[CQX] Kaarten en infrastructuur

Cȧrq́ax

Moderator: Dulminis

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TBR » za 05 okt 2013, 19:32

Mooie kaart! :d
Is het niet vreemd dat Carqax net niet aan het Hilgarmeer grenst? De strook die het meer van Carqax scheidt is wel erg smal, het zou toch best kunnen dat Carqax die strook heeft bezet, want grenzen aan een meer is toch interessant (visvangst, transport...). Of is Carqax deze oever kwijtgeraakt? Dan zou je toch verwachten dat een iets bredere strook is afgestaan.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » za 05 okt 2013, 21:48

^^ Dat heb ik feitelijk niet zelf bedacht; op de overzichtskaart van Borealië werd het Hilgarmeer al ingesloten door Carthamië en Tholenië, dus ik heb slechts genomen wat niet al van iemand anders leek. Maar ik vind het wel mysterieus, die grens zo. Sowieso is het wat bergachtig in die hoek; het zou kunnen dat het daar (althans in Cȧrq́ax) tamelijk ondoordringbaar is (dat zou ook een eventueel ontbreken van wegen daarvia verklaren). Sowieso heeft Cȧrq́ax nog twee andere meren waarvan men volop volledig kan profiteren, dus is de noodzaak om een klein hoekje van het Hilgarmeer te hebben misschien niet zo groot.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TzM23 » za 05 okt 2013, 21:57

Nee, hoor, eigenlijk zouden -dacht ik- Carthamië, Tholenië én Swärje (waar jij dus nu ligt) aan het meer grenzen.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » za 05 okt 2013, 22:57

Nou ja, op zich vind ik, zoals gezegd, het mysterieuze er níet aan grenzen ook wel prima, maar als jullie er ruimte voor gereserveerd hebben, dan grens ik graag aan het Hilgarmeer. Hoe moeten de grenzen dan lopen?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 12:55

Na nog wat sleutelen (maar 't is nog niet af):
Afbeelding
Of de link naar waar hij staat: http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv04b.png

Wijzigingen t.o.v. de vorige versie:
- Ik heb Cȧrq́ax een hoekje aan het Hilgarmeer (Hilgaresćeni Ahėv́o) laten grenzen en die hoek van het land daarom wat opgevuld met woonachtigheden en manieren om er te komen.
- Verder wat wegen toegevoegd/gewijzigd, met name in het oosten om een betere aansluiting met Schellingen te veroorzaken. De ietwat fletse snelwegen met de onderbroken gele streep erin (in het oosten, aansluitend op een reeds bestaande snelweg in Schellingen en in het zuiden, tussen Carthamië en het nog te definiëren land ten zuiden van Cȧrq́ax, via Oca) zijn wegen waarover men het er in politiek Cȧrq́ax over eens is dat te zijner tijd met de aanleg ervan kan worden begonnen.
- Er ligt nu spoor, maar daar kan m.i. nog meer bij. T.z.t. wil ik een aparte kleur voor in onbruik geraakt spoor.
- Ik moet de rivier de Oberharl (Harıla) nog intekenen. Kan die wat hoger in de bergen ontspringen dan nu op de kaart van Schellingen staat aangegeven?
- Ik heb strategisch een eilandje toegevoegd in het grote meer dat mogelijk in de toekomst kan dienen als steunpunt voor een grote brug, wanneer gekozen wordt om de C65 zuidelijker te laten lopen - ik begreep van Katherman111 dat transcontinentale wegen meestal oost-west danwel noord-zuid lopen; een route via Egixulś, ten zuiden van Xila langs en verderop weer bij Lu̇źo het land binnen en vervolgens de brug over om aan te sluiten op de reeds bestaande snelweg in Aq́ılexic lijkt me horizontaler dan de hiervoor door Mandelsoft geschetste mogelijkheid. Het niet nummeren van zo'n route als C65 blijft natuurlijk een mogelijkheid, hoewel ik vermoed dat het grootste deel van de zojuist geschetste route aanmerkelijk makkelijker en goedkoper aan te leggen is dan de voorgestelde route via Asćėv́un. Tenzij mijn toekomstige zuiderbu(u)r(en) een landschappelijk doolhof creëren, natuurlijk.
- Ik heb de grenzen van de deelgebieden iets minder druk gemaakt.
- Afhankelijk van de definitieve situatie in Carthamië en Tholenië (en verdere suggesties) kunnen nog dingen wijzigen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Kathor » zo 06 okt 2013, 13:42

Nou, over die goedkopere route. Vergeet niet dat bruggen (en zeker die over een redelijke afstand zoals over het meer) een rib uit je lijf kosten. De route langs Ascevun hoeft ook overigens geen volledige snelweg zijn, een gewone rijksweg 1+1 of 1+2 of een tweebaansweg lijken mij al prima
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » zo 06 okt 2013, 13:54

En je hebt de S40 toch ingetekend, terwijl dit een plan is dat nu geannuleerd is (het was een plan van Steinmarken, waarbij deze snelweg voor een deel over mijn grondgebied zou lopen). Nu dient-ie geen nut meer en kan dus van de kaart.

De rest van de aansluitingen zijn nu beter, al verwacht ik wel dat vanuit Luzo (sorry, ik kan die didactische tekens niet zo snel schrijven) nog een hoofdweg vanuit het oosten daarnatoe loopt (een geel weggetje).

De Oberharl, kan, zover deze over de grens ligt van Schellingen, hoger ontspringen. Het lligt immers op jouw terrein ;)
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 14:27

Katherman111: Vergeet niet dat bruggen (en zeker die over een redelijke afstand zoals over het meer) een rib uit je lijf kosten.
Ah, maar de door Mandelsoft voorgestelde route via Ascevun (ik had net de namen gecopypastet uit een open lijst met plaatsnamen, maar die is nu weer dicht, dus dit gaat sneller) bevat veel kort op elkaar volgende hoogteverschillen, dus daar zal ook van bruggen of tunnels gebruik gemaakt moeten worden (zie p. 2 van deze discussiedraad voor mijn oorspronkelijke in paint vervaardigde hoogtekaart). Beter is denk ik, als ik wacht totdat ik een zuiderbuur heb gekregen en met hem/haar (doen er eigenlijk al vrouwen mee aan dit project?) kan overleggen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 14:40

Dan weer een geüpdatete versie:
Afbeelding
Link voor beter detail: http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png

- De S40 is nu kwijt;
- Er is een gele weg vanuit Luzo naar het oosten;
- Er zijn in het oosten wat meer rivieren.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TBR » zo 06 okt 2013, 14:55

Bij Hovan komen er erg veel snelwegen bij elkaar, zou een soort ringweg daar niet beter zijn voor de stad dan al dat verkeer dwars door Hovan heen te laten rijden? Dat hoeft dan geen volledige ring te zijn maar eerder een bypass ofzo.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 16:00

^^ Dat zou kunnen inderdaad. Ik zal eens kijken of ik dat daar kan inpassen.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » zo 06 okt 2013, 17:36

OK, het ziet er nu een stuk logischer uit. Ik kan zelfs de C65 prima van Oost naar west laten lopen over de gele wegen van Hovan via Pauca naar Luzo via een nog nader te bepalen land via Egixuls naar de Schellingse grens.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 18:00

^^ Dat bedoelde ik in een eerdere post; de route via Egixuls-Luzo lijkt mij veel logischer. Maar zoals gezegd; het hangt ervanaf wat mijn toekomstige buurman/-vrouw daar voor fraais neerlegt. Ook vind ik het wel interessant om te weten waar de C65 in Carthamië verder gaat.

Wordt de geplande weg door Oca van Carthamië naar (Land X) trouwens de C75?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » zo 06 okt 2013, 18:27

Dat zal hoogstwaarschijnlijk de C75 worden. De C65 door Carthamië moet ik nog nader bepalen, maar die moet dus tussen de C55 en C75 liggen...
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » zo 06 okt 2013, 19:20

Het had wat voeten in de aarde, maar ik ben er dan achter hoe je teksten langs bv. een rivier laat vloeien. Het resultaat staat (voor nog maar één rivier, maar wel de langste) op dezelfde plek als de laatste kaart (http://www.dulminis.nl/carqax/carqaxmappolv05b.png). Andere toevoegingen zijn de bergtoppen in het oosten.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Koen » ma 07 okt 2013, 15:14

De kaart begint er al goed uit te zien!

Wel wil ik je zeggen, dat op dit forum de officiële definities van een rijbaan en rijstrook worden gebruikt om verwarring te voorkomen. In de volksmond wordt een rijstrook namelijk vaak een rijbaan genoemd, waardoor verwarring ontstaat met de officiële definitie van een rijbaan.

In het kort:
- Een rijstrook is een strook waarover maximaal 1 auto kan rijden.
- Een rijbaan is het deel van de weg waarop geen fysiek obstakel is. Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijbaan

Een normale snelweg is dus een tweebaansweg en een vierstrooksweg. En een kleinere weg is eenbaans en tweestrooks. In de volksmond wordt hier vaak respectievelijk vierbaansweg en tweebaansweg voor gebruikt. Maar dat is officieel dus iets anders. Dit is een vierbaansweg.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » ma 07 okt 2013, 15:45

^^ 8| Wat verwarrend! Te meer omdat ik als kind (en nu nog steeds eigenlijk wel) vierrijstrokige snelwegen standaard tweebaanswegen noemde en door iedereen altijd gecorrigeerd werd, danwel verward aangekeken, omdat ze niet begrepen wat ik precies bedoelde. Ik ga proberen dat te onthouden, maar omdat ik eigenlijk vrij zelden praat over dit onderwerp (dit is ook mijn eerste kaart met zo'n uitgewerkt wegennet), garandeer ik bij voorbaat al vergissingen :B

En nu we het toch over definities hebben: wikipedia is ook al wat verwarrend, maar begrijp ik goed dat een snelweg volledig vrij is, en een expresweg wél zij- en overwegen kan bevatten? Rondom Toronto waren ook expreswegen, maar dat waren juist de doorgaande snelwegen met weinig afritten, die leidden naar collector-wegen waarin diverse afritten verzameld waren. Welke definitie wordt hier gehanteerd?
Laatst gewijzigd door Dulminis op ma 07 okt 2013, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Koen » ma 07 okt 2013, 15:52

^^ Officieel had je het dus goed als kind en de mensen die je verbeterden niet. Maar het komt dus vooral doordat rijbaan in de volksmond wordt gebruikt voor rijstrook, terwijl het niet hetzelfde is.
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TBR » ma 07 okt 2013, 18:48

Dulminis schreef:
En nu we het toch over definities hebben: wikipedia is ook al wat verwarrend, maar begrijp ik goed dat een snelweg volledig vrij is, en een expresweg wél zij- en overwegen kan bevatten? Rondom Toronto waren ook expreswegen, maar dat waren juist de doorgaande snelwegen met weinig afritten, die leidden naar collector-wegen waarin diverse afritten verzameld waren. Welke definitie wordt hier gehanteerd?
In het Nederlands (en dit kan dus verschillen naargelang taal en land) is een snelweg of autosnelweg een weg met minimaal twee rijstroken per richting, met een pechstrook en een scheiding tussen de rijbanen. Alle aansluitingen zijn ongelijkvloers, er zijn dus geen verkeerslichten of rotondes.
Een expresweg of autoweg is minder goed gedefinieerd. Het is vaak een weg met twee rijstroken per richtingen en een middenberm, maar er kunnen ook ongelijkvloerse kruisingen voorkomen. Vaak hebben expreswegen ook kortere in- en uitvoegstroken en ontbreken pechstroken, en soms heeft een expresweg slechts een rijstrook per richting.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » ma 07 okt 2013, 20:30

In Schellingen zijn de expresswegen eigenlijk substandaard snelwegen. Vaak voldoen zij niet aan de normen om een snelweg te zijn en hebben een B-nummer (met uitzondering van enkele expresswegen in de Fugesen, de A1, A3 en A33). Pechstroken ontbreken vaak, in- en uitvoegstroken zijn korter, altijd hebben ze een snelheidslimiet en op sommige wegen zijn er niet eens 2x2 rijstroken aanwezig, maar eerder 2+1.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » ma 07 okt 2013, 20:47

^^ Dank voor de uitleg. In dat geval vermoed ik - het karakter van Carqax een beetje inschattende - dat wat in Carqax 'snelwegen' genoemd worden in werkelijkheid expreswegen zijn, omdat er waarschijnlijk in de praktijk te veel aan schort om in aanmerking te komen voor de titel 'snelweg'. Er zullen her en der geen vluchtstroken zijn, aan de lengte van opritten zal niet overal zwaar zijn getild, en het verkeer stroomt niet door, omdat mensen kraampjes naast de weg opstellen om bv. hun zelf verbouwde groente aan de automobilist te brengen. De snelwegen zijn dan wel weer overal tweebaans/vierstrokig.

Chez le chemin, ik had tot nu toe twee snelwegen gedefinieerd:
- V1 Oca-Aqilexic
- V2 Hovan-Xelurqa
Sindsdien is er wat bijgekomen, dus nu wordt het (voorlopig) als volgt:
- V1 Oca-Aqilexic
- V2 Xelurqa-(iets ten noorden van) Hovan (wellicht later doortrekbaar naar Panahevo/Tholenië?)
- V3 Ecek-Schellingen
- V4 Hovan-Carthamië
- V5 Schellingen-(doortrekbaar naar) Varsalek
De snelwegen worden nationaal genummerd op chronologische volgorde van constructie, waarbij in latere stadia wel rekening gehouden zal worden met aansluiting e.d.

Dan nog iets heel anders: hoe lopen de Fugesen precies en wat is er de etymologische achtergrond van?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door TBR » ma 07 okt 2013, 21:08

^^ Je bent nog de snelweg Asiqtau-Fizun vergeten, en de bypasses rond Ascevun en Luzo ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door NovaHollandia » ma 07 okt 2013, 23:09

Volgens mij is de ondelinge koppeling van spoorwegnetten ook iets waar CQX aandacht aan moet besteden.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door Dulminis » ma 07 okt 2013, 23:20

TBR: Je bent nog de snelweg Asiqtau-Fizun vergeten, en de bypasses rond Ascevun en Luzo
Expres, want dat zijn in hun huidige vorm feitelijk nog slechts bypasses en ringwegen. De korte bypass ten zuiden van Hovan uit de richting Oca naar Xelurga heb ik ook niet verwerkt.

Voor Fizun-Aziqtau is inderdaad wel iets te zeggen om die te nummeren, maar voorlopig is het een toevallig vervierstrookte bypass zonder V-nummer (maar met een ander nummer de hoofdwegen moet ik verder nog nummeren, maar ik lijk nog niet klaar te zijn met het aanleggen daarvan; zeker richting Tholenië zullen er nog wel wat liggen). Het lijkt echter logisch dat dit dezelfde snelweg wordt als een die theoretisch op een gezette tijd via Ascevun naar Elzavi zal leiden, dus wellicht dat deze weg te zijner tijd wordt omgenummerd.

De bypass bij Luzo zou eventueel de C65 kunnen worden. (Ik ben er toch eigenlijk wel voor om die inderdaad hierlangs te laten leiden, met een korte onderbreking vanwege het meer (mocht Carqax de loterij winnen, dan kan hier een brug over), en verder te laten gaan vanaf Aqilexic. Er zijn precedenten van onderbroken continentale wegen: op de E45 bijvoorbeeld moet je tussen Göteborg en Frederikshavn alsook tussen de Beide Siciliën het water over, maar ik weet natuurlijk niet of zoiets op Borealië al het geval is, danwel regeltechnisch geoorloofd.)
NovaHollandia: Volgens mij is de ondelinge koppeling van spoorwegnetten ook iets waar CQX aandacht aan moet besteden.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt; kun je dat toelichten?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
MandelSoft
Geoficticus
Berichten: 1615
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
Contacteer:

Re: [CQX] Cȧrq́ax

Bericht door MandelSoft » ma 07 okt 2013, 23:33

Dulminis schreef: Dan nog iets heel anders: hoe lopen de Fugesen precies en wat is er de etymologische achtergrond van?
De Fugesen maken deel uit van de Mid-Borealische Rug, die van oost naar west loopt. Hier botsen twee continentale platen op elkaar.

Als het logische routes zijn, kunnen C-wegen via veerhavens gaan.
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten