Een grote en een kleine versie van je kaart maken. Beide uploaden. Vervolgens op het forum de URL van de kleine afbeelding tussen [IMG]-tags plaatsen en die tags tenslotte omsluiten met [URL]-tags waarin je naar de URL van de grote afbeelding verwijst.Koen schreef:Hoe kan je een afbeelding hier verkleind plaatsen?
[LAC] Archief
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Of op Bildercache.de uploaden (hochladen), en dan de volgende code selecteren:
Minibild für Foren - Alternative (MyBB, phpBB ...).
Minibild für Foren - Alternative (MyBB, phpBB ...).
[LST] Republik Lichtenberg / Repubblica di Laosta.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Bedankt!
Ik dacht dat er misschien een manier was om foto's verkleind in dit forum te plaatsen, maar 2x uploaden is met ImageShack wel te doen.
Ik dacht dat er misschien een manier was om foto's verkleind in dit forum te plaatsen, maar 2x uploaden is met ImageShack wel te doen.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Imageshack heeft ook een ingebouwde verkleinfunctie. Dan moet je nog wel 2x uploaden, maar dat kan dan met hetzelfde bestand. Scheelt weer dubbele bestanden op je harde schijf.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Wegnummering
In 1974 is de huidige wegnummering ingevoerd in Laconia, deels gebaseerd op het voorgaande systeem. De wegnummering bestaat uit twee systemen. Een voor het hoofdwegennet en een voor het onderliggend wegennet. Beide systemen beginnen bij 1.
Hoofdwegennet
Op het hoofdwegennet worden A-nummers gebruikt voor autosnelwegen (gescheiden rijbanen en ongelijkvloers). Op autosnelwegen wordt meestal tol geheven. B-nummers worden gebruikt voor expreswegen (wel stroomwegen, maar geen autosnelweg). De beide systemen lopen in elkaar over, net als de A- en N-nummering in Nederland. De prefixen worden niet gebruikt op de bewegwijzering. De A-wegen hebben rode schildjes met witte letters en de B-wegen gele met zwarte letters. De schildjes zijn een variant van de US-highwayschildjes. Bij indirecte verwijzingen (alleen op ringwegen) worden de kleuren van de schildjes omgedraaid.
De wegnummering is gebaseerd op een aantal assen (1-9) en aftakkingen daarvan (10-99) krijgen het eerste nummer van de assen waarvan ze aftakken.
Onderliggend wegennet
Het onderliggend wegennet bestaat uit nationale wegen (prefix N) en regionale wegen (prefix R). De prefixen worden wel op de bewegwijzering vermeld. Er wordt niet indirect naar wegen verwezen.
Nationale wegen (Via Nasionala)
De nationale wegen vormen een netwerk tussen alle steden. De nummering stamt uit 1849, vlak na de eenwording van Laconia. De serie N1-N99 wordt gebruikt voor nationale wegen. Deze is tot de N38 in gebruik. Voor rondwegen en bypasses wordt een suffix toegevoegd aan het wegnummer. Op de N-wegen worden blauwe schildjes met witte letters gebruikt.
De wegnummering is radiaal. De N1 t/m N6 beginnen bij de hoofdstad Cântapoli. De N7 t/m N36 lopen radiaal vanaf een aantal steden vanaf het noordwesten volgens de vorm van het eiland naar het zuidwesten en de N37 en N38 lopen over het zuidelijke eiland.
Regionale wegen (Via Regionala)
De regionale wegen vormen een aanvullend netwerk op de nationale wegen. Alle dorpen worden door regionale wegen met elkaar verbonden. Voor de R-wegen wordt de serie R100-R999 gebruikt . Het eerste cijfer is het nummer van de regio. Op de R-wegen worden zwarte schildjes met witte letters gebruikt.
In 1974 is de huidige wegnummering ingevoerd in Laconia, deels gebaseerd op het voorgaande systeem. De wegnummering bestaat uit twee systemen. Een voor het hoofdwegennet en een voor het onderliggend wegennet. Beide systemen beginnen bij 1.
Hoofdwegennet
Op het hoofdwegennet worden A-nummers gebruikt voor autosnelwegen (gescheiden rijbanen en ongelijkvloers). Op autosnelwegen wordt meestal tol geheven. B-nummers worden gebruikt voor expreswegen (wel stroomwegen, maar geen autosnelweg). De beide systemen lopen in elkaar over, net als de A- en N-nummering in Nederland. De prefixen worden niet gebruikt op de bewegwijzering. De A-wegen hebben rode schildjes met witte letters en de B-wegen gele met zwarte letters. De schildjes zijn een variant van de US-highwayschildjes. Bij indirecte verwijzingen (alleen op ringwegen) worden de kleuren van de schildjes omgedraaid.
De wegnummering is gebaseerd op een aantal assen (1-9) en aftakkingen daarvan (10-99) krijgen het eerste nummer van de assen waarvan ze aftakken.
Onderliggend wegennet
Het onderliggend wegennet bestaat uit nationale wegen (prefix N) en regionale wegen (prefix R). De prefixen worden wel op de bewegwijzering vermeld. Er wordt niet indirect naar wegen verwezen.
Nationale wegen (Via Nasionala)
De nationale wegen vormen een netwerk tussen alle steden. De nummering stamt uit 1849, vlak na de eenwording van Laconia. De serie N1-N99 wordt gebruikt voor nationale wegen. Deze is tot de N38 in gebruik. Voor rondwegen en bypasses wordt een suffix toegevoegd aan het wegnummer. Op de N-wegen worden blauwe schildjes met witte letters gebruikt.
De wegnummering is radiaal. De N1 t/m N6 beginnen bij de hoofdstad Cântapoli. De N7 t/m N36 lopen radiaal vanaf een aantal steden vanaf het noordwesten volgens de vorm van het eiland naar het zuidwesten en de N37 en N38 lopen over het zuidelijke eiland.
Regionale wegen (Via Regionala)
De regionale wegen vormen een aanvullend netwerk op de nationale wegen. Alle dorpen worden door regionale wegen met elkaar verbonden. Voor de R-wegen wordt de serie R100-R999 gebruikt . Het eerste cijfer is het nummer van de regio. Op de R-wegen worden zwarte schildjes met witte letters gebruikt.
- Spoiler: weergeven
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Ik vind de Amerikaanse wegnummerschildjes maar niks. Het oogt lomp. Het kleurenschema omdraaien bij indirecte verwijzingen is niet echt duidelijk en het wordt daarmee een kleurenkermis. Als alternatief stel ik dit voor:
Dit schildje is gebasseerd op het Hongaarse wegnummersschildje. Geen rechthoekig blok, maar toch een simpel schildje. Door variabele breedte is dit schildje gemakkelijk te gebruiken voor zowel korte als lange wegnummers. Bovendien neemt dit schildje minder ruimte in beslag en past het ook meer bij de simpele N- er R-schildjes. De indirecte verwijzing is hier ook duidelijk indirect: onderbroken lijnen en een blanco achtergrond. Wat vindt je van dit alternatief?
Groeten,
Maarten
Dit schildje is gebasseerd op het Hongaarse wegnummersschildje. Geen rechthoekig blok, maar toch een simpel schildje. Door variabele breedte is dit schildje gemakkelijk te gebruiken voor zowel korte als lange wegnummers. Bovendien neemt dit schildje minder ruimte in beslag en past het ook meer bij de simpele N- er R-schildjes. De indirecte verwijzing is hier ook duidelijk indirect: onderbroken lijnen en een blanco achtergrond. Wat vindt je van dit alternatief?
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Ik vind de schildjes op zich wel mooi, maar het omkeren van de kleuren voor indirecte nummering, dat gaat echt niemand ooit doorkrijgen. Gebruik dan gewoon hetzelfde schildje op een andere plaats gezet, of doe gewoon platte tekst tussen haakjes, of zoiets.
In Burghteland staan, op portaalborden, de directe wegnummers van onder, en de indirecte nummers achter de bestemming waar ze bijhoren. Bij verwijzingen naar de snelweg op het OWN staat gewoon een snelwegsymbooltje met daarachter relevante snelwegnummers, in groen gekleurd voor de duidelijkheid. Op deze manier heb je geen anders gekleurd schildje nodig.
In Burghteland staan, op portaalborden, de directe wegnummers van onder, en de indirecte nummers achter de bestemming waar ze bijhoren. Bij verwijzingen naar de snelweg op het OWN staat gewoon een snelwegsymbooltje met daarachter relevante snelwegnummers, in groen gekleurd voor de duidelijkheid. Op deze manier heb je geen anders gekleurd schildje nodig.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
De hoofdwegenschildjes zien er anders uit voor de hoofdwegen dan voor het OWN om de scheiding duidelijk aan te geven. Een prefix vind ik niet nodig, omdat elk getal een route aangeeft. Of die route een snelweg of expresweg is, is voor de weggebruiker niet heel erg interessant. Daar ga ik in ieder geval geen letter voor toevoegen, waardoor het schildje nog langer wordt.
Laconia gaat uit van het Griekse principe "kalos kai agathos" (mooi en goed): alles wat je maakt moet zowel goed als mooi zijn. Dus ook de bewegwijzering.
De achtergrondkleur van de bewegwijzering op het HWN is donkerblauw. Een prefix vind ik hier niet nodig. Bij een verwijzing naar een hoofdroute is het niet van belang of het een autosnelweg of expresweg is.
Smaken verschillen. Ik vindt de US-highwayschildjes wel mooi. Ze zijn niet zo afleidend als interstateschildjes. Ik heb deze vorm gekozen na vergelijking met Amerikaanse, Italiaanse, Duitse, Roemeense, Hongaarse en Zuid-Afrikaanse schildjes. Deze vond ik het mooiste.MandelSoft schreef:Ik vind de Amerikaanse wegnummerschildjes maar niks. Het oogt lomp.
Laconia gaat uit van het Griekse principe "kalos kai agathos" (mooi en goed): alles wat je maakt moet zowel goed als mooi zijn. Dus ook de bewegwijzering.
MandelSoft schreef:Het kleurenschema omdraaien bij indirecte verwijzingen is niet echt duidelijk en het wordt daarmee een kleurenkermis.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik heb daarom besloten om Maartens voorstel deels te volgen, maar zonder de onderbroken lijn. Op de volgende manier is het ook duidelijk dat het indirecte wegnummers zijn:sirdanilot schreef:Ik vind de schildjes op zich wel mooi, maar het omkeren van de kleuren voor indirecte nummering, dat gaat echt niemand ooit doorkrijgen.
De achtergrondkleur van de bewegwijzering op het HWN is donkerblauw. Een prefix vind ik hier niet nodig. Bij een verwijzing naar een hoofdroute is het niet van belang of het een autosnelweg of expresweg is.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
OK, ik kan mij wel in die redenering vinden. Het is nu iets duidelijker met dit kleurenschema. Ik neem aan dat de nummers van de snelwegen en expresswegen niet met elkaar in conflict zijn?
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
OK, integrale wegnummering dus. Dat gebruikt Schellingen ook
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Regio's van Laconia
(niet meer relevant)
In 1848 is Laconia ontstaan uit een aantal hertogdommen, graafschappen, e.d. Deze staatjes werden ongeveer de regio's van Laconia. Er zijn wel een aantal fusies en delingen uitgevoerd. Om de sporen van de adel uit te wissen, kregen de regio's andere namen dan de staten. Vaak waren de namen afkomstig van geografische kenmerken.
Er zijn veel verschillen tussen de regio's. Veel belastingen zijn regionaal. Vooral Dasia lijdt daaronder. Het is een verouderde en arme regio door de instorting van de zware industrie.
Elke regio heeft een nummer. Dat nummer wordt onder andere gebruikt voor postcodes, kentekens en regionale wegen.
(niet meer relevant)
In 1848 is Laconia ontstaan uit een aantal hertogdommen, graafschappen, e.d. Deze staatjes werden ongeveer de regio's van Laconia. Er zijn wel een aantal fusies en delingen uitgevoerd. Om de sporen van de adel uit te wissen, kregen de regio's andere namen dan de staten. Vaak waren de namen afkomstig van geografische kenmerken.
Er zijn veel verschillen tussen de regio's. Veel belastingen zijn regionaal. Vooral Dasia lijdt daaronder. Het is een verouderde en arme regio door de instorting van de zware industrie.
Elke regio heeft een nummer. Dat nummer wordt onder andere gebruikt voor postcodes, kentekens en regionale wegen.
Nummer | Provincie | Betekenis | Hoofdstad |
1 | Fluminia | Rivierenland | Cântapoli |
2 | Oriêntia | Oostland | Diorugistra |
3 | Agria | Akkerland | Oneirôstia |
4 | Auralia | Goudland | Rocaporto |
5 | Dasia | Bosland | Galubaia |
6 | Môntania | Bergland | Cronapoli |
7 | Arcadia | Natuurland | Nicamagi |
8 | Custarocia | Rotskustenland | Azuramara |
9 | Fiôrdia | Fjordenland | Oculopoli |
Laatst gewijzigd door Koen op za 13 aug 2011, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Exoniemen
In het Ni Alinia worden veel exoniemen gebruikt, om buitenlandse namen uit te kunnen spreken en om ze te kunnen verbuigen. Hier staat een lijstje met alle landen van Atlantis (behalve Laconia) met hun hoofdstad. Ik zal misschien nog meer steden toevoegen.
In het Ni Alinia worden veel exoniemen gebruikt, om buitenlandse namen uit te kunnen spreken en om ze te kunnen verbuigen. Hier staat een lijstje met alle landen van Atlantis (behalve Laconia) met hun hoofdstad. Ik zal misschien nog meer steden toevoegen.
Endoniem | Exoniem |
Regne del Antalménie | Cratereginocia Ântâlmenia |
Othoville | Otopoli |
República Avarès | Cratepopulicia Avaria |
Dayona | Daiona |
Koninkrijk Benjiland | Cratereginocia Bênia |
Eindhoven | Eindhovi |
Reĝolando Brilamontio | Cratereginocia Brilamontia |
Reĝaponto | Reziapônto |
Republiek Burghteland | Cratepopulicia Câstrinia |
Nieuw Vlissingen | Nova Flesinha |
Republík Frankenland | Cratepopulicia Francelândia |
Rabensburg | Rabenamagi |
Demokratiske Republik Hochmark | Cratepopulicia Âltamarcia |
Nikastedt | Nicapoli |
Republic of Imaginia | Cratepopulicia Imaginia |
Konrad | Cônrado |
Koninkrijk der Jamara-Eilanden | Cratereginocia Isolai Iamariai (Iamaria) |
Ziftstad | Zifpoli |
Republik Lichtenberg/Repubblica di Laosta | Cratepopulicia Laôstia |
Bakenberg/Farinate | Farinamônta |
Commonwealth of the Maldarian Islands | Simopero Isolais Mâldariais (Mâldaria) |
Agers | Agêrso |
Republiek Nova Hollandia | Cratepopulicia Nova Olândia |
Nieuw Swoll | Nova Suôla |
Democratische Republiek Rocco | Cratepopulicia Rôcia |
Indu | Induo |
Bundesrepublik Schellingen | Cratepopulicia Federala Siêlinhia |
Schellingen | Siêlinho |
Fürstentum Steinmarken | Cratebasileocia Steinmarcia |
Estenbach | Êstebaco |
Respublica Sustulia | Cratepopulicia Sustulia |
Fortiporta | Fôrtiporta |
Republikken af Tysie | Cratepopulicia Tisia |
Hirdæm | Irdamo |
Koninkrijk Der Waffen | Cratereginocia Uafia |
Woevaq | Ûuvaco |
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Mooie kaart! En ik ben zeer vereerd met de Laconische namen, mijn land klinkt ineens een stuk sjieker
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Ik ben van plan om de 'â' in het Ni Alinia te laten vallen, omdat het etymologisch niet te verklaren is. De â stelt de korte a in woorden als 'tas' voor. De ê (korte e) en ô (korte o) stammen af van de Griekse letters èta en omikron, terwijl de e (lange e) en o (lange o) van de Griekse epsilon en omega afstammen. Voor de alfa bestaat in het Grieks geen 'kort' alternatief.
De î en û vallen hierbuiten. In het Ni Alinia worden de i en u voor en na klinkers uitgesproken als j en w. Hierbij worden ook woorden aaneengeregen. Ni Alinia wordt dus uitgesproken als 'Njaalienja'. Dit levert verwarring op bij tweeklanken als ui (oei of wie), iu (joe of ieuw), uu (woe of oew) en ii (iej of jie). Daarom wordt er, als er verwarring op kan treden, een accent circonflexe op de i of u gezet die als j of w uitgesproken wordt. Dus îu = joe en iû = ieuw.
De î en û vallen hierbuiten. In het Ni Alinia worden de i en u voor en na klinkers uitgesproken als j en w. Hierbij worden ook woorden aaneengeregen. Ni Alinia wordt dus uitgesproken als 'Njaalienja'. Dit levert verwarring op bij tweeklanken als ui (oei of wie), iu (joe of ieuw), uu (woe of oew) en ii (iej of jie). Daarom wordt er, als er verwarring op kan treden, een accent circonflexe op de i of u gezet die als j of w uitgesproken wordt. Dus îu = joe en iû = ieuw.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Dat had ik moeten weten...
Ik heb al besloten om de 'â' te behouden, omdat de uitspraak van sommige woorden anders niet te achterhalen is. Nu klopt het etymologisch dus ook.
Ik heb al besloten om de 'â' te behouden, omdat de uitspraak van sommige woorden anders niet te achterhalen is. Nu klopt het etymologisch dus ook.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op za 30 jul 2011, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Excuses, de knop 'Wijzigen' en 'Citeren' lijken nogal op elkaar. Mijn bericht waarop deze een reactie is staat nu als nieuw antwoord onderaan.
Reden: Excuses, de knop 'Wijzigen' en 'Citeren' lijken nogal op elkaar. Mijn bericht waarop deze een reactie is staat nu als nieuw antwoord onderaan.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Religie
Veel Laconiërs zijn katholiek. Vooral op het platteland kent dat geloof veel aanhang. Het kerkbezoek is er relatief hoog, niet alleen voor de missen maar ook voor het samenzijn. Veel dorpen zijn klein, dus iedereen kent elkaar. In de steden is het kerkbezoek lager.
Laconia bestaat uit de volgende bisdommen:
• Aartsbisdom van Cronapoli
• Bisdom van Rubracapa
• Bisdom van Rocaporto
• Bisdom van Oneirôstia
• Bisdom van Cântapoli
• Bisdom van Môntaselena
• Bisdom van Oculopoli
Deze steden hebben allemaal een kathedraal (catedrala). De andere kerken heten ‘ciesa’. Grote kerken krijgen soms de titel ‘duoma’ (dom).
Een andere grote godsdienst is het jodendom. In de middeleeuwen werden veel Joden verbannen uit Europese landen. In veel Laconische gebieden werden Joden niet vervolgd. Dit leverde een toestroom van vooral Sefardische Joden uit Spanje en Portugal op.
Tot de jaren veertig werden joden vaak gezien als tweederangs burgers. In de jaren dertig was er zelfs een redelijk machtige nationalistische/fascistische partij in Laconia. Deze viel uiteen na de moord op de belangrijkste leiders en de partij werd in 1943 verboden. Sindsdien worden Joden volledig geaccepteerd door de Laconiërs. In Cântapoli en Basilocâmpa zijn grote synagoges te vinden.
De islam is niet zo’n grote godsdienst. In Rubracapa en Galubaia zijn een grote moskeeën en er zijn kleinere moskeeën en gebedsruimtes in andere grote steden. De meeste moslims zijn in de jaren vijftig en zestig als gastarbeider komen werken in de zware industrie van Dasia.
Verder leven er in Laconia nog enkele gereformeerde en lutherse christenen. Ten tijde van de reformatie werden protesten streng vervolgd. Daarom leven de meeste protestanten in de geïsoleerde dalen van Môntanië.
Veel Laconiërs zijn katholiek. Vooral op het platteland kent dat geloof veel aanhang. Het kerkbezoek is er relatief hoog, niet alleen voor de missen maar ook voor het samenzijn. Veel dorpen zijn klein, dus iedereen kent elkaar. In de steden is het kerkbezoek lager.
Laconia bestaat uit de volgende bisdommen:
• Aartsbisdom van Cronapoli
• Bisdom van Rubracapa
• Bisdom van Rocaporto
• Bisdom van Oneirôstia
• Bisdom van Cântapoli
• Bisdom van Môntaselena
• Bisdom van Oculopoli
Deze steden hebben allemaal een kathedraal (catedrala). De andere kerken heten ‘ciesa’. Grote kerken krijgen soms de titel ‘duoma’ (dom).
Een andere grote godsdienst is het jodendom. In de middeleeuwen werden veel Joden verbannen uit Europese landen. In veel Laconische gebieden werden Joden niet vervolgd. Dit leverde een toestroom van vooral Sefardische Joden uit Spanje en Portugal op.
Tot de jaren veertig werden joden vaak gezien als tweederangs burgers. In de jaren dertig was er zelfs een redelijk machtige nationalistische/fascistische partij in Laconia. Deze viel uiteen na de moord op de belangrijkste leiders en de partij werd in 1943 verboden. Sindsdien worden Joden volledig geaccepteerd door de Laconiërs. In Cântapoli en Basilocâmpa zijn grote synagoges te vinden.
De islam is niet zo’n grote godsdienst. In Rubracapa en Galubaia zijn een grote moskeeën en er zijn kleinere moskeeën en gebedsruimtes in andere grote steden. De meeste moslims zijn in de jaren vijftig en zestig als gastarbeider komen werken in de zware industrie van Dasia.
Verder leven er in Laconia nog enkele gereformeerde en lutherse christenen. Ten tijde van de reformatie werden protesten streng vervolgd. Daarom leven de meeste protestanten in de geïsoleerde dalen van Môntanië.
Laatst gewijzigd door Koen op ma 12 sep 2011, 00:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Dat is gedeeltelijk waar. De korte en de lange versie van de alfa worden beide als α geschreven, maar er is wel een onderscheid te zien als er een iota wordt toegevoegd achter de alfa. Bij een korte α wordt het namelijk αι, bij een lange α wordt het ᾳ (de iota wordt eronder geschreven, net als bij de lage klinkers èta (ῃ) en omega (ῳ)). Een en ander is zonder iota niet uit de letters af te leiden, al zullen er wel regels voor bestaan. In het Latijn heb je namelijk ook posities van klinkers die per definitie lang zijn, terwijl je dat niet zo 1-2-3 kunt zien aan het woord als je de regels niet kent.Voor de alfa bestaat in het Grieks geen 'kort' alternatief.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Wegenprojecten in 2011
Nieuwe wegen
- A3: verlenging van Basilocampa naar Âltavalea (56 km), opening oktober 2011
- B7: aanleg omleiding Conorusca (16,5 km), opening november 2011
Verbredingen
- A2: verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen Cântapoli en Basilocampa (47 km)
- A10: verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen Cântapoli en Niacua (36 km)
Opwaarderingen
- N21a: opwaardering tot stroomweg B9 tussen Diorugistra en Prasinocusta (44 km)
De nieuwe wegen in aanleg staan ook op de kaart die over een paar dagen uit zal komen.
Nieuwe wegen
- A3: verlenging van Basilocampa naar Âltavalea (56 km), opening oktober 2011
- B7: aanleg omleiding Conorusca (16,5 km), opening november 2011
Verbredingen
- A2: verbreding van 2x3 naar 2x4 tussen Cântapoli en Basilocampa (47 km)
- A10: verbreding van 2x3 naar 2x5 tussen Cântapoli en Niacua (36 km)
Opwaarderingen
- N21a: opwaardering tot stroomweg B9 tussen Diorugistra en Prasinocusta (44 km)
De nieuwe wegen in aanleg staan ook op de kaart die over een paar dagen uit zal komen.
Laatst gewijzigd door Koen op do 11 aug 2011, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
De nieuwe kaart van Laconia (versie 2.0) wordt toch nog vandaag uitgegeven!
Veranderingen met versie 1.4:
• Wegnummers toegevoegd
• Wegen in aanleg toegevoegd
• Streken toegevoegd
• Grootste zeehavens toegevoegd
• De namen van de steden zijn bekend (op vier na)
• Vliegvelden hebben een naam gekregen
• Provinciegrenzen zijn onopvallender
• Provincies hebben historische namen gekregen
• Wegen opgenomen in de legenda
• Zuid-hellingen van Môntania geërodeerd
• Autosnelwegen in blauw met gele middenberm
• Nationale wegen in geel met zwarte rand
In ieder geval genoeg om het versie 2.0 te noemen en niet 1.5
Er komt overigens z.s.m. een lijst met ambassades en internationale verbindingen in de openingspost.
Veranderingen met versie 1.4:
• Wegnummers toegevoegd
• Wegen in aanleg toegevoegd
• Streken toegevoegd
• Grootste zeehavens toegevoegd
• De namen van de steden zijn bekend (op vier na)
• Vliegvelden hebben een naam gekregen
• Provinciegrenzen zijn onopvallender
• Provincies hebben historische namen gekregen
• Wegen opgenomen in de legenda
• Zuid-hellingen van Môntania geërodeerd
• Autosnelwegen in blauw met gele middenberm
• Nationale wegen in geel met zwarte rand
In ieder geval genoeg om het versie 2.0 te noemen en niet 1.5
Er komt overigens z.s.m. een lijst met ambassades en internationale verbindingen in de openingspost.
- MandelSoft
- Geoficticus
- Berichten: 1615
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 08:19
- Locatie: Süssense [BRS], Praha [CZ]
- Contacteer:
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Als ik zo je wegnummering kijk zitten er twee totaal verschillende systemen in. Het ene systeem is voor de autosnelwegen, de ander voor de rest van de wegen. De wegen met hetzelfde lopen niet eens in dezelfde richting! Ik stel een alternatief voor: de nummers van de snelwegen verwijzen naar een parrallel gebouwde N-weg, en vervangt de functie van de N-weg voor een groot gedeelte. Dit heb ik o.a. gezien in België, Luxemburg en Groot-Brittanië. Bij het overnemen van zo'n systeem, worden de volgende nummers gewijzigd:
- A1 kan tot Oneirôstia omgenummerd worden tot A6
- A1, A11, A12 kan één weg worden met het nummer A7
- A2 wordt A5
- A3 wordt A26
- A4 wordt A12
- A5 wordt A1 ten westen van Cântapoli, ten oosten wordt dit A9.
- B7 wordt B2
- B9 wordt B21
- A10 wordt A8
- A50 kan dan best A10 worden (of A0)
Groeten,
Maarten
- A1 kan tot Oneirôstia omgenummerd worden tot A6
- A1, A11, A12 kan één weg worden met het nummer A7
- A2 wordt A5
- A3 wordt A26
- A4 wordt A12
- A5 wordt A1 ten westen van Cântapoli, ten oosten wordt dit A9.
- B7 wordt B2
- B9 wordt B21
- A10 wordt A8
- A50 kan dan best A10 worden (of A0)
Groeten,
Maarten
Beheerder van Schellingen, Imaginië en Nieuwegouwen
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [LAC] Cratepopulicia Laconia
Je stelt wel erg ingrijpende veranderingen voor weer... Al moet ik zeggen dat ik systemen waarbij er in één route verschillende wegnummers voorkomen omdat een deel toevallig geen snelweg is, ook niet je-van-het vind voor de weggebruiker. Als er goede, continue doelen op de bewegwijzering staan, hoeft dat geen ernstig probleem te zijn, maar ik vind het niet heel handig.
Als er in Burghteland een weg wordt vervangen door een A- of B-weg, krijgt de oude weg hetzelfde nummer, maar zonder prefix en met het achtervoegsel -a (of -b, -c etc.). Zo bestaat er bijvoorbeeld de A7 en de 7a. Als een oude weg helemaal geen doorgaande functie meer heeft, wordt ze afgedragen aan de gemeenten en nummerloos. Als de oude weg nog altijd A-status heeft, wordt meestal gekozen voor een driecijferig A-nummer (al bedenk ik nu wel dat ik bij Nieuw-Vlissingen de A4a heb... dit is echter maar een klein stukje met één afrit); een B-status wordt meestal ontnomen. De meeste wegen zijn echter door de tijd heen uitgebreid, met het langzaam ombouwen van kruispunten naar ongelijkvloerse kruisingen op dubbelbaans expresswegen, of het verdubbelen van enkelbaans of driestrooks wegen.
Als er in Burghteland een weg wordt vervangen door een A- of B-weg, krijgt de oude weg hetzelfde nummer, maar zonder prefix en met het achtervoegsel -a (of -b, -c etc.). Zo bestaat er bijvoorbeeld de A7 en de 7a. Als een oude weg helemaal geen doorgaande functie meer heeft, wordt ze afgedragen aan de gemeenten en nummerloos. Als de oude weg nog altijd A-status heeft, wordt meestal gekozen voor een driecijferig A-nummer (al bedenk ik nu wel dat ik bij Nieuw-Vlissingen de A4a heb... dit is echter maar een klein stukje met één afrit); een B-status wordt meestal ontnomen. De meeste wegen zijn echter door de tijd heen uitgebreid, met het langzaam ombouwen van kruispunten naar ongelijkvloerse kruisingen op dubbelbaans expresswegen, of het verdubbelen van enkelbaans of driestrooks wegen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten