[DUM] Nieuwsupdates

Res publica Populi Dumerii

Moderator: BlaZ

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » do 13 mar 2014, 18:41

Gelukkig zijn kleuren makkelijk te veranderen. :D

Een versie met duidelijkere spoorwegen 1,7 > 3,4 + donkerder grijs.
Laatst gewijzigd door BlaZ op vr 14 mar 2014, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » vr 14 mar 2014, 08:41

Dit zou stukken beter moeten zijn, veel meer detail vanwege andere host.
Dank Mandelsoft

http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... arheid.png

NovaHollandia
Geoficticus
Berichten: 539
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 21:26

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door NovaHollandia » vr 14 mar 2014, 10:37

Dat is inderdaad veel beter !

Zijn er nog infrastructuurplannen voor de toekomst ?
Als ik van buiten Dumeria naar je land kijk, dan zou ik de volgende (brug)verbindingen logisch vinden:
[0] Portus Veneris - Signia
[2] Exellodunum - Blera
[9] Neopolis - Ecnomus
[21] Olisipo - Argentarium/Juenna - Castrum Novum
[29] Nemausus - Torni
[31] Aesuri - Beum
[34] Antipolis - Brino - Baeterrae - Imperia/Sulmo
[60] Agrilium - Itiaevium
[82] Condinium - Pistoriae

en misschien op de langere termijn een weg van Tripolis naar KwangYung ?

Overigens vind ik je spoorwegnet nog vrij uitgebreid. In Nova Hollandia is het volgens mij nòg minder.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » vr 14 mar 2014, 12:01

NovaHollandia schreef:Dat is inderdaad veel beter !

Zijn er nog infrastructuurplannen voor de toekomst ?
Als ik van buiten Dumeria naar je land kijk, dan zou ik de volgende (brug)verbindingen logisch vinden:

en misschien op de langere termijn een weg van Tripolis naar KwangYung ?

Overigens vind ik je spoorwegnet nog vrij uitgebreid. In Nova Hollandia is het volgens mij nòg minder.
Dit zijn inderdaad een aantal ontbrekende verbindingen, ik zal overal wat toelichting proberen te geven.
Hou er rekening mee dat infrastructuurprojecten door de provincies betaald worden wat het moeilijk maakt om grote projecten mogelijk te maken.


[0] Portus Veneris - Signia (De afstand hier is 18km, dat zou simpelweg te duur zijn)
[2] Exellodunum - Blera (Dit is ook een afstand van 7km + een drukke scheepvaartroute waardoor een tunnel noodzakelijk zou zijn. Plannen zijn er maar door de hoge kosten niet realiseerbaar
[29] Nemausus - Torni (12km zie [2])
[82] Condinium - Pistoriae - zie [2]
[60] Agrilium - Itiaevium (Er is gekozen voor de brugverbinding bij Corduba vanwege de kortere verbinding, de verbinding Osca-Itiaevium is wellicht een mogelijkheid in 20jaar)

[31] Aesuri - Beum > hier zijn plannen voor een 1+1 baans tunnel +ombouw van de [488] naar de punt om de ondertunneling tussen Leucus en Beum te verkorten.
[9] Neopolis - Ecnomus > Rondom Ecnomus wordt er momenteel gebouwd. De [28] wordt verlengt naar Praeneste en een stuk van 20km van de [360] rondom Ecnomus zal snelweg worden.

[21] Olisipo - Argentarium/Juenna - Castrum Novum
Argentarium-Iuenna zal de [681] binnen enkele jaren een snelweg worden, vanwege de beperkte handelsconnecties met Carqax is het ook niet interessant deze route te verbeteren. Richting Carthamia wordt de pond verbinding vanuit Mattium (Bij het eiland Neretum) veel gebruikt om problemen bij de grensovergangen te voorkomen.

[34] Antipolis - Brino - Baeterrae - Imperia/Sulmo
Ook hier zijn er plannen, de [34] zal een km of 10 verlengt worden zodat Antipolis een volwaardige rondweg krijgt.
Verder zal vanuit Brino de [111] verlengt worden tot een knooppunt met een [113])

Er is al een verbinding met Kwangjung, die weg staat helaas niet op deze kaart. Inderdaad een verbinding die wellicht verbetering benodigd.

Een verbinding die momenteel bediscussieert wordt zijn de routes Traianopolis-Spoletum?/Gindaxus?-Carteia | [27] Burdigala - Ateste -Carteia

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Matt » vr 14 mar 2014, 17:36

Kijk, dat is echt een hele verbetering! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TBR » vr 14 mar 2014, 17:55

De tweede kaart is inderdaad echt beter, mooi werk :D
Ik neem aan dat er wel meer veerlijnen zullen zijn naar Carthamië dan enkel een pont bij Mattium, gezien de grootte en de nabijheid van beide landen.
Een verbinding die momenteel bediscussieert wordt zijn de routes Traianopolis-Spoletum?/Gindaxus?-Carteia | [27] Burdigala - Ateste -Carteia
Deze verbindingen lijken mij een stuk nuttelozer dan de snelwegen die Novahollandia voorstelt, en ook het plan om de [111] bij Brino te verbinden met de [113] lijkt me ook nogal onnodig, een directe verbinding met de grote stad Imperia lijkt me dan toch belangrijker.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » vr 14 mar 2014, 20:45

TBR schreef:De tweede kaart is inderdaad echt beter, mooi werk :D
Ik neem aan dat er wel meer veerlijnen zullen zijn naar Carthamië dan enkel een pont bij Mattium, gezien de grootte en de nabijheid van beide landen.
Een verbinding die momenteel bediscussieert wordt zijn de routes Traianopolis-Spoletum?/Gindaxus?-Carteia | [27] Burdigala - Ateste -Carteia
Deze verbindingen lijken mij een stuk nuttelozer dan de snelwegen die Novahollandia voorstelt, en ook het plan om de [111] bij Brino te verbinden met de [113] lijkt me ook nogal onnodig, een directe verbinding met de grote stad Imperia lijkt me dan toch belangrijker.
De verbinding tussen de [111] en [113] is onderdeel van de verbinding naar Imperia. Na het knooppunt van de [111][113] rij je via de [324] naar Imperia. Doordat de provincies de verantwoordelijkheid voor de infrastructuur dragen worden er vaak kortere stukken aangelegd en zijn megaprojecten (een 10km lange tunnel) vaak niet realiseerbaar.

Er zullen inderdaad meerdere pont-verbindingen met Carthamië zijn. Ik zat te denken aan verbindingen vanuit de steden Egis,Antandrus, Tremithus, Aesuri en Mattium

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » za 15 mar 2014, 19:19

Een overzicht van de politieke indeling in Dumeria

Een erg flexibel systeem, ik hoop dat alles duidelijk is.

Afbeelding

Koen
Geoficticus
Berichten: 1429
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 17:42
Locatie: Zuid-Holland

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Koen » zo 16 mar 2014, 21:25

^^ Sorry maar voor mij is niet alles duidelijk. Kun je uitleggen wat de termen en de kleuren betekenen?
Laconia: forum en kaart
Enavesië: forum en kaart

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » ma 17 mar 2014, 00:19

SPQD = de Senaat

Het zijn de verschillende vormen van provincies die er zijn binnen het landsbestel.

Het is niet simpelweg Staat - Provincie - Gemeente maar iets ingewikkelder.


De standaard constructie voor het vaste land is :
Staat - Gefedereerde provincie (Provinciae Foederatae), die weer kan bestaan uit Urbes (Stedelijke gebieden) en Insulae provinciales (Eilanden met beperkte autonomie)
Waarbij de Urbes en Insulae een tussenlaag tussen de provincia en de Gemeente (Municipia) zijn. Vici zijn de stadswijken een mogelijkheid die bij grotere steden gebruikt kan worden.

Prefecturae zijn in feite eilandengroepen en vormen de bundeling van twee of meerdere provincies. Waarbij eilanden op verschillende niveaus aangesloten kunnen zijn, de grotere eilanden kunnen zo ook weer stedelijke gebieden bevatten.

De prefectuur Saturni bestaat bijvoorbeeld uit de provincies > Herulia, Boia en Ursica. Daarnaast is het kleine eiland Lux los aangesloten op de prefectuur en is het eiland Urgo onderdeel van de provincie Herulia.

Aan de linker kant zien we dan Civitas et Insulae Liberae, dit zijn autonome steden en eilanden, die een direct federaal onderdeel zijn.
De provinciae liberae zijn een overleg orgaan tussen autonome eilanden groepen.
Dit wordt gebruikt voor een eilandengroep als de Catonis. Alle eilanden zijn federale onderdelen en autonoom, maar gebruiken vanwege de onderlinge nabijheid de provincie Catonis als overlegorgaan.


Ik hoop dat het zo enigszins duidelijk is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TBR » ma 17 mar 2014, 13:02

^^ Het is wel ingewikkeld, misschien zou een administratieve kaart een hoop verduidelijken ;) Als ik het goed begrijp, zijn de Provinciae Foederatae onderverdeeld in Urbes, Insulae Provinciales en Municipiae, waarbij de Insulae Provinciales weer zijn onderverdeeld in Municipiae...?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » ma 17 mar 2014, 14:44

TBR schreef:^^ Het is wel ingewikkeld, misschien zou een administratieve kaart een hoop verduidelijken ;) Als ik het goed begrijp, zijn de Provinciae Foederatae onderverdeeld in Urbes, Insulae Provinciales en Municipiae, waarbij de Insulae Provinciales weer zijn onderverdeeld in Municipiae...?
Juist en een "Urbs" kan overigens ook weer Municipia bevatten.

Als een Provincie Zuid-Holland met de Urbs Rijnmond, Waarbij de Municipia Rotterdam/Ridderkerk etc zich bevinden.
Echter een Urbs/Civitas kan ook kleiner zijn bijv 200.000 inwoners, in dit geval heeft onderverdeling in Municipia geen zin en worden direct Vici gebruikt.

Het verschil tussen een Urbs en Municipium is dat mate van zelfbestuur.

De status van civitas liberae en insulae liberae is te vergelijken met dat van de Britse overzeese gebieden.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TBR » ma 17 mar 2014, 15:57

En wat zijn de prefecturae dan precies?
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » ma 17 mar 2014, 16:26

TBR schreef:En wat zijn de prefecturae dan precies?
Een regio, groepering van een aantal provincies.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » do 20 mar 2014, 16:56

Hier een nieuwe versie, want de vorige was zeer onduidelijk

Vertalingen + korte uitleg:

Prefectorae - Regios (Regionaal overleg orgaan tussen provincies)
Provinciae Foederatae - Geconfedereerde provincies die direct onderdeel vormen van Dumeria
Provinciae Liberae - Overweg orgaan bestaande uit enkel autonome gebieden
Provinciae Prefectoriae - Provincies die onderdeel zijn van een prefectuur

Insulae provinciales/prefectoriae - eilanden met beperkte autonomie (als onderdeel van een provincie/prefectuur)
Urbes provinciales/prefectoriae - Stedelijke gebieden als onderdeel van een provincie of prefectuur

Insulae Liberae - Autonome eilanden
Civitas Liberae - Autonome steden

De * duidt op het feit dat Civitas Liberae als onderdeel

Municipia - Gemeenten, die dus onderdeel kunnen zijn van provincies, autonome steden, autonome eilanden en stedelijke gebieden.
Vici Municipii - Wijkraad als onderdeel van een gemeente
Vici Urbani - Wijkraad als direct onderdeel van een stedelijk gebied of autonome stad
Laatst gewijzigd door BlaZ op ma 07 apr 2014, 14:48, 6 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Matt » do 20 mar 2014, 17:48

Dat ziet er beter uit inderdaad. :d Als ik het zo begrijp dan staan de Insulae Liberae en de Civitates Liberae op gelijk niveau met de centrale overheid? Tegelijk vallen die dan ook weer onder de Provonciae Liberae. Het onderste gedeelte moest ik twee keer lezen voordat ik begreep wat dat was, maar ik weet niet of iemand die geen Latijn heeft (gehad) het begrijpt. Het ziet er inderdaad uit als een ingewikkeld systeem.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » do 20 mar 2014, 20:17

Matt schreef:Dat ziet er beter uit inderdaad. :d Als ik het zo begrijp dan staan de Insulae Liberae en de Civitates Liberae op gelijk niveau met de centrale overheid? Tegelijk vallen die dan ook weer onder de Provonciae Liberae. Het onderste gedeelte moest ik twee keer lezen voordat ik begreep wat dat was, maar ik weet niet of iemand die geen Latijn heeft (gehad) het begrijpt. Het ziet er inderdaad uit als een ingewikkeld systeem.
Ik heb even wat extra tekst toegevoegd. De Insulae Liberae en de Civitates Liberae zijn vergelijkbaar met de status van Aruba binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » wo 26 mar 2014, 11:43

Een metrokaart van Burdigala + voorsteden.
Dank voor alle tips, zodat ik dit in elkaar kon knutselen.

http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... digala.png

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door TzM23 » wo 26 mar 2014, 11:48

Bene fecisti!
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Matt » wo 26 mar 2014, 12:20

Het ziet er heel goed uit! :d
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door CX1000 » wo 26 mar 2014, 19:28

Dat ziet er zeker goed uit! :d

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » ma 07 apr 2014, 15:27

Een kleine update,

Een herziene versie van het politieke systeem + een overzichtskaart met de provincies (sorry voor de lelijke kleuren)
Praefectuur en provincie-kaart

http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... _kaart.png

Uitleg:
Scipionis, Saturni, Perisia en Transvallia zijn prefecturen

Scipionis bestaat uit de provincies Egis, Scipionis occidentes en Insubria
Saturni bestaat uit de provincies Herulia, Boia en Ursica, de eilanden Lux en Urgo hebben autonomie binnen deze prefectuur.
Perisia bestaat uit de provincies Telusarium en Caetica
Transvallia bestaat uit de provincies Durania, Campania Nova, Fogeses Paenaevonenses en Fogeses Ebocovae

Daarnaast zijn er de federale provincies : Eleusium, Oetica, Equistria en Bruttium

De Icari, Catonis en Eliosiae zijn vrije provincies (Die dus enkel bestaan uit autonome eilanden)

Daarnaast zijn er nog de autonome gebieden op het vaste land, zonder provincie of prefectuur (civitas liberae : Portus Eliphi, Cisponia, Castra Caepionis, Pella, Circium en Castrum Novum
en de autonome eilanden zonder provincie of prefectuur (insulae liberae : Apsorus, Mars, Ostodis, Ciceria en Turris.

Castra Caepionis en Castrum Novum zijn oude militaire forten en om die reden autonoom gebleven.
Portus Eliphi, Pella, Circium en Cisponia waren vooruitgeschoven nederzettingen die buiten Dumeria vielen en pas veel later met autonome status zijn opgenomen.

Afbeelding

Praefectuur en provincie-kaart

http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... _kaart.png

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » di 15 apr 2014, 10:32

"Vincimus"

Na een klinkende 4-2 overwinning tegen de Kartjanen sluit Dumerië groep A als overwinnaar af. Kartjas kwam in eerste instantie nog op voorsprong door een doelpunt in de 6de minuut van Ėbaneme na een blunder van de Dumerische keeper Felix. Door doelpunten van Scaevola (28) en Maximus (45) wisten adelaars bij rust het heft in handen te nemen. In de 2e helft speelde Kartjas iets aanvallender waarvan de adelaars wisten te profiteren op de counter. In de 64ste minuut scoorde Maximus zijn tweede doelpunt van de avond uit een volley, waarna in de 72ste minuut Falco een penalty benutte en zo de 4-1 scoorde. Uit een corner wist Oluheme de 4-2 nog binnen te koppen in de 88ste minuut.

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door BlaZ » za 10 mei 2014, 14:37

Een update op kaartgebied

Op de eerste plaats een metro/lightrail kaart van Apollonium
http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... .final.png

Een geüpdate metro/lightrail kaart van Burdigala
http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... .final.png


Tot slot, een nieuwe hoogtekaart, waarop de inwoneraantallen van de steden staan aangegeven
http://www.majhost.com/gallery/Moskva/M ... art3.2.png

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Berichten: 1839
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
Locatie: Heerhugowaard

Re: [DUM] Dumeria

Bericht door Snelwegfreak » za 10 mei 2014, 14:47

Indrukwekkende kaarten, mooi gedaan!

Het metronetwerk is enorm uitgebreid. Lijkt een beetje op Berlijn, daar gaan sommige lijnen ook ver buiten de stad :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten