[UNE] Verkeer en vervoer

Respubblik Uneta

Moderator: SjorsB

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kaaiman » di 26 feb 2013, 13:31

Het snelwegennet is duidelijk grotendeels gepland aangelegd en niet historisch zo gegroeid, wat te zien is aan de rastervorm en de snelwegen van niets naar nergens ter ontsluiting van hele gebieden (snelweg 8 bijvoorbeeld).

Gezien de nederzettingspatronen schat ik in dat het grootste dele van het land lijkt op Denemarken: vlak tot heuvelachtig, maar wel bijna overal bewoonbaar.
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 27 feb 2013, 21:40

Ik presenteer:
Het Uneetse wegenvignet!
Afbeelding
(http://updo.nl/file/45710f23.png)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » wo 27 feb 2013, 21:47

Ah, leuk. Lijkt op iets wat ik ook al een tijdje in gedachten heb voor Benjiland! :d

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 27 feb 2013, 21:55

Dank je wel! Morgen kan je wat verdere uitwerking hier van verwachten; oa prijzen en categorieën voertuigen.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » do 28 feb 2013, 18:06

Ik had vandaag weinig tijd, dus de beloofde info bij het vignet komt later.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 03 mar 2013, 20:40

Ik ben bezig met de geschiedenis:
Spoiler: weergeven
Geschiedenis van Uneta
Prehistorie
Op het Uneets-Imandisch Eiland zijn op verschillende plaatsen skeletten en andere resten van vroeg leven gevonden, de oudste is de "Vrouw van Berm" (Damm-di Berm). Dit is waarschijnlijk een indiaan geweest.

Romeinse tijd 66 na Chr
Meridilië is opnieuw ontdekt door zeevarende Romeinen. Waar nu Juubstad ligt, werd in 66 na Christus in opdracht van keizer Nero (54-68) een nederzetting gesticht: Iublinae, vernederlandst is dat “De Jubelienen”. In de jaren die volgden werden meer nederzettingen gesticht in het huidige Uneta en Eduko, bijvoorbeeld Birrum (Berm, xx) en Bene Lesi (Benlisen, xx). Birrum betekent ‘mantel’, want Birrum was bestemd om Iublinae als een soort schild of mantel te beschermen. Bene Lesi betekent zoiets als ‘doet veel pijn’. Daarvoor was er namelijk al een andere nederzetting daar gesticht maar die was volledig verwoest door de Educers, het vijandige volk wat in het noordoosten woonde. (overigens niet te verwarren met Edukezen)

Onder keizer Hadrianus (117-138) werden alle steden samen officieel de provincie Uneta genoemd, naar de toenmalige leider van het leger: Gabinus Uneta Adeo. Die naam betekent zoïets als 'de gezalfde uit Gabium afkomstige bijgestaan door de goden'.

De Middeleeuwen 500 - 1500
In de Middeleeuwen, na 476 (val West-Romeinse rijk, waar de Meridilische landen vroeger bij hoorde) viel de vroegere provincie Uneta uit elkaar in wel 13 verschillende kleine landjes. Men sprak er Latijn, maar wel overal lokale varianten.
Birrum - mantel, Berm
Iublinae - de Jubelienen, Juubstad
Insula Arborum Veridorum - Eiland van de groene bomen, Palmen
Urbs Reductus Novus - Nieuwe mindere stad, Nyrend
Punctum Patriae - Punt van het vaderland, Üutel
Terra Cognosca - Bekend land, Chongskejj
Constructus Poce - Al eerder gebouwd, Boxsinas
Regio Fluminis - Gebied van de rivieren, Dudam
Bene Lesi - Doet veel pijn, Benlisen
Centrum - Centrum / midden, Bahtme
Sevendit - Hij die zich verkocht, Zevenum
Urbs Catrum - Stad van de verstandigen, Catúre
Pela Nova - Nieuwe schil, Pelanowa
Deze namen zijn in het algemeen Latijn.

In 613 veroverden de gebroeders Fonet het Meridilisch Eiland. Ze deelden het op: Het westelijk deel bleef Uneta heten (voluit Regnum Uneta Regio Extremus, Koninkrijk Het Verste Land Uneta) en Hugho Fonet (592-649) werd koning. In het oostelijk deel werd Adulphus Fonet (597-623) koning en het ging Regnum Educo heten, wat betekent ‘opgevoed koninkrijk’ (< La, educare). Dat was een verwijzing naar de voor die tijd al erg nette manieren. Hugho Fonet regeerde met harde hand, zijn jongere broer was een stuk milder. De families groeiden van elkaar af, al bleven ze natuurlijk contact houden vanwege het buurlandschap.

Het geloof in de Middeleeuwen
Net als in Europa speelde het geloof, en dan eigenlijk bijna alleen het christendom. Dit was binnen gebracht door Europese Frankische immigranten. Toen Uneta en Educo begonnen te bestaan ging men vooral geloven omdat men dacht dat alles dan rustig zou blijven, vooral in Uneta. Waar Educo eigenlijk heel stabiel was, was het in Uneta continue onrustig, tot ongeveer 750. Dat kwam door het harde regeren van Hugho Fonet. Rond / Vanaf 750 werd de hughistische familie milder.

Een gelaagde samenleving
Na verloop van tijd ontstond ook op het Meridisch Eiland een gelaagde samenleving. Deze bestond rond 1000 uit:
Hoge adel
Lage adel
Hoge middenklasse
Lage middenklasse
Armen
Geen bezit / Slaven / Proletariërs

Officieel kon iemand geen andere klasse maar wel een andere stand krijgen. Dat betekent dat iemand van de ‘lage middenklasse’ wel een ‘hoge middenklasse’ worden maar nooit iemand van adel worden.
Sommigen hebben nog steeds de achternaam Boerseuse, dit is Merns (Dialect gesproken grofweg tussen Berm en Merne) voor ‘bourgeoisie’ oftewel de adel.

Het begin van de Nederlandse tijd
Vanaf 1590, twee jaar na het ontstaan van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden, werden de Meridilische landen aangevallen door enkele Nederlanders in opdracht van Willem Lodewijk van Nassau-Dillenburg (Un.: Wilhelm Leuik de Nasue-Dilburght). Uneta en Educo verenigden zich in Verenigde Meridilische Republiek (Un.: Ingewerde Respubblik Merdelis). In 1594 werd de VMR onderdeel van de Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden.

Onderverdeling in Spaans Uneta (Uneta Españoles) en Hollands Uneta
In 1687, tijdens de tijd dat Spanje een wereldmacht was, deed Spanje een aanval naar het Nederlandse Uneta. Ze slaagden er in het huidige Palmeiland te veroveren. Uit later ontdekte documenten bleek dat Spanje plannen had heel Meridilië te veroveren. Hier is het echter nooit tot gekomen.

Vanaf 1687 was het Uneetse deel van de VMR dus opgedeeld in een Spaans en een Nederlands deel.

(vanaf hier nog verder uit te werken)

In 1713 werd de monarchie hersteld (met in Uneta in elk geval weer een Fonet), en werd de VMR weer opgedeeld in Uneta en Eduko.

In 1766 werd Palmeiland onafhankelijk als de Respubblik Palmen, Republica Poloma. Het Palms was daar de officiele landstaal.

In 1847 viel de monarchie weer, de familie Fonet bleef wel in de belangstelling. Toen werd Uneta een republiek.
Laatst gewijzigd door SjorsB op za 01 jun 2013, 18:17, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » za 06 apr 2013, 22:04

ViaUneta (de voormalige SVWWDT) gaat vanaf nu enkel nog nieuwe BN13 (BurdeNorm 2013) borden plaatsen. De vorige BurdeNorm kwam uit 1992.

Ik heb nieuwe borden ontworpen omdat ik de oude eigenlijk niet echt mooi vond. Wel redelijk functioneel trouwens.
Bovendien vond ik de wat fletse paarsige kleur op de OWN borden niet mooi. Ik heb het de afgelopen week helemaal overgedaan.
Klik hier om de nieuwe bordenset te openen.

Ik ben er zelf erg tevreden en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Er komen ook nog 'gewone' verkeersborden.

Groeten,
Sjors

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 07 apr 2013, 10:31

Jurenale Uneta schreef:C-wegen worden langzaam afgeschaft
Vanaf deze maand wordt er enkel nog de nieuwe bewegwijzering geplaatst. De C-wegen passen niet meer bij het systeem, en worden dus niet meer gecontinueerd.

Zo werd dat gisteren definitief bevestigd en gepresenteerd. Ook maakte ViaUneta, het voormalige SVWWDT, bekend de C-wegen puur administratief te maken. De nummers zouden zorgen voor een kleurencircus en verwarrend zijn. De plannen zijn nu om het grootste deel administratief te maken (de nummers zijn er wel op papier maar worden niet meer bewegwijzerd) en een ander deel, een kleine selectie, te upgraden tot B-nummer. De borden waarop een C-nummer staat worden niet meteen vervangen,maar pas als het nodig is. Op die borden zijn dan geen C-nummers te vinden.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » ma 08 apr 2013, 15:54

Bebouwde kom
In Uneta worden de grenzen van de bebouwde kommen bepaald door de gemeente (indetellde) waar de bebouwde kom ondervalt en eventuele buurgemeenten. Er geldt een andere maximum snelheid dan op de rest van het OWN namelijk 50 km/h.
De bebouwde kom wordt aangegeven d.m.v. de volgende borden.
Afbeelding

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Lars » ma 08 apr 2013, 15:58

Mooie borden, alleen missen ze op sommige punten een klein beetje uitlijning. Verder zijn ze erg mooi!
De nieuwe Edukese ontwerpen zijn ook bijna klaar ;)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » ma 08 apr 2013, 16:03

Ik had deze borden al een tijdje liggen maar heb besloten ze nu te posten. Toen had ik de uitlijningstrucjes nog niet onder controle :S. Ook staan hier nog C-nummers op, die verdwijnen ook volgens de BN13. Ik zal het een beetje perfectioneren! :d

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Lars » ma 08 apr 2013, 16:05

Oke prima! Verder zijn het prima borden!
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » zo 21 apr 2013, 15:41

Hier is dan de definitieve versie van de metrokaart: http://updo.nl/file/06056ce0.png
Er is niet veel veranderd, eigenlijk alleen maar de halte Mediemenstraas is toegevoegd (daar was eerst Tiregaart, maar die was er ook al in het westen van de stad :S).
Om de hype voort te zetten:
MetroBerm (deel 2)
Ter introductie: de openingsgeschiedenis, met de lijnen tussen vierkante haken.
1 maart 1964 - [ABCD] Midstet Sporhoff - BUMC
15 augustus 1971 - [AB] Midstet Sporhoff - Tiregaart
29 augustus 1971 - [CD] BUMC - Mediemenstraas
6 januari 1977 - [E] Bannemond-Ost - Nassional Rondtribün
7 april 1984 - [A] Tiregaart - Nybell
21 mei 1985 - [ B] Tiregaart - Ylaron
31 juli 1986 - [D] Mediemenstraas - Frenklensstraas
1 augustus 1986 - [C] Senatsbaude - Berm International Airport
15 september 1991 - [E] Nassional Rondtribün - Berm Zout
3 maart 1994 - [D] Frenklensstraas - Jerdna Midstet
29 augustus 2005 - [E] Bannemond-Ost - Nourpoortdurp

In de afgelopen jaren zijn de oudste stations gerestaureerd.

De metro van Berm is de oudste van Uneta en wordt beheerd door de metroafdeling van BTB, MetroBerm.
De eerste lijn, van het Midstet Sporhoff naar het toenmalige Stetshospital (nu uitgebreid tot het BUMC), werd aangelegd tussen 1958 en 1964. Die werd de Ost-Wetzlinie genoemd. De aanleg zelf leidde al tot veel protest, want het hele centrum zou enkele jaren slecht bereikbaar zijn. Dit viel uiteindelijk mee, de lijn werd voornamelijk aangelegd onder de straten en zo min mogelijk onder de huizen. Hierdoor waren steeds halve straten afgesloten en was er weinig overlast (op de geluiden na, de traditionele bouwputmethode werd gebruikt) voor de inwoners.

De opening vond uiteindelijk plaats op 1 maart 1964, door president Carl Mennigs en de burgemeester van Berm, Jonass Bunefjelt.
In de jaren die volgden werden steeds meer uitbreidingen naar alle uithoeken van Berm gelegd, behalve Copenik (Berm Zuidoost) omdat hier voor wel al een hoogfrequente tramlijn bestond. Deze trams zijn erg overbelast, en sinds 2011 wordt er een metrotunnel geboord naar Copenik (het laatste stukje wordt wel bovengronds), onder de naam "Lijn F".

Lijnen
Er zijn nu 5 lijnen:
A BUMC - Nybell
B BUMC - Ylaron
C Midstet Sporhoff - Berm International Airport
D Midstet Sporhoff - Jerdna Mst
E Berm Zout - Nourpoortdurp

Sinds 1977 (opening lijn E) worden de lijnen geletterd.

Materieel
Er zijn een aantal generaties metrostellen geweest. Een overzicht:             
 Serienummers  Typenaam  Fabrikant  Lijnen  Diensttijd 
 2001 - 2056  Type 0  ETF  ABCD  1964 - 1983 
 2101 - 2175  Type 1  ETF  ABCDE  1977 - 2000 
 2201 - 2261  Type 2  Montreal Locomotive Works Uneta  E, (ABCD)  1979 - 2003 
 2301 - 2341  Type 3  Bombardier Uneta   ABCDE  1998 - heden 
 2401 - 2463   Type 4  Bombardier Uneta  ABCDE  2013 - heden 
Afbeelding
Metro's van type 3, na de proef-midliferevisie op station Arthalle

Toekomst
Lijn F naar Copenik wordt in 2015 (naar verwachting) opgeleverd. Er zijn plannen om een lightrailverbinding naar de Leotsem-Dypstet-Sandwych agglomeratie (welke ook een eigen metronetwerk heeft) te maken, en de metronetwerken aan elkaar aan te sluiten.
Laatst gewijzigd door SjorsB op wo 08 mei 2013, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » zo 21 apr 2013, 19:45

Toch een mooie kaart, lekker strak en schematisch. Ook goed uitgewerkte geschiedenis. Het heeft nog lang geduurd voordat het hele netwerk was gebouwd. Ook interessant dat je het materieel noemt, geeft net weer wat extra leuke info ;)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Republiek Uneta

Bericht door SjorsB » ma 29 apr 2013, 17:56

Vandaag hebben ik en Lars een stukje gepubliceerd over de TransMeridil, de hogesnelheidslijn die van Dudam (Un.) naar Ponte (Ed.) loopt. Dit leek me het goede moment om antwoord te geven op de vraag:
Welke treinen rijden in Uneta?
Lokaltrin (stoptrein / sprinter)
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Stadler_GTW (2006 - Heden)
En dan wel ongeveer zoals de Spurt (die van Arriva)
- http://es.wikipedia.org/wiki/Serie_470_ ... #Serie_470 (1995 - Heden)
- http://it.wikipedia.org/wiki/Ale_801 (1976 - 2013 afvoer begonnen, incidenteel nog in dienst)
Intercity
- http://en.wikipedia.org/wiki/GE_Evolution_Series (2005 - Heden, Officieel alleen goederentreinen maar incidenteel ook in reizigersdienst)
- http://it.wikipedia.org/wiki/Locomotiva_FS_E.444#E.444R (1993 - Heden)
- http://en.wikipedia.org/wiki/VR_Class_Sr1 (1975 - 2014 afvoer gepland)
TransMeridil
- http://nl.wikipedia.org/wiki/Trans-Manche_Super_Train (2005 - Heden)

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Lars » ma 29 apr 2013, 19:27

^^ Soms wel een beetje oud materieel, maar dat geeft niets! Dat is eigenlijk juist leuk :)
Leuk dat je dat zo hebt uitgezocht! In mijn stukje over treinen in Eduko komt dit ook naar voren
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » ma 29 apr 2013, 19:38

Dat maakt blijkbaar niks uit, want de NS rijdt ook nog steeds met Mat '64 (gebouwd tussen 1961 en 1976). :mrgreen:

Lars
Geoficticus
Berichten: 581
Lid geworden op: vr 28 dec 2012, 12:26
Locatie: [NED] Terborg

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Lars » ma 29 apr 2013, 19:55

SjorsB schreef:Dat maakt blijkbaar niks uit, want de NS rijdt ook nog steeds met Mat '64 (gebouwd tussen 1961 en 1976). :mrgreen:
Inderdaad!
Dat maakt het juist origineel :)
[EDU] Demokratiske Republyke Eduko [NRV] Tér Eqín Nerivaní • [script="gazuri"]Neraflara ga Lara Gazurtoseti[/script]

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 08 mei 2013, 12:28

Om de discussie een beetje levendig te houden: Wat vonden jullie trouwens van de BurdeNorm 2013?

Marcel
Berichten: 720
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 16:03
Locatie: 9521 Nieuw Buinen [NL]
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Marcel » wo 08 mei 2013, 13:24

^^ Euh... Waar gaat dit over?

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Kathor » wo 08 mei 2013, 14:05

Dat vraag ik me ook af???
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » wo 08 mei 2013, 15:09

SjorsB schreef:ViaUneta (de voormalige SVWWDT) gaat vanaf nu enkel nog nieuwe BN13 (BurdeNorm 2013) borden plaatsen. De vorige BurdeNorm kwam uit 1992.

Ik heb nieuwe borden ontworpen omdat ik de oude eigenlijk niet echt mooi vond. Wel redelijk functioneel trouwens.
Bovendien vond ik de wat fletse paarsige kleur op de OWN borden niet mooi. Ik heb het de afgelopen week helemaal overgedaan.
Klik hier om de nieuwe bordenset te openen.

Ik ben er zelf erg tevreden en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Er komen ook nog 'gewone' verkeersborden.

Groeten,
Sjors
Maar omdat er geen reacties kwamen, heb ik besloten het nog eens te vragen ;)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Koen » vr 10 mei 2013, 14:21

Ik vind het er wel mooi uitzien. Je hebt je oorspronkelijke bewegwijzering goed gehandhaafd, maar het ziet er nu allemaal wat strakker uit.

Een opmerking: Waarom staat er ook een afstandenbord vóór het knooppunt, zelfs nog voor alle borden? In dat geval is het onlogisch als de afslaande richtingen er niet op staan.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door SjorsB » vr 10 mei 2013, 14:24

^^ Die borden hebben niet dezelfde tekst.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [UNE] Respubblik Uneta

Bericht door Snelwegfreak » vr 10 mei 2013, 14:37

Ik vind het mooie bewegwijzering, goed gedaan. Wel enkele opmerkingen, zoals gebruikelijk ;)
  • Bij je gewone afrit heb je wel érg veel vooraankondigingen, maar liefst 4 én een servicebord. Ik zou het 900 meter bord laten vallen.
  • Bij de laatste borden van je knooppuntborden, de uitsmijters zeg maar, waarom staat de pijl voor rechtdoor aan de rechterkant? Dat is niet logisch aangezien je er links onderdoor rijdt. Voor het gevoel klopt dat niet.
  • Doelenbord: voor en na elke afrit en knooppunt én om de 5 kilometer?! Dat is wel veel te veel van het goede. Dat kom je ze echt elke paar kilometer tegen. Je kan het ook overdrijven. Voor of na elke afrit/knooppunt gaat nog en als je 20+ kilometer geen afrit/knooppunt hebt, kan je er altijd nog één los plaatsen.
  • Ringwegborden: betekent die 'Z' achter het ringsymbool Zuid? Wat heeft een weggebruiker daar aan? Lijkt mij persoonlijk vrij nutteloze info.
  • Borden voor de grens: het is dat je het erbij zegt boven het bord, maar ik had nooit geweten dat dat symbool met die pijl en stippellijn laatste afrit voor de grens betekende. Als ik het al niet weet, kan je ervan uit gaan dat de gemiddelde weggebruiker het al helemaal niet weet. Kan je dus misschien beter weglaten en vervangen door tekst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten