[MAL] Kaarten

Commonwealth of Maldaria

Moderator: Matt

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » di 18 aug 2015, 20:29

Ook erg veel rode wegen, alsof bijna alle wegen even belangrijk zijn.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 18 aug 2015, 22:04

Menno schreef:Ik vind het zeker een gave kaart. Iets viel me echter op; De wegen lijken bijna als een visnet over het land gespreid, zo regelmatig.
Dat is zeker waar. Nu is een deel wel te wijden aan het koloniale verleden, waarbij werd geprobeerd alle wegen zo efficiënt aan te leggen. Nu is dat eigenlijk niet echt goed gelukt, want een goede verbinding tussen bijvoorbeeld Burlington en Tormaiden ontbreekt vooralsnog. In de vlakke delen van het land, waaronder Alexandria en Verde, waren de "wegen" (eigenlijk meer paden en later karrensporen) in het begin vaak ook al recht aangelegd.
TBR schreef:Ook erg veel rode wegen, alsof bijna alle wegen even belangrijk zijn.
Niet alle B-wegen zijn even belangijk. Dit kan op de kaart soms misleidend zijn. Vaak zijn deze wegen wel vergelijkbaar uitgebouwd, maar dat is zeker niet altijd het geval. En tsja, sommige B-wegen lijken van niets naar nergens te lopen ... :S
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » zo 23 aug 2015, 16:34

Nog iets: de kleurtjes in de legenda kloppen niet (in het stukje grondgebruik).

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 17 dec 2015, 20:07

Maldaria Road Map 3.1.2

Als vervroegd verjaardagscadeau is er weer een nieuwe versie van de wegenkaart! Dit zijn de belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.1.2:
  • Plaatsing namen van dorpen op de kaart (nog niet alle plaatsen hebben een naam)
  • Herclassificatie wegcategoriën
  • Legenda bijgewerkt
  • Toevoeging voorstadspoorlijnen en hogesnelheidsspoorlijnen
  • Plaatsing treinstations
  • Toevoeging wijknamen
  • Lichte wijziging kleurenschema
Met enkele kleine wijzigingen en een nieuwe host is hier een nieuwe versie (28-12-2015):
Maldaria Road Map 3.1.3
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » ma 21 dec 2015, 10:03

Ik blijf het zeggen: een lust voor het oog, Matt! :d
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » ma 21 dec 2015, 22:12

Inderdaad prachtig :d

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » di 12 apr 2016, 17:26

Maldaria Topographic Map 2.0

Wijzigingen sinds versie 1.1:
  • Nieuwe kaartsijl
  • Toevoeging hoogtes van toppen
  • Detaillering gebergtes en rivieren
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
SjorsB
Geoficticus
Berichten: 2441
Lid geworden op: za 11 aug 2012, 14:05
Locatie: Nijmegen [NL] / Cadhemis [UN] / Miletta [IC] / Kongə [PI]
Landen: UNE, IRC
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door SjorsB » di 12 apr 2016, 18:23

Mooie kaartstijl dit, het lijkt "oud" zeg maar :)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » di 12 apr 2016, 18:58

Heb je al die dalen met de hand getekend of heb je een trucje gebruikt? Ziet er overigens (weer) prachtig uit. :d
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » di 12 apr 2016, 19:53

Ik krijg een virusmelding als ik je kaart probeer te openen. :T
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
BlaZ
Moderator
Berichten: 1276
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 13:00

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door BlaZ » di 12 apr 2016, 20:09

Matt schreef:Maldaria Topographic Map 2.0

Wijzigingen sinds versie 1.1:
  • Nieuwe kaartsijl
  • Toevoeging hoogtes van toppen
  • Detaillering gebergtes en rivieren

Prachtig!

Een opmerking die ik kan maken is de plaatsing van plaatsnamen die nogal onregelmatig is.

Zie:
http://fayl.in/4gae

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » wo 13 apr 2016, 10:35

Kaaiman schreef:Heb je al die dalen met de hand getekend of heb je een trucje gebruikt? Ziet er overigens (weer) prachtig uit. :d
Die dalen heb ik inderdaad met de hand getekend. Er zijn vast makkelijkere manieren, maar met Inkscape leek mij dit de meest voor de hand liggende. Het heeft mij dan ook aardig wat werk gekost. Eerst heb ik de stroomdalen bepaald, vervolgens heb ik de riviersystemen uitgewerkt en aan de hand daarvan heb ik de hoogtelijnen kunnen uitwerken.
TzM23 schreef:Ik krijg een virusmelding als ik je kaart probeer te openen. :T
De kaart is ook blijkbaar weer uit de lucht, dus ik zal weer een andere host moeten gaan zoeken. Ik kan je in ieder geval garanderen dat er geen virussen op zitten. ;)
BlaZ schreef:Een opmerking die ik kan maken is de plaatsing van plaatsnamen die nogal onregelmatig is. Zie: http://fayl.in/4gae
Daar heb je zeker gelijk in en daar heb ik ook naar gekeken. Ik heb geprobeerd die regels aan te houden, maar het lijkt niet overal mooi uit te komen. Zo is Agers aan beide zijden van de rivier, terwijl Hampton en Woodside resp. westelijk en oostelijk van de Edward-rivier liggen. Ik zal nog eens naar dat document gaan kijken.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » wo 13 apr 2016, 15:58

Matt schreef: De kaart is ook blijkbaar weer uit de lucht, dus ik zal weer een andere host moeten gaan zoeken. Ik kan je in ieder geval garanderen dat er geen virussen op zitten. ;)
Dat geloof ik zeker, maar mijn virusdetector blokkeert gewoon de hele site en ik kan dat niet aanpassen, fijn dat je een andere host zoekt i.i.g. :D
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 14 apr 2016, 19:51

^^ Ik heb hem nu bij een nieuwe host ondergebracht. :)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 25 apr 2016, 08:43

Blijkbaar heb ik hier op het forum nog niet eerder meegedeeld dat ik een tijd geleden ben begonnen met het uitwerken van de kaart van Sylvan met OpenStreetMap-software. Ik doe dit op een stuk land in het project OpenGeofiction, waarbij enkele Forumleden een gebied hebben geclaimd. Ik ben erachter gekomen dat de schaal waarschijnlijk niet helemaal klopt, maar het gaat er mij meer om dat de kaart in zijn geheel klopt. De afgelopen weken zijn er vooral wegen ten zuiden van de Edward Rivier bijgekomen. De bedoeling is dat het deel waarvan nu de bossen zijn aangegeven (dwz. Summit, Warrick, Preston, Irvine, Plymouth, Moran en Sylvan Int'l. Airport) wordt ingetekend, en dat enkele delen van de kaart ook in detail zullen worden uitgewerkt. Je komt bij de kaart door op onderstaande link te klikken.

Sylvan op OpenGeofiction
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 25 apr 2016, 10:28

Maldaria Road Map 3.1.4

De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.1.3:
  • Naamgeving dorpen (mocht er toch een naamloos dorp zijn, dan houd ik mij aanbevolen)
  • Update Benjiland
  • Aanpassing Benjilandstalige plaatsnamen aan nieuwe spelling
  • Kleine wijzigingen
De situatie rond Sylvan zal worden aangepast wanneer de kaart op OpenGeofiction beter is uitgewerkt.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » ma 25 apr 2016, 16:59

^^ De kaart ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar zou je hem iets groter kunnen exporteren? Dorpsnamen zijn nu helemaal niet leesbaar.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 25 apr 2016, 20:32

^^ Dat is vreemd, want bij mij zijn ze gewoon op de goede grootte zichtbaar. Weet je zeker dat je browser op 100% staat? Ik heb de kaart op dezelfde grootte ge-exporteerd als de versies 3.1.0 tot 3.1.3.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » ma 20 jun 2016, 21:00

Maldaria Road Map 3.2.0

De belangrijkste wijzigingen sinds versie 3.1.4:
  • Toevoeging van toeristische doelen. Dit is slechts een begin; later zal het verder worden uitgebreid.
  • Toevoeging D-wegen: alternatieve routes (detour)
  • Reorganisatie B-wegen
  • Herclassificatie delen A-wegen en verkorting van A3
De bedoeling is om voor heel Maldarië toeristische doelen toe te voegen. Naast de reeds aangegeven uitzichtpunten, parkeerplaatsen, en campings zal het ook gaan om bijvoorbeeld pretparken en dierentuinen. De precieze invulling hiervan weet ik nog niet, maar dit is in ieder geval een begin. West-Maldarië begint nu redelijk "af" te komen, zeker nu ook in de steden zelf de belangrijkste wegen zijn toegevoegd. Er gaat nog wel aardig wat water door de Rijn stromen tot ik tevreden ben met het wegennetwerk en de kaart zelf. 0:)
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Faylin » ma 20 jun 2016, 22:38

Dat begint er al gedetailleerd en gelikt uit te zien! Vooral die toeristische bestemmingen en detours zijn een leuke toevoeging, die ben ik nog niet ergens anders tegengekomen. Dat doet mer eraan denken dat ik de Cyleense kaart ook maar weer eens moet afstoffen :P.

Gebruikersavatar
Matt
Beheerder
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 15:55

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Matt » do 10 nov 2016, 19:17

Maldaria Railway Map 2017

Wijzigingen sinds versie 2015:
  • Weergave individuele lijnen
  • Weergave Benjiland en aansluitende verbindingen
  • Toevoeging express bus-lijnen, uitgevoerd door zusterbedrijf Mallee Bus
  • Lichte aanpassing kaartstijl
  • Aangepast aan de dienstregeling van 2017, die vanaf 1 december gaat gelden.
"Maar daarna kwamen er desastreuze aardbevingen en vloeden; en in één dag en nacht [...] verdween het eiland Atlantis in de dieptes van de zee."
- P
LATO (TIMAEUS/CRITICAS)

Gebruikersavatar
Kaaiman
Geoficticus
Berichten: 2062
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 15:37
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Kaaiman » do 10 nov 2016, 20:16

Mooi, maar HS1 past niet in het strakke ontwerp en stoort me. Als je dat nog even strak kunt trekken... ;)
Atlantidië op Atlantis, Geopoeia en op de kaart.

Gebruikersavatar
Faylin
Beheerder
Berichten: 1558
Lid geworden op: wo 01 aug 2012, 22:14
Locatie: NL / Lanaeli'aþ, CE / Else l'Elve, AV
Landen: CYL, ANV

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door Faylin » vr 11 nov 2016, 09:31

Mooi, een nieuwe spoorkaartje van België! Ik ben het wel enigszins eens met Kaaiman dat de HST-lijn niet mooi in het geheel past, maar dat is denk ik gedaan om te laten zien dat het apart spoor is?

Gebruikersavatar
TzM23
Geoficticus
Berichten: 1489
Lid geworden op: vr 30 dec 2011, 15:26
Locatie: [NLD] Nijmegen, [RTH] Nao Amerforti, [FOR] Bahalar Davaledeđ, [VTM] Gårshavn

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TzM23 » vr 11 nov 2016, 14:53

Mooie kaart. Ik vind die HS1 nu juist wel mooi opvallen. :d
[RTH] Ta Rê Pûblica Tholenia: viewforum.php?f=39
[FOR] Śadar Forźeđ: viewtopic.php?f=8&t=380
[VTM] Republiken Vestmark: viewtopic.php?f=8&t=508

Gebruikersavatar
TBR
Geoficticus
Berichten: 2571
Lid geworden op: wo 02 nov 2011, 22:14
Locatie: Bélzsium

Re: [MAL] Kaarten

Bericht door TBR » vr 11 nov 2016, 15:46

Mooie kaart, maar ik ben het eens met de kritiek op HS1. Je kan deze ook gewoon wat dikker maken als het meer moet opvallen.
Hlalóntáź ezlôr sza órav́úgíz udiár e zlôńár udiósz e gzaǵusz zôlińok hleś. - Gzaǵusz Tanag e Lód
Ardeim, Rodova, Solwezië en Viguros

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten