Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Internationale betrekkingen tussen meerdere landen
Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 12:42

De 5 onderwerpen waar de top over zal gaan:
1. Verbeteren onderlinge betrekkingen
2. Terrorismebestrijding
3. Privacy en internetveiligheid
4. Meer vrijhandel
5. Economische crisis/samenwerking

Ik neem aan dat presidente Pia Johans iedereen van harte welkom heeft geheten, zodat overgegaan kan worden naar het eerste onderwerp:

1. Verbeteren onderlinge betrekkingen
Zijn er landen op Atlantis waartussen de betrekkingen op dit moment te wensen over laten? Zo ja: hoe zijn die te verbeteren?
Is er zoiets als een Raad van Europa (http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa) of een Noordse Raad, maar dan voor Atlantis? Zo niet, is het zinnig om een dergelijk orgaan op te richten?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 12:57

Ah, goed dat je het initiatief neemt. :d We zijn wat aan de late kant, mijn excuses hiervoor. Laten we inderdaad snel het een en ander beslissen met betrekking tot de top.
Dulminis schreef: Ik neem aan dat presidente Pia Johans iedereen van harte welkom heeft geheten, zodat overgegaan kan worden naar het eerste onderwerp:
Het hele gebeuren is nog niet begonnen, hoor? Maar de eerste regeringsleiders druppelen binnen. Zojuist zijn de president van Eduko en de presidentin van Schellingen aangekomen. Wel is het nog even spannend wie Tholenië gaat sturen, want daar wordt nu een regering gevormd.

De stad Berm is er helemaal klaar voor in ieder geval, alleen bepaalde routes zijn afgezet en beveiligd om de hinder te beperken.

1. Verbeteren onderlinge betrekkingen
Zijn er landen op Atlantis waartussen de betrekkingen op dit moment te wensen over laten? Zo ja: hoe zijn die te verbeteren?
Is er zoiets als een Raad van Europa (http://nl.wikipedia.org/wiki/Raad_van_Europa) of een Noordse Raad, maar dan voor Atlantis? Zo niet, is het zinnig om een dergelijk orgaan op te richten?
Uneta is in elk geval niet voor zó'n dichte vorm van samenwerking.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 13:03

Het hele gebeuren is nog niet begonnen, hoor?
Ik dacht dat de titel wel duidelijk aangaf dat dit alles overmorgen plaatsvindt. Aangezien wij echter geen professionele politici zijn met een ambtenarenapparaat dat alles haarfijn voor ons geregeld heeft in de afgelopen weken, is het handig als wij er wat meer dagen voor uittrekken. Maar feitelijk vindt deze hele discussie plaats op 17 juni, lijkt me.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door TBR » zo 15 jun 2014, 13:14

Ik ben wel voor het oprichten van een Atlantische Raad, hier kan dan overlegd worden over alle andere zaken die hier worden besproken. De Raad zou ook erg handig zijn voor snel internationaal topoverleg.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 13:17

Ahja Dulminis, dan hebben we tóch hetzelfde in ons hoofd. Wij doen dus pakweg 3 dagen over 1 dag, en die dag is overmorgen. De berichtgeving wordt dan ook gewoon gedaan op die dag.

Handig voor als je nieuwsberichten wilt plaatsen:
Uneta heeft de zelfde tijd als Nuuk, Groenland. Dit is het programma:
17 juni
1. Verbeteren onderlinge betrekkingen
9:00 - 10:30 Uneetse tijd
13:00 - 14:30 Nederlandse tijd
2. Terrorismebestrijding
10:45 - 12:15 Uneetse tijd
14:45 - 16:15 Nederlandse tijd
(lunchpauze)
3. Privacy en internetveiligheid
13:00 - 14:30 Uneetse tijd
17:00 - 18:30 Nederlandse tijd
4. Meer vrijhandel
14:45 - 16:15 Uneetse tijd
18:45 - 20:15 Nederlandse tijd
5. Economische crisis/samenwerking
16:45 - 18:15 Uneetse tijd
20:45 - 22:15 Nederlandse tijd
Diner
18:30 - 21:00 Uneetse tijd
22:30 - 1:00 Nederlandse tijd

En tot slot het logo:
Afbeelding
De bolletjes staan voor de 'continenten' van Atlantis

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 13:29

TBR schreef:Ik ben wel voor het oprichten van een Atlantische Raad, hier kan dan overlegd worden over alle andere zaken die hier worden besproken. De Raad zou ook erg handig zijn voor snel internationaal topoverleg.
Dat is waar, bij een calamiteit kan zo'n raad inderdaad handig zijn om snel bij elkaar te kunnen komen.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 13:44

Zo'n Atlantische Raad hoeft niet per se zo ver te gaan als een Europese raad. Ik kan me voorstellen dat er Atlantische landen zijn die niet zitten te wachten op commentaar van zo'n raad inzake bijvoorbeeld het democratische gehalte in dat land. Misschien dat zo'n raad die bevoegdheden ooit nog wel zou kunnen krijgen, maar het lijkt me het verstandigst als de Raad langzaam begint, dus inderdaad als diplomatiek overlegorgaan. De Raad zou verder ook de mogelijkheid kunnen krijgen om op te treden als arbiter in een diplomatiek conflict tussen twee of meer bij de Raad aangesloten landen.

In geval van oprichting van zo'n raad onder voor Carqax acceptabele voorwaarden, biedt Carqax de stad Oca aan als hoofdkwartier.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door TBR » zo 15 jun 2014, 14:04

Solwezië biedt Rugeneim aan als zetel van een Atlantische raad ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Kathor » zo 15 jun 2014, 14:07

Carthamië biedt Pötama aan als zetel voor de Atlantische Raad
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 14:09

Ja goh, iedereen biedt zijn eigen stad aan als zetel daarvoor -_- Dat werkt natuurlijk niet. Dat lijkt me ook nog niet zo belangrijk, wat mij belangrijker lijkt is wie er mee doen en wat die Raad in zal gaan houden. ;) Overigens zou ik Berm ook wel aan willen dragen als zetel :lol:

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 14:35

Hieronder een eerste opzetje. Meer ideeën voor doelstellingen en voorwaarden die de soevereiniteit van de beoogde lidstaten niet te veel aantasten, zijn natuurlijk welkom.

Doelstellingen Atlantische Raad
1. Het bevorderen van stabiliteit en het bewaren van vrede in de Atlantische landen
2. Het optreden als arbiter in conflictsituaties tussen bij de Atlantische Raad aangesloten landen
3. Het bevorderen van de Atlantische culturele eenzelvigheid en verscheidenheid

Voorwaarden voor lidmaatschap
1. Het land moet in Atlantis liggen
2. Het land moet op het moment van toetreding niet in een conflict verwikkeld zijn met een land dat niet tot de Atlantische Raad behoort

Het laatste punt gaat alleen over de situatie op moment van toetreding en gaat dus uit van een 'schone lei', maar ik ben er zelf niet zeker van of dat een noodzakelijk criterium is. De Raad van Europa gaat veel verder, met mensenrechtenverdragen die ondertekend moeten zijn en doodstraffen die moeten zijn afgeschaft in alle toetredende lidstaten. Me dunkt dat dat te beperkend is voor sommige Atlantische landen?
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 14:43

Prachtig! Ik zag eerst een verdrag voor me wat zo ver gaat als die Europese Raad, maar bij een verdrag als deze sluit Uneta zich graag aan. Mochten we gaan stemmen voor een zetel voor deze raad, dan stemt Uneta op die in Carqax, omdat verspreiding van verschillende zetels (van verschillende organen) over heel Atlantis wenselijk is.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door TBR » zo 15 jun 2014, 14:46

Solwezië en Ardeim zouden toch nog graag een mensenrechtenclausule toevoegen als voorwaarde, zodat ieder land dat toetreedt belooft om de mensenrechten zo goed mogelijk te beschermen (of dat werkelijk gebeurt is een andere zaak ;) )
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door TzM23 » zo 15 jun 2014, 14:51

Wellicht kan de ATO hierbij gevoegd worden, voor zover deze nog bestaat.
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 14:51

Dank, Sjors, voor het vertrouwen in Oca :D

Ik zat trouwens juist Berm te overwegen, a) omdat de top daar gehouden wordt, b) omdat Uneta me voorkomt als een baken van rust en stabiliteit tussen soms wufte en wispelturige andere landen in Atlantis, en c) omdat Berm wellicht toegankelijker is dan Oca - hoewel er in een voorkomend geval dat het hoofdkantoor van de AR in Oca gevestigd wordt, natuurlijk diplomatieke uitzonderingen worden gemaakt voor AR-werknemers.

Een mensenrechtenclausule zou ik per apart verdrag regelen, met misschien een passage in het AR-verdrag ('het Verdrag van Berm'?) dat ondertekening van dat mensenrechtenverdrag aangemoedigd wordt.

Let trouwens op dat de Europese Raad en de Raad van Europa twee verschillende instellingen zijn! De Europese Raad is een EU-instelling. De Raad van Europa bevat niet alleen landen die lid zijn van de EU (hoewel wel dezelfde vlag en hetzelfde volkslied gebruikt worden) en kan eventueel als voorbeeld voor een Atlantische Raad dienen, maar gaat - zoals gezegd - al veel verder dan een AR zou moeten gaan.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 15:16

Wat praktische details voor een Atlantische Raad zouden kunnen zijn:

De Vergadering van Regeringsgedelegeerden
Deze komt tenminste een keer per jaar bijeen om actuele situaties te bespreken en eventuele beslissingen te nemen (over die actuele situaties en/of voorstellen de Atlantische Raad betreffende). Ik neem aan dat er in normale omstandigheden niet zo heel veel besproken hoeft te worden, dus afhankelijk van de onderwerpen kunnen lidstaten kiezen of ze de regeringsleider sturen of 'slechts' een minister. In geval van stemmen heeft elke lidstaat een stem en wordt er bij meerderheid van stemmen beslist. De onderwerpen waarover gestemd zou moeten worden, zijn nog niet van dien aard (denk ik) dat het bestaan van een 2/3-meerderheid of veto's noodzakelijk is.

De Raad van Ambassadeurs
Het dagelijks bestuur van de AR, bestaande uit ambassadeurs van de lidstaten, van wie er steeds één gedurende zes maanden Secretaris Generaal is op alfabetische volgorde van de Engelse naam van de lidstaten.

Ook dit is slechts een voorbeeld.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Topuser » zo 15 jun 2014, 15:18

Ik zal beginnen met de weinig verrassende mededeling dat Premier Bartolomeu Adao Képler Lima-Ferreira de vertegenwoordiger van Iwtopaidanië zal zijn.
Ten tweede ging de top volgens mij over twee dagen. Nu vind ik het programma nogal krap.
Tot slot de mening van Iwtopaidanië over de Atlantische Raad:
Iwtopaidanië is het eens met doelstelling 1 en 2, maar zet haar vraagtekens bij doelstelling 3, maar ziet doelstelling 3 niet als een rede om niet mee te doen aan de AR.
Iwtopaidanië is het verder eens met Solwezië en Ardeim dat een mensenrechtenverdrag wenselijk is. Een aanmoediging vindt men eigenlijk niet genoeg.
De twee voorwaarden zijn verder goed. Voorwaarde 2 voorkomt dat de suggestie wordt gewekt dat de raad partij kiest.

EDIT: Iwtopaidanië is het eens met het hierboven gedane voorstel over de invulling van het bestuur van de raad.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 15:23

Topuser: Voorwaarde 2 voorkomt dat de suggestie wordt gewekt dat de raad partij kiest.
Dat is inderdaad een heel goede reden!
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Topuser
Berichten: 184
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 16:38

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Topuser » zo 15 jun 2014, 15:38

Het lijkt mij trouwens ook een goed idee om als landen die meedoen aan de top te besluiten dat we in ieder ander land dat meedoet aan de top een ambassade openen, omdat ambassades ook belangrijk zijn bij het verbeteren van de onderlinge betrekkingen.

Gebruikersavatar
CX1000
Berichten: 499
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 12:21
Locatie: Rasovonto [KVA], Bunnik [NLD]

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door CX1000 » zo 15 jun 2014, 16:15

Premier Mart Sepdomoj van Kvarinsuloj zal aanwezig zijn in Berm. Kvarinsuloj ziet ook wel iets in een Atlantische Raad.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door SjorsB » zo 15 jun 2014, 16:27

Ik ben er ook voor om ambassades in elk land voor elk land of unie (bv SOLAR-ambassades of BRS-IMG-KHY-ambassades)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Dulminis » zo 15 jun 2014, 17:23

Ook een punt van discussie is: mogen landen in de Zandbak al toetreden tot de Atlantische Raad (gesteld dat zo'n Raad inderdaad wordt opgericht)?

Indien wel, bestaat er misschien het gevaar dat het ledenverloop van de AR erg groot wordt als Zandbaklanden meteen kunnen toetreden. Het blijkt daarnaast dat sommige deelnemers een regel hanteren nog geen ambassades met landen uit te wisselen die in de Zandbak zitten; wanneer de ambassadeuitwisseling een verplichting wordt voor bij de AR aangesloten landen, kan dit dus tot problemen leiden. Als de AR alleen wordt opengesteld voor toegelaten landen, kan dit misschien een extra stimulans zijn bij het uitwerken van een land?

Mijzelf maakt het overigens niet zo heel veel uit, maar ik heb het idee dat ik minder kieskeurig ben dan anderen: ik zou me idd wel storen aan een groot verloop (dwz in 2014 lid worden en in 2015 blijkt dat het land overwoekerd is), maar als een land op het gebied van diplomatie zodanig is uitgewerkt dat het als lidstaat van de AR goed kan functioneren, dan ben ik al tevreden ;)
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Faylin » zo 15 jun 2014, 17:24

Bij het verbeteren van betrekkingen lijkt het me handig eerst te bekijken hoe de betrekkingen er nu voorstaan (welke verdragen er tussen landen zijn etc).

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Matt » zo 15 jun 2014, 17:30

Ik heb nu helaas geen tijd om ook te discussiëren over de Atlantistop. :( Ik lees alles volgende week wel na en wellicht dat ik er wat betreft Maldarië nog notities bij heb.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Atlantistop 17 juni 2014 in Berm (UNE) - discussie

Bericht door Kaaiman » zo 15 jun 2014, 17:54

Ook ik heb IRL momenteel iets teveel zaken die mijn aandacht vragen, dus wat betreft RBM, SUS en RFL kan ik weinig meepraten. Dat wil overigens niet zeggen dat deze 3 landen niet aanwezig zullen zijn of hun meningen niet laten horen. Maar wat die meningen zijn, kan ik dus niet direct uit de doeken doen. :|
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten