[DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Landen uit de Zandbak die langer dan een half jaar niet voldoende doorontwikkeld zijn
rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » wo 19 nov 2014, 18:26

Ik was eigenlijk op zoek naar een basis, maar kwam erachter dat er nog 0 informatie over de geschiedenis van Hochmark bekend is. Maar als hij het er niet mee eens is mag hij het zeggen. :D
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » wo 19 nov 2014, 18:28

katherman111 schreef:^^ Volgens mij zit je na een dag of twee al op de kust van Dumerië.

De geschiedenis is wel goed, maar er zit denk ik wel een foutje in.
rataplan74 schreef:In 1474 durfden er weer Contranivianen naar Atlantis te reizen.
Atlantis staat voor heel het gebied in de Atlantische Oceaan waar geofictieve eilandjes zijn. Atlantidië (wat ik denk dat je bedoelt omdat het gaat om angst voor de Hochmarkers) is een continent dat onderdeel uitmaakt van Atlantis
Misschien zijn ze wel heel erg omgevaren of in een storm geraakt en de weg verdwaald.. :idea:
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door TBR » wo 19 nov 2014, 18:33

rataplan74 schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar een basis, maar kwam erachter dat er nog 0 informatie over de geschiedenis van Hochmark bekend is. Maar als hij het er niet mee eens is mag hij het zeggen. :D
Theodoor is al een tijdje niet meet online geweest, dat is ook de reden waarom er niet veel bekend is over Hochmark. Misschien is het handiger om Contraniva vlakbij een wat actiever land te leggen, interactie met je buur is interessant ;).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » wo 19 nov 2014, 19:00

TBR schreef:
rataplan74 schreef:Ik was eigenlijk op zoek naar een basis, maar kwam erachter dat er nog 0 informatie over de geschiedenis van Hochmark bekend is. Maar als hij het er niet mee eens is mag hij het zeggen. :D
Theodoor is al een tijdje niet meet online geweest, dat is ook de reden waarom er niet veel bekend is over Hochmark. Misschien is het handiger om Contraniva vlakbij een wat actiever land te leggen, interactie met je buur is interessant ;).
Ik had van te voren niet bedacht dat hij dit vervelend zou kunnen vinden omdat het niets veranderd aan de geschiedenis van Hochmark. Het is een beschrijving van de geschiedenis van Contraniva wiens voorouders toevallig uit Hochmark komen. Het kan zijn dat hij het niet eens is met kleine dingen zoals de 9-daagse invasie, dan moet hij dit aangeven en dan laat ik het weg.
Ik heb er bewust voor gekozen om van Contraniva een afgezonderd eiland te maken omdat ik een eigen geschiedenis wil ontwikkelen en zo vrij mogelijk wil zijn en zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van wat anderen al hebben bedacht. Dat vind ik interessanter. Ik waardeer het echter wel dat jullie je mening laten weten, hier ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar. Ik zal laten zien dat er wel interactie mogelijk is en zal proberen dit land internationaal op de kaart te zetten. (sport, Atlantische Raad, songfestival etc.)
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door Faylin » wo 19 nov 2014, 20:34

rataplan74 schreef:Het kan zijn dat hij het niet eens is met kleine dingen zoals de 9-daagse invasie, dan moet hij dit aangeven en dan laat ik het weg.
Het is wel de bedoeling dat interactie in overleg plaatsvindt. Je kan niet als Duits leger Nederland bezetten en daarna doodleuk zeggen "als jullie het niet goed vinden, gaan we wel weer weg." :idea:
(Hele slechte vergelijking)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door TBR » wo 19 nov 2014, 21:31

rataplan74 schreef: Ik heb er bewust voor gekozen om van Contraniva een afgezonderd eiland te maken omdat ik een eigen geschiedenis wil ontwikkelen en zo vrij mogelijk wil zijn en zo min mogelijk afhankelijk wil zijn van wat anderen al hebben bedacht. Dat vind ik interessanter. Ik waardeer het echter wel dat jullie je mening laten weten, hier ben ik dan ook erg nieuwsgierig naar. Ik zal laten zien dat er wel interactie mogelijk is en zal proberen dit land internationaal op de kaart te zetten. (sport, Atlantische Raad, songfestival etc.)
Een afgezonderd eiland is inderdaad erg makkelijk in het begin, maar velen vinden het na een tijdje niet meer zo interessant. Interactie is voor velen juist een van de leukere dingen aan geofictie, en dat gaat nogal moeilijk als je geen dichte buren hebt. Ik heb mijn eerste landen ook op een eiland geplaatst, maar ik ben toch blij dat ze nu eigenlijk een beetje 'in' Borealië liggen. Als je een buurland zoekt moet je wel eerst goede afspraken maken, dat kan gewoon met een berichtje aan de beheerder van dat land (via PB in het gebruikersprofiel). Het is maar een tip, je kan Contraniva natuurlijk plaatsen waar je wil ;).
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door TzM23 » wo 19 nov 2014, 21:46

Wat TBR zegt is waar, ook ik had in het begin een apart eiland, maar dat wordt na een tijdje niet leuk meer (tenzij je vlakbij een continent ligt). De interactie tussen landen, en aansluitende geschiedenis die daarbij komt, is juist leuk. Ik zou, indien je je land dichtbij andere landen of aan landen plaatst, eerst hun toestemming vragen. Zo is Borealië grotendeels al vol, maar is er bijvoorbeeld nog wel Carmentera waar je eventueel bij kan liggen.

Blijf goed doorgaan! :d
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door Dulminis » wo 19 nov 2014, 22:54

Ik kan me alleen maar bij het bovenstaande aansluiten. (Maar Kartjas is dan ook een land dat überhaupt weinig meer met zee te maken heeft, ingesloten als het is door buurlanden. Dat het zich toch eilandtesk gedraagt, ligt weer aan andere dingen :) )
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » wo 19 nov 2014, 23:10

Bedankt voor de tips, maar ik blijf toch bij mijn keuze ;)
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 00:42

Zoals jullie misschien al weten wil ik dat mijn land ontwikkeling door blijft maken. Ik heb al grote stukken geschreven over de taal en de geschiedenis (die wisselend werden ontvangen). Mijn kop zit vol met ideeën die wel of niet bekritiseerd gaan worden. Het zou saai zijn als het niet bekritiseerd zou worden omdat het dan net zo is als in alle andere landen. Wel wil ik het realistisch houden en overal verklaringen voor geven. Niks in mijn land mag onverklaarbaar zijn. Vandaag zal ik iets schrijven over de Contraniviaanse godsdiensten. In elk verhaal probeer ik sommige mysterieuze, geheime elementen in voor laten komen die vragen oproepen om het voor jullie leuk te houden om te lezen. Dit ook omdat je je zo ook is met andere landen bezig kunt houden.

Godsdienst

Contraniva kent drie grote godsdiensten, de grootste is het Prétoríjisme. Het begon allemaal met Jóhanus Hanssón, een doodgewone boerenzoon. Zijn grootvader was met de 3e lichting in 1475 naar Contraniva gekomen om te dienen als boer. Hij kreeg een groot landgoed met kippen, varkens, schapen en paarden. Toen hij stierf nam zijn zoon het over. Deze zoon kreeg ook weer een zoon, dit was Jóhanus. Hij was de enige zoon, dit betekende dat hij de boerderij over moest nemen. Maar het was een klungel, hij kon niets en was ook nog eens ongehoorzaam en brutaal. Hij was een slimme jongen die liever leerde en filosofeerde over het leven. Vader strafte dit met harde hand af, Jóhanus liep van huis weg en begon te zwerven door de natuur. Hij leefde van noten, zaden en vis. Na 5 jaar keerde hij terug naar zijn oude huis, hij was stukke wijzer geworden en wilde het goedmaken met zijn vader. Zijn vader was alcoholist geworden door zijn vertrek en had de keel van zijn vrouw en 3 dochters doorgesneden. Natuurlijk was zijn vader gestraft voor zijn daden en werd hij gehangen. Jóhanus was zo woedend dat hij de achternaam van zijn vader niet wilde dragen. Hij nam de naam van zijn moeder aan, Prétoríjus. Gelukkig werd hij opgevangen door een andere boer waar hij begon met het studeren van heilige boeken. Dit en de dingen die hij had meegemaakt inspireerde hem tot het vormen van een nieuw geloof. Dit geloof zou de staatsgodsdienst worden van Contraniva. Het werd door zijn latere volgelingen het Prétoríjisme genoemd.

Het is gebaseerd op 3 kernregels, deze zijn:

- Wees goed voor je naasten
- Geloof in "Got"
- Geniet van het leven

Gelovigen hanteren een heilig boek dat "Lévusbük" wordt genoemd. Dit zijn echter richtlijnen en geen verplichtingen. Je mag mensen wel vertellen over het geloof, maar je mag ze niet dwingen. Het geloof komt uit jezelf. Er zijn een stuk of 30 kerken in Contraniva, in deze kerken werken "Méstur". Een soort priesters. Deze priesters moeten eerst 12 jaar godsdiensten en theologie hebben gestudeerd, moeten boven de 55 jaar zijn en overtuigend geloven.

Toen Jóhanus in 1599 stierf verkondigden zijn volgelingen het geloof binnen Contraniva. Er zijn enkele excursies naar Atlantidië en Borealië georganiseerd, maar deze slaagden echter niet. In 1609 werd het geloof staatsgodsdienst tot in 1975, toen het agnosticisme en heb niet hebben van een geloof populairder werden en er dus commotie ontstond over waarom het ene geloof staatsgodsdienst was en het andere niet. Anno 2014 gelooft 51% op papier in het Prétoríjisme.

In de 16e en 17e eeuw kwamen er enkele missionarissen uit Europa en Atlantidië, zij wilden van Contraniva een Katholieke staat maken. Hun doel werd niet bereikt, maar een groep van ongeveer 200 inwoners werden bekeerd en gaven het geloof mee aan hun kinderen en kleinkinderen. Er werd een aparte christelijke stroming ontwikkelen, het Contraniviaans christendom. Deze is in de vorige eeuw sterk geslonken. Hedendaags is maarliefst 2% van de bevolking Contraniviaans christen. Dat zijn ongeveer 7000 mensen. Een stuk of 650 mensen zijn nog Katholiek.

In de 20e eeuw kwam er een ander geloof op, het agnosticisme. In Nederland is dit officieel geen geloof, in Contraniva wel. Dit betekent dat je wel ergens in gelooft, maar niet weet wat. 10% heeft aangegeven dit geloof aan te hangen.

In Contraniva zijn naast het Katholicisme en het Contraniviaans christendom tegenwoordig weinig geloven van buitenlandse oorsprong, dit komt omdat er sinds de 18e eeuw een vrij streng immigratiebeleid is. Hierdoor zijn er de laatste eeuwen weinig invloeden van buitenaf gekomen.
Laatst gewijzigd door rataplan74 op do 20 nov 2014, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door SjorsB » do 20 nov 2014, 15:04

Mooi stuk, alleen dat laatste vind ik een beetje raar: Ik kan me voorstellen dat er in vroegere eeuwen bijvoorbeeld wel christelijke missionarissen zijn geweest, toen was er toch zeker nog geen streng immigratiebeleid? (Of überhaupt een immigratiebeleid) ;)

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 15:17

SjorsB schreef:Mooi stuk, alleen dat laatste vind ik een beetje raar: Ik kan me voorstellen dat er in vroegere eeuwen bijvoorbeeld wel christelijke missionarissen zijn geweest, toen was er toch zeker nog geen streng immigratiebeleid? (Of überhaupt een immigratiebeleid) ;)
Ik geef je gelijk, ik ga er wat op bedenken ;)
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 15:32

Schoolsysteem en universiteit

In Contraniva ben je vanaf je 4e jaar leerplichtig, dan ga je naar een school voor kleuteronderwijs. Hier leer je de basissen in sociale vaardigheden, creativiteit, maar ook het spreken van de taal en simpele dingen als kleuren en vormen. Dit duurt 2 jaar, hierna ga je naar de middelschool. Dit duurt 8 jaar, hier zit je op tot je ongeveer 14/15 jaar bent. Je bent in Contraniva tot je 16e leerplichtig. De middelschool kent 3 fases, in de beginfase leer je lezen, schrijven en rekenen. In de middenfase leer je geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en de beginselen van het Engels. In de eindfase leer je meer over deze vakken maar en bereiden ze je voor op je vooropleiding.
Na de middelschool kies je een vooropleiding uit, je kunt kiezen tussen een natuur-technische leerweg en een sociaal-economische leerweg.
Deze vooropleiding duurt 4 jaar hier leer je alles over de gekozen leerweg en wordt je voorbereid op een universitaire opleiding. Je kunt alleen op een vooropleiding als je hier slim genoeg voor bent, mensen die minder slim zijn kunnen een beroepsopleiding volgen. Deze opleiding stoomt je klaar voor een beroep.
Na de vooropleiding kun je aan de universiteit studeren, Contraniva heeft 1 universiteit. De Universiteit van Bógódar. Je kunt je studie volgen in graad A en graad B, A is moeilijker en hiermee kun je hogere functies verkrijgen. De Universiteit blinkt vooral uit in talen en sociale wetenschappen. De universiteit wordt steeds populairder onder buitenlandse studenten, deze studenten krijgen makkelijk een visum voor een aantal jaar en studeren in Contraniva is vrij goedkoop.

Studies die je kunt volgen aan de Universiteit van Bógódar.

Sociale wetenschappen:
- Psychologie
- Sociologie
- Pedagogiek
- Politicologie
- Rechten (hoort er eigenlijk niet bij maar had geen plek)

Culturele wetenschappen:
- Contraniviaanse taal en cultuur
- Engelse taal en cultuur
- Duitse taal en cultuur
- Nederlandse taal en cultuur
- Esperanto-taal en geschiedenis

Geesteswetenschappen:
- Geschiedenis
- Filosofie
- Theologie
- Latijnse taal
- Kunstgeschiedenis

Natuur en medische wetenschappen:
- Geneeskunde
- Natuurkunde
- Scheikunde
- Biologie
- Wiskunde

Economie en bedrijfswetenschappen:
- Bedrijfseconomie
- Algemene economie
- Commerciële economie

Beroepsopleidingen zijn in 6 gemeenten te volgen op 10 verschillende scholen. Er zijn ruim 30 opleidingen op 3 verschillende niveaus.
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door TBR » do 20 nov 2014, 18:13

Agnosticisme als godsdienst categoriseren is wat raar. Agnosticisme kan je namelijk hoogstens beschouwen als een levensbeschouwing, agnosten doen namelijk geen uitspraak over het bestaan van een of meerdere goden. Ze weten het gewoon niet.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » do 20 nov 2014, 18:18

Eigenlijk is het ook geen godsdienst, vandaar dat ik dat erbij heb gezet. In Contraniva moet men een geloof of levensovertuiging opgeven bij zijn/haar gemeente. Er werd hierbij sinds 2007 onderscheid gemaakt tussen geen geloof en agnosticisme, dit had geen speciale reden maar verschaft meer informatie. Er zijn verschillende vormen van het hebben van een godsdienst, waarom zijn er dan geen verschillende vormen van het niet hebben van een godsdienst?
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

rataplan74
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:50
Locatie: Bógódar

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door rataplan74 » zo 23 nov 2014, 13:11

Geoffrey Bür schreef: Contraniva treedt officieel toe tot de Carmenteraanse Unie
21 november 2014 - Vanmorgen om tien uur is bekend gemaakt door de minister van buitenlandse zaken dat Contraniva officieel toetreedt tot de Carmenteraanse Unie. "Wij zijn een klein land dat het moet hebben van samenwerking met andere landen, zeker in deze moeilijke tijden" zei de minster van buitenlandse zaken. Menig mens had dit al verwacht omdat Contraniva al een poos interesse toonde in een plek in de unie. De unie is een paar maanden geleden formeel gestart door Kvarinsuloj, Fijdië en Iwtopaidanië. Contraniva en mede-eilandstaat Udra toonden allebei interesse, maar hadden niet verwacht zo snel te worden toegelaten als kleinere eilanden. Dit betekent dat er op termijn een hoop gaat veranderen in het land, er zijn al afspraken gemaakt over een gezamenlijke munt en er wordt momenteel nog vergaderd over andere zaken als onderwijs. De drie oprichters van de unie hebben al een gezamenlijke luchtvaartmaatschappij, mogelijk fuseert Contranivian Air Company met deze "Carmenterian Airlines". De vraag is nog in hoe verre Contraniva veranderingen gaat toebrengen. De unie gaat op 1 januari 2015 officieel van start.
Jik'is Kontránívá' y jik sal das éweg sÿn!

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [DRK] Démókrátyske Répúblyk Kontránívá

Bericht door TBR » di 23 jun 2015, 13:31

Nu Carmentera dood is zal er van de unie ook niet veel sprake meer zijn...
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten