Actuele hoofdkaart (dunne versie)
Actuele hoofdkaart (dikke versie)
Kaart van Hov́an
Nota bene: bovenstaande kaarten verkeren in staat van ontwikkeling.
De discussie over kaarten en infrastructuur begint hier:
Een eerste voorstel voor de ligging van Carqax:

Het zou een land moeten worden omgeven door bergruggen waardoorheen valleien lopen. Het zou dus aardig zijn als de zuidgrens van Tholenië inderdaad uit bergruggen bestaat (daar weet ik niet zoveel vanaf, afgezien van wat ik op de kaart van Carthamië heb gezien, maar dat is alleen het westelijkste deel). In dat geval kunnen de bergen in het zuiden iets lager zijn, maar nog steeds hoog genoeg voor een isolerend effect. Als het zuiden van Tholenië uit lager land blijkt te bestaan, dan zouden de bergen ten zuiden van Carqax juist hoger kunnen zijn. Ik zag in een reactie ergens bosgebieden voorbij komen aan de grens met Schellingen. Klopt dat?
Geen idee eigenlijk wat beide scenario's voor klimaat zouden veroorzaken in Carqax. Heeft iemand daar ideeën over?
O ja; en dat kleine stukje kust en dat eilandje zijn waarschijnlijk de makkelijkste manier om in contact te treden met Carqax. Hoewel de eigenlijke hoofdstad waarschijnlijk in het binnenland ligt, zal er aan de kust een stedelijke concentratie zijn via waar de meeste buitenlandse contacten e.d. plaatsvinden - voor wie het makkelijk wil houden; Carqax is nou ook weer niet zó geïsoleerd dat vreemdelingen bij wijze van spreken direct in een vulkaan gegooid worden bij het betreden van het grondgebied...
Nu ik dat zo zeg: hoe zit het eigenlijk met vulkanen en de tectonische stabiliteit in Borealië?