[CYL] Kaarten

Fðarane Dirae Kylena'ae Nee'onya'ir, Feelinae yðir Sevalinir

Moderator: Faylin

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [FAY] Rikeð Kinhr Fe'linn

Bericht door Faylin » zo 05 jan 2014, 00:52

^^ Dan heb ik mij waarschijnlijk niet goed uitgedrukt. Wat ik bedoel met OWN is dat het OWN dat ik nog moet in tekenen allemaal genummerde wegen zijn, en deze verbinding is daar één van.

Gebruikersavatar
sirdanilot
Geoficticus
Berichten: 1403
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 00:09

Re: [FAY] Rikeð Kinhr Fe'linn

Bericht door sirdanilot » do 09 jan 2014, 15:04

Nova: Faylin heeft waarschijnlijk enkel autowegen en autosnelwegen ingetekend. Kleinere wegen moet hij dus nog intekenen, ook al maken die toevallig deel uit van het hoofdwegennetwerk.

Heb ik ook gedaan met mijn kaart; eerst A-wegen, daarna dubbelbaans B-wegen, daarna enkelbaans hoofdwegen, daarna de overige enkelbaans wegen (provinciaal).

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » zo 12 jan 2014, 13:06

Nionië 3.04
  • Celestinebrug en Astridtunnel toegevoegd
  • C20 toegevoegd
  • Infrastructuur rond Cartageby aangepast aan nieuwe situatie
  • Spoorlijn naar Ynnfyorde toegevoegd (in aanbouw)

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Dulminis » zo 12 jan 2014, 13:24

Mooi! Ik kan alleen die tunnel en de brug niet zo snel vinden; staan ze met namen aangegeven?

En er drijft ten zuiden van Fayrlynn nog een aanduiding Helenor-Carambo die daar misschien niet hoort.
Laatst gewijzigd door Dulminis op zo 12 jan 2014, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door TBR » zo 12 jan 2014, 13:26

Mooi kaart! :D
Zijn groen-met-gele snelwegen tolwegen, rood-met-gele snelwegen tolvrije en en geel-met-blauwe wegen expreswegen? Een legenda met de wegcategorieën en de inwoneraantallen van de steden zou wel handig zijn. ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Ortelius
Berichten: 415
Lid geworden op: di 19 apr 2011, 23:25
Locatie: Stockholm
Contacteer:

Re: [NYO] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Ortelius » wo 15 jan 2014, 18:44

TBR schreef:Mooi kaart! :D
Zijn groen-met-gele snelwegen tolwegen, rood-met-gele snelwegen tolvrije en en geel-met-blauwe wegen expreswegen? Een legenda met de wegcategorieën en de inwoneraantallen van de steden zou wel handig zijn. ;)
Ik heb het antwoord op de vorige pagina gevonden, het dateert wel ook van 10 augustus. Je vermoeden is juist ;)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [FAY] Rikeð Kinhr Fe'linn

Bericht door Faylin » wo 15 jan 2014, 21:41

Kaartupdate 1.09, de communitygrenzen zijn toegevoegd.

Faylin kent 37 communities (vergelijkbaar met gemeenten):
Afbeelding

Tevens heb ik de kentekens geüpdatet:
Afbeelding
Kentekens mogen vrij gekozen worden door de eigenaar van een voertuig, mits de combinatie beschikbaar is. De eerste twee letters staan voor de community waar het voertuig geregistreerd is. De combinatie daarna bestaat altijd uit 2 letters en 3 cijfers.

De speciale kentekens worden op een gele plaat gedrukt en bestaan uit een combinatie van 1 tot 3 letters en 1 tot 5 cijfers. De combinaties die voorkomen, zijn:
  • CD - Corps Diplomatique
  • FAY - Koningshuis
  • GOV - Regering
  • MIL - Militair
  • L - Opleggers, aanhangers en caravans
Een oplegger of aanhanger dient altijd het kenteken van het trekkende voertuig te dragen, ook als de oplegger een eigen kenteken heeft.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [FAY] Rikeð Kinhr Fe'linn

Bericht door Dulminis » wo 15 jan 2014, 23:37

Mooie kaart.

Een ding vroeg ik me af: in geval van meerdere administratieve lagen probeer ik zelf altijd namen van hoger gelegen lagen die dus meerdere lager gelegen lagen omvatten, over de grenzen van de lager gelegen lagen heen te leggen (bv. in het geval van Nederland de naam van de provincie Groningen groot genoeg om bv. de gemeenten Bellingwedde, Vlagtwedde en Stadskanaal te overlappen, zodat duidelijk is dat die naam niet voor een gemeente geldt, maar voor de hele provincie; dat gaat in dit geval niet helemaal op vanwege de ligging van die gemeenten (het zou bijvoorbeeld beter passen voor de streek Westerwolde), maar enfin, misschien snap je wat ik bedoel).

Hier voor of tegen kiezen is trouwens vooral een kwestie van wat je mooi vindt, denk ik. Maar ik ben benieuwd naar je mening hierover (en ook die van anderen trouwens, maar dat hoeft misschien niet per se in deze draad beantwoord te worden).
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » wo 21 mei 2014, 22:19

De kaart van Faylin 1.10, nu met Cyleense plaatsnamen en spoorwegen!

Met deze spoorwegen presenteer ik u ook Lightwave, de hogesnelhiedslijn tussen Carthamië, Cylenië en Tholenië, die gebruik maakt van de golftransit. Lightwave is een dochteronderneming van Rytrene, de Nionische spoorwegmaatschappij. Er zijn vier hogesnelheidslijnen, die Cylenië met Carthamië en Tholenië verbinden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » do 22 mei 2014, 07:00

Het versienummer op de kaart klopt niet. :twisted:
En is het nog steeds 'Kingdom of Faylin'?

Dipfirth is trouwens wel slecht bereikbaar met de trein vanuit het noorden. Is het niet handiger om de spoorboog bij Cylesþ om te draaien, of een extra spoorboog in te tekenen?
Ook tussen Leinoge en Tarn maakt de spoorlijn nogal een omweg. Had de lijn daar niet beter rechtstreeks kunnen lopen tussen beide plaatsen, met een aftakking naar Meriðe, eigenlijk net zoals het snelwegennet?

Ik zou me kunnen voorstellen dat er plannen zijn voor een nieuwe spoorlijn Meriðe/Tarn - Dungres/Kiðe. Dat zou de reis (ook naar de achterliggende gebieden) voor velen een stuk korter maken. ;)

Verder mooi gedaan. :d
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Dulminis » zo 01 jun 2014, 10:47

Mooi. Eén ding dat misschien wat storend is, is de plaats van vermelding van provincienamen: er is in de meeste provincies genoeg ruimte om die niet te laten overlappen met infrastructuursymbolen, maar met name Ormren yþ Fir staat m.i. tamelijk onhandig en wordt daardoor deels moeilijk leesbaar.
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » vr 22 aug 2014, 17:19

Een voorproefje van de Cyleense wegenkaart: https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... na/Map.png.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » di 20 jan 2015, 16:07

Faylin is nu klaar op de nieuwe kaart van Cylenië!
https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... t35634.png

Legenda
Blauw-wit = snelweg
Rood-wit = Expressweg
Rood-zwart = Kleine expressweg
Rood = Hoofdweg
Wit = OWN

Gebruikersavatar
Dulminis
Moderator
Berichten: 1149
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 17:29
Locatie: Lëtzebuerg / Luxemb(o)urg (L)
Contacteer:

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Dulminis » di 20 jan 2015, 19:10

Erg mooi gelukt met dat alfabet!
Onex́o uǵȯnan ėbȯ xėzėk ocilhenśek v́egėnśeǵon
Woja̰ plodjṵ bḭ cjuwir ḭ wikoles u irkes pur
Mae'r afon orau yn y llygaid y geifr bach


(Le meilleur fleuve se trouve dans les yeux des petites chèvres)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » di 20 jan 2015, 20:17

Fior-eiland (Nenanda lere Fiore) is nu ook klaar op de grote kaart! De infrastructuur van het origineel is in grote lijnen behouden, alleen zijn die wegen op sommige plekken iets verlegd, is eer een uitgebreider onderliggend wegennet en staan er meer plaatsen op de kaart. Omdat het Fiorisch recent pas zijn definitieve vorm qua spelling heeft gekregen, zijn de plaatsnamen daarop aangepast (en waar nodig minder "Spaans" gemaakt). Fior is minder bevolkt dan Faylin en dat is ook te zien aan het aantal plaatsen en wegen.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... t29108.png

Legenda
Blauw-wit = snelweg
Rood-wit = Expressweg
Rood-zwart = Kleine expressweg
Rood = Hoofdweg
Wit = OWN

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » do 12 mar 2015, 16:57

De Cyleense kaart is weer een stuk gevorderd! Vandaag heb ik de hoogtekaart compleet gemaakt: https://dl.dropboxusercontent.com/u/126 ... Hoogte.png. Volgende stap zijn rivieren, dan infrastructuur aanpassen aan de hoogtekaart en meer steden toevoegen.

Tevens zien jullie op de kaart een aantal kleine eilandjes langs de westkust die er eerst niet waren, ik heb deze toegevoegd onder het mom van "niet-rigoreuze verandering", zoals ik ook dadelijk de infrastructuur tamelijk zal verleggen. Hoofdverbindingen blijven echter hetzelfde, maar het is nu gewoon een zooitje in combinatie met de hoogtes.

Anyway, het eiland dat heel ver naar het westen ligt, is Äls. Op Äls wordt een tamelijk geïsoleerde Cyleense taal gesproken, het Älses, dat aldaar een officiële taal is. Äls zal een eigen (klein) vliegveld en veerhaven hebben. Äls behoort historisch gezien tot de deelstaat Faylin, en hoort daar ook nu nog bij.

Gebruikersavatar
Kathor
Geoficticus
Berichten: 2071
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 14:52

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Kathor » do 12 mar 2015, 22:34

Mooi werk, alleen vind ik het vreemd dat er steden zijn die hoog op een berg liggen.
Aena te onða teya flu|leya Aena te onða teya flulleya

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » do 12 mar 2015, 22:35

Dat vind ik ook vreemd, maar dat moet ik dus nog aanpassen. Vynþer lag trouwens eerst op de hoogste top daar, dus die heb ik al verschoven :P.

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door TBR » do 12 mar 2015, 22:41

Mooie kaart ja, maar die steden die in het hooggebergte liggen zijn inderdaad wat vreemd. Ook had ik juist meer bergen verwacht in het dunbevolkte noorden, een soort van fjorden dus. Een legenda zou ook wel fijn zijn. ;)
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door BlaZ » vr 13 mar 2015, 02:32

Mooi gelukt, met name met het Cyleense alfabet.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » do 02 apr 2015, 18:05

Hier is dan de grote infrastructurele update van de kaart van Cylenië. In Nionië en Svalingen ligt vooralsnog alleen HWN, het OWN en spoor moet nog worden ingetekend. Nu volgen nog de rivieren en het herplaatsen en toevoegen van steden en dan heb ik een mooie poster voor aan de muur :P.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Matt » vr 03 apr 2015, 13:21

Ja, zo'n mooie poster aan de muur wil ik ook wel, maar dat is wellicht wel erg groot. :P Ik vind dat het een mooie en nette stijl is, zo.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » di 21 apr 2015, 14:23

Ik heb de bewegwijzering van Faylin nu tweeschriftig gemaakt. Bij afritten is de uitsmijter nu in de kleuren van de weg waarnaar de afrit toeleidt (snelwegen zijn wit/geel op groen, OWN is rood op wit). BIj de derde serie is karkeðr dus rood op wit omdat deze via het OWN is te bereiken, de rest via de snelweg. Het ziet er wellicht meer chaotisch uit dan het vorige design, maar dat was ook een beetje mijn bedoeling ;).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Kaaiman » di 21 apr 2015, 14:38

Ik denk dat je de stokdikte van het Cyleense schrift wat dikker moet maken. Het komt nu erg iel over ten opzichte van het latijnse schrift en is daarmee vrijwel onleesbaar, zeker omdat het contrast geel-groen ook kleiner is dan wit-groen. :idea:

Worden die Cyleense letters trouwens altijd zo hoekig geschreven? Ik meen me ook een rondere variant te herinneren. Misschien is die geschikter voor het gebruik van opschriften. ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [CYL] Designs, Kaarten, Bewegwijzering

Bericht door Faylin » za 25 apr 2015, 01:14

Er is nu een nieuwe kaart van Cylenië met legenda! Pas op met openen met een datalimiet, het bestand is tamelijk groot. Er zijn nog een aantal veerverbindingen naar Äls toegevoegd en de vijf vliegvelden van Cylenië staan nu ook aangegeven:
  • [DAE] Daestro International, Daestro, NY
  • [CEY] Eyrplasen Ceylynn, Ceylynn, NY
  • [FAA] Omiln International, Omiln, FY
  • [SAK] Sedissdy Älskýr, Älskýr, FY
  • [MAG] Aragþane AFWEB Military Base, Aragþane, NY (niet voor burgerluchtvaart)

Tevens heb ik de bewegwijzering van Faylin nog iets aangepast. Ik heb de afstanden bij de rechtdoordoelen weggehaald en deze staan nu op een bevestigingsbord na de oprit. Op dat bord is ook de enige plaats waar het natinale wegnummer van de snelweg is te vinden, als het snelwewg een C-nummer heeft. Als dit niet het geval is, wordt primair met het nationale nummer gewerkt.

De wegnummers in Faylin zijn integraal. Nationale wegen hebben een rood op wit schildje en geen prefix. Is de nationale weg uitgebouwd tot een snelweg, dan krijgt deze een groen op wit schildje en de prefix R (van raþ vei'en, dat snelweg betekent).

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten