
Het zijn er op het moment nog al wat dus het leek me wel handig om daar een eigen topic voor aan te maken.

Binnenkort zal ik hier een hele lijst plaatsen.

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:43
door Theodoor
Hier alvast een paar plannen overgenomen van het wegenforum.
Ik op 24 jan 2011 schreef: In Hochmark is nog niet veel spoor. Zo kan je op het centrale station van Nikastadt nog maar naar drie richtingen overstappen: naar Stenstadt (Resgart enz.), naar Birl (waar je vervolgens kunt overstappen richting Minich enz.) en naar Nikastadt aan de overkant van het water.
Daarom wordt in Hochmark ook heel gebruik gemaakt van de auto, een auto is dan ook niet heel duur en veel mensen halen hun rijbewijs al op hun 16e(1). Dit leidt er toe dat er vaak lange files staan. De Hochmarkse regering heeft daarom een aantal jaar geleden gezegd dat er in 2016 een goede ov-verbinding moet zijn tussen de grotere plaatsen en steden. Veel van deze spoorlijnen zijn inmiddels in aanbouw, maar inmiddels is men ook bezig de kleinere plaatsen aan te sluiten op het spoorwegennet. Vooral de provincies in het westen van deelstaat Hochmark zijn hier inmiddels druk mee bezig.
Hieronder een spoorwegkaart:
Afbeelding
Er zijn een aantal spoorlijnen waarvan nog niet geheel duidelijk is of het wel realistisch is. Bijv. de stoptrein-spoorlijn Sorinne - Mayolspi.

(1): In Hochmark geldt geen minimumleeftijd voor het halen van een rijbewijs, als iemand denkt dat hij zijn rijbewijs kan halen mag hij het proberen. Er zijn wel kinderen die op hun 10e al hun rijbewijs proberen te halen, maar dit is nog niemand gelukt. Het jongste geval van het halen van een rijbewijs in Hochmark is 15 jaar.
Ik op 4 feb 2011 schreef:Afbeelding
Een eventueel plan voor een soort van buitenring van Nikastadt.
De wegen in het plan zijn paars gearceerd. Er zitten een aantal al bestaande wegen of wegen die al in aanleg zijn in.
Er zitten vooral een aantal missing links in.
Er was bijv. nog geen snelle verbinding van Nikastadt naar Altstadt, van Altstadt naar Birl en van Jagar naar Nikastadt.

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:53
door Snelwegfreak
Goed plan, en erg mooie map!

Twee dingen...
- Waar gaat die noordelijke snelweg naartoe?
- Hoe gaat de autosnelweg door Jagar? Zijn er nog afritten en geeft het nog problemen met geluid en stank?

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 18:59
door Theodoor
Snelwegfreak schreef:Goed plan, en erg mooie map!
Dank je.
Snelwegfreak schreef:- Waar gaat die noordelijke snelweg naartoe?
Naar de noordelijke deelstaat Younotrostino (het Noordland). Aan de andere van de sloot ligt ook nog een stukje Nikastadt, ter plaatse heet het Nikanaggi (Als je dat vertaald Waterstad).
Snelwegfreak schreef:- Hoe gaat de autosnelweg door Jagar? Zijn er nog afritten en geeft het nog problemen met geluid en stank?
Ik weet niet of je de situatie in Zwolle met de A28 kent? Ongeveer vergelijkbaar. De snelweg lag bij de aanleg nog aan de rand van de stad, maar is wel op een talud gebouwd. Er zijn ook een paar afritten. Geluidsoverlast valt opzich wel mee doordat er geluidswallen zijn, je hoort hem atlijd wel een beetje maar het valt mee. Stank valt ook wel mee. Dit heeft waarschijnlijk o.a. te maken met het feit dat Benzine verboden is in Hochmark en dat dieselauto's een speciaal heel schoon Brilamontisch roetfilter hebben.

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 04 mar 2011, 23:56
door Frans
Theodoor schreef:Ik weet niet of je de situatie in Zwolle met de A28 kent? Ongeveer vergelijkbaar. De snelweg lag bij de aanleg nog aan de rand van de stad, maar is wel op een talud gebouwd. Er zijn ook een paar afritten.
Het had ook een A40 constructie a la Essen kunnen zijn. :p Is wel even schrikken als je je snelweg als achtertuin hebt.

[HMK] Werkplaats

Geplaatst: vr 11 mar 2011, 19:34
door Snelwegfreak
De oppervlakte van je land is enorm, hoeveel inwoners heb je?

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: vr 11 mar 2011, 20:28
door Theodoor
Nou, niet veel groter als Nederland. ;)
Het aantal inwoners weet ik niet precies, maar het zijn er ongeveer 10 miljoen.

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: do 10 nov 2011, 19:05
door Theodoor
Hierbij een kaart met hoe het spoorwegennet van Hochmark er in 2020 uit moet komen te zien.

Afbeelding
(Klik voor groter)

Zoals jullie kunnen zien zijn er een aantal rivieren ingetekend, en zijn er een aantal bestuurlijke herindelingen geweest (deze zijn nu nog niet geweest, in 2020 al wel).

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: do 10 nov 2011, 19:30
door Koen
Goed dat er zo veel spoorwegen bij komen! :D
Houdt die herindeling alleen maar in dat een deel van Younotrostino aan Hochmark-Land wordt toegevoegd en het district Hovedstaden ontstaat?

Wel leuk dat er weer activiteit is rond Hochmark!

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: do 10 nov 2011, 19:37
door Theodoor
Houdt die herindeling alleen maar in dat een deel van Younotrostino aan Hochmark-Land wordt toegevoegd en het district Hovedstaden ontstaat?
Nee, Hochmark-Land en Younotrostino staan allebei een stuk land af en daardoor onstaat een nieuwe deelstaat: Hovedstaden / Capitarr (Spreek uit: Kappitallen). Waarom de nieuwe deelstaat de stadsgrenzen volgt van Nikastadt en niet van de hele regio is een reden voor en zal ik later in het algemene topic verder toelichten.
Wel leuk dat er weer activiteit is rond Hochmark!
Voordat Hochmark gedegradeerd word... :P

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: do 10 nov 2011, 21:45
door Koen
Theodoor schreef: Waarom de nieuwe deelstaat de stadsgrenzen volgt van Nikastadt en niet van de hele regio is een reden voor en zal ik later in het algemene topic verder toelichten.
Ik ben benieuwd naar de reden! Dat Nikastadt in een andere deelstaat komt te liggen dan haar voorsteden, lijkt me niet zo handig.

Ik hoop trouwens niet dat Hochmark wordt 'gedegradeerd'. Het forum staatonder jouw domeinnaam. Je hebt er waarschijnlijk dus ook veel werk achter de schermen aan.
En het is natuurlijk een interessant land met die deelstaten (vooral half-onafhankelijk Dralité), maar uitgewerkt is het veel interessanter! :D

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: za 03 dec 2011, 14:50
door TBR
Hoe komt D-Stadt eigenlijk aan zijn naam?

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 19:39
door Theodoor
D-Stadt heette tot ong. 1970 Danlane. Dit was dé industriestad van Hochmark, hier zaten veel grote fabrieken, ook het grootste vliegveld van Hochmark zit hier.
In Danlane zat een autofabrikant genaamd Danlanemotore. Vanuit commercieel oogpunt is dit rond 1970 D-Motor geworden en men wist vervolgens de gemeenteraad van Danlane zo gek te krijgen om de stad D-Stadt te noemen. Danlanemotore zat door de hele stad heen en het hele leven daar draaide om de autofabrieken, dus de gemeenteraad begreep ook dat de autofabrikant in een hele machtige positie zat als de naamswijziging werd afgewezen. Er waren immers genoeg steden in Hochmark die graag een autofabrikant in de stad wilden. Midden jaren '90 is D-Motor failliet gegaan. D-Motor kocht veel onderdelen van fabrikanten uit het voormalig oostblok, maar toen die wegvielen werden de auto's veel duurder en kochten klanten voor dezelfde prijs een veel degelijkere auto.
De naam D-Stadt is gebleven. Er word tegenwoordig wel gesproken om de naam weer te herstellen in Danlane.

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 20:47
door MandelSoft
Schellingen en Imaginië noemen de stad tot op de dag van vandaag nog steeds Danlane (of Danlane-Stadt)

EDIT: Spellingsfout gecorrigeerd.

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: wo 14 dec 2011, 23:21
door Theodoor
Dan nog altijd Danlane. ;)
Het is overigens opvallend dat in dit gedeelte voor Hochmark voor de benaming D-Stadt is gekozen, aangezien rond de steden vrij standaard Hochmarks word gesproken en men dus kiest uit 'Stad' (spreek uit: stet) of 'By' (spreek uit: bü). Meer het Hochmarkse binnenland in word veel meer een mengelmoes van het Deens en Duits gesproken en is dus 'Stadt' gebruikelijk. Rond Nikastadt wordt voor stad ook het woord 'Naggi' gebruikt, dat uit het Noordlands komt.

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: za 18 aug 2012, 22:56
door TBR
Ik heb wel een vraagje: Wordt er nog iets gedaan met Hochmark, en hoe zit het nu met Dralité en het eiland waarop het ligt? Hochmark lijkt me een zeer intressant land!

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: zo 19 aug 2012, 12:56
door Theodoor
Er gebeurt zeker nog wel wat met Hochmark. Zo ben ik o.a. bezig met een website met daarop alle plaatsen/regio's/wegen/etc. in Hochmark, dit kost erg veel tijd. Ik ben namelijk een CMS-achtig systeem aan het bouwen waarmee dit alles makkelijk toe te voegen moet zijn. Dit kost alleen erg veel tijd.
Verder ben ik bezig met de kaart van Hochmark, waar ik het een en ander logischer aan het maken ben.
Zojuist heb ik de kaart van Dralité geüpload, waar ook het een en ander gewijzigd is.

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: do 30 okt 2014, 18:10
door Kaaiman
Wat zijn eigenlijk de algemene maximumsnelheden in Hochmark?

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: do 30 okt 2014, 21:18
door Kaaiman
Het antwoord van Theodoor:             
 Wegtype  Binnen bebouwde kom   Buiten bebouwde kom 
 Regionale wegen (E-nummers)   50 km/u   70 km/u 
 Hoofdwegen (D-nummers)   50 km/u   90 km/u 
 Expresswegen (C-nummers)   70 km/u   110 km/u 
 Autosnelwegen (A-nummers)   -   130 km/u 
 Tolautosnelwegen (B-nummers)   -   130 km/u of 150 km/u 

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: do 30 okt 2014, 23:54
door TBR
^^ 150 km/u! Dat rijdt lekker door zeg. Wordt het niet verwarrend voor de weggebruiker, al die wegcategorieën?

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: vr 31 okt 2014, 07:00
door Kaaiman
Volgens Theodoor is 150 km/u slechts op enkele trajecten met weinig aansluitingen en een optimaal alignement, vooralsnog enkel wat trajecten op de B2.

Ik neem aan dat de snelheden op z'n Zweeds gewoon overal vermeld worden. Of zouden er voor de E-wegen (en lagere wegklassen) zoneborden zijn?

Re: [HMK] Wegen- en spoorplannen

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 16:34
door Kaaiman
De huidige wegnummering in Hochmark blinkt niet uit in consistentie. Sommige nummers bestaan dubbel op heel verschillende plekken, terwijl andere nummers juist in elkaars verlengde liggen. Ook staan er wegen op Theodoors kaart zonder nummer en een enkele met een 3-cijferig nummer.

Om wat meer orde te scheppen, heb ik om te beginnen het hoofdwegennet opnieuw gedefinieerd. De belangrijkste nationale verbindingen zijn de wegen met nummers 1 t/m 19. Regionale hoofdwegen hebben een nummer in de reeks 20 t/m 99.

Overzichtje van nationale hoofdwegen:
1: Altstadt - Nikastadt - Minich - Hendeln - SUS 9
2: Minich - Birl - Typar - Stenstadt - Resgart - Neu Hafental - RFL A15
3: Nikastadt - Birl - Goldar - RBM A1
4: Stenstadt - Loar - Ural - Kelper - Müsstal - RFL A3
5: Goldar - Krügerstadt
6: RBM A9 - Krügerstadt - Hendeln
7: Kelper - RBM A5
8: Olian - Stenstadt - RBM A2 (deel was 21)
9: Loar - Resgart - Rine - RBM A9
10: Nikastadt - Altstadt - Typar
11: Nikastadt - Jagar - Irn
12: Bremer - RBM N7
13: Resgart - Jibe - ~Goldar (deel was 35)
14: ~Goldar - Irn - Wilhelmshafn
15: Nømby ved Sea - Resgart - RBM N13 (was 41)
16: Krügerstadt - ~Wilhelmshafn (nieuwe verbinding)
17: Ural - Rånolmæren (nieuwe verbinding)
18: Bremer - Men Ggdk
19: Birl - Altstadt - Men Ggdk - Dekgf

Dit houdt enkele omnummeringen in, die gefaseerd zullen worden ingevoerd:
21 wordt onderdeel van 8 (na opwaardering)
35 wordt onderdeel van 13 (na aanleg ontbrekend deel)
41 wordt 15 (na opwaardering)

Op de GIS-kaart zal ik deze nummering aanhouden.

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 22:17
door SjorsB
Kaaiman, komt er nu Hochmark van jou is ook eindelijk een vlag? :)

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 23:24
door TBR
^^ En wat meer andere informatie? Hochmark is een van de minst uitgewerkte landen op dit hele forum...

Re: [HMK] Algemeen

Geplaatst: vr 03 apr 2015, 23:41
door MandelSoft
Zelfs Imaginië is van de Atlantisproject-landen meer uitgewerkt! En daar moet ook het een en ander grondig worden onderhouden :lol: