[ATM] Koninkrijk Antalmenië

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

[ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 23 apr 2011, 20:06

Afbeelding



Algemene Informatie

Officiële naam
Regne del Antalménie
Koninkrijk Antalmenië
Ligging
Ten noordoosten van Burghteland.
Officiële Landscode
ATM (3-letterig)
AA (2-letterig)
Officiële landstalen
Franc Antalmène
Nederlands
Burghtelands (in de grensstreek)
Hoofdstad
Othoville
Staatsvorm
Absolute monarchie met volksraadpleging
Staatshoofd
Sire Oscar IV, Roi des Antalméniens

Vlag
Afbeelding

Oppervlakte
13.000,05 km^2
Gewesten
Région del Nort
Région St.-Michel
Région Othoville
Région del Mer
Munteenheid
De Antalmeense Valet (AAV, Vt.)
1 Vt. = €0,015

Domeinnaam
.aa
Telefoonprefix
+294

Overige informatie
Het Koninkrijk Antalmenië is een kleine staat op het continent Borealië. De staat wordt geregeerd door een koning, die zich laat bijstaan door een groep van maximaal 5 ministers. Er is geen sprake van volkssoevereiniteit, alhoewel de koning zich wel laat adviseren door het volk. Er is een raad van burgemeesters die maandelijks vergadert en de koning wijst op belangrijke punten die hij in acht moet nemen.
Tot voor kort regeerde koning Hector VII. Hij was een zeer conservatief man, en in een uitzonderlijk lange regeerperiode van 76 jaar is er jammer genoeg weinig met Antalmenië gebeurd op het gebied van modernisering. Maar dankzij de vruchtbare rivierdalen in het oosten van het land, en de ontginning van edelmetalen in de noordelijke gebergtes, is het land niet verarmd. Het wegennet heeft wel geleden onder het behoudsgezinde beleid: de eerste snelweg moet nog altijd gebouwd worden, en wie uit de hoofdstad naar het westen van het land wil, kan beter per stoomtrein gaan (die waren er wel al), dan met de wagen: de bergweg die beide streken verbindt is vaak erg steil en de smalle, bochtige wegen maken het een levensgevaarlijke trip.
Maar onlangs is Hector VII gestorven, en werd hij opgevolgd door zijn kleinzoon Oscar IV.
Oscar IV is, in tegenstelling tot zijn grootvader, erg progressief van instelling. Hij heeft bepaald dat het land zal investeren in nieuwe communicatiemogelijkheden (met name internet), betere watervoorziening en een volledige revisie van het wegennet.

Kaarten
Kaarten bevatten een link naar de volledige versie.
Afbeelding
Afbeelding

Internationale politiek

Ambassades in Antalmenië
Burghteland
Seigneur A.T.J. Van der Sluys
2 Chemin Regal
100AA Othoville
Lichtenberg
Seigneur A. Farnesiana
3 Chemin Regal
100AA Othoville
Schellingen en Imaginië
Dame Janine Alina
4 Chemin Regal
100AA Othoville
Laconië
Seigneur C. Durio
5 Chemin Regal
100AA Othoville
Laatst gewijzigd door Ortelius op za 12 mei 2012, 13:31, 14 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » za 23 apr 2011, 20:37

Oh, zomaar een nieuw buurland !

Ik vind het best als er een nieuw buurland wordt opgestart, maar dan liefst je kaart overnieuw doen en baseren op de nieuwste versie van de kaart van Burghteland. Deze is weer gebaseerd op de kaarten van Nova Hollandia en Schellingen, zo krijgen we op het continent Borealië een eenheid. Hier is de meest recente versie. Van mij mag je deze gewoon gebruiken. Je kunt zonder al te veel problemen je eigen kaart in een vergelijkbare stijl maken, zo dat hij past op de kaart van Burghteland.

http://imgur.com/yAC2f

EDIT: ugh, ik heb hem weer eens te klein geëxporteerd ! Zometeen komt er een nieuwe aan...

Het gebied rond St. Jules (St. Julius) is overwegend Franstalig, misschien is het realistisch om in het aangrenzende gebied in Antalmenië ook een Franstalige minderheid te hebben? De rest van Burghteland spreekt grotendeels een taal verwant aan het Nederlands (Burghtelands). Kijk voor alle informatie over burghteland gewoon in mijn draad.

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 23 apr 2011, 21:11

Oké, ik zal eraan werken.

Ik wist niet of ik zomaar een nieuw land kon beginnen, ik heb het er maar op gewaagd :D Als iemand er iets op tegen heeft, moet hij het maar zeggen, dan kan ik het land eventueel verplaatsen of later eens terugkomen.
Zoals je ziet is het nog allemaal erg schetsmatig, maar normaal gezien heb ik in juli alle tijd om het land te ontwikkelen. Ik heb wel al de tijd gevonden om een nationale vlag te ontwerpen:
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Een kruis van azuur op een kruis van sinopel symboliseren de rivieren die de vruchtbare aarde doorstromen. De achtergrond van keel symboliseert enerzijds de prachtige kleur van de hemel bij de zonsondergang boven de bergen, anderzijds is het de officiële kleur van de monarchie.

Ik hoop dat ik kan vooruitblikken op een aangename samenwerking met de Republiek Burghteland!
Laatst gewijzigd door Ortelius op za 07 mei 2011, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » za 23 apr 2011, 23:00

Hé, weer nieuw land op Borealië! Wees welkom! Ik ben benieuwd wat er gaat komen...

Trouwens, ATM kan ook iets anders betekenen, namelijk At The Moment ;)

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
JeroenF1
Berichten: 167
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:08
Locatie: Bakenberg ;)
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door JeroenF1 » za 23 apr 2011, 23:07

Leuk, weer een land! Veel plezier! ;)
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.

Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 02 mar 2011, 00:54
Locatie: Surcuolm [FS]

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Frans » za 23 apr 2011, 23:51

Hartelijk welkom op het continent Borealië! Succes! :d
Fürstentum Steinmarken - Ob Wies und Wald und Feld, das schönste Land der Welt!

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » zo 24 apr 2011, 02:12

MandelSoft schreef: Trouwens, ATM kan ook iets anders betekenen, namelijk At The Moment ;)
Inderdaad, die afkorting was mij ook al bekend. Onder de andere mogelijkheden bevonden zich KAN (maar dat staat al voor Kansas), ATL (Atlanta) en ANT had ook gekund, maar ik vond de knipoog naar at the moment wel leuk :p

En bedankt voor de warme welkomst, allemaal!

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » ma 25 apr 2011, 16:32

De tweede versie van de kaart is af! Hij is een beetje veranderd ten opzichte van de vorige schets, maar het concept is nog hetzelfde gebleven.
Voorlopig staat de indeling in (4) provincies op het programma, en ik moet namen voor de steden bedenken.
Tips en/of opmerkingen zijn altijd welkom.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ortelius op za 07 mei 2011, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » ma 25 apr 2011, 17:59

Misschien zijn dit wel aardige plaatsnamen (in een soort Nederlands-franse stijl).
- Rooyville (Koningsstad, aardige naam voor de hoofdstad)
- Hectorcitee (Hectorstad, vernoemd naar de koning)
- Orthelle
- Boergeraay
- Esthavre (Oosthaven)
- Montagne (Bergen)
- Rueboerges (Straatburge)
- Merevue (Zeezicht)

Kijk maar wat je ermee doet.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » wo 27 apr 2011, 00:30

Dankjewel, Maarten! Je suggesties hebben me goed op weg geholpen.
De naam van de hoofdstad van Antalmenië is Othostad. De stad is voornamelijk aangelegd in de 16de eeuw, naar de idealen van de Italiaanse Renaissance en vernoemd naar koning Otho I, de zoon van de stichter van de koninklijke dynastie, Hector I. Tot dan toe was Hectorburcht de hoofdstad geweest, maar men heeft een nabijgelegen stadje uitgebouwd tot de nieuwe trots van de natie.

Daarnaast is het land opgedeeld in zogenaamde gewesten (en één "Région", in het Frans). De hoofdstad ligt in het Gewest Othostad. Aan de kust treffen we het Zeegewest aan, met als hoofdstad Noorderbank. Dan krijgen we het overwegend Franstalige gebied St-Michel (behalve in het zuiden, hier wordt Nederlands gesproken, zoals in de rest van het land). In het westen ten slotte bevindt zich het Noordergewest (voornamelijk omdat het Westgewest niet klinkt). Ook hier woont een zeer kleine Franstalige minderheid, die het gewest ook Nord noemen.

De laatste nieuwe versie van de kaart zoomt in op Antalmenië zelf. Op deze kaart vinden jullie het wegennetwerk tot op heden. De nummering gaat als volgt te werk: de belangrijke routes (in het geel, 70 à 90 km/h) krijgen N-nummers. Daarna tellen de provinciale wegen (70 km/h) door op de bestaande nummers. Nummers 1-9 zijn gereserveerd voor het gewest Othostad. De nummering vertrekt uit Othostad, richting Hectorburcht, en volgt in wijzerzin de belangrijke uitvalswegen. Dit levert de 5 belangrijkste verbindingen van het oosten op. Daarbij komen de P6, 7 en 8. De hoofdwegen worden zo lang mogelijk gemaakt, om het hele land te doorkruisen. Vervolgens komen de nummers 10-19 toe aan het Zeegewest, 20-29 aan de Région St-Michel en tenslotte 30-39 aan het Noordergewest. Wanneer de nummers op zijn (wat onwaarschijnlijk is, maar toch) wordt er een cijfer toegevoegd, en de begincijfers blijven zoals hiervoor.

De trajecten voor de nieuwe snelwegen zijn voorgesteld en goedgekeurd door de Minister van Openbare Aangelegenheden en zijn adviseurs. De maximumsnelheid werd bepaald op 130 km/h (minimum 70 km/h).
In de eerste fase staat gepland:
* Aanleg van de snelweg komende van St-Jules (RBU), tot aan de grens bij Valgris (traject C56)
* Aanleg van de zuidelijke ring rond Othostad en voorbereidingen voor de aanleg van de Oost-Westroute (voorlopig de A1 geheten, maar er wordt geopteerd om uitsluitend met C-nummers te werken Edit: traject C567)
* Aanleg van de snelweg van bij de grens bij Zuiderend tot aan Noorderbank (traject C70)
Deze fase gaat per direct van start. Aanvang van de verdere aanleg staat gepland voor medio 2012.

Bram
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ortelius op za 07 mei 2011, 23:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » wo 27 apr 2011, 09:05

"Burghtelander ambaght heboôn veur autobaonbou Antelmenië"
In het kader van het Plan Ontwiklingsulp Antalmenië (POA) biedt Burghteland aan om bekwame vakmannen en ingenieurs te laten werken aan de bouw van enkele nieuwe autobanen in Antalmenië. Ook zullen twee grote grensovergangen worden bekostigd door Burghteland. Dat maakte een woordvoerder van de Rijkswegendienst afgelopen maandag bekend. "Dit plan zal bekostigd worden uit het fonds voor het POA, er gaat dus niets af van het budget voor Infrastructuur", aldus een woordvoerder.
"Wij zien graag dat Antalmenië zich verder moderniseert tot een land dat zich steeds meer kan meten met de economie van andere landen op 't Noorderland, maar dit moet wel grotendeels op eigen kracht gebeuren, en niet kunstmatig. Wij proberen dit uit naastenliefde een duwtje in de rug te geven." Ook omwille van de verkeersveiligheid wordt er steun gegeven: "Liever doet men het in één keer goed, dan dat men een te krappe baan aanlegt uit geldgebrek. Ook hebben wij veel ervaring met wegdek voor winterse omstandigheden en de waterafvoer bij bredere wegen." aldus ingenieur J. Dees van de Rijkswegendienst. Momenteel zijn er drie autobanen in de eerste fase van aanbouw. Over enkele jaren kunt u met 130 kilometer per uur genieten van deze hoogwaardige wegen.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Kaart van de nieuwe rijkswegen in Antalmenië.

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » do 28 apr 2011, 13:10

Ik had weer eens zin om wegwijzers te maken, dus waarom niet voor de nieuwe snelwegen van Antalmenië? Hier is het eerste ontwerp:
Spoiler: weergeven
Afbeelding

Afbeelding
De pijlen, het afritsymbool zijn zelf gemaakt. Het lettertype is Franklin Gothic Medium (Condensed als engschrift voor sommige doelen). Ik heb deze set namelijk gemaakt op een PC zonder wegwijzerfonts, maar dit ziet er ook best prima uit.

Graag hoor ik wat je ervan vindt.

Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » do 28 apr 2011, 13:57

Ziet er goed uit, Mandelsoft !

Hmm, je moet het maar zeggen als je voelt dat je 'geleefd wordt' hier in dit topic, maar aangezien Antalmenië een economisch minder ontwikkeld land is en toch wel goede banden heeft met Burghteland, kunnen we misschien wat zaken gelijk trekken. Dit is een systeem gebaseerd op de oude Burghtelandse bewegwijzering (tegenwoordig kent Burghteland een wat moderner ogend systeem). Ik denk dat het wel past bij het ouderwetse karakter van Antalmenië
http://imgur.com/fWYnJ

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » do 28 apr 2011, 18:40

Ten eerste wil ik Burghteland hartelijk bedanken voor de steun bij de bouw van ons snelwegennetwerk. Er is een aanvraag ingediend om een standbeeld voor het Staatshoofd van Burghteland te laten optrekken in Othostad.
Wat de bewegwijzering betreft: ziet er allebei heel goed uit! Ik zou persoonlijk opteren voor de wat modernere versie van bewegwijzering, dus die van Maarten, of eventueel een ontwerp dat aansluit bij de bewijzering van Burghteland. De autowegen worden tenslotte nu aangelegd, dan lijkt het me beter om meteen in een modern systeem te investeren. Bovendien vind ik de groene borden niet echt ouderwets, enkel de kleur doet vreemd aan.
Daarnaast stel ik me vragen bij het woordje "Place" voor knooppunt. Ik weet niet of dit zo gebruikt wordt in Frankrijk (misschien heb jij wel al zulke borden daar gezien, Maarten? Ik heb nog nooit zelf in Frankrijk gereden :P ). Maar Carrefour, zoals sirdanilot voorstelt, of misschien échangeur lijkt me correcter. Maar dat is dan weer allebei erg lang (in vergelijking met plein), dus ik stel voor om wat de knooppunten betreft enkel de naam van een nabijgelegen stad of dorp te vermelden (zowel voor het Nederlandstalige als het Franstalige gebied, kwestie van geen onenigheid in het land te zaaien).

En ik voel het zeker niet aan als "geleefd worden" (ik neem toch aan dat dat tegen mij was), ik denk dat het des te leuker en realistischer is om ideeën uit te wisselen met naburige landen!

Groeten,

Bram

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » wo 04 mei 2011, 18:17

Als in Frankrijk een woord wordt gebruikt voor knooppunt, wat niet gebeurd omdat ze symbolen gebruiken, is het biffurcation.
@Mandelsoft: Ik weet niet of iedereen het op prijs stelt dat jij zomaar voor elk land de bewegwijzering ontwerpt. In elk topic zie ik dat jij weer 'jouw' ideeën post. Jij moet echt tijd teveel hebben! :D ;)

Het land ziet er erg leuk uit, mijn land (Benjiland) heeft ook Franse invloeden ;)

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » wo 04 mei 2011, 18:19

Mwoah, toch best dat hij dat doet? Als het me niet zou zinnen zou ik het gewoon negeren, maar ik vind het wel best. Hij maakt best goede bewegwijzering vind ik.


Orthelius, je kunt de Burghtelandse bewegwijzering in mijn topic vinden

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » wo 04 mei 2011, 19:22

Snelwegfreak schreef: @Mandelsoft: Ik weet niet of iedereen het op prijs stelt dat jij zomaar voor elk land de bewegwijzering ontwerpt. In elk topic zie ik dat jij weer 'jouw' ideeën post. Jij moet echt tijd teveel hebben! :D ;)
Eerlijk gezegd heb ik dat wel eens ook :P
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 07 mei 2011, 00:19

Even een kleine update: hieronder vinden jullie een aanzet tot het ontwerp van Othostad. Voorlopig enkel het centrum, en er moeten natuurlijk nog enkele belangrijke gebouwen, pleinen en parken toegevoegd worden.
In het noorden (tussen de twee rivierarmen) ligt het oorspronkelijke centrum van het dorp waarbij Othostad is gebouwd. Ten zuiden van de rivier het geplande centrum uit de 16de eeuw, dat in de loop der eeuwen natuurlijk nog is uitgebreid. De opvallendste trekpleister hier is het Koninklijk Paleis met de Antalmenische Tuinen. Een groot deel hiervan is opengesteld voor het publiek, en een kleinere tuin is privaateigendom van de Koning. In de loop van de 19de eeuw is de stad voornamelijk uitgebreid aan de overkant van de spoorwegen (de stationsbuurt). Door het uitblijven van een werkelijke industriële revolutie is Antalmenië over het algemeen niet erg verstedelijkt, en grote uitbreidingen van de hoofdstad zijn er dus ook niet. Ten zuiden van het Koninklijk Paleis, waar nu nog een groot park ligt, zal een nieuwe wijk gebouwd worden om de buitenlandse ambassades te huisvesten.

Ik ben tevens overgestapt naar PhotoBucket, mijn browser gaf aan dat ImageShack malware zou kunnen bevatten. De foto's in de posts hierboven zal ik ook binnenkort vervangen.
Spoiler: weergeven
Afbeelding
Bram

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door sirdanilot » za 07 mei 2011, 00:58

Antalmenië lijkt me een prachtige vakantiebestemming voor Burghtelanders ! :D Dat kan de economie ook positief beïnvloeden.

Heel mooie plattegrond, overigens

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door MandelSoft » za 07 mei 2011, 10:52

O Jottum! Dat ziet er goed uit. Ik ben het met sirdanilot eens, dat kan eens een prima toeristische trekpleister worden.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 07 mei 2011, 20:03

Goed nieuws! Dit stond vandaag in de Antalmeensche Courant:

Afbeelding

Edit: de kranten zijn duidelijk nog niet gewend aan het systeem van snelwegen, het gaat hier dus om de C56 :P
Laatst gewijzigd door Ortelius op za 07 mei 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » za 07 mei 2011, 20:18

Zo, dat is nog eens goed nieuws voor Antalmenië in deze tijden! ;)
Erg mooi gemaakt ook zo! Lijkt mij ook wel wat om te doen in het vervolg als je het niet erg vindt :D

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 07 mei 2011, 20:33

Snelwegfreak schreef:Zo, dat is nog eens goed nieuws voor Antalmenië in deze tijden! ;)
Erg mooi gemaakt ook zo! Lijkt mij ook wel wat om te doen in het vervolg als je het niet erg vindt :D
Geen enkel bezwaar! Hier is de link.

Bram

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Snelwegfreak » za 07 mei 2011, 20:47

Ah tof! Merci he! ;)

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [ATM] Koninkrijk Antalmenië

Bericht door Ortelius » za 07 mei 2011, 21:42

Geschiedenis van Antalmenië


Vroegste geschiedenis
Spoiler: weergeven
Voor de eerste tastbare geschiedenis van Antalmenië moeten we terug naar omstreeks 3000 v. Chr. Uit deze tijd stammen namelijk de vroegste vondsten van beschaving in dit gebied. De wetenschap is er vrij zeker van dat het om vondsten van een stam, verwant aan de Noormannen gaat.
Sporen van de eerste nederzettingen dateren van ca. 500 v. Chr. Vanaf deze periode beginnen twee grotere volken te ontstaan: het ene volk, de Valgrenen, leeft in het dal van de Sanfrooi, een tweede stam, de Antalmenen, bezet een gebied in het huidige Zeegewest. Deze laatsten ontwikkelen zich tot een cultureel hoogstaande en welvarende stam: de vakkunde van de huidige Antalmeense houtsnijkunst en metaalbewerking vindt zijn oorsprong in deze stam. De Antalmenen weten tevens goed hoe ze zich moeten beschermen en met hun muren en goed getrainde krijgsmannen weten ze invallen van andere Noormannen af te slaan. De Valgrenen hebben het minder getroffen: niettegenstaande ze in een rivierdal leven, is de grond er niet echt vruchtbaar. Langzamerhand gaat de kennis van de landbouw verloren en zijn de Valgrenen genoodzaakt hun bestaan plunderend voort te zetten. Ze breidden hun gebied vlug uit naar het zuiden en maakten de Burghtelandse inwoners het leven zuur.
In de tweede eeuw na Christus zijn de Valgrenen uitgegroeid tot een groot en machtig volk, en hebben ze hun plundertochten dankzij de nieuw verworven grond gestaakt. De macht over een groot grondgebied brengt hen op het idee om de Antalmeense grondgebieden te veroveren. Dit zal leiden tot schermutselingen die een eeuw aanhouden, totdat er uiteindelijk, in 347, een beslissende veldslag plaatsvindt: de Slag bij Dosse. De Antalmenen winnen de slag ternauwernood, en verwerven hierbij het noordelijke stuk van het Valgreense Rijk: het volledige gebied dat zich ten noorden van het huidige ‘s-Heerenburgh (RBU) uitstrekt.
Instelling van de monarchie
Spoiler: weergeven
Tot die tijd had het Antalmeense volk uit een aantal stammen bestaan. Hækthor, het stamhoofd van de noordelijke stam, had tijdens de Slag bij Dosse zijn naam als briljant krijgsheer gevestigd. Hij werd als een ware held beschouwd, en dit dwong zoveel respect af bij de andere stammen, dat ze hem enkele jaren na de slag, tijdens een bijeenkomst van de 7 stamhoofden, tot koning uitriepen. De nederzetting van zijn stam werd de eerste officiële hoofdstad van Antalmenië, en deze stad herkennen wij vandaag nog als Hectorburcht.
Hækthor (tegenwoordig bekend als Koning Hector I) had bovendien een zoon, Otho, die hem als koning opvolgde in 379. Otho overtrof zijn vader nog in tactisch vermogen, en breidde de landsgrenzen ver buiten het huidige grondgebied van Antalmenië uit. Het land kent daarna een periode van rust.
Donkere eeuwen en kerstening
Spoiler: weergeven
Vanaf het jaar 500 tot omstreeks 800 is er niets bekend over Antalmenië. Vreemd is dat het land de noordelijke veroveringen (onder Otho verworven) weer is kwijtgeraakt; uit de eerste kaarten, die in die tijd werden gemaakt, kan afgeleid worden dat de noordergrens ongeveer gelijk is aan de huidige grens.
In het jaar 859 reist de missionaris Marcinus, gestuurd door paus Nicolaas I, naar Antalmenië. Hij bekeert de Antalmeniërs, die hem gastvrij gezind zijn, tot het katholieke christendom. Deze religie is vandaag de dag nog goed vertegenwoordigd in Antalmenië, naast het protestantisme. Beide geloofsgroepen kunnen het goed met elkaar vinden. Marcinus is begraven in de Marcinuskathedraal in Hectorburcht, die uit deze periode stamt.
Instelling van de staatsvorm
Spoiler: weergeven
In de 11de eeuw wordt de tegenwoordig nog steeds gebruikte staatsvorm ingesteld. Berichten over het feodalisme bereiken koning Oscar I, en hij besluit dit systeem in aangepaste vorm in te voeren om meer controle over zijn rijk te krijgen. Hij verdeelde het rijk in gewesten (met tevens een Zuidergewest, het huidige deel van Burghteland met de steden ‘s-Heerenburgh en St.-Jules), plaatste een familielid of kennis die hij geschikt achtte aan het hoofd als gewestheer, en stelde tevens burgemeesters aan, die ondergeschikt waren aan de gewestheren. Ook hier volgt een lange periode van rust, waarin niets wezenlijks te vertellen valt over het land.
Verstedelijking en Renaissance
Spoiler: weergeven
Langzamerhand beginnen de Antalmeniërs dorpjes uit te bouwen tot belangrijke plaatsen en uiteindelijk ommuurde steden. Bovendien wordt er een stad in de bergen gesticht, vanwaar men uitzicht heeft over een deel van het westelijke grondgebied: Fauquemont (‘t Valkennest). Dit stadje wordt tegenwoordig als één van de mooiste plaatsen van noordwest-Borealië gezien en is een ware toeristische trekpleister. Zeer bekend is het vakantieverblijf van de koning, dat op het hoogste punt van de stad ligt.
De Franse naam is te wijten aan een Europese uitvinding: dankzij de drukpers van Gutenberg vindt de boekdrukkunst ook zijn intrede in Antalmenië. Tijdens een helder moment in 1476 besluit de koning Otho III een wet uit te vaardigen die stelt dat alle Antalmenen in staat moeten zijn om te lezen. Bijkomstig richt hij de eerste universiteit van het gebied op, en wel in Rive-St.-Michel. Letterkunde blijkt al gauw de populairste richting te zijn, en de Antalmeniërs (wordt samen met Antalmenen gebruikt om het volk aan te duiden) leren dankzij de verspreiding van boeken met stambomen over de Europese adel. Naar voorbeeld van de Franse adel vindt men het een teken van beschaving en welvaart om Frans met elkaar te praten, en dit feit ligt aan de grondslag van het Franstalige gebied.
Daarnaast leert men over de Italiaanse kunst uit deze boeken. Naar voorbeeld van de architecten uit Firenze, die de omgeving bij het ontwerp van hun gebouwen betrekken, wordt er een stad aangelegd volgens de renaissancistische idealen: Othoburg. Dit als eerbetoon, niet alleen aan de huidige koning, die het land heeft gealfabetiseerd, maar tevens aan de 2de koning van Antalmenië, Otho I.
Nederlandse periode
Spoiler: weergeven
In de loop van de 17de eeuw doen de Nederlanders de Antalmenische kust aan. Zij bezoeken koning Hector IV, die de geschiedenis is ingegaan als de minst begaafde koning die Antalmenië gekend heeft. Hij verleende de Hollanders toestemming om Noorderbank uit te bouwen tot een Nederlandse handelsnederzetting. Dit verliep goed, totdat de Nederlanders weet kregen van de grote zilvervoorraden in de gebergtes. Ze waren wel zo slim geweest om alle oorspronkelijke bewoners stukje bij beetje uit de stad te zetten, en verscheepten vervolgens een heel leger naar Noorderbank. In 1687 werd het bevel gegeven om Antalmenië binnen te trekken. De Hollanders namen zonder al te veel tegenstand het huidige Zeegewest en het gewest rond Othostad in. Gelukkig had de toenmalige koningin, Margarethe, meer verstand dan haar man: zij vatte een plan op om in Fauquemont het resterende land te mobiliseren: zij zouden dan de vijand in de bergen, die gekenmerkt werden door moeilijk begaanbare flanken, ophouden. Dit lukte de Antalmeniërs maandenlang. De Nederlanders stelden een pact voor: zij mochten een van de zilvermijnen exploiteren en hun invloed in het oosten behouden, maar het land kwam weer volledig onder Antalmeense heerschappij. Deze geschiedenis verklaart het gebruik van het Nederlands en de introductie van het protestantisme in de overige gebieden.
Revolutionaire periode
Spoiler: weergeven
Aan het eind van de 18de en de 19de eeuw kende Antalmenië een woelige periode: berichten over de Amerikaanse en Franse revolutie bereikten ook dit land en er ontstond ontevredenheid bij het volk. Koning Hector VI was hiervan op de hoogte, en was dankzij zijn studie Franse Literatuur in aanraking gekomen met het werk van de Franse filosofen zoals Rousseau en Voltaire. Vooral het gedachtengoed van deze laatste stonden hem aan. Voltaire was namelijk nog altijd voor de monarchie: één verstandige leider die weet wat er moet gebeuren en het “onwetende” volk in de juiste richting stuurt. Om het volk te sussen besloot hij de adviesgroepen in het leven te roepen: hierdoor kregen de Antalmenen meer inspraak in het beleid. Het Zuidergewest vond dit echter nog niet voldoende, en wilde een volledige omvorming van de macht. Opgehitst door de opstanden in Burghteland wierpen ook zij de barricades op en in 1831 voegden zij zich bij de Soevereine Republiek Burghteland. De koning accepteerde dit, en leidde het land doorheen een verder rustige 19de eeuw.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten