Wat bedoel je met minder lange wachttijden? Voor linksaf moet je langer wachten omdat je verkeer van twee kanten kruist.Snelwegfreak schreef:Dit is gedaan vanwege de goedkopere aanleg, minder bebording en de minder lange wachttijden dus betere doorstroming.
[KBL] Verkeer en Vervoer
Moderator: Matt
Re: [KBL] Infrastructuur
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Als je wacht in het midden hoef je minder lang te wachten omdat je maar op een richting hoeft te wachten. Als je aan de rechterkant wacht voor linksaf dan moet je inderdaad op twee richtingen wachten.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
je hebt er nog eene op de N61 bij de Braakman (zeeuws-vlaanderen), de bocht is inderdaad een stuk ruimer. nog nooit linksaf geslaan trouwens (wij komen uit de andere richting)
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=braa ... .5,,1,0.09
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=braa ... .5,,1,0.09
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Grote verandering in wegen en wegnummers in Benjiland! Alle D-wegen zijn vervallen en zullen worden veranderd in N-wegen. Daarna zullen alle N-nummers opnieuw per regio worden ingedeeld. De indeling is als volgt:
N-nummers per regio
- Centre -> 1-39
- Marken -> 40-59
- Westkant -> 60-79
- Limbabwe -> 80-99
- Oostkaap -> 100-119
- Alpenland -> 120-125
- Noord -> 126-149
- Brabantia -> 150-169
N-nummers per regio
- Centre -> 1-39
- Marken -> 40-59
- Westkant -> 60-79
- Limbabwe -> 80-99
- Oostkaap -> 100-119
- Alpenland -> 120-125
- Noord -> 126-149
- Brabantia -> 150-169
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Ik ga verder bij de A2 als doelenadviseur, de snelweg richting noord naar Heelstad. In verband met de gedetailleerdheid met de kaart heb ik sommige (kleinere) afritdoelen niet kunnen verwerken. Daar heb ik vraagtekens neergezet en kunnen mogelijk in de toekomst onthuld worden.
Aanmerkingen zijn per PB altijd welkom.
- Spoiler: weergeven
Aanmerkingen zijn per PB altijd welkom.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Omschrijving A 2 [KBL].
Deze weg is erg druk tot Aldefort, want het betreft een van de belangrijkste slagaders van Benjiland. Hier loopt het regelmatig vast tot de A8.
Het is een landschappelijk saaie route, maar na de A8 wordt het een stuk rustiger en wat mooier, zeker langs de Vogheze en bedient de weg alleen nog maar het verkeer naar het grote Heelstad.
Op dat stuk zie je nog wel wat heuvels, boomgaarden en oude boerderijtjes. Het is vooral een route om snel in Heelstad te kunnen zijn.
Kempen-Haven is zeer slecht bereikbaar en het staat daar meestal muurvast, omdat de toevoerweg barslecht is.
Deze weg is erg druk tot Aldefort, want het betreft een van de belangrijkste slagaders van Benjiland. Hier loopt het regelmatig vast tot de A8.
Het is een landschappelijk saaie route, maar na de A8 wordt het een stuk rustiger en wat mooier, zeker langs de Vogheze en bedient de weg alleen nog maar het verkeer naar het grote Heelstad.
Op dat stuk zie je nog wel wat heuvels, boomgaarden en oude boerderijtjes. Het is vooral een route om snel in Heelstad te kunnen zijn.
Kempen-Haven is zeer slecht bereikbaar en het staat daar meestal muurvast, omdat de toevoerweg barslecht is.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Chapeau ! Ziet er heel goed uit !
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Het landschapkenmerk is daar vrij vlak?
En daar hebben ze tenminste nog wel lijnverlichting.
En daar hebben ze tenminste nog wel lijnverlichting.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
@Sirdanilot: Dank je!
@Snelwegenkenner: Inderdaad, dit is een vlak bebost gebied. Bossen die je niet ziet omdat ik geen goede bossen kan vinden om erin te plakken... XD
@Snelwegenkenner: Inderdaad, dit is een vlak bebost gebied. Bossen die je niet ziet omdat ik geen goede bossen kan vinden om erin te plakken... XD
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Hopelijk kloppen de doelen van jouw sketchup bestanden met mijn lijsten. :?:
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Je hebt de A6 nog niet gedaan, dus nee.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Blik op de weg - N153
Er wordt in Benjiland weer gewerkt aan de doorstroming! Zo hier de N153 die dwars door het dorpje Altdeurp gaat, wat voor onveilige situaties zorgt en veel files vanwege de schoolzone, de vele kruisende straten en een VRI-geregelde kruising. Daarom wordt er nu een omlegging aangelegd. Altdeurp ligt tegen Dongel (Brabantia) aan en er gaat aardig wat verkeer over deze N153. Voor fietsers en voetgangers (die nu nog de oude weg kruisen) krijgen een eigen tunnel en het overige verkeer gaat via een nieuwe rondweg om Altdeurp heen en zo Dongel in. De werken moeten in augustus 2012 klaar zijn, maar het werk ligt voor op schema.
De oude N153 richting Altdeurp. Links de werken te zien.
De huidige kruising van fietsers en voetgangers met de N153.
Wegbeeld in Altdeurp, veel kruisingen, hier en daar een drempel en maximumsnelheid van 30 km/h.
De fietsers en voetgangerstunnel in aanleg.
Hier komt een kruising van de nieuwe met de oude weg. Het wordt een gelijkvloerse kruising met in-en uitvoegstroken, geen VRI's.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Wauw !
Echt prachtig, die visualisatie ! Ook leuk dat er in je land realistische situaties zijn, zoals een weg die dwars door een dorp loopt en nog moet worden omgelegd.
Echt prachtig, die visualisatie ! Ook leuk dat er in je land realistische situaties zijn, zoals een weg die dwars door een dorp loopt en nog moet worden omgelegd.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Bedankt!
Het liefst maak ik het gelijk af, maar ik moet nog even tot augustus 2012 wachten anders is het onrealistisch haha
Het liefst maak ik het gelijk af, maar ik moet nog even tot augustus 2012 wachten anders is het onrealistisch haha
- Snelwegenkenner
- Berichten: 34
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 12:47
- Locatie: 't Velt (Benjiland)
Re: [KBL] Infrastructuur
Mooi, die huizen zo.
Nu de bomen nog.
Nu de bomen nog.
De rijkswegendienst van Benjiland. Doelenadviseur.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Ik heb de weg al af, inclusief bomen en overig verkeer, maar ik moet nog tot augustus 2012 wachten om het realistisch te houden
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
- Kaaiman
- Geoficticus
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
- Locatie: Hoogeveen
- Contacteer:
Re: [KBL] Infrastructuur
Je kunt nu via die rechtsaffer met 100 km/u het dorp instuiven. Ik zou dat stukje iets meer bocht geven en minder breed maken om dit te voorkomen. Mensen zijn met zo'n rechte instuifaansluiting ook minder geneigd om de randweg te pakken.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Kaaiman schreef:Je kunt nu via die rechtsaffer met 100 km/u het dorp instuiven. Ik zou dat stukje iets meer bocht geven en minder breed maken om dit te voorkomen.
Daar heb je gelijk in, dat kan inderdaad beter. Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar kijken!
Misschien dat extra (want bij de komgrens liggen ze al) ribbels neerleggen, verspreid over een langere lengte. Door die dingen moet je wel afremmen.
Nou dat zal meevallen omdat er in het dorp ook maatregelen zijn genomen, namelijk meer drempels, fietsers in voorrang, een grote 30-zone etc. Door het dorp heen geeft je gewoon nu veel meer tijdsverlies en het rijdt vele malen minder comfortabel.Kaaiman schreef:Mensen zijn met zo'n rechte instuifaansluiting ook minder geneigd om de randweg te pakken.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Ik vind de visualisatie erg mooi en realistisch, maar er zijn gewoon verkeerskundig wat problemen.
1. overcapaciteit: voor zo'n klein dorpje lijkt me dit niet noodzakelijk. Met een soberder kruising kan een hoop geld worden bespaard.
2. Afdekongevallen: grote kruispunten zonder verkeerslichten als deze kunnen afdekongevallen veroorzaken (voertuigen kun je door bv. een vrachtwagen niet zien, waardoor je ertegenaan knalt). Ik zag zo gauw ook geen snelheidsbeperking. Een wat minder ruim opgezet gelijkvloers kruispunt kan misschien wel; een rotonde lijkt me niet wenselijk ivm doorgaand verkeer, en het zelfde geldt voor een verkeerslicht.
3. Het verkeer remt onvoldoende af en stuift met 100 km/u een 30 zone in. Wel een goede plek voor een flitspaal te zetten - kassa !
In Burghteland zou men ook wel zo'n kruispunt hebben aangelegd, maar met minder lange in-en uitvoegstroken, en wellicht een snelheidsbeperking van 70 door de scherpe bocht. Als de wegen elkaar loodrecht zouden kruisen, zou er geen snelheidsbeperking zijn, maar wel een flitspaal (ingesteld op 100 km/u).
1. overcapaciteit: voor zo'n klein dorpje lijkt me dit niet noodzakelijk. Met een soberder kruising kan een hoop geld worden bespaard.
2. Afdekongevallen: grote kruispunten zonder verkeerslichten als deze kunnen afdekongevallen veroorzaken (voertuigen kun je door bv. een vrachtwagen niet zien, waardoor je ertegenaan knalt). Ik zag zo gauw ook geen snelheidsbeperking. Een wat minder ruim opgezet gelijkvloers kruispunt kan misschien wel; een rotonde lijkt me niet wenselijk ivm doorgaand verkeer, en het zelfde geldt voor een verkeerslicht.
3. Het verkeer remt onvoldoende af en stuift met 100 km/u een 30 zone in. Wel een goede plek voor een flitspaal te zetten - kassa !
In Burghteland zou men ook wel zo'n kruispunt hebben aangelegd, maar met minder lange in-en uitvoegstroken, en wellicht een snelheidsbeperking van 70 door de scherpe bocht. Als de wegen elkaar loodrecht zouden kruisen, zou er geen snelheidsbeperking zijn, maar wel een flitspaal (ingesteld op 100 km/u).
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Re: [KBL] Infrastructuur
Ja daar hebben jullie ook wel gelijk in. Daarom dat ik nu voor de ingang van het dorp trilstroken heb gelegd zoals voor een tolstation in Frankrijk. Dan rem je wel af. Bovendien is deze kruising gewoon zo comfortabel mogelijk gemaakt, dat rijdt lekkerder en het is toekomstgericht.
- sirdanilot
- Geoficticus
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09
Re: [KBL] Infrastructuur
Overigens kun je de kruising ook in slechts één richting toegankelijk maken - dat heb ik hier in Polen regelmatig gezien, zonder snelheidsbeperking (dus 90 km/u). Voor de andere richting moet je dan aan de andere kant het dorp uit.
- Snelwegfreak
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: di 01 mar 2011, 15:29
- Locatie: Heerhugowaard
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast